Ilias. Geplaatst 30 april 2014 Share Geplaatst 30 april 2014 Ik ging dus zo fietsen, op zo een fiets van Sagan.. echt fucking vet. /coolstory i know. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 1 mei 2014 Share Geplaatst 1 mei 2014 60km achter de rug vandaag, was een lekker weertje maar allejezus wat een wind zeg. Van die dagen dat het lijkt alsof de wind precies met je meedraait ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 1 mei 2014 Share Geplaatst 1 mei 2014 Steeds windje mee dus? ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 1 mei 2014 Share Geplaatst 1 mei 2014 60km achter de rug vandaag, was een lekker weertje maar allejezus wat een wind zeg. Van die dagen dat het lijkt alsof de wind precies met je meedraait ;c Grappig dat je dat zegt. Ik had van de week precies hetzelfde. Heen wind tegen gekozen zodat ik het laatste stuk wind mee zou hebben. Nu was de wind zo gedraaid dat ik een klein stukje schuin mee had gehad en het laatste lange stuk terug gewoon weer wind tegen had. Kwam helemaal kapot thuis want had me al aardig leeg gereden omdat ik dacht het laatste stuk toch wind mee te hebben.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 1 mei 2014 Share Geplaatst 1 mei 2014 Steeds windje mee dus? ;c Was het maar zo'n feest Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 1 mei 2014 Share Geplaatst 1 mei 2014 Ik houd nooit rekening met wind mee/tegen op het begin/eind. Fiets gewoon een kant op en zie wel waar het schip strandt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerwin Geplaatst 4 mei 2014 Share Geplaatst 4 mei 2014 Heerlijk fietstochtje tot halverwege. Er was een ernstig ongeval gebeurt met een racefietser, die net op het moment dat wij daar langs kwamen de ambulance werd in gedragen, waardoor de tocht verder niet meer echt lekker liep. Zoiets blijft je dan toch bij de rest van de tocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 4 mei 2014 Share Geplaatst 4 mei 2014 Pff dat lijkt me wel beklemmend ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 8 mei 2014 Share Geplaatst 8 mei 2014 Klein verslagje van m'n weekje fietsen op Mallorca. In totaal 461 kilometer op de fiets gezeten, waar bovenstaande dag met afstand de zwaarste (en mooiste) was. 145 kilometer door het Tramunta-gebergte, wat uiteindelijk een duizelingwekkend aantal van 4.500 hoogtemeters opleverde. Een persoonlijk record in ieder geval. "Hoogtepunt" was de 14 kilometer lange beklimming van de Puig Major, de hoogste berg van het eiland. Tevens ook een persoonlijk record. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 8 mei 2014 Share Geplaatst 8 mei 2014 Heel erg vet man. Klopt die maximale snelheid 97,2? Ik zou hem keihard schijten op die dunne bandjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wallemme Geplaatst 8 mei 2014 Share Geplaatst 8 mei 2014 Indrukwekkend! Sluit me wel aan bij Mvdv als de max snelheid klopt. Het is dus zeker een aanrader. Was het ook lekker weer om te fietsen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 8 mei 2014 Share Geplaatst 8 mei 2014 Klinkt wel erg vet. Is dit op een dag gereden? Heel erg vet man. Klopt die maximale snelheid 97,2? Ik zou hem keihard schijten op die dunne bandjes. Ik heb ooit in Frankrijk de berg af met een mountainbike (op een geasfalteerde weg) waarschijnlijk rond de 70 gereden. Toen betrapte ik me er al op dat mijn benen begonnen te trillen... Dat waren toen gewoon dikke banen. Wat zou dat zijn geweest als het met die dunne bandjes was geweest? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 8 mei 2014 Share Geplaatst 8 mei 2014 70 heb ik wel een keer gehaald op mijn wielrenfiets, handen zaten toen toch wel bij de remmen (voor zover het nog nut heeft). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 9 mei 2014 Share Geplaatst 9 mei 2014 Heel erg vet man. Klopt die maximale snelheid 97,2? Ik zou hem keihard schijten op die dunne bandjes. Klopt zeker niet nee :cab: Was het ook lekker weer om te fietsen? Heel erg aangenaam, zowat iedere dag een zonnetje bij 23 graden. Klinkt wel erg vet. Is dit op een dag gereden? Is op een dag gereden ja. Had m'n vader en m'n broertje erbij die zelf lang niet zo veel fietsen als ikzelf, dus daarom werd het een wat langere dag dan gepland. Bovenop Puig Major een klein uur op ze moeten wachten ;e Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 25 mei 2014 Share Geplaatst 25 mei 2014 Goh, mijn eerste rondje op een racefiets is ook een feit. Een rondje van zo'n 25-30 km in iets van 50-55 min. gefietst denk ik. Gemiddelde zal rond denk ik net boven de 30 uit zijn gekomen. Dat viel me toch nog alles mee... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 25 mei 2014 Share Geplaatst 25 mei 2014 Vandaag de Gileppe afgegaan, op een gegeven moment tikte ik de 76 km/h aan. Begon toen wel ff te knijpen. Zou eigenlijk vandaag de wilde koers van het Bergcriterium in Berg rijden maar die was afgelast. Toen maar een ander rondje gereden met club. http://www.strava.com/activities/145281638 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 25 mei 2014 Share Geplaatst 25 mei 2014 Goh, mijn eerste rondje op een racefiets is ook een feit. Een rondje van zo'n 25-30 km in iets van 50-55 min. gefietst denk ik. Gemiddelde zal rond denk ik net boven de 30 uit zijn gekomen. Dat viel me toch nog alles mee... Zeker netjes, dan heb je talent :) Of ben je geen stoplichten enzo tegengekomen? Ik moet toch altijd flink mijn best doen om dat gemiddelde te halen. Welke fiets is het uiteindelijk geworden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 25 mei 2014 Share Geplaatst 25 mei 2014 [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; lekker wat hoogtemeters zie ik. Zeker netjes, dan heb je talent :) Of ben je geen stoplichten enzo tegengekomen? Ik moet toch altijd flink mijn best doen om dat gemiddelde te halen. Welke fiets is het uiteindelijk geworden? In de gehele rit één keer moeten stoppen voor een kruispunt (en dat was ook maar 5-10 sec.) en geen hoogtemeters. Dan kom je naar mijn idee toch al snel boven de 30 uit... Iemand gevonden die wel mee wil ondertussen. Diegene heeft trouwens zelf 2 fietsen en zijn oude zou ik best even mogen lenen zelfs. En ik kan op zich ook zijn nieuwe fiets wel een keer lenen. Volgens mij is de ene 105 / compact en de ander ultegra / triple. Compact kan ook dubbel zijn. Iig degene die in de bergen het minst fijn is van die twee. Dit had ik eerder gezegd. Ik heb nog geen fiets gekocht, maar de oude fiets van een ander voor een keer gebruikt ;) Het rondje had trouwens niet veel langer moeten duren, want dan had ik de snelheid zeker niet vastgehouden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 26 mei 2014 Share Geplaatst 26 mei 2014 [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; lekker wat hoogtemeters zie ik. In de gehele rit één keer moeten stoppen voor een kruispunt (en dat was ook maar 5-10 sec.) en geen hoogtemeters. Dan kom je naar mijn idee toch al snel boven de 30 uit... Dit had ik eerder gezegd. Ik heb nog geen fiets gekocht, maar de oude fiets van een ander voor een keer gebruikt ;) Het rondje had trouwens niet veel langer moeten duren, want dan had ik de snelheid zeker niet vastgehouden... Niet helemaal mee eens. Ik heb gisteren gefietst met iemand die altijd gemountainbiked had en nu een racefiets heeft gekocht. Na 40 km van de 60 was hij helemaal leeg waarna het uiteindelijke gemiddelde zakte tot 24. Vind het erg knap als je in je eerste ritje meteen boven de 30 gemiddeld uitkomt. Ook ikzelf moet altijd aardig mijn best doen om hierop uit te komen, zeker als ik alleen rijd, terwijl ik toch redelijk getraind ben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 26 mei 2014 Share Geplaatst 26 mei 2014 Mwuah, het was overal makkelijk doorfietsen. Dat scheelt natuurlijk een hoop. Eigenlijk geen bochten waarvoor je moet remmen, geen drukke kruispunten, geen hoogtemeters, ... Je kon dus eigenlijk wel met een redelijk constant tempo blijven fietsen. Ik merkte op het einde echt wel dat ik niet meer sneller kon. Wat dat betreft was ik bij de 60 km ook echt wel door het ijs gezakt als ik door was blijven rijden op dit tempo... Ik was trouwens met 2 andere (op het einde met 1 ander). Op het einde (dus toen we met z'n tweeën waren) wilde die ander een sprintje trekken het viaduct op (de enige hoogtemeters...), van mij mocht ie, maar ik deed niet mee... Ik wist dat ik dat gewoon niet meer trok... Ik was dus blij dat het bij 25-30 km stopte, bij meer was ik zeker ingestort.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 28 mei 2014 Share Geplaatst 28 mei 2014 Begin onderhand toch wel steeds trotser te worden op mijn rit door het Tramuntana-gebergte op Mallorca afgelopen maand als je ziet dat Wilco K. gisteren 3000 hoogtemeters aantikte in de Giro en ik die bewuste dag op 4500 eindigde :mrgy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 31 mei 2014 Share Geplaatst 31 mei 2014 Ik ga volgende week trouwens (proberen) de Elfstedentocht fietsen. 240 km, maar alles is vlak en doen volgens mij heel veel recreanten mee, schijnt iig prima te doen te zijn. Afijn, wilde gister toch even een soort van trainen, dus de mountainbike gepakt (wielrenfiets staat niet hier), zonder echt een route in m'n hoofd maar vooral met het doel eens lang op de fiets te zitten. Dit is de route uiteindelijk geworden, onder andere voor het eerst in mijn leven de Cauberg ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 10 juni 2014 Share Geplaatst 10 juni 2014 Gisteren dan Elfstedentocht gedaan. Was 235 km, best een uitdaging aangezien mijn langste rit hiervoor bovenstaande ronde was, verder ook nog nooit meegedaan aan een tourtocht. Was een mooie tocht, weersomstandigheden zaten erg mee (geen regen en weinig wind), wel wat warm maar met genoeg drinken kom je er wel. En vooral ook eens leuk om in zo'n groep te fietsen, en zoveel enthousiaste mensen langs de kant te zien. Uiteindelijk iets over 6 aan de start gestaan, en om klokslag vijf uur binnen 's middags. Fietsend gemiddelde was 26,4km/u volgens kilometerteller van een vriend, wat eigenlijk veel te hard was want we waren alle drie volledig onervaren, maar hey, we hebben het gehaald :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 11 juni 2014 Share Geplaatst 11 juni 2014 Lekker rondje gemaakt net, prima tempo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 juni 2014 Share Geplaatst 12 juni 2014 Eerste rondje ooit op racefiets? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten