Gert Geplaatst 25 oktober Share Geplaatst 25 oktober [FM24] Journeyman - #MaloneBall Je leest het goed: #MaloneBall. Wellicht klinkt dit een beetje arrogant of hip. Dingen waar je niet direct aan denkt bij het karakter Kevin Malone van de populaire serie The Office. Maar het is een likeable persoonlijkheid die vaak wordt onderschat. Misschien niet altijd even goed begrepen en soms, zonder dat hij het zelf doorheeft, tot geniale statements komt. Voor mij een cultheld, waarmee ik graag een journeyman avontuur mee aanga. FM25 komt misschien wel helemaal niet en als ze deze game wel uitbrengen, dan is het niet eerder dan Maart volgend jaar. Voor mij een goede reden om nog even wat maanden me te gaan vermaken met (hopelijk) een verslavende savegame. Dit zal geen novelle zijn met tekstuele hoogstandjes. Maar een plek waar ik minstens eenmaal per seizoen wat belangrijke screenshots drop, waar ik een korte tekst bij plaats. Dit zal afdoende moeten zijn om op de hoogte te blijven van Kevin Malone's zoektocht naar succes. Met als doel de beste manager te worden allertijden. Met als grote voorbeeld Michael Scott. Letsgo! Screenshot 1 Dit ben ik Kevin Malone. (24 jaar) jong, kalend, corpulent, naïef, onervaren, maar vooral een goedlachse jongeman die de voetbalwereld wil gaan veroveren zonder ook maar enig diploma of ervaring Screenshot 2 Na 2 weken werkloos te zijn geweest besloot ik maar te solliciteren in Luxemburg. Het vierde niveau waar iedereen een Amateurstatus heeft. Niks te verliezen, maar veel te winnen. Screenshot 3 Dit seizoen was het roeien met de riem de je he.. nee er waren geen riemen. Want voor 5 euro winst in de maand koop je nog geen riemen. Screenshot 4 Het was wat zeuren. Maar toen we goed draaiden en we eerste stonden toen kreeg ik toestemming om een trainingscursus te gaan volgen. Screenshot 5 We hadden een een selectie die compleet uit balans was, maar dat hebben we mooi in orde gemaakt. Opvallend is de strikte regel voor schorsingen, zoals je hier wel ziet. Veel jongens bijna op een schorsing. Elke 2e gele kaart is namelijk een schorsing. Belachelijk wel. Gelukkig hoefden we de schorsingen niet te betalen. Screenshot 6 We draaiden een moeiteloos seizoen. Een aantal wedstrijden voor het einde waren we al kampioen. Screenshot 7 We gaven de groene jongens het nakijken. Voor mij was het toch vaak wat aankloten met die amateurs. Maar voor een stel amateurs waren we bovengemiddeld. Screenshot 8 Direct na het omhoog houden van de beker kwam dit bericht in mijn postvak. Of we semi-professioneel willen worden. Hell yes. Ook mijn contract werd verlengd. Dus een niveau hoger ga ik nu verder bouwen aan dit team. Weet nog even niet of het veel voordelen geeft om semi-prof te zijn. Maar dat ga ik wel de komende tijd ondervinden. Nu tijd voor een korte zomervakantie in Scranton. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 25 oktober Share Geplaatst 25 oktober Leuk Gert, zet mij maar op de volglijst! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 25 oktober Share Geplaatst 25 oktober Dit klinkt leuk inderdaad. Zwier mij ook maar op de lijst van volgers. Succes verder! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 25 oktober Share Geplaatst 25 oktober Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 25 oktober Share Geplaatst 25 oktober Wauw, ik wist niet dat je op dit niveau kon spelen in FM. Succes, ik ga je volgen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 25 oktober Share Geplaatst 25 oktober Lekker bezig Gertjeeeeeee graag een vaste tag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KayDeManaager Geplaatst 28 oktober Share Geplaatst 28 oktober Graag een vaste tag, Gert! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 28 oktober Auteur Share Geplaatst 28 oktober [FM24] Journeyman - #MaloneBall Screenshot 9 Het eerste seizoen had nog een staartje. Een of andere Coupe FLF cup, daar hadden we ons geknokt naar de bekerfinale. Volgens mij een beker voor de lagere divisies. Deze wonnen we met 2-1 na verlenging. Wat ons op twee prijzen in het eerste jaar brengt. Screenshot 10 In de zomermaanden gingen we opzoek naar wat versterkingen. En tegelijkertijd werden er spelers bij ons weggeroofd. Ahja, dat doen we natuurlijk zelf ook met al die amateurspelers. Blijft toch wel lastig om goede spelers te vinden. De vijver is namelijk niet zo groot en wat in de vijver zit dat is echt enorm matig. Maar ik kijk steeds goed naar kern statistieken en probeer hiermee toch de juiste spelers aan ons te binden. Screenshot 11 En na een goede start in de competitie gaf ik zelf ook het goede voorbeeld. Ik slaagde voor mijn eerste trainingsdiploma. Tasje aan de vlag uit het raam hangen maar. Screenshot 12 Ook was het voor mij de eerste keer dat een club zelf naar mij toe kwam. Rodange speelt een divisie hoger wat natuurlijk leuk klinkt. Maar een korte blik op hun krappe selectie deed me al direct concluderen dat dit geen juiste stap is. Zelf sta ik namelijk ook vrij moeiteloos aan kop, dus speel ik hopelijk volgend seizoen ook een divisie hoger. Screenshot 13 Want zoals ik al liet weten: Het gaat goed! We hebben rond de jaar wisseling al een mooi gat geslagen op de concurentie. Januari zal er vast weer aan onze spelers worden getrokken (thats what she said) en dus moeten we ook zelf goed blijven opletten dat we het team op pijl blijven houden @De Raam, @Marius, @Nom de Guerre, @Oldskool, @Djurovski, @KayDeManaager Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 28 oktober Share Geplaatst 28 oktober Met twee prijzen en direct weer bovenaan doe je het zeer keurig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 28 oktober Share Geplaatst 28 oktober KUTGW! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 30 oktober Auteur Share Geplaatst 30 oktober (bewerkt) [FM24] Journeyman - #MaloneBall Screenshot 14 We gingen op dezelfde voet door als het eerste deel van het seizoen en werden, net als vorig jaar, al enkele wedstrijden voor het einde kampioen. Screenshot 15 En ook op de voetbalschool deed Kevin Malone goed zijn best. Een 2e diploma is behaald. De maanden hierna mocht hij niet verder leren van de club. Dat is wel teleurstellend. Screenshot 16 En we behaalden weer de finale van de Coupe FLF. Alleen dit jaar verloren we die wedstrijd. Na penalty's ging het ditmaal mis. Screenshot 17 Na twee promoties achter elkaar merk je dat de club ongekend populair is. 55 seizoenskaarthouders en 36 nieuwe volgers op de socials als resultaat. Grote klasse. Screenshot 18 Op naar het tweede niveau van Luxemburg. Waar we dus weer wat nieuwe spelers moesten aantrekken om het niveau op te trekken. Deze jonge Belg bleek wel onze topaankoop. Echt een doelpuntenmachine en momenteel topscoorder. Momenteel is het alweer december in seizoen 3 en is hij topscoorder met 23 doelpunten in 18 wedstrijden. De nieuwe Lukaku denk ik. Screenshot 19 Het is dus alweer December en we staan weer eerste. Gedeeld eerste want US Rumelange dat zijn geen koekenbakkers. We worden dus veel meer uitgedaagd door deze ploeg, dan door de concurrentie de twee seizoenen ervoor. Maar verder lijkt er wat betreft kwaliteit niet heel veel verschil te zitten tussen het tweede, derde en vierde niveau. Allemaal amateurs met een minimaal verschil. Doel is wel om weer kampioen te worden, dus dat wordt het komend half jaar wel een uitdaging nog. En het liefste krijg ik eens een uitnodiging van een profclub uit Nederland, België of Duitsland. Want Kevin doet het nu nog allemaal voor niks. @De Raam, @Marius, @Nom de Guerre, @Oldskool, @Djurovski, @KayDeManaager 30 oktober bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 30 oktober Share Geplaatst 30 oktober Ik ontvang graag een tag. Je doet het erg goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 30 oktober Share Geplaatst 30 oktober Derde promotie op rij coming up! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 30 oktober Share Geplaatst 30 oktober Je gaat weer als een speer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thymen Geplaatst 30 oktober Share Geplaatst 30 oktober Mooie prestaties ga zo door! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 31 oktober Share Geplaatst 31 oktober Lekker bezig @Gert! Gooi mij eens op die taglijst joh Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 1 november Auteur Share Geplaatst 1 november [FM24] Journeyman - #MaloneBall (2026) Screenshot 20 Zo'n tweede seizoenshelft, in de lagere divisies in Luxemburg, bevat een stuk minder wedstrijden, dan de eerste seizoenshelft. Dus besloot ik nu maar om er steeds wat oefenwedstrijden tussen te plannen. Niet alleen om de selectie fit te houden, maar vooral om geld binnen te hengelen. Ookal is de opbrengst steeds maar tussen de 500-800 euro. Dit is voor ons een mooi bedrag om salarissen mee te betalen. Want dit seizoen hebben we de belangrijke spelers een contract van een jaar kunnen bieden aangezien we semi-professioneel zijn. Dit doe ik alleen bij de echt goede spelers, zodat ik nog ruim onder het salarisbudget blijf. En met dit soort oefenpotjes erbij blijven we wat geld genereren. Screenshot 21 We gaan hard (thats what she said). Een weekje terug begonnen en nu al 100 officiële wedstijden. FM is momenteel een belangrijke bijzaak, wat me een positieve afleidende prikkel geeft. Blij met de journeyman game Screenshot 22 Mijn inzet wordt gewaardeerd door de club. Ik mag voor mijn 3e diploma gaan: Coach betaald voetbal. Daarnaast kreeg ik weer een nieuw 2 jarig contract aangeboden van de club. Helaas nog zonder salaris. Maar toch maar getekend. Screenshot 23 In de competitie blijven we stabiel doorgaan met wat we al 3 seizoenen doen: winnen en kampioen worden. Ook nu weer wat wedstrijden voor het eind. We versloegen in een moeizame pot nummer 3 en mochten de beker naar boven houden. Lastiger dan de twee seizoenen hiervoor, maar niet minder verdiend Screenshot 24 We gaan de moneydance doen! Wat een bedrag ineens Wel ging er een deel van dit bedrag enkele dagen later direct naar de belasting (belastingtegenvaller). Maar we hebben nu toch een mooi bedrag op de bankrekening staan. Screenshot 25 Shoutout naar de Cock. 38 doelpunten in 29 wedstrijden is echt wel ongekend. Eigenlijk gun je deze jongen een nieuwe stap naar zijn vaderland (België) in een lagere competitie. Maar ik hoop dat hij blijft. Screenshot 26 Iedereen bedankt voor de like of een reactie @De Raam, @Marius, @Nom de Guerre, @Oldskool, @Djurovski, @KayDeManaager, @Kyrill, @Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 1 november Share Geplaatst 1 november Gaat erg goed!! Ik kijk laatste tijd seizoen 2 van The Office US. Christmas Party was geweldig, Kevin geeft zichzelf zijn eigen secret santa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 1 november Share Geplaatst 1 november Gaat lekker hoor zo! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 november Share Geplaatst 1 november Je blijft heerlijk presteren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 1 november Share Geplaatst 1 november Scoren voor de fun! Daar heeft het toch veel weg van Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 november Share Geplaatst 1 november Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thymen Geplaatst 2 november Share Geplaatst 2 november Leker hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROEMM Geplaatst 3 november Share Geplaatst 3 november Je hebt er met mij een volger bij Gert. Je gaat als een speer, succes ook weer komend seizoen (als je blijft)! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 november Auteur Share Geplaatst 4 november [FM24] Journeyman - #MaloneBall (2026) Screenshot 27 Even een beetje een resume van het vorig seizoen. Drie maal promotie achter elkaar. Maar dit jaar komt er dan wel echt flinke weerstand. Want een blik op de topspelers in deze hoogste klasse dat verraadde al wel dat een vierde keer kampioen worden echt wel een stap te ver zou zijn. Dus daarom maar even extra genieten van bovenstaande tijdlijn Screenshot 28 En voor de derde keer wist Kevin zelf ook zijn diploma te behalen. Naast prestaties van de jongens op het veld daar blijft Kevin ook aanhaken met prestaties op diverse trainingscursussen. Screenshot 29 Al dat leren en al die vlieguren maken op het trainingsveld, dat zorgt ervoor dat momenteel dit mijn kwaliteiten zijn. Begint langzaamaan ergens op te lijken. Al mag ik niet met de keepers praten op het trainingsveld. Het wordt me zelfs afgeraden om ook maar even naar de keepers te kijken. Gewoon niet mee bemoeien. Screenshot 30 Ondertussen gebeuren er in FM24 ook wel bijzondere dingen. Dat semiprof zijn daar lijkt FM toch wat moeite mee te hebben. Ik gaf een speler een contract voor als het transferwindow weer open zou gaan. Om vervolgens voor de directe koop optie te kiezen. Meestal krijg je dan een bedrag, waarvan je zelf moet kiezen of je dat de moeite waard vind. Maar nu kreeg ik dus de melding dat ze niks vragen, maar we hebben blijkbaar niet niks beschikbaar om de deal mogelijk te maken. Denk dat we Oscar als boekhouder hebben. Screenshot 31 Nu we op het hoogste niveau spelen, daar komen ook ineens meer mogelijkheden om spelers te halen. De vijver wordt groter en in die vijver zitten nu ook vaak goede spelers, die niet uit Luxemburg komen. Met als resultaat dat we nu best wel een vreemdelingen legioen aan het creëren zijn. Al zie ik zelf ook wel graag wat meer spelers uit eigen land, wanneer ik een FM savegame speel. Daar ga ik nu voor kwaliteit in deze savegame. Het is tenslotte journeyman en ik ga hier niet nog 20 jaar blijven (hoop ik... open sollicitatie kijkt u mee?) Screenshot 32 Ondertussen zit ik alweer in december 2026 en zijn we over de helft van de competitie. Het is niet meer scoren voor fun. Maar we doen het verder niet eens zo slecht. Bij de eerste 4 eindigen zou wel echt een bonus zijn. Maar dan zal wel alles mee moeten zitten. @De Raam, @Marius, @Nom de Guerre, @Oldskool, @Djurovski, @KayDeManaager, @Kyrill, @Michaelinho*, @ROEMM Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten