Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[IDS] [FM24] Drengen fra Húsavík - Aalborg BK

Jónstærke

Aanbevolen berichten

Banner.png.b62b7d7dde294f3eeee0502cc2e8e237.png

#53 - DEN GAMLE DAME UNDERVURDERER AAB

Na zeventien wedstrijden in de Superliga doen we het dit seizoen zelfs nog beter dan vorig seizoen. Met nog vijf wedstrijden te spelen in de reguliere competitie hebben we een marge van zeven punten op eerste achtervolger FC København. Dat is des te meer een prestatie te noemen daar wij dit jaar ook actief zijn op het Europese kampioenenbal. En ook daar mogen de prestaties er wezen. Ik ga nog niet te veel verklappen. Daarvoor moet je verder lezen. Laten we eens terugblikken op wat er nog gebeurd is in november na het binnenhalen van de WK-kwalificatie met Ijsland.

Naamloos1.png.fc6015515bd4f114e0c6ef215a1db0ba.png

xsuperligabanner.png.b9ff5da03bc78ca1478bbfaaac4ff8f4.png.pagespeed_ic.dCuVO68yX4.png.abda36c2224496ccb2466abea26a22db.png

Spillerunden 16 og 17 i Superligaen

Schermafbeelding2024-02-25151048.png.573a07b6d6830a9879a43a4e00c763e7.png

Vanaf het eerste fluitsignaal in Fredericia gingen we meteen vol energie van start. De eerste 15 minuten waren een strijd op het middenveld, maar in de 16e minuut brak Walle Egeli door de verdediging van FC Fredericia en knalde de bal met zijn mindere linker in het dak van het doel. De rest van de eerste helft was een ware traktatie voor de meegereisde Aalborgfans, met dominant spel kon nieuwkomer Jens Petter Hauge twee keer scoren vlak voor de rust, waardoor we met een verdiende 0-3 voorsprong de kleedkamers ingingen. 

Na de rust hielden we het tempo hoog en bleven we druk uitoefenen op de thuisploeg. Hoewel ze er via Patrick Egelund in slaagden een doelpunt te maken in de 52e minuut, slaagden we erin om onze voorsprong van drie doelpunten in stand te houden met nog een prachtig doelpunt van Hauge, na een geweldige individuele actie in de 81e minuut, waardoor we de wedstrijd met een overtuigende 1-4 overwinning afsloten. 

Jens Petter Hauge's derde doelpunt op het veld van FC Fredericia was van uiterst mooie makelij.

In de laatste Superliga wedstrijd voor de winterstop speelden we gastheer voor Odense BK. De wedstrijd begon meteen intens, met beide teams die op zoek waren naar vroege scoringskansen. Het was echter ons team dat als eerste toesloeg, met Biereth die in de 15e minuut het net vond na een perfect uitgespeelde actie over de linkerflank. Odense BK liet zich echter niet ontmoedigen en antwoordde snel met een doelpunt van Fenger in de 29e minuut, waardoor de bordjes weer gelijk hingen. Maar onze jongens bleven gefocust, en het was Hauge die opnieuw zijn waarde toonde met twee doelpunten. Zijn eerste, in minuut 36, was zowaar een kopbal op assist van Walle Egeli en zijn tweede, in het laatste kwart van de partij, was een afstandsschot dat via de rechterpaal voorbij Bernat in doel belandde.

Stilling i Superligaen

Schermafbeelding2024-02-25151215.png.5654a6e80e75bb4465bd5e27eada069f.png

Bij aanvang van de winterslaap van de Superliga heeft FC København nog steeds geen competitiewedstrijd verloren, al staan de hoofdstedelingen wel al 7 punten achter ons. Wij wonnen namelijk 15 van onze 17 wedstrijden terwijl zij maar aan 11 winstmatchen komen. Onderin heeft Fredericia na een 1-4 nederlaag tegen ons, haar eerste driepunter gepakt op het veld van Vejle. Eskild Dall was Fredericia's held van dienst met 2 goals in een 1-2 zege.  

clbanner.png.aae569ef50cf41c0492bb1dd71e163f5.png.eaee2a9f6529ecfdee5cf0e6bbfe2df5.png

UEFA_Champions_League_svg.png.612244cf943fca784eea91ea24357fd3.png wo. 26.11.2025, logoAAB.png.929e5fcac438f30652ec042cbd9c86af.png AaB v. Juventus_FC_2017_logo.png.5b8b9b6ee68b4fc979e7b8f39edce2c9.png  Juventus FC, Aalborg Portland Park

Schermafbeelding2024-02-25154027.png.7df3bd9cb1e7c9c83e61172dd90ed0d6.png

Wedstrijdstatistieken

Spoiler

Schermafbeelding2024-02-25150900.png.81b30283b8669e995b16368557f9bc3a.png

Op 26 november 2025 kwam Juventus FC op bezoek in het Aalborgse Portland Park. Heel Aalborg had er zin in, de thuistribunes zaten stampvol en de fans hadden er zin in. Ook in de kleedkamer zag ik dat iedereen scherp stond. Onze jongens waren klaar om geschiedenis te schrijven en dat deden ze met verve. 

Al na twee minuten ontsnapte Teixeira aan de verdediging van Juventus en toonde zijn klasse door naar binnen te kappen en met een sublieme krul de bal langs Szczesny te mikken, die kansloos was terwijl de bal in het rechterzijnetje binnenviel. Een explosie van vreugde overspoelde het stadion terwijl onze supporters hun waardering lieten blijken voor deze vroege voorsprong.

Linkerflankaanvaller Bryan Teixeira zette ons al vroeg op rozen.

Maar we daar stopten we uiteraard niet. In de vijfde minuut zagen we Biereth met een krachtige kopbal de lat raken, een duidelijk signaal van onze vastberadenheid om verder uit te lopen en te profiteren van de zwakke Italiaanse start. Slechts een minuut later, in de zesde minuut, raakte Larotonda de paal met een vrije trap. Het was echter pas in de negende minuut dat onze inspanningen werden beloond met nog een doelpunt. Álvaro Fernández stond op het juiste moment op de juiste plaats en vuurde een afvallende bal genadeloos in tegen de netten, waardoor onze voorsprong werd verdubbeld en het publiek ging geloven in een Deense overwining.

Het duurde eventjes, maar Juventus liet zich niet zomaar uit het veld slaan en toonde hun individuele kwaliteit door in de 43e minuut terug te slaan met een afstandsschot van Bremer en ons herinnerden aan de voortdurende dreiging die ze kunnen vormen als ze willen.

Na de rust bleven beide teams strijden voor de overhand, maar wij waren het opnieuw die toesloegen. In de 65e minuut slaagde Larotonda er in een vrije trap prachtig in de linkerbovenhoek krullen te krullen, waarmee hij onze voorsprong vergrootte naar 3-1 en het geloof in een overwinning weer versterkte. De rest van de wedstrijd was een intense strijd, maar dankzij een sterke verdediging en vastberadenheid slaagden we erin om onze voorsprong vast te houden tot het laatste fluitsignaal.

Het Portland Park barstte uit zijn voegen van vreugde toen de scheidsrechter het einde van de wedstrijd aankondigde, en onze spelers werden overladen met lof en applaus voor hun buitengewone prestatie tegen een van de grootste namen binnen het Europese voetbal.

Vooraleer ook wij een korte winterpauze inlassen, moeten we nog aan de bak in de kwartfinale van de Oddset Pokalen tegen Aarhus GF. Aanstaande woensdag 03.12.2025 spelen we in eigen huis de heenwedstrijd en zaterdag (06.12.2025) vervolledigen we het tweeledig duel met een returnwedstrijd in Aarhus. En zelfs dan wordt er ons nog geen rust gegund, want op dinsdag 09.12.2025 staat er de Champions League wedstrijd in en tegen SL Benfica op de planning. Benieuwd of we ook daar kunnen stunten. Volgens mij zullen de Portugezen feller aan de partij beginnen dan Juve deed. Zeker nu ze nog eens gewaarschuwd zijn. 

Tot zeer snel, 

Ole

Naamloos.png.116c549382dce1c8ef4eadb5f20640b6.png

Extra post vandaag, omdat ik niet weet of ik morgen aan posten toekom

en er nog een aantal updates in de schuif klaar liggen om gepost te worden. :classic_tongue:

Iedereen nog eens bedankt voor het lezen en de reacties! _O_

Reacties:

Spoiler

@Marius: Stond er ook van versteld dat alles onze kant op leek te vallen :classic_biggrin:

@Lensherr: Beetje gek dat het juist Finland is dat doorgaat en Zweden niet, zou toch denken dat er in Zweden meer kwaliteit zit dan in Finland.

@ElMarcos: Thanks, ben benieuwd wat het gaat geven!

@Fantasy: Biedt perspectief op miss wel 1 of 2 stunts op het WK ja, laten we hopen :D 

@Willem: Thanks man! Het loopt nog steeds 'niet verkeerd', denk ik :P 

Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Badmuts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een geweldige manier om de winterstop in te duiken! Een zevenpuntenkloof is niet niets en geeft je het nodige vertrouwen dat je de titel wel eens zou kunnen gaan verlengen. In Europa blijf je ondertussen het betere stunt- en vliegwerk verrichten. Na de scalp van Lazio heb je nu zo maar die van de volgende Italiaanse topclubs beet! En dan moest de wedstrijden tegen mindere tegenstanders ook nog volgen zeker? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.png.ef26e7affb4e15b33eeba07277442fde.png

#54 - KLAR TIL EN (FORKORTET) VINTERPAUSE 

Eindelijk een korte periode rust. Ik spreek in naam van iedereen die bij de club en sportieve activiteiten betrokken is als ik zeg dat we een korte rustperiode wel echt kunnen gebruiken. Het gaat puur om fysieke rust, want mentaal is er geen vuiltje aan de lucht. De prestaties en daardoor ook de sfeer in de kleedkamer zijn beter dan ooit tevoren in Aalborg. We zijn aan het bouwen aan iets moois, maar we moeten waken over het feit dat het seizoen nog lang is en dat het van groot belang is om er soms ook eventjes tussenuit te kunnen en zelfs in tijden waarin het voortvarend verloopt eens aan vanalles te kunnen denken behalve voetbal.  

Vooraleer ik in vakantiemodus ga, blik ik nog ever kort terug op de kwartfinale in de Oddset Pokalen en onze zesde Champions League wedstrijden in en tegen SL Benfica.

Naamloos1.png.ad125a31a063e8913672552be230e166.png

xoddsetpokalenbanner.png.acdef3f05a5547e6ad333f9c74c755b3.png.pagespeed_ic.9DDR4-mfc3.png.be33d92516b192c25c12fc0f3c15f466.png

gettyimages-933649280.jpg.1ec53e74f9cc33e5247db81c4fa82442.jpg

Wedstrijdstatistieken (H) en (T)

Spoiler

AGFin.png.e752e6a43b106bbf1e12b906018e78c8.png

AGFuit.png.eeb829dce892e38656def2eb3fd87966.png

In een dominante vertoning behaalden we in de heenwedstrijd van de Oddset Pokalen-Kwartfinales een 2-1 overwinning op Aarhus GF. Biereth opende de score al in de 5e minuut na een individuele actie en voorzet van Teixeira, maar Aarhus GF kwam onverwacht langszij met een goal van Sigurd Haugen. Een strafschopdoelpunt van invaller Oli Ross zorgde voor de winnende treffer in de 66e minuut. Gelet op het wedstrijdbeeld had onze uitgangspositie wel nog wat rooskleuriger mogen zijn.

Na een overtuigende prestatie in de heenwedstrijd stonden we in Aarhus voor de uitdaging om onze krappe voorsprong te verdedigen en onze plaats in de halve finales veilig te stellen. De terugwedstrijd kwam tamelijk traag op gang. Met zowat het eerste gevaar van de partij zette Jens Petter Hauge ons op voorsprong in de 22e minuut door een afgeweken schot van Frederik Rokkedal binnen te tikken. Aarhus GF antwoordde echter snel met een kopbalgoal van Eric Kahl in de 35e minuut, waardoor de stand gelijk werd. Gedurende de hele tweede helft had Aarhus het overwicht tegen ons jeugdig elftal en bleef het spannend tot de laatste minuten, toen de ingevallen Christian Larotonda met een prachtige plaatsbal in de rechter winkelhaak de winnende treffer scoorde in de 89e minuut.

Halve finales in de Oddset Pokalen

HalveFinalesBeker.png.50212031fdd3efba28b0a9270b117ee9.png

In de halve finales van de Oddset Pokalen nemen we het op tegen Brøndby IF. Tweedeklasser AC Horsens mag zich tonen tegen FC Nordsjælland. Brøndby IF was vorig onze tegenstander in de gewonnen Oddset Pokalen-finale. Ik ben zeker dat ze gebrand zullen zijn op revanche in deze halve finale. Aan ons om hun weer af te stoppen. De beker-afspraken met Brøndby gaan door op wo. 08.04.2026 (thuis) en wo. 22.04.2026 (uit).

clbanner.png.aae569ef50cf41c0492bb1dd71e163f5.png.9b862729903ee0d75827180594531ecc.png

slb-aab.png.61af80c48c70e1ae0b63332a65dcb6b9.png

Wedstrijdstatistieken

Spoiler

StatsBenfica.png.354e6ec51d4abe414ddd9e41b0104ccf.png

Angel di Maria en zijn teamgenoten van SL Benfica beten hun tanden stuk in het eigen Estádio da Luz. Ze waren nochtans gewaarschuwd, gezien ons vlijmscherp begin tegen Juventus in onze vorige Champions League-wedstrijd. In de eerste helft hadden we duidelijk het betere van het spel. Het duurde tot minuut 27 vooraleer we onze dominantie verzilverden met een doelpunt. Walle Egeli ging op snelheid voorbij Aursnes en vond aan de tweede paal een vrijstaande Thorsby die de openingstreffer voorbij Trubin kon duwen.

De thuisploeg kwam beter in de partij en we hadden het gedurende een periode van tien minuten echt moeilijk, maar konden rekenen op een uitstekend spelende Sebastian Otoa en dito keepende Valdimarsson. Een klein vijf minuten voor rust lukte het ons om tegen de gang van het spel in onze voorsprong te verdubbelen. Thorsby trapte een lange bal richting Biereth die was sneller dan Thomas Araujo en kon de bal terugleggen richting zestien waar Widell de bal in één tijd vol risico tegen de netten poeierde.

We kwamen goed uit de kleedkamer na rust en konden in de eerste tien minuten een tweetal goede scoringskansen creëren, maar Trubin stond steeds goed op te letten en toonde waarom hij Oekraïne's huidige nummer één is ten koste van Lunin. Op het uur dreef Benfica het tempo serieus op. Het leek er op dat we hun stormram van een kwartier goed doorkwamen, totdat Thorsby Gabriel Pires totaal onnodig in zijn rug aanliep in ons strafschopgebied. De scheidsrechter wees terecht naar de stip en João Mário nam het geschenk aan en woekerde zo het vuur in het Estádio da Luz aan.

SL Benfica speelde al snel alles of niets en ging vol voor de aanval. In het enthousiasme van hun aansluitingstreffer lieten ze bij een onrechtstreekse vrije trap rond onze zestien Biereth helemaal alleen staan aan de middenlijn. Rafa Silva kreeg de bal niet voor doel en Mathias Ross lanceerde Mika, die vanaf de middenlijn zielsalleen op Trubin af kon. Zo een kans moet je UCL-topschutter Biereth natuurlijk niet geven. De kopjes gingen meteen weer omlaag bij de thuisploeg en het stond 1-3. Invaller Rasmus Falk tekende vijf minuten voor tijd voor de 1-4 eindstand en maakte op die manier de Portugese blamage compleet.

Stand UEFA Champions League - Competitiefase

StandUCL.png.43f46e24e477fc964c1acc14f23aa514.png

Op FC Bayern München na staan alle wereldtopploegen bovenaan in de voorlopige stand van de UCL-Competitiefase. De eerste acht ploegen kwalificeren zich rechtstreeks voor de 16de finales. Plaatsen 9 tot en met 24 spelen in de KO Play-Offronde om de laatste acht 16de finales-tickets. Met 12 op 18 staan we als klein Deens ploegje helemaal op plek 9, met reeds zes punten voorsprong op plek 25. Daar moet je dan nog bij denken dat we de ploegen tegen wie ik op voorhand dacht punten te halen nog niet over de vloer gehad hebben. Op dinsdag 20.01.2026 komt Galatasaray op bezoek en een dikke week later ontvangen we het Israelische Maccabi Tel-Aviv in ons Portland Park. 

Resterend Uefa Champions League - Wedstrijdprogramma AaB

Schermafbeelding2024-02-25213130.png.cdd44eb3b8760acd845cc708d29d56bc.png

Net als FC Midtjylland en FC København (beide UEFA Europa Conference League) hebben we een verkorte Deense winterbreak. Bij de twee 'makkelijkere' Champions League-wedstrijden tegen Galatasaray en Maccabi Tel-Aviv eind januari moet de kanttekening gemaakt worden dat we die in principe afleggen zonder wedstrijdritme. Om toch het nodige wedstrijdritme te hebben, beginnen we op 2 januari al terug met trainen en werken we een drietal oefenduels af vooraleer we onze UCL-tegenstanders partij geven.

Nu is het tijd voor familie en rust. We gaan voor een tiental dagen met z'n allen naar Malaga.

Tot horens,

Ole

Naamloos.png.35031c8037bf6bb2813cf1845bd3ae02.png

Reacties:

Spoiler

@Urbeto: Thanks :classic_tongue:

@Willem

giphy.gif

@Marius: Ja inderdaad, na deze moeilijke wedstrijd op Benfica, volgen nog twee thuiswedstrijden tegen Galatasaray en Maccabi Tel-Aviv.

@Kyrill: thanks!

@MNie: Dankje, is fijn om te horen :classic_biggrin:

@Badmuts: Thanks man, ik waardeer het compliment :classic_love:

@Lensherr: En op verplaatsing in Benfica?

@ElMarcos: Dankje man, apprecieer de complimenten :D In de hoofdstad hebben ze het niet makkelijk nee, maar zal misschien ook met hun Europese campagne in de Europa Conference League te maken hebben.

Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Badmuts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk zo'n onverwachte maar meer dan verdiende overwinning op SL Benfica :< Nu heb je het helemaal in eigen hand, want het lijkt me dat als je de twee resterende potten wint dat er dan misschien zelfs wel een plekje in de top-8 in zit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een sprookje ben je toch aan het schrijven in de CL. Alweer een zege die de monden doet open vallen en de top acht valt nu helemaal niet meer uit te sluiten. Vier op zes in de twee resterende thuiswedstrijden kan in principe voldoende zijn. En dan ben je nationaal ook nog in de running voor alle prijzen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.png.755e6abc997131cdb5cee88a48845622.png

#55 - TILBAGEBLIK PÅ JANUAR

Dag allen, jullie hebben een tijdje niets van me gehoord. Jullie hoeven zich geen zorgen te maken. Na 10 dagen vakantie zijn we er op de club met z'n allen weer goed ingevlogen om enkel serieuze stappen voorwaarts te nemen. Omdat er zoveel gebeurd is de afgelopen maand, heb ik geen tijd gehad om jullie tussendoor op de hoogte te brengen. In deze 'januari round-up' probeer ik jullie zo kort en bondig mogelijk op de hoogte te brengen van al hetgeen er zich in de club heeft afgespeeld. In hoofdzaak is er goed nieuws. Het enige wat me wat tegen de borst stoot is het vertrek van één van onze jeugdspelers.  

Vooraleer ik toekom aan onze twee laatste UEFA Champions League-wedstrijden breng ik jullie op de hoogte van de ontwikkelingen in de club en de weinige, doch gerichte Aalborgse transferactiviteit. 

Naamloos1.png.6a685085c093f064cbdbf57f53e6e2fc.png

Schermafbeelding2024-02-26104158.png.b04425bc551795a5cd02498fee3fcff9.png

In de tijd dat ik nu aan het roer sta als manager heeft het bestuur al meerdere malen budget vrijgemaakt en inspanningen geleverd om onze jeugd- en trainingscomplexen naar een hoger niveau te tillen. Toen ik drie jaar geleden werd aangesteld hadden we een plan om op elk gebied de nummer één te worden in het Deense profvoetbal. Er werd toen een termijn van 5 à 10 jaar vooropgesteld waarbinnen we dat moesten bereiken. Wel, we zijn aardig op weg om het gewenste resultaat al vroeger te boeken. Goede sportieve prestaties brengen geld in het laatje en dat geld werd de afgelopen jaren op een wijze manier besteed.

Schermafbeelding2024-02-26103836.png.e10d4b3201e5766757bdabe16d373d7d.png

Nog niet zo lang geleden, kreeg ik bovenstaande mail doorgestuurd in mijn mailbox. Ja, dat is natuurlijk fijn leesmateriaal voor bij de koffie 's morgens. Voorts zijn we op dit moment ook nog bezig aan de laatste loodjes van ons nieuwe trainingscomplex dat ergens in de loop van april dit jaar zal worden opgeleverd. De investeringen in de jeugd werpen overigens ook hun vruchten af hoor. Niet alleen zijn er reeds 3 jeugdproducten doorgestroomd naar de A-kern, maar ook de aangekondigde instroom belooft veel goeds als ik Stig (Moholt, Head of Youth) moet geloven. 

Mail van Stig Moholt i.v.m. de AaB-jeugdinstroom

Spoiler

Schermafbeelding2024-02-26104742.thumb.png.44b06aec209ef90454d5cdd581caab8e.png

out.png.47b7fa5ee4ca0dade71a561ead22c5e4.png.5a9e80f9430f2adc615563b701e1c982.png

0_1.png.f9dcdef7faaba8a082d317859e927942.png

Spoiler

Schermafbeelding2024-02-26171408.png.cac6c071ea1eb8b32a0c16fdeb642960.png

Door onze aanwezigheid op het kampioenenbal en de ontwikkelingen van onze faciliteiten lijkt het erop dat Europese topclubs hun weg hebben gevonden richting onze talenten. Kennen jullie Enric Solivelles nog? De Spaanse jonge middenvelder kwam een dik jaar geleden voor € 11.5k over van het C.F. Damm, een Catalaans jeugdteam, dat bekend staat om haar uitmuntende opleiding. Enric maakte dit jaar in de Oddset Pokalen zijn debuut voor ons eerste elftal en we waren dan ook in gesprek om zijn in juni aflopend contract te verlengen. Met Girona FC en Borussia Dortmund lagen er wel twee kapers op de kust. Toen de 18-jarige Spanjaard te horen kreeg dat ook Dortmund geïnteresseerd was, viel hij voor de Duitse praatjes en wees ons contractvoorstel af. Dat viel me persoonlijk vrij zwaar omdat we naar mijn mening toch wel de nodige inspanningen leverden om hem aan boord te houden. Maar goed, we moeten verder en er was genoeg goed nieuws om ons aan op te trekken.

Wat betreft basisspelers uit de A-kern werkten we niet mee aan uitgaande transfers deze transferwindow. Op deadline-day was er wel erg verregaande interesse van Feyenoord voor Bryan Teixeira, maar we wouden de Kaapverdiër zeker nog een half jaar aan boord houden en wezen een laatste bod van € 9.8mln (incl. bonussen) af. Één speler die aangaf ontevreden te zijn met zijn aantal speelminuten was de ervaren Noor Morten Thorsby. Rosenborg BK informeerde al naar hem, maar zag voorlopig nog af van een officieel bod. De Noorse clubs beginnen volgende maand pas aan hun nieuwe seizoen en kunnen ook in de loop van maart nog spelers aan hun kernen toevoegen. Als de Noorse recordkampioen Thorsby wil binnenlijven, zullen ze daar zo'n 3 à 4 mln. euro voor moeten neertellen

in.png.397466fc14f237296b972483bd15301a.png.54dce239fa5e6377c5c68d3228964d42.png

Fuuzu3KaUAgxyzK.png.b9860caa6f41680e65b21a05f7f15f20.png

Spoiler

Schermafbeelding2024-02-26171537.png.c91bb67de7e8e4d5a4e81fb2ee40d529.png

Een speler die al enige tijd op onze radar stond was de 20-jarige Jonathan Asp-Jensen. Jonathan werd in juli 2022 door FC Bayern voor €1.2 mln. weggeplukt uit de academie van FC Midtjylland en kwam er het eerste jaar uit voor de Bayernse U19. Vervolgens speelde hij twee jaar voor het reserve-team van de Rekordmeister in de Regionalliga Bayern, maar het bleef bij meetrainen bij de A-kern, zonder ook maar één speelminuut te maken. Ze zagen het duidelijk niet in hem in Bayern en lieten hem op vrije transfer naar Eintracht Frankfurt vertrekken. Daar speelde hij in de afgelopen eerste seizoenshelft voor het tweede elftal en in 16 wedstrijden kwam hij 9 keer zelf tot scoren en gaf hij ook nog eens 13 assists. Het niveau van de Regionalliga Südwest was duidelijk te laag voor de jonge Deen en daarom boden ze hem aan op de huurmarkt.

Een uitgelezen kans voor ons om te anticiperen op een mogelijk vertrek van Thorsby en om de jonge Asp-Jensen misschien warm te krijgen voor een definitieve transfer in de zomer. In zijn contract met Frankfurt is namelijk een ontsnappingsclausule ter waarde van € 3.4mln. opgenomen. Gezien ons succes op het Europese toneel zullen we overigens, voor het eerst in mijn ambstermijn als manager, misschien wat geld te spenderen hebben de komende transferperiode.

clbanner.png.aae569ef50cf41c0492bb1dd71e163f5.png.1d0ff72f8611fa4f136249903a7d0953.png

Eindstand UEFA Champions League - Competitiefase

Schermafbeelding2024-02-26113907.png.f1fd00328cc318be9fcf68effd852311.png

Er komt voorlopig nog geen einde aan het mooie Europese parcours dat we dit seizoen aan het afleggen zijn. Met 18 op 24 pronken we zelfs op een onverhoopte derde plaats aan het eind van de competitiefase van de UEFA Champions League. En dat terwijl ploegen als PSG, Milan en Chelsea nog een extra play-off ronde moeten spelen om een plek in de 16de finales te bemachtigen. Waanzin.

In de laatste twee UCL-wedstrijden stapten zowel Galatasaray als Maccabi Tel-Aviv zonder punten terug het vliegtuig op. De wedstrijd tegen Galatasaray was een ware krachtmeting. Vanaf het eerste fluitsignaal was het duidelijk dat beide teams er vol voor wouden gaan. Met een vroege voorsprong door twee doelpunten van onze Zweedse patron Widell leken we de controle te hebben. De Turken gaven zich echter niet zomaar gewonnen en slaagden erin terug te komen in de wedstrijd met treffers van Akturkoglu en Zaha. Een gelijkspel was een correcte uitslag geweest, maar in de blessuretijd toonde Bryan Teixeira zijn uitstekende vorm door met een knappe dribbel en dito afwerking de winnende goal te scoren.

In de wedstrijd tegen Maccabi Tel-Aviv waren de verschillen groter. Een weergaloze prestatie van Biereth, die een hattrick scoorde, en een koelbloedig omgezette strafschop van Teixeira, leidden ons naar een comfortabele 4-1 overwinning. Dor Turgeman redde de eer van de bezoekers.

Uitslagen van de laatste twee UEFA Champions League wedstrijden

Schermafbeelding2024-02-26113814.png.a152993b1ddd83e7bec81c5cd259dd39.png

Wat de Champions League betreft is het nu afwachten wie van de ploegen uit de play-offs doorstoot en wordt geloot als onze tegenstander in de 16de finales. Vooraleer we onze tegenstanders kennen, staan er drie van de laatste vijf Superliga-wedstrijden van de reguliere competitie op het programma. Met uitwedstrijden in Aarhus en Kopenhagen plus een thuiswedstrijd tegen FC Midtjylland belooft dat allesbehalve een walk in the park te gaan worden. 

Tot de volgende, 

Ole

Naamloos.png.c70f06f93c35cdbe050d0160057c6fde.png

Thanks allemaal voor de reacties! :classic_love:

Top-8 in de Champions League is een feit. :D 

Ik heb het posttempo wat omhoog gehaald omdat ik in mijn save al door het seizoen uit ben

en ik niet te fel wil voorlopen in mijn save t.o.v. mijn posts!

bewerkt door Jónstærke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat de club die eindstand in de CL heeft laten drukken en inkaderen. Zo'n glansprestatie verdient een ereplaatsje, toch? En dat nog eens zo'n geweldige versterking mogen verwelkomen. Dat belooft voor de rest van het seizoen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites