Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Lierke Plezierke

Lensherr

Aanbevolen berichten

AScandinavianstory(4)(1).png.f3fbb5a16900945ea30b04ea20f259b1.png

Introductie

Tijd voor een nieuwe uitdaging. Zo voelt het wel voor mezelf. Mijn game met Benfica voelt voor mij aan als uitgespeeld. Het schrijven van de novelle vind ik nog wel leuk, alleen liep ik te ver vooruit in mijn game dat ik helemaal de feeling voor het schrijven begon te verliezen. En hoezo is je save uitgespeeld? Kijk, er werd alles gewonnen dat je maar kon winnen. In combinatie met de Poképlayerchallenge kon ik er samen met Benfica ook geen eigen jeugd challenge van maken. Die optie liep totaal spaak met de uitdaging waar ik zeven seizoenen tijd in had gestoken. Echter heb ik mij dus de stap naar het zonnige Portugal beklaagd. Het voelde alsof mijn verhaal al geschreven was.

Het doel van deze novelle

Heel simpel. Ik ben momenteel aanbeland met een stel voetbalgekke Belgen in een whatsappgroepje gericht over FM. Daar vliegen nu eenmaal de Belgische verhalen je om de oren. De ene uitdaging groter dan de andere. De ene blinder dan de andere en dan heb je uiteraard mensen zoals mijzelf en @TomFsoccer, mannen met echte voetbalkennis. Daarmee kwam ik tot het idee om Lierse SK, die nu door het leven gaan als Lierse Kempenzonen terug naar de Belgische top te loodsen en niet op de traditionele manier. Wij gaan er ook meteen een Nationalist challenge van maken. Dit houd in dat er alleen maar Belgische spelers worden aangetrokken. Leuk en hopelijk ook uitdagend genoeg. Gelukkig is Lierse niet meer de club van weleer en is er ook werk aan de winkel. De landskampioen van het seizoen 1996/1997 is afgegleden naar de Challenger Pro League. Het heeft onderweg ook de nodige strubbelingen gekend. Van een Egyptische eigenaar die dacht met zijn spaarrekening de Champions League te winnen naar een faillisement.

Het word nu dus iets totaal anders. Gewoon een nieuwe wending waar ik mezelf het een beetje lastiger maak. Dit geeft mij een doel en het is tot aan FM25 geen onhaalbare uitdaging. Er is ook maar één man die Lierse terug het plezierke kan geven en dat is Carl Hoefkens. Het personage waarmee we te werk gaan. Een man die misschien wel ten onrechte bij diverse topclubs in België aan de kant werd geschoven. Want laten we eerlijk zijn. Geen enkele opvolger deed het beter. Hoefkens is iemand met een oog voor jong talent. Misschien wel de geknipte persoon voor deze job. Een functie als coach van Lierse Kempenzonen met de ogen gericht op een Nationalist Challenge. 

Qua manier van posten zal afhankelijk zijn van deze save en de tijd die ik heb. Dagelijks een post is een mogelijkheid, maar het kan ook even langer duren. Ik ga rustig aan beginnen met deze uitdaging en hou jullie via deze novelle op de hoogte over het verloop. Verder wens ik iedere volger heel veel leesplezier. Hopelijk kunnen we ook een leuke interactie krijgen. Kritiek, humor, complimentjes, laat het maar allemaal los in dit topic.

Ik wens jullie allemaal nog veel volgplezier en supporter gerust mee voor dit Belgisch Lierse!

Sportieve groet!

Carl Hoefkens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Jónstærke:

Is ie hoor, jammer dat je voor bridgesboy Carl Hoefkens kiest en niet voor de fantastische linkspotige postbode, die ook bij onze noorderburen een belletje zou doen rinkelen🤡 (initialen S.H.)

IMG_3972.thumb.jpeg.fcad13c1f3eb34f4a04d55e4e3989c46.jpeg

Ik zag ook een gemiste kans.;c

image.png.ab3f05e29fb527e90d2198614af3219a.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als beginnend manager had ik al enige ervaring opgedaan bij twee Belgische topclubs. Hoewel mijn tijd bij de ene club succesvoller was dan bij de andere, wist ik dat mijn capaciteiten als manager niet te onderschatten waren. Mijn laatste passage was bij een club met beperkte middelen, waar ik desondanks uitstekend had gepresteerd. Maar zoals zo vaak in de wereld van het voetbal, worden leidinggevenden ongeduldig en zoeken ze naar zondebokken wanneer plannen niet het gewenste succes brengen. 

Toch voelde ik me aangetrokken tot het nieuwe project van Lierse Kempenzonen. Een uitdaging waarin ik mezelf kon identificeren, een challenge met een sterke identiteit. En dat vond ik terug in dit verhaal. Mijn ex-club, voorheen bekend als Lierse SK, had de ambitie om weer de top van België te beklimmen. Maar deze keer wilden ze het anders aanpakken. Geen buitenlandse investeerders meer, geen buitenlandse spelers in de selectie of buitenlandse stafleden. Alleen Belgen zouden de club leiden en vertegenwoordigen, met natuurlijk de mogelijkheid tot genaturaliseerde Belgische voetballers.

Een opdracht met uitdaging. De club had nauwelijks stafleden en de selectie was te smal om competitief mee te draaien in de Challenger Pro League. Maar ik was vastbesloten om deze missie aan te gaan. Ik haalde mijn oud telefoonboekje vanonder het stof en begon contact op te nemen met kennissen uit mijn spelersloopbaan. Samen zouden we deze club nieuw leven kunnen inblazen, met een team dat ambitie heeft en weet wat het is om voor Lierse Kempenzonen te werken.

1. Herstructurering

Vanochtend zat ik aan mijn bureau, omringd door stapels papieren en aantekeningen, klaar om mijn eerste telefoontje te plegen. Er was maar één man in mijn gedachten die ik graag aan boord wilde hebben om mijn technische staf te versterken en samen dit avontuur aan te gaan: Stein Huysegems. Stein, de voormalige Lierse-spits en ex-Rode Duivel, was momenteel bezig met een heel ander soort functie. Hij bezorgde brieven als postbode, met dezelfde nauwkeurigheid en toewijding als waarmee hij vroeger doelmannen te grazen nam. Ik belde hem op, en zonder aarzelen bracht ik mijn voorstel naar voren: "Steintje, doet mij e pleziereke en teken eens terug voor ons Liereke." Er was een moment van stilte aan de andere kant van de lijn, maar al snel hoorde ik de opwinding in zijn stem. Hij twijfelde geen seconde en stapte meteen mee in het verhaal. Hoewel ik ook dacht aan Bobke Peeters als potentiële versterking voor de technische staf, wist ik dat hij momenteel zijn eigen verhaal aan het schrijven was bij Helmond Sport. En dat was hem van harte gegund.

Ontwerpzondertitel(28).png.bfed88ca93c25e90d449985bc2be5890.png

Steintje is back!

Met de technische staf bijna compleet, was er nog één cruciale positie die ingevuld moest worden. Met een beperkt budget en de noodzaak om jong talent uit de jeugd over te hevelen naar het eerste elftal, wist ik dat we iemand nodig hadden die deze jonge spelers kon begeleiden en hen de techniek en passie voor het spel kon bijbrengen. Mijn gedachten gingen terug naar mijn verleden als voetballer, en daar viel me meteen één naam te binnen: Enzo Scifo. De Belgische balvirtuoos, een parel uit de jaren 90, bekend om zijn ongeëvenaarde techniek en tomeloze passie voor het spel. Enzo was momenteel werkzoekende, wat voor ons een geluk bij een ongeluk bleek te zijn. Ik nam contact met hem op en legde ons project uit, en tot mijn verbazing twijfelde hij geen seconde. De Italiaanse Belg zag meteen het potentieel van ons ambitieuze plan om Lierse Kempenzonen terug te brengen naar de top van het Belgische voetbal. Hij was enthousiast om zijn ervaring en kennis te delen met onze jonge talenten. Met zijn toetreding was mijn technische staf eindelijk compleet op het gebied van trainers.

434210366_256741960843058_695877982957466108_n.png.7cd585dc98b320c589e31f7a5792da32.png

@Djurovski @Bogatyr @Jónstærke @chrisje1993 @Nom de Guerre @Genkie_06

We zijn begonnen aan ons avontuur met Lierke Plezierke. In de volgende update bespreken we de transfers en voorbereiding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JA! Eindelijk een novelle over mijn favoriete club die eens niet van mijn eigen hand komt! Tot enkele jaren geleden begon ik traditioneel bij de release van een nieuwe FM nog een testgame met mijn favoriete club, maar ondertussen hou ik het nog maar bij één save per x aantal jaar. Maar dat terzijde :)

Voor de challenge die je voor ogen hebt is dit de perfecte clubkeuze. Het loopt ook helemaal met de parallel van de clubcultuur en de jeugdwerking is ook nog steeds aanwezig om regelmatig uit te putten. Ik kijk al ongelofelijk uit naar alle toekomstige updates. Met Hoefkens heb je in ieder geval ook al de ideale man aan boord gehaald om voor succes te zorgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

2. Klaar om van start te gaan. Een overzicht over de transferperiode, de voorbereiding en de toekomstige wedstrijden.

De selectie van ons team was op zich niet slecht. Het was een bijna volledig Belgische selectie, met een combinatie van ervaring en jeugdig enthousiasme. Maar ondanks deze mix ontbrak het ons aan diepte. Op veel posities hadden we geen dubbele bezetting, en met mijn veeleisende speelstijl kon dat op de lange termijn problemen opleveren. Financiële middelen waren ook schaars, dus moesten we creatief zijn in onze aanpak. We besloten om te zoeken naar goedkope Belgen die ons konden versterken en ons project konden ondersteunen. Vanuit onze jeugdopleiding werden alvast vier veelbelovende spelers overgeheveld naar het eerste elftal. Daantje De Peuter, een 16-jarige rechtsbuiten, Camilo Pinillo Esquivel, een 18-jarige centrale verdediger, Emre Caglar, een 19-jarige linksachter, en Luca Foubert, een 19-jarige aanvallende middenvelder. Deze jonge gasten gaan als invallers dienen en onder mijn begeleiding moeten ze proberen om te groeien naar het niveau van een volwaardig lid binnen het eerste elftal.

De jeugdtalenten

Spoiler

image.thumb.png.f79ba01d3b4dc90ea0450a729dea0b29.pngimage.thumb.png.0e484e2a46c9e6f6eb6e18c8eae5b7f8.pngimage.thumb.png.4f32455c2e765d225763fa37d6c918f3.pngimage.thumb.png.dd1c045b43c8b2b1fb3c21d0d82a5a6a.png

Op de transfermarkt besloten we voornamelijk te investeren in ervaren spelers. Gedurende deze periode slaagden we erin drie spelers gratis binnen te halen, terwijl we voor één speler een bedrag hebben betaald. Een van de belangrijkste aanwinsten was Kevin Kis, onze beoogde kwaliteitsinjectie op de linksachter. We geloofden dat Kis de nodige ervaring en kwaliteit zou brengen op deze cruciale positie, vooral omdat Caglar nog te jong en onervaren was om meteen in de basis te starten. Hoewel we op de linkerflank niet direct enorme snelheid hadden binnengehaald, waren we toch verheugd met de komst van Mboyo. Met zijn overvloed aan ervaring in de Belgische eerste klasse en zelfs twee zeldzame optredens voor de nationale ploeg, wisten we dat hij ons team zou helpen sturen, vooral in de aanwezigheid van veel jonge spelers. Een andere verrassende terugkeer was die van ex-speler Tibeau Swinnen naar Lierke Plezierke. Tibeau zou de doublure worden achter Brebels op het centrale middenveld, en we waren verheugd om hem opnieuw te verwelkomen in ons team.

Daarnaast verwelkomden we Manuel Angiulli, een centrale verdediger met aanzienlijke buitenlandse ervaring. We zijn ervan overtuigd dat hij zijn plek in de basis gaat opeisen en ons team zal versterken met zijn ervaring.

image.png.6233d6ea41f8cf8671795870edbb2491.png

Screens aanwinsten

Spoiler

image.thumb.png.f739d6478f1de4a6deabff10271f1ada.pngimage.thumb.png.6bb4df0751187dadcf54818ac501778e.pngimage.thumb.png.1afdc1b996f74822b5cea20d7d1053bb.pngimage.thumb.png.a7f50bbcb66f37f498f4470d4dafd924.png

Dan waren er nog de vertrekkers, de jongens die niet geloofden in ons nieuwe project en de voorkeur gaven aan andere bestemmingen. Hoewel hun vertrek geen grote verliezen waren, was de naam van Nils Schouterden misschien wel opmerkelijk. De Leuvenaar keerde terug naar Sint-Truiden op het hoogste niveau. Maar met de komst van Kevin Kis hadden we natuurlijk een nog betere vervanger binnengehaald.

image.png.238a813a2b6d8a4a6671787049aefaa8.png

Met minder dan een week te gaan voordat we de Challenger Pro League openen met een verplaatsing naar de beloften van Club Brugge, voel je de spanning rondom onze oefenvelden. Het is een cruciale eerste wedstrijd, en we weten dat we meteen voor een stevige uitdaging zouden staan. Dit Club NXT staat bekend als een van de meest talentvolle elftallen in de competitie, en we zijn vastbesloten om ons te bewijzen. Maar voordat we van start gaan, leek het me gepast om mijn kern voor te stellen aan jullie en iedereen die geïnteresseerd is in deze novelle.

268.png.2c282e75d7d9ca46ee211331d9194be8.pngSelectie 2023/2024

Doelmannen: Jens Teunckens; Jarno De Smet

Verdedigers: Mickaël Tirpan; Jarno Libert; Viktor Boone; Pinillo Esquivel; Jens Cools, Manuel Angiulli; Kevin Kis; Emre Caglar

Middenvelders: Thibaut Van Acker; Stan Van Dessel; Sebastiaan Brebels; Tibeau Swinnen; Eric Ocansey; Daan De Peuter; Mehdi Tarfi; Alexandre De Bruyn; Glenn Claes; Luca Foubert

Aanvallers: Daan Vekemans; Obi Oularé; Ilombe Mboyo

overzicht selectie

Spoiler

image.thumb.png.67a65124c4468354cc6014c3cd6634ad.pngimage.thumb.png.8201f059688d92ce62cd7182a648b4ba.png

De voorbereiding stond volledig in het teken van het opdoen van wedstrijdritme en het verfijnen van mijn variant van het 4-2-3-1 systeem. We werkten vier oefenwedstrijden af tegen Belgische clubs om ons voor te bereiden. Onze eerste tegenstander was Boorsem Sport, een wedstrijd waar we vooraf verwachten eenvoudig te kunnen winnen. En inderdaad, we waren enorm dominant op het veld. Met gecontroleerd spel en scherpe aanvallen wisten we de wedstrijd te winnen met een overtuigende 3-0 overwinning. Tegen SK Roeselare zagen we een vergelijkbaar spelbeeld. We domineerden en hielden de controle over de wedstrijd. Met solide verdediging en effectieve aanvallen slaagden we erin om met 2-0 te winnen. Verder wisten we ook de iets betere tegenstanders Virton en KSK Heist te kloppen.

De fandag, normaal gesproken een moment van feest en verbroedering tussen spelers en fans, veranderde in een dag van teleurstelling en bezorgdheid. Cambuur, een Nederlandse club die streeft naar promotie op het tweede niveau van Nederland, was onze tegenstander. Op papier een sterke tegenstander, en dat bleek ook in de praktijk. Ondanks ons vertrouwen in onze eigen mogelijkheden werden we genadeloos verslagen. Cambuur was op alle fronten superieur en veegde de vloer met ons aan. Het was een pijnlijke nederlaag, een kleine vernedering voor ons eigen publiek dat massaal was samengekomen om ons nieuwe project voor het eerst in actie te zien. Het was een harde les, maar we wisten dat we niet mochten blijven hangen in deze teleurstelling. We moesten leren van onze fouten, ons herpakken en weer vooruit kijken. Al bij al ben ik zeer tevreden over de voorbereiding. Op één wedstrijd na waren we telkens op de afspraak

image.thumb.png.9f5951ff24d26ed6ebe4ece14f5f069d.png

@Djurovski @Bogatyr @Jónstærke @chrisje1993 @Nom de Guerre @Genkie_06 @KayDeManaager @Marius @ElMarcos @Genkie_06 @Titan @Svenpunt @TomFsoccer

bewerkt door Lensherr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mboyo de meest opvallende transfer toch wel, maar niet onlogisch dat je er een extra spits bij wou naast 'de man van glas' Oulare en eeuwige belofte Vekemans. Dan kan de ervaring van Mboyo wel eens cruciaal worden. Verder hou je je in ieder geval wel aan het vooropgestelde plan met een Belgische focus. De resultaten tijdens de oefenperiode waren op zich prima dus daar kan je zeker vertrouwen uit putten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3. Da blét, da schét, da frét en da zékt, mor wa zedder mé?

Het is al zo vaak gezegd, maar die Belgische arbitrage laat echt te wensen over. We moeten natuurlijk op het veld bewijzen dat wij, Lierse Kempenzonen, weer recht hebben op eersteklasse voetbal. Ondanks ons perfecte parcours wist de arbitrage het toch weer voor elkaar te krijgen om het ons onnodig moeilijk te maken. Thuis tegen Patro werd een onterechte penalty toegekend aan de tegenstander na een perfecte sliding van Kevin Kis. Ik was furieus, maar gelukkig wisten we er weer bovenop te komen.

Ontwerpzondertitel(29).png.2da1f3988ee1472df6f83706d8634aac.png

Het moest er even uit, maar laten we nu volledig terugkijken op de eerste wedstrijden van dit nieuwe Lierse Kempenzonen in de Challenger Pro League. We hebben de positieve lijn van de voorbereiding voortgezet vanaf het eerste fluitsignaal in Roeselare, waar we de beloften van Club NXT partij gaven. Die uitwedstrijd wonnen we overtuigend met 1-4. Ook in onze eerste thuiswedstrijd lieten we zien dat we de betere ploeg waren, maar door een arbitrale dwaling kwamen we onterecht op achterstand. Uiteindelijk wonnen we met 3-1 van een niet te onderschatten tegenstander. Zelfs in de topwedstrijd tegen het team van den Timmy (Timmy Simons) trokken we aan het langste eind. In Dender startten we sterk, maar maakten we het onszelf daarna onnodig moeilijk. Gedurende deze drie wedstrijden konden we ook rekenen op een uitstekende Obi Oularé. Een aanspeelpunt waar je in dit niveau wel op kan rekenen.

image.png.d677ec0e997ce15d690406fdfbb9dd88.png

Op Lommel duurde het lang voordat we afstand konden nemen van de Limburgers. Gelukkig brak een geweldige actie van Glenn Claes de wedstrijd open. Later wist ook Brebels de score nog te verdubbelen, waardoor we ook deze lastige wedstrijd tot een goed einde brachten. Op bezoek bij Francs Borains was een overwinning het enige dat telde, en die werd ook gepakt, met doelpunten van Claes en Oularé. Tot slot stond er een topper op het programma tussen twee teams die tot dan toe alles hadden gewonnen. Beerschot had op papier het betere team, maar moest vandaag toch het onderspit delven tegen een swingend Lierke, geleid door de klasse van Mehdi Tarfi en de onvermijdelijke Obi Oularé. Het werd een klinkende 4-1 overwinning.

image.png.5154b1877f6cf4db10ad0d2c72131571.png

Na zes speeldagen staan we foutloos aan de leiding en hebben we onze dichtste concurrenten met zware cijfers het nakijken gegeven. Het staat er momenteel goed voor om dit seizoen serieus mee te doen voor de promotie.

image.png.cde001d0522ac9f8e3b30cd89286a26f.png

Alle ervaren spelers namen plaats op de bank. Ze waren niet meteen enthousiast over het idee om in de 6e ronde van de Croky Cup te spelen tegen RCS Verviétois, een team uit de lagere afdelingen. Een aderlating, vooral omdat we toch in een positieve flow zaten. Aan de andere kant was het een uitgelezen kans om de jongere spelers wat speeltijd te gunnen. En die benutten ze ook! Eén van die jonge spelers, Daantje De Peuter, greep de gelegenheid met beide handen aan. Op slechts 16-jarige leeftijd maakt hij zijn debuut voor het eerste elftal van Lierse Kempenzonen en leverde hij een buitengewone prestatie door drie doelpunten te maken en een assist te geven. Dat is opmerkelijk voor zo'n jong ventje. Ons bekeravontuur verliep dus vlekkeloos, met een overtuigende 1-7 overwinning.

image.png.706f8d6e2faa4f29da511ceec1074897.png

@Djurovski @Bogatyr @Jónstærke @chrisje1993 @Nom de Guerre @Genkie_06 @KayDeManaager @Marius @ElMarcos @Genkie_06 @Titan @Svenpunt @TomFsoccer @keano77

Een grote dankjewel voor de reacties en ook om deze nieuwe novelle te volgen. Ik hoop van harte dat Oularé toch een beetje fit blijft want zijn impact mag er wel zijn. En had Tirpan ook niet bij Fortuna sittard gespeeld of vergis ik me hierin? Kevin Kis was nog een naam die ik herkende uit de podcast toen het over alliteratie ging en Patro. Over de podcast gesproken. Ik heb nog geen vaste datums/tijdstippen van mijn vader zijn revalidatie. Daarom heb je nog niets van me gehoord. Ja, De Peuter noemen is sneu maar waar ik woon noemde de burgemeester Deneuker en een deelgemeente Kuttekoven. Dushet kan nog wel erger ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van een start van jewelste gesproken! Al is het nog vroeg, en zijn er een aantal (pittige) tegenstanders zoals Zulte, Deinze en Beveren die je nog niet ontmoet hebt ook natuurlijk. De impact van Oulare valt momenteel ook niet te onderschatten inderdaad, maar ook Vekemans en Mboyo pikten al eens een doelpuntje mee zie ik, en dus lijk je nog wel over een doublure te beschikken indien nodig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites