MNie Geplaatst 3 maart Share Geplaatst 3 maart Daar zit wel wat tussen he koekoek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 3 maart Share Geplaatst 3 maart Ik neem aan dat sowieso Óli direct aansluit bij de A-kern én een oproepje voor de IJslandse ploeg mag verwachten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 3 maart Share Geplaatst 3 maart Ik hamer in mijn opleiding er altijd op drie benen te gebruiken. Twee op het veld en één naast het veld. Verder ziet het jeugdproces er weer rooskleurig uit. Er staan ook twee leuke interlands naar aanloop van het WK voor de Ijslandse deur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 maart Share Geplaatst 3 maart Prachtige lichting zeg! Hele mooie talenten, en update. Grappig, trouwens!! Ik ben ook van twee voetigheid, train wel eens spelers om hun zwakkere been te verbeteren. En ik heb Sas Laptop Skin van FM23 zie ik bij iedere speler van mijzelf als tegenstander, wat hun sterkste been is en welke iets minder of zwak. Ik bepaal er ook deels mijn opstelling mee, dat en hoe hoog injury risk is. Meestal doe ik iemand heel goed is met rechts o, op een rechtste positie, ik vind ook leuk ze te testen op links zo nu en dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Zo dan, dat is nog eens een gouden generatie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Wat een geweldige generatie stroomt er je opleiding binnen zeg. Mijn hemel zeg! Als die je de komende jaren geen successen gaan bezorgen weet ik het ook niet meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 4 maart Auteur Share Geplaatst 4 maart #59 - HM ER 'LAST DANCE' FYRIR GUÐVEIGSSON Wat voor de KSÍ en mijzelf al langer gekend was, is nu ook voor de buitenwereld geen geheim meer. Na afloop van het WK 2026 in Amerika, Canada en Mexico stop ik als bondscoach van Ijsland. Een dik jaar geleden overviel de KSÍ me een beetje met de vraag of ik mijn vaderland wou vertegenwoordigen als bondscoach. Natuurlijk zou ik geen nee zeggen. Ik ben ook blij dat ik toen ja zei, maar het vraagt enorm veel tijd en energie om dit te combineren met mijn full-time job bij Aalborg BK en de opvoeding van een kind van nog geen twee jaar oud. Het is om die redenen dat ik er na de zomer dus mee ophoud. Maar vooraleer het zo ver is, is er dus nog dat WK. Het mooiste landentornooi in de voetbalwereld. Omdat we na het verzilveren van ons WK-ticket nog even moesten wachten voordat we onze tegenstanders kenden, was het moeilijk om vriendschappelijke wedstrijden te plannen met het oog op de voorbereiden van onze WK-wedstrijden. De KSÍ plande eind maart twee vriendschappelijke wedstrijden in tegen twee ploegen uit andere werelddelen en voetbalculturen. Oefeninterlands maart Saudi Arabië, het land waarvan de nationale competitie enkele jaren geleden internationale krantenkoppen haalde door de overstap van verschillende voetbalsterren naar de Saudische Pro League, was onze eerste tegenstander van dit interlandluik bestaande uit twee oefenwedstrijden. Ik wist niet goed hoe we de Saoedi's moesten inschatten. Ik vermoedde een eerder technisch sterk elftal en probeerde met een fysieke aanpak ze het leven zuur te maken. We beschikken over een kern met een enorm loopvermogen en werkkracht zonder echt over veel grote beren te beschikken. In de wedstrijd kwamen we snel op voorsprong na een mooie aanval die Haraldsson als eindstation had. Met een pegel van aan de rand van de zestien hing Fares Al-Buraikan de bordjes voor rust gelijk. 1-1 was ook de eindstand. Anders dan tegen de Saoedi's verwachtte ik met tegen Nigeria wel aan een fysiek sterk elftal. Ik probeerde een tactische aanpak waarbij we de bal snel moesten laten gaan en zoveel mogelijk uit rechtstreeks duel moesten spelen. De Nigerianen bleken een niveautje te sterk, zeker om vanalles tegen uit te proberen. Wereldspits Osimhen maakte de enige goal. Sinds gisterenmiddag kennen we onze tegenstanders voor het WK van deze zomer (2026). We werden geloot in Groep A met gastland Amerika, Marokko en Zuid-Korea. Aan ons de eer om op donderdag 11.06.2026 in het Estadio Azteca het WK op gang te trappen tegen Amerika. Op maandag 15.11.06 spelen we tegen Marokko en onze laatste groepswedstrijd tegen Zuid-Korea vindt plaats op vrijdag 19.06.2026. Van de achtenveertig deelnemers gaan er naast de nummers één en twee van elke groep ook de 8 beste derdes door naar de eerste ronde van de knock-ouftfase van het WK. Het is de eerste editie waarbij 48 teams actief zullen zijn op het eindtornooi, waar maar liefst 104 wedstrijden zullen worden afgewerkt. Voorts is het ook het eerste WK dat in drie landen wordt georganiseerd. Op 19.07.2026, 39 volle dagen na de openingswedstrijd, weten we wie zich in het MetLife Stadium in New York tot wereldkampioen kroont. Ter voorbereiding op het WK zwaaien we onze fans uit in het Laugardallsvöllur tijdens twee oefenwedstrijden. Op maandag 01.06.2026 komt Canada op bezoek en op 05.06.2026, amper zes dagen voor onze WK-wedstrijd tegen Amerika, nemen we het op tegen Japan. Nu terug volle focus op Aalborg, voor het begin van de Mesterkabsgruppe ! Ole Reacties: Spoiler @Willem, @Marius, @Bogatyr, @MNie, @De Raam, @ElMarcos: Denk dat ik inderdaad weinig te klagen heb. De upgrades aan faciliteiten en jeugdstaf werpen duidelijk hun vruchten af. Nu zoeken naar een manier om hun potentieel te bereiken @Fantasy: denk dat het WK nog net wat te vroeg komt En na het WK zal hij ook nog iemand anders moeten overtuigen van zijn kwaliteiten dan enkel mij @Lensherr: Al veel driebenige toppers uit je jeugdopleiding doorgestroomd? De resultaten van de oefeninterlands waren iets minder rooskleurig, maar heb een aantal dingetjes geprobeerd op tactisch gebied, die misschien te veeleisend waren voor mijn Ijslandse jongens. Iets waar ik rekening mee moet gaan houden in de voorbereidingsinterlands tegen Canada en Japan, om toch met een goed gevoel naar het WK te vertrekken. @Kyrill: ja, zit wel wat tussen he? Ken de skin, heb ik zelf ook nog mee gespeeld. Ik varieer vaak tussen skins omdat ik normaal gezien snel uitgekeken ben op eentje. Moet wel zeggen dat ik nu al heel deze save met de Rensie-skin aan't spelen ben (thanks @De Raam). Ik speel bijna in elke opstelling met vleugelspelers die ofwel IF of IW dus zou ze juist tegen hun voet in zetten, maar het liefst van al heb ik gewoon bijna perfect tweevoetige spelers. Zo creëer je meer variatie in acties doordat ze niet continu moeten zoeken naar hun beste voet. @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Badmuts@Keeza Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Fijne lichting en een hele interessante WK-loting. De absolute wereldtop ontbreekt in je poule, maar je treft ook niet de Panama's van deze wereld. Ben benieuwd hoe het je zal vergaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Jammer dat de job als bondscoach er binnenkort opzit, maar ik kan het wel begrijpen. In een save met een clubcarrière als uitgangspunt zegt het mij meestal ook niets, tot er dan eens een geweldige opportuniteit voorbij komt. Maar na een tijdje heb ik er dan ook wel weer genoeg van. Maar eerst het WK nog natuurlijk. Een beetje een verraderlijke loting waarbij alle landen van mekaar kunnen winnen, maar ik vermoed dat je de groepsfase wel zal overleven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Een loting met perspectief, zo zou ik het omschrijven. Met Canada en Japan zijn er in ieder geval twee waardige tegenstanders gevonden om de verhoudingen te toetsen. Begrijpelijk wel dat je afstand neemt van de nationale ploeg overigens. In FM heeft het bondscoachschap mij ook nooit echt kunnen boeien. Volle focus op Aalborg straks! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Prachtige en toffe update. Ik vind het begrijpelijk je gaat stoppen, na het WK. Het is groep met perspectief zkr omdat nummers 3 ook zelfs door kunnen gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Wat een heerlijke lichting zeg in de jeugd. De oefenwedstrijden waren niet al te best met het oog op de WK poule Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Niet de beste uitslagen qua oefenwedstrijden, maar daar gaat het natuurlijk ook niet om. Qua loting heb je, denk ik, best een redelijke kans op het WK. Met Canada en Japan ook landen die qua speelstijl je kunnen voorbereiden op de landen die komen gaan. Zeer benieuwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Een groep met 3 tegenstanders tegen wie je zomaar kan winnen én verliezen. Denk dat 1 winstpartij voldoende zal zijn om je te plaatsen voor de volgende ronde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Spijtig dat dit de laatste dans gaat worden met Ijsland. Je hebt alvast op papier een haalbare groep maar daar zit ook de onderschatting. USA is niet zo slecht kan ik je zeggen. Zuid-Korea is ook zo een land dat enkele goeie spelers op kan stellen en Marokko is een beter geheel dan Nigeria. Je hebt de tegenstanders voor oefenwedstrijden wel goed uitgekozen in vergelijking met je tegenstanders voor het WK. Toch verwacht ik dat je als "zwakke broertje" gaat profiteren van het onderlinge gepruts binnen deze groep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 5 maart Auteur Share Geplaatst 5 maart (bewerkt) #60 - TO FINALER I SIGTE April zit er ook alweer bijna op en alles loopt sportief nog steeds op wieltjes. Ook met Isa en Marja loopt het zo goed als het kan gaan met de druk die mijn beide jobs nu nog met zich meebrengt. Marja heeft zich erbij neergelegd dat het dit jaar geen gezamenlijke zomervakantie wordt, maar is wel blij met het feit dat ik er na het WK de brui aan geef als Ijslands bondscoach. Ze vindt dat we weinig tijd met elkaar spenderen de laatste tijd en ze heeft geen ongelijk. De drukte bij haar op kantoor valt goed mee. Haar tante heeft nog twee extra medewerkers aangeworven zodat zij zich met de andere partners enkel nog met het puur inhoudelijke van de zaken moet bezig houden en de administratieve poespas naar onder kan worden doorgegeven. Maar goed, genoeg daarover, er werd natuurlijk ook gevoetbald in april. De heenwedstrijd van de halve finale van de Oddset Pokalen kende een spectaculaire start! Onze jongens kwamen als een wervelwind uit de startblokken en binnen de eerste zeven minuten stonden we al 2-0 voor dankzij doelpunten van Walle Egeli en Asp-Jensen. De fans gingen uit hun dak, maar Brøndby liet zien waarom ze een geduchte tegenstander zijn, met Divkovic die snel de aansluitingstreffer maakte. Toch bleven we de wedstrijd controleren. De van Wolfsburg gehuurde Taha Ayari scoorde uit het niets de gelijkmaker. Dat deed ons even slikken, maar we herpakten ons snel. Een prachtige kopbal van Mathias Ross bracht ons weer op voorsprong, en met een geweldige invalbeurt van diens jongere broertje Oli (Ross) een kwartier voor tijd, konden we onze voorsprong uitbouwen tot 4-2. De eerste stap naar de finale was gezet! Met een 4-2 voorsprong uit de heenwedstrijd wisten we dat we ons moesten concentreren en defensief solide moesten blijven in de terugwedstrijd. Brøndby drong aan, maar onze verdediging hield stand en we lieten ze niet tot scoren komen. Onze counterkansen waren schaars, maar Bryan Teixeira wist er één te benutten en het enige doelpunt van de wedstrijd te scoren. Het was een zenuwslopende wedstrijd, maar we slaagden erin om de voorsprong vast te houden en ons te kwalificeren voor de finale van de Oddset Pokalen! Uitslagen heen- en terugwedstrijd van de halve finale van de Oddset Pokalen Speeldagen 23 t.e.m. 26 in de 3F Superligaen De ontmoeting met ploeg in vorm, FC Nordsjaelland op 05.04.2026 was een ware test voor de veerkracht van mijn jongens. De bezoekers etaleerden hun uitstekende vorm waardoor we bij rust tegen een 0-2 achterstand aankeken na doelpunten van Lungoyi en Cutrone. In de kleedkamer probeerden we de hoofden in de juist richting te krijgen en met hernieuwde energie het veld op te gaan voor de tweede helft. De spelers toonden karakter en dat resulteerde in een sterke comeback. Álvaro Fernández bracht ons terug in de wedstrijd met een knap afstandsschot. Onze druk bleef aanhouden. In minuut 80 kwam de verdiende beloning toen Asp-Jensen de gelijkmaker van dichtbij binnen schoot. Ondanks ons sterke slotoffensief bleef de winnende goal uit, maar het punt dat we behaalden was een ware beloning voor de inzet van het team. Het punt smaakte nog zoeter door het nieuws dat FC København op het veld van FC Midtjylland tegen de lamp liep en door een laat strafschopdoelpunt van Marrony met 2-1 de boot in ging. Tegen Randers FC begonnen we niet zoals gehoopt en keken we al snel tegen een 0-1 achterstand aan na een doelpunt van Alexandru Stan in minuut 11. De eerste helft verliep moeizaam, met weinig ruimte en kansen voor ons. In de rust hebben we enkele tactische aanpassingen doorgevoerd. Met de inbreng van enkele wissels ging het beter in de tweede helft. Onze aanvalslust werd beloond toen Widell in minuut 71 de gelijkmaker scoorde, waardoor de dynamiek van de wedstrijd veranderde. Met de tijd die we nog hadden, bleven we druk uitoefenen en uiteindelijk was het Rasmus Falk die in minuut 89 met een schitterend afstandsschot de winning goal maakte, 2-1. Deens recordkampioen FC København verloor opnieuw met 2-1, ditmaal op verplaatsing bij FC Nordsjaelland. De wedstrijd op Aarhus GF was een gelijkopgaande strijd waarin beide teams elkaar weinig toegaven. Biereth vond toch een gaatje en kon met een krachtige kopbal in de 42e minuut de score openen, waardoor we met een voorsprong de rust ingingen. Helaas slaagde de thuisploeg er kort voor de rust in om gelijk te maken via Serra. De balans op het scorebord werd hersteld. De tweede helft ging op en neer, maar ondanks onze inspanningen bleven verdere doelpunten uit, waardoor we genoegen moesten nemen met een punt. De hoofdstedelingen uit Kopenhagen kwamen zelf ookniet verder dan een 1-1 gelijkspel in eigen huis tegen Randers FC. Caleb Ekuban maakte de gelijkmaker in minuut 92. Onze beste wedstrijd in de maand april was die op het veld van FC Midtjylland. Een indrukwekkende vertoning van ons team. We begonnen sterk en kwamen al na negen minuten op voorsprong dankzij een fantastische individuele actie van Walle Egeli, die koelbloedig afrondde. Gedurende de hele wedstrijd bleven we de dominante ploeg, maar het duurde tot de 75e minuut voordat we onze voorsprong konden verdubbelen. Asp-Jensen was het eindstation van knap samenspel over de rechterflank tussen Barslund en Walle Egeli. Onze solide verdediging hield stand tegen de aanvallen van Midtjylland en we vertrokken met een verdiende 0-2 zeg, waarbij we lieten zien wat ons team in huis heeft. In FC København-Aarhus GF eindigde het 1-1 na een doelpunt van Janni Serra in minuut 88. Stand na speeldag 26 in de 3F Superligaen Uitslagen FC København in speeldagen 23 t.e.m. 26 in de 3F Superligaen Spoiler Dankzij een stutterend FC København (2/12) kunnen we ons op speeldag 5 van de kampioensplay-offs al tot Deens landskampioen kronen. Ons eigen ongeslagen parcours in april was ook niet perfect maar de wedstrijden die echt moesten gewonnen worden, hebben we ook als winnaar afgesloten. Zowel in de heen- als terugwedstrijd van de halve finale van de Oddset Pokalen tegen Brøndby IF trokken we aan het langste eind, waardoor we in de komende 10 dagen eigenlijk twee 'finales' mogen spelen. Te beginnen aanstaande zaterdag 25.04.2026 op speeldag 27 van de 3F Superligaen tegen FC København. In de Oddset Pokalen-finale op 07.05.2026 treffen we FC Nordsjaelland dat probleemloos afstand nam van tweedeklasser AC Horsens (8-2 over twee wedstrijden). Vooraleer we het in de finale tegen Nordsjælland opnemen, spelen we op 03.05.2026 in het kader van de 28e speeldag van de 3F Superligaen al in Farum Park tegen de mede-finalist. Allen voor AaB! Ole Reacties: Spoiler @Urbeto, @Kyrill, @Marius, @Djurovski, @Fantasy, @Lensherr, @Willem, @ElMarcos: De loting valt zeker niet tegen. Denk persoonlijk dat de USA en Marokko er toch kwalitatief een klein beetje bovenuit steken, maar een echte klepper hebben we niet geloot. Heung Min Son heeft een ernstige blessure opgelopen en zal het WK aan zich moeten voorbij laten gaan. Zuid-Korea is dus serieus verzwakt. Ik hoop dat de voorspellingen van @Lensherr, @Willem en @Marius uitkomen en dat we de groepsfase overleven. @Fantasy, @Marius: Ben ook geen fan van national team management in FM. Denk dat ik in totaal geen vijf keer een nationaal team heb gemanaged in alle FM's die ik al gespeeld heb. @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Badmuts@Keeza 5 maart bewerkt door Jónstærke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Op naar het kampioenschap! Jonathan Asp Jensen lijkt me echt wel een lekkere aanwinst als je ziet hoevaak hij voorkomt op het scorebord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Je marcheert echt heel snel naar een onbedreigd kampioenschap in Denemarken, twee seizoenen geleden zat je nog op het tweede niveau Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Op naar het Kampioenschap, jij gaat heel goed, Kopenhagen gelukkig erg slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Zo, Kopenhagen gooit alles even het putje in zeg! Lekker freewheelend naar de titel zo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Met een straat voorsprong mogen beginnen aan de play-offs, en dat terwijl jouw ploeg ook niet helemaal foutloos blijf tijdens de laatste speeldagen van de reguliere competitie. Nee, dit loopt niet meer fout in mijn ogen. Meer zelfs, ik verwacht een onvervalste dubbel, mét bijhorend dubbel feest in Aalborg de komende tijd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Ondanks geen feilloos parcour steven je toch echt af naar een titel met een groot gat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart je presteert zelf top en het moet wel gek lopen wil jij de nationale dubbel niet pakken. Wanneer Kopenhagen dan ook nog besluit om totaal ineen te storten, tja.... dan ligt de weg naar de titel vrij. En wellicht kunnen vrouw en dochter meer naar het WK. Hebben jullie toch een soort van vakantie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 5 maart Auteur Share Geplaatst 5 maart #61 - VANER ER IKKE ALTID DÅRLIGGE Gezien de voorsprong die we doorheen het hele seizoen hebben uitgebouwd op eerste achtervolger FC København, moesten we al tegen een serieuze dip aanlopen als we het Deens landskampioenschap nog konden laten schieten. Maar toch, vijf dagen voor het eind van de competitie, in eigen huis, uitgerekend tegen je rechtstreekse concurrent de titel kunnen veiligstellen, is gewoon fantastisch. Het Portland Park zat stampvol voor de ontmoeting van de Deense recordkampioen. Heel het stadion was er zich van bewust wat er op het spel stond. Het zou deze titel zoveel meer glans geven als we hem in eigen huis tegen een ploeg als FC København kunnen pakken. Ook onze elf basispelers wisten duidelijk wat hun te doen stond. Kaare Barslund liet zich in de eerste minuut al meteen voelen bij ex-AaB-speler Emil Højlund, tot mijn verbazing zwaaide scheidsrechter Lund al meteen met een geel karton. Zou het zo een wedstrijd worden? Waar voor het minst geel getrokken werd? Het spel lag vaak stil, waardoor het moeilijk was om ons gewenst tempo te ontwikkelen. We hadden over het algemeen wel de controle over het balbezit, maar overrompelen deden we København niet. Er waren kansen langs beide kanten, maar het was duidelijk dat de bezoekers de tegenvallende resultaten van de afgelopen weken met zich meedroegen. Het ontbrak em altijd aan wat precisie in de laatste pas of in de afwerking. En als de afwerking al eens goed was, dan moesten ze nog altijd langs Valdimarsson geraken, en die staat echt een geweldig seizoen te keepen. Het enige doelpunt van de partij, in minuut 36, werd gescoord door één van de invloedrijkste spelers in mijn tot nogtoe driejarige passage als AaB-Hoofdcoach, Melker Widell. Na een goede onderschepping van Mathias Ross, kwam de bal aan de middenlijn voor de voeten van Walle Egeli te liggen, na knappe driehoekjes met Biereth en Rokkedal trok de Noorse winger de bal voor doel, waar Widell aan de tweede paal snoeihard binnenkopte. De tweede helft was een vrij nerveuze bedoening, we kregen zelf niet al te veel meer klaar en ook FCK zocht wel, maar kwam tot weinig grote kansen. Net als in de eerste vijfenveertig minuten lag het spel vaak stil door lichtgefloten fouten en strafelden we richting het eind van de wedstrijd. Bij affluiten ontsproot er een golf van extase doorheen de Aalborgse tribunes van het Portlank Park. Supporters bestormden het terrein en waren zowaar nog uitzinniger van geluk met deze tweede titel op rij dan met die van vorig jaar. Ze twijfelden aan het begin van het seizoen of we nu ook elk jaar voor de Deense prijzen zouden spelen en het vorig jaar niet gewoon een toevalstreffer was. Opluchting, blijdschap, fierheid.. De Aalborgse gemeenschap fleurde helemaal op! Statistieken v. FC København Spoiler Speeldag 28 in de 3F Superligaen Vooraleer we het op donderdag 07.05.2026 in de finale van de Oddset Pokalen tegen FC Nordsjaelland opnamen, moesten we op zondag 03.05.2026 al naar Farum voor een onderonsje met de Tigrene. Met een selectie waarvan de uit blessure terugkerende Jens Petter Hauge met zijn 25 levensjaren de oudste is, weerden we ons wel tegen Nordsjælland, dat met een veel ervarener elftal voor de dag kwam. Niet gek, aangezien zij nog in volle strijd voor plekken twee t.e.m. vier in de Superliga streden. Het werd uiteindelijk 2-1 voor de thuisploeg. Ons doelpunt kwam van de voet van de 17-jarige Poul Høholt. De Aalborgse tickets voor de Oddset Pokalen finale tegen FC Nordsjælland in het Kopenhagense Parken stadion waren volledig uitverkocht. In de hoofdstad zagen zij net als ik een hongerig elftal dat er op gebrand was om de Deense dubbel te prolongeren. We kwamen wervelend uit de startblokken en kwamen al snel tot kansen. In minuut tien, bracht Richard Odada ons op een terechte 0-1 voorsprong door vanop randje zestien de bal overhoeks aan de juiste kant van het zijnetje te schieten. Onze honger was nog niet gestild en Biereth kon ons in minuut 28 op een dubbele voorsprong koppen. Walle Egeli passeerde makelijk zijn rechtstreekste tegenstander en gooide de bal voor doel, waar Mika boven Watanabe uittorende. 0-2 was ook de stand bij de pauze. Na rust koos Nordsjælland resoluut voor de aanval en dat resulteerde ook in een resem kansen. Tussen de vijfenveertigste en de zestigste minuut waren we de controle volledig kwijt, maar met de inbreng van de ervaren Andersen en Falk leken we het evenwicht in het wedstrijdbeeld geleidelijk aan te herstellen. We gaven weinig tot niets meer weg en in minuut 72 zette Otoa de kers op de taart door een door Barslund terug voor gekopte bal tegen de netten te knikken: 0-3. Waar er vóór de treffer van Otoa nog misschien een sprankeltje hoop was, gingen de kopjes bij Nordsjælland na de 0-3 wel naar beneden. Het was een kwestie van de minuten volmaken vooraleer we onze dubbel te pakken hadden. En dan was het daar: het laatste fluitsignaal. Geen veldbestorming ditmaal, maar er werd een feestje gebouwd vanop het veld met de meegereisde supporters in de tribunes. Dat feestgedruis zette zich vervolgens nog door in de kleedkamers alvorens we de bus terugnamen voor een dolle vier uur durende rit terug naar huis. Statistieken v. FC Nordsjælland Spoiler "Gewoontes zijn niet altijd slecht". Kan je na twee jaar op rij al van een gewoonte spreken? Dat is misschien een beetje te vroeg, maar de Deense dubbel winnen, daar kan ik wel aan wennen, denk ik. Dit mag, nee 'MOET' gevierd worden. Ik geef de A-kernspelers een paar dagen vrijaf en heb al ter kennis gegeven dat ik niet op hun frisheid rekenvoor de thuiswedstrijd tegen Aarhus GF op speeldag 29 van de 3F Superliga. Een elftal opgetrommelde jonkies zal het opnemen tegen de ervaren mannen van Aarhus. Omdat de Pokalen finale pas om iets voor 22u afgelopen was, waren we pas echt laat terug in Aalborg, waardoor de officiële dubbelviering pas aanstaande zondag gepland staat. Daags na de Superliga-wedstrijd tegen Aarhus GF. Santé! Ole Reacties: Spoiler @Kyrill, @Fantasy, @Marius, @Djurovski, @Bogatyr, @Willem, @ElMarcos: Het is nog even wachten op het 'dubbel-feest', maar er mag gefeest worden. De play-offs verliepen niet perfect, maar het is een lang seizoen geweest met door het doorstoten in de UCL en Pokalen meer wedstrijdlast dan ik had gedacht. Tot en met de wedstrijd waarin we kampioen zijn gespeeld hebben we 1 wedstrijd verloren in de Superliga, op het veld van Midtjylland. Ben tevreden. De wedstrijden die nu nog volgen zijn niet meer dan verplichtingen, al kunnen we hier en daar wel nog wat tikjes uitdelen. Zo zou ik niet nee zeggen tegen een klinkende zege in onze laatste thuiswedstrijd tegen FC Midtjylland. @Bogatyr: Asp-Jensen overtreft al mijn verwachtingen! Moeten kijken of hij haalbaar is voor een definitieve overstap! @Willem: Zelf ook echt niet gedacht dat het zo snel zo goed zou gaan!! @ElMarcos: de Ijslandse voetbalbond is normaal gezien wel gunstig gestemd over dat soort zaken ja. Plus voor de kids helpt het ook wel dat Gylfi Sigurðsson niet meer in de selectie zit. @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Badmuts@Keeza Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart De dubbel! Al lang en breed verwacht natuurlijk maar je moet het natuurlijk nog steeds waar maken. Dat je de titel dan net tegen de grote concurrent mag vieren en de bekerfinale met afgetekende cijfers weet te winnen, benadrukt alleen maar je nationale dominantie en maakt het er alleen maar mooier op. Laat de jongens het inderdaad ook nog maar een keer vieren op het veld in de laatste wedstrijd van het seizoen inderdaad! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten