Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Ik heb de gewoonte om te zwaar te trappen. Vanavond weer 2 heuvels gedaan. In totaal rondje van 35km met 5 man. Rijden jullie binnenblad op zulke heuvels met stukken van 8-10%? Ik blijf dan altijd het middelste blad fietsen. Moet echt leren op het kleine blad te fietsen :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens wedstrijden in Zuid - Limburg op die korte, steile heuveltjes gewoon buitenblad ja. In Harzé (Wallonië) begin dit seizoen was er wel een omloop van 15 km met heuvels waar je echt binnenblad moest rijden ja om jezelf niet op te blazen. Dat was eigenlijk de enige koers dit jaar waar het binnenblad erop ging bij de meesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net ook stuk gefietst. Voor het eerst in 8 maanden ofzo. Ging op zich wel lekker, maar merk wel dat ik nog niet goede benen heb om hoger tempo te rijden. Vooral in het middengedeelte ging het niet zo hard.

639519.png

Vandaag heerlijk gereden, vooral stuk op de dijk lekker wind mee.

639831.png

Toch wel balen dat er hier geen heuveltjes zijn:(

bewerkt door De Beul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook lekker over die dijken gaan knallen toch? Al moet ik toegeven dat het wonen in Zuid-Limburg wel z'n voordelen heeft qua parcoursopties :p

Vandaag zelf ook een rondje gefietst:

35i2n7n.png

Vanaf Mesch de Mergellandroute gevolgd, en vanaf Sint-Geertruid zat ik met nog 2 andere, die ik niet kon, mee te fietsen en uiteindelijk moest ik op de Camerig lossen. Mezelf wat overschat en te lang te zwaar omhoog gefietst:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet nu toch echt eens wat gaan doen, dus heb besloten om toch zeker 3x in de week te fietsen minimaal 1 uurtje, waarvan in het weekend minimaal 2 uur. Vanavond eens rondje door Heerlen rijden, ben het rondje daar bij Voerendaal wel btje zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook lekker over die dijken gaan knallen toch? Al moet ik toegeven dat het wonen in Zuid-Limburg wel z'n voordelen heeft qua parcoursopties :p

Het is leuk dat die dijk er is, maar het heeft niet echt veel nut. Het is gewoon vlak. Daarnaast heb je dan of wind mee, of wind tegen, nooit van de zijkant. Dus wind mee is leuk, lekker snel, maar moet je weer terug. Wind tegen is echt wind tegen en hoe goed je ook bent, dan kan je niet harder dan 25-30 km/u. Ik zelf haal dan als het meezit gemiddeld 20. Het mooist zou zijn met windstil maar dat is het nooit hier in Nederland, en al helemaal niet op de dijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enorm te twijfelen of ik het in ’t wielrentopique neer zou zetten, of in het serieuze topic. Dus ik doe beiden.

Na ongeveer 50 km gereden te hebben, heb ik vanmiddag op de veluwedijk tussen Hardewijk en Elburg een behoorlijk nare situatie meegemaakt met wielrennen. De weg ging een klein beetje naar beneden, en reed ongeveer 31 km per uur. Aan de linkerkant liep een moeder met haar 4 jarig dochtertje in de berm, en aan de rechterkant van ’t fietspad reed ik. Vlak voordat ik bij hen was met fietsen, schoot het meisje de weg op en ik hoorde haar moeder schreeuwen; ‘Anne, kijk uit!’ Inplaats dat het meisje naar haar moeder liep, rende ze naar de rechterkant van de berm toe en ben ik met volle snelheid tegen haar opgeklapt. Ik zag het meisje na de klap over ’t asfalt heen glijden, en zelf ben ik over de kop gevlogen. Lijk, maar dan ook lijkbleek ben ik direct naar haar toegegaan om te kijken hoe het met haar was. Hele linkerkant van ’t meisje geschaafd, blauwe plekken van wss mijn band/fiets op haar beneden en onderrug. Die is echt hard gevallen. Zelf heb ik enorm last van mijn linkerschouder, linkerpols en mijn hand is kapot, evenals mijn knie. Natuurlijk maakt me dat geen fuck uit. En ik weet van mezelf dat ik nooit ,maar dan ook nooit meer haar kon ontwijken omdat het allemaal zo verschrikkelijk snel ging, en haar moeder dat zelf ook heeft toegegeven, maar dat maakt het voor mij echt niet minder om. Heb er meer dan een halfuur gestaan en geprobeerd het te kalmeren, maar die schaafwonden waren echt behoorlijk. Heb het 06 nummer en het adres(denk dat ik er maar een cadeaubon oid naartoe stuur) omdat ze op vakantie zijn, en hoop dat ze er niet lang veel aan over houdt.

Wonder boven wonder thuisgekomen(moest nog zeker 35 km) omdat ik niet op mijn linkerkant kon steunen, en ben doodop. Moment is al zeker duizend keer voorbij geflitst, en maakt er niet veel beter op natuurlijk. Mijn eerste wielrenongeluk, en meteen één die ik nooit maar dan ook nooit meer wil meemaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij voelt zich misschien rot omdat hij een mens is?

Ik ook net terug van fietsen was wel ff leukker 21,15 km in 57 minuut en heb de oliemolenberg (paar jaar geleden ook op NK) meegepakt, wel maar kort bergje maar toch 11%. Hopelijk weet ik dit een beetje vol te houden om paar keer per week 's avonds te fietsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enorm te twijfelen of ik het in ’t wielrentopique neer zou zetten, of in het serieuze topic. Dus ik doe beiden.

Na ongeveer 50 km gereden te hebben, heb ik vanmiddag op de veluwedijk tussen Hardewijk en Elburg een behoorlijk nare situatie meegemaakt met wielrennen. De weg ging een klein beetje naar beneden, en reed ongeveer 31 km per uur. Aan de linkerkant liep een moeder met haar 4 jarig dochtertje in de berm, en aan de rechterkant van ’t fietspad reed ik. Vlak voordat ik bij hen was met fietsen, schoot het meisje de weg op en ik hoorde haar moeder schreeuwen; ‘Anne, kijk uit!’ Inplaats dat het meisje naar haar moeder liep, rende ze naar de rechterkant van de berm toe en ben ik met volle snelheid tegen haar opgeklapt. Ik zag het meisje na de klap over ’t asfalt heen glijden, en zelf ben ik over de kop gevlogen. Lijk, maar dan ook lijkbleek ben ik direct naar haar toegegaan om te kijken hoe het met haar was. Hele linkerkant van ’t meisje geschaafd, blauwe plekken van wss mijn band/fiets op haar beneden en onderrug. Die is echt hard gevallen. Zelf heb ik enorm last van mijn linkerschouder, linkerpols en mijn hand is kapot, evenals mijn knie. Natuurlijk maakt me dat geen fuck uit. En ik weet van mezelf dat ik nooit ,maar dan ook nooit meer haar kon ontwijken omdat het allemaal zo verschrikkelijk snel ging, en haar moeder dat zelf ook heeft toegegeven, maar dat maakt het voor mij echt niet minder om. Heb er meer dan een halfuur gestaan en geprobeerd het te kalmeren, maar die schaafwonden waren echt behoorlijk. Heb het 06 nummer en het adres(denk dat ik er maar een cadeaubon oid naartoe stuur) omdat ze op vakantie zijn, en hoop dat ze er niet lang veel aan over houdt.

Wonder boven wonder thuisgekomen(moest nog zeker 35 km) omdat ik niet op mijn linkerkant kon steunen, en ben doodop. Moment is al zeker duizend keer voorbij geflitst, en maakt er niet veel beter op natuurlijk. Mijn eerste wielrenongeluk, en meteen één die ik nooit maar dan ook nooit meer wil meemaken.

Mooi kut is dat dan, lijkt me ook niet fijn om mee te maken. Maar die cadeaubon zou ik laten zitten, jij kon er niets aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites