Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM 24 Estafette : Een ode aan de Balkan

Arezo

Aanbevolen berichten

TMH9ONZ.thumb.png.9e810404f8c8661238fd7cffbe5a4e13.png

Aangezien Guido al een stevig team heeft neergepoot en er ook nog een aantal jongens op weg waren moest ik niet al te veel gaan rondsnuffelen op de transfermarkt. Wel vond ik dat we nog een degelijke aanvallende linksback nodig hadden als back-up voor cultheld Kevin Benkic ... Hier kwam ik uit bij een Colombiaanse jongen die nog heel wat progressiemarge heeft. Hieronder een screentje van onze nieuwkomer: Darlinson Muriel.

Screenshot_1(5).thumb.png.c1baeab7a7307c0bd9665bafb397338d.png

Verder kan ik ook mededelen dat onze toppers Facundo Vaca en Adama N'Guessan verkocht zijn aan respectievelijk Manchester City en Liverpool (met een doorverkoopclausule van 50%), en ze blijven ook nog een jaartje bij ons team spelen. Om te anticiperen op hun definitief vertrek hebben we ook nog een Argentijn aangetrokken. Demian Aime komt onze rangen versterken en zal met Fagundez afwisselen om onze toppers te vervangen in competitieverband.

Screenshot_3(1).thumb.png.9049176121d2e11b457cc2f283fef13d.png

In de competitie liep alles voorspoedig. Geen enkele keer verloren of gelijkgespeeld. Wat de stand op dertig punten brengt op zes punten van nummer twee en drie Decic en Sutjeska.

Screenshot_5.thumb.png.f1555d218a8bccb99181785beb5dab0e.png

In de voorronde van de Champions League ging het wat stroever en we kwamen het favoriete team van Maksym Bogatyr tegen: Sparta Praag. Er was geen plaats voor sentimenteel gedoe, dus de Tsjechen werden met gemak opzij gezet. In onze laatste voorronde, moesten we tegen Beerschot uit België. Dit ging iets moeilijker dan verwacht maar uiteindelijk konden we de kwalificatie toch veiligstellen.

afbeelding.png.b504893fdcfaf0bd5f3a45a8aaa97c2e.png

In de competitiefase kregen we meteen een klepper voorgeschoteld. We moesten op bezoek bij Newcastle United maar uiteindelijk keerden we met een brilscore naar huis. Daarna volgde Juventus, AC Milan en Salzburg. De club uit Turijn kreeg 6 goals rond de oren na een masterclass van David Martinez. Thuis tegen Milan bezorgde Vaca ons een mooi punt en in Salzburg waren we duidelijk de betere van het Red Bull team.

afbeelding.png.6c1885a3e39a3c88986be1b0836c2a30.png

Nu mag Bas Huijsmans de save opnemen en proberen prijzen te winnen!

@Nom de Guerre, @Glenn08, @Bogatyr @FlyD @Djurovski @neva @bas huijsmans @Arezo @De Raam @Lensherr @KayDeManaager @Kyrill 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TMH9ONZ.thumb.png.9e810404f8c8661238fd7cffbe5a4e13.png.30d9ee94e20b1c451dee2649d5aec656.png

Na Boga was ik dus aan de beurt. Wat ik aan trof was een prima selectie, maar wel een erg brede selectie. Daarnaast was sterspeler David Martinez anderhalve maand geblesseerd en zal hij precies de beslissende wedstrijden in de Champions League tegen Sarajevo en Porto missen. De wedstrijd eind januari tegen Real Madrid zou die misschien net redden. Verder waren er ook nog 3 spelers opgeroepen voor de Africa Cup waardoor ze de maand december mistten.

Wij begonnen met een bekerwedstrijd. Ik besloot gewoon om door te gaan met de tactiek die ingesteld stond. Ik kwam hierin in de eerste helft met het eerste schot van de tegenstander op achterstand. Het zal toch niet dacht ik aangezien wij al flink wat kansen gemist hadden. Dit gevoel had ik tot de 90ste minuut. Toen ik in de laatste minuten toch naar mijn eigen tactiek terugschakelde, de tactiek die ik hanteerde kende ik niet en wist dus niet zo goed hoe ik nog iets kon gaan forceren, scoorde ik in de 90e minuut de gelijkmaker. In de verlenging liepen we uit naar 4-1. Zoals je kan zien is dit ook niet geheel onterecht: image.png.831576f32079a49b621dec8f0bffbe15.png

Wat er in de ronde hierna gebeurde weet ik niet. Deze wedstrijd heb ik namelijk niet zelf gespeeld. Misschien dacht ik dat het een oefenwedstrijd was en drukte ik op snelle uitslag, maar ik vroeg me aan het einde van het seizoen ineens af: Huh waarom heb ik geen andere bekerwedstrijden meer gespeeld. Dat kwam dus omdat ik in de kwartfinale (of mijn assistent via snelle uitslag, het ligt natuurlijk niet aan mij  :classic_wink:) uitgeschakeld ben. In een wedstrijd waarin wij met 3-0 voorstonden na 48 minuten, hebben wij de wedstrijd nog weggegeven en zijn we met 4-3 uitgeschakeld. Enorm kut.

Dan de competitie. Zoals te zien is wonnen wij hierin alles en prolongeerden wij onze titel dus weer. Op twee spectaculaire wedstrijden na was het eigenlijk een makkie. In de overige 6 wedstrijden hoefden wij maar 1 tegentreffer te incasseren. Het bijzondere aan deze database is dat de nummer 2 en de nummer 3 gelijk  in punten eindigden en dat op basis van loting Sutjeska Niksic boven Decic is gekozen.

image.thumb.png.7a919aaadae0d5491413c67b0f8bfd64.png

Ten slotte nog de Champions League. Wij stonden er goed voor met nog 3 wedstrijden te gaan. Ik mocht het dus nog gaan opnemen tegen Sarajevo, die wij gemakkelijk met 3-0 versloegen. Dit zorgde ervoor dat wij nog een goede kans maakten om de play off ronde over te slaan. Tegen Porto konden we dit doen. Helaas wist ik hier niet te winnen en verloren we met 3-5. Porto, dat uiteindelijk nog keurig eerste werd in de competitiefase, mocht twee penalty's nemen en ik 1x. Hierdoor kwamen we op plek 7 terecht in de leaguefase en moesten we dus een resultaat halen tegen Real Madrid. Deze bleken wel echt een maatje te groot en wonnen met 5-2 van ons. De playoff ronde is dus hetgeen wat wij behalen. Hierin treffen wij een andere Portugese club: Benfica. Waar ik in de wedstrijden tegen Porto en de bekerwedstrijd al merkte dat wij veel moeite hadden om tegen een 4-4-2 te spelen, was ik niet blij toen ik zag dat Benfica daar ook in speelde. Maar na enkele aanpassingen in de eerste wedstrijd liep het goed. Helaas stonden wij toen al 1-0 achter, maar we wisten 1-2 voor te komen. Benfica wist er nog een gelijkspel uit te slepen. De thuiswedstrijd begonnen wij dan ook op de manier hoe we eindigden. Toch kwamen we in de eerste minuut op 1-0 achter en in de 28e minuut zelfs op een 2-0. We maakte de aansluitingstreffer, maar hier bleef het helaas bij. In twee echt gelijkopgaande wedstrijden valt het kwartje echt net de verkeerde kant op en is dit jaar de Playoff ronde ons eindstation. Hier zal @Aaron21 vast blij mee zijn ;)

image.thumb.png.ca54cdf287035dbfef96f09dc210d0b3.png

Sinds de dag dat ik de save overnam begonnen de schandalige biedingen van de Europese topclubs binnen te komen. Door het afwijzen hiervan waren er steeds wat spelers ongelukkig. Gelukkig zijn de meeste bijgetrokken en hebben die inmiddels hun contract verlengd. Wel wil centrale verdediger Amoateng weg als zijn contract afloopt dus deze moet verkocht worden aankomende zomer. Mohamed Reza Ahmadi is ook ongelukkig omdat hij niet naar Newcastle mocht, maar zijn contract loopt nog 3 jaar door. Verder zijn de meeste contracten van de sterkhouders verlengd. De meesten liepen namelijk over een jaartje af. Verder heb ik wat overbodige spelers weten te slijten. Geen hoge transferbedragen maar de meesten zijn vertrokken met 30% doorverkooppercentage dus wie weet maken we hier later nog winst op.

Qua ingaande transfers heb ik bewust weinig gedaan. Ik ging er vanuit dat de basisrechtsback verkocht ging worden, aangezien hij weg wou en een bod op hem geaccepteerd was en de reserverechtsback wou vertrekken. Vervanger aangetrokken, besluit meneertjes om op het laatste moment het contract toch niet te tekenen. Die lul van een vent haha. Dus hadden we ineens nog een rechtsback erbij. Daarnaast heb ik een 17 jarige transfervrij overgenomen die dus nog homegrown kan worden. Er vertrokken 6 spelers die bijna geen wedstrijden speelden en echt overbodig waren.

Voor de volgende is het denk ik vooral de taak om de selectie in te krimpen en er voor te zorgen dat wij een selectie van 25 man weten te krijgen die aan de homegrown regels voldoen. Contracten kunnen nu wat langer uitgedeeld worden dus we kunnen de kern waarschijnlijk ook langer bij elkaar houden of pas overstag gaan wanneer we echt hele goede biedingen binnen krijgen.

@Nom de Guerre, @Glenn08, @Bogatyr @FlyD @Djurovski @neva @bas huijsmans @Arezo @De Raam @Lensherr @KayDeManaager @Kyrill

bewerkt door bas huijsmans
Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.1a8b6bc61af274ee69b33c3db42196c3.png

Na @bas huijsmans was het de beurt aan ondergetekende om zich een halfjaar onder te dompelen in de fantastische cultuur van @Montenegro. Eigenlijk kan ik er vrij kort over zijn. Zoals bekend zijn we de door intensief scouten, investeren in faciliteiten en een leuk tactiekje een paar maatjes te groot voor de rest van de ploegen uit Montenegro. Zaak is om geen steekjes te laten vallen. Dat deed ik wel. Vol schaamte moest ik in de groepsapp opbiechten dat ik gelijk speelde tegen Jedinstvo Bijelo (nee niet die Bijlow @Kyrill) Polje. Voorderst louter groene bolletjes en zelfs een keer dubbele cijfers.

image.thumb.png.0cd68e39da01dcc77c41a37727dc1150.png

Otrant was een mooie tegenstander om de reserves de kans gegeven. Die grepen ze maar deels want het werd slechts 2-0 tegen een ploegje uit de 2e divisie.

Dan maar even de transfers (spanning opbouwen naar de resultaten in de CL, ik had Thrillerschrijver moeten worden ). Het was loeren op buitenkansjes en versterkingen. We spelen met een leuke groep ervaren FM'ers. Ik heb niet de intentie dat ik het wiel opnieuw uitvindt. Er staat gewoon een hele leuke selectie. Het eerste buitenkansjes was een keepert. Javier Delgado kwam over uit Uruguay en is een verbetering van onze Tunesische vriend. Juanpa is een Colombiaanse nummer 10 die nog veel beter kan worden. Jaroslav Harnak is een @Koen  special die zowel in de spits als op rechtsbuiten zijn kunsten mag laten zien. Luis Fernandez maakte de overstap van Liverpool naar Arsenal. In hem zie ik een tweede David Martinez. Als laatst vond ik dat de selectie wel een ervaren rot kon gebruiken. Een beetje wat Ajax nu doet met Henderson, ieman die in de kleedkamer zijn mond opentrekt. Die man werd gevonden in de persoon van Hjulmand. Hij kwam over van het andere Arsenal. Transfervrij wel te verstaan. Dan de CL. Daar moeten wij eerst nog een aantal voorrondes afwerken, dat is er wel 1 minder dit seizoen. voor de 3e keer in 5 jaar lootte wij in de eerste ronde Balkani. De rest van de resultaten spreken voor zich denk ik? Kleine hickup tegen Celtic maar we stonden er wel in de competitiefase.

image.thumb.png.1cc6faa0536ac90c1826ce2576381f37.png

Toen zat mijn beurt er alweer op. Aan @neva om over te nemen, ik ben erg benieuwd waar dat toe zal leiden (haha dat weet ik al, maar jullie nog niet).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.56fa2d7fa6357214fbeab982a0048509.png

Zijn we weer. 

Ik mocht de game overnemen halverwege het seizoen 2030-2031. Uiteraard stonden we er goed voor, dat hebben jullie in de langverwachte update van @Arezo kunnen zien.

Heel even bekroop me een ongelukkig gevoel toen ik de save opende. Er zit zóveel talent, hartstikke leuk. Maar het is gewoon lastig om te kiezen. Alle spelers lijken op elkaar qua kwaliteiten en talent en het hele spelersbestand bestond uit zo'n 85 man, waarvan er misschien 3 van de Balkan kwamen. Oké, enigszins overdreven, maar het zat echt stampvol Uruguayanen en Afrikanen.

Daarom was het eventjes wat lastig inkomen en eigenlijk diep in mijn hart had ik het al wel weer gezien in Montenegro.

Dus restte mij maar 1 ding: die verdomde CL-titel binnenhalen, zodat we weer door konden.

Op transfergebied heb ik wat lopen saneren. Veel jongens die 20/21 waren en zelfs al uit contract waren gelopen heb ik op straat gezet, we zijn hier geen Leger des Heils. Ik begon vol goede moed aan mijn opdracht, met een thuisduel in de CL tegen RB Leipzig. 1-2. Oeps.

In de competitie en de beker ging het makkelijk, want Paul eindigde met een 10-0 zege en ik kwam er achteraan met 8-2, 6-1 en 7-1. Vervolgens kwam Nantes in de Champions League en die gingen er met soortgelijke cijfers af: 5-1. 

Daarna? Dortmund.

image.thumb.png.22ded5a69ed714cf7da0a02acfe82789.png

Hiermee waren we al verzekerd van een plek bij de eerste acht, wat goed uitkwam, want PSG gaf ons ongenadig op de kloten: 0-4.

Toch had ik het gevoel dat er wat mogelijk was, zeker na die eclatante zege op Dortmund...

En ja hoor, de vreugde in de groepsapp toen ik deze afbeelding plaatste is bijna niet te omschrijven:

image.png.67360999bc42aaee8b59bef9bbfcf599.png

Tot ze er achter kwamen dat dit de nationale beker was :D 

image.png.ef29a963519a72f5bda90596393c410d.png

Ook de landstitel werd simpel binnengehaald, want alle duels die ik mocht spelen werden voorzien van een fraai groen bolletje.

image.png.6a202fe386f938a5ba81598cc71af279.png

Wat de volgende stand opleverde:

image.png.e28e65de5a1de5bdd0577998c0915fdd.png

En dus gaan we ons focussen op de Champions League. Dan plaats je jezelf bij de beste acht en loot je Real Madrid in de achtste finales. Ongelooflijk.

We speelden een lastige uitwedstrijd, waarin we eigenlijk werden weggespeeld. De schade bleef beperkt, maar met het vertoonde spel in het achterhoofd leek de 1-0 achterstand bijna onmogelijk om ongedaan te maken.

En toen kwamen we er achter dat onze boys ook uit een ander vaatje kunnen tappen. De galacticos zagen sterretjes, want met een heuse galavoorstelling gingen de Madrista's er met een 3-0 nederlaag af. Doei! En toen kwam OGC Nice uit de koker. Nice! 

image.png.25f4439369bb0a31b748f24e8b5ef5dc.png

Alleen Nice had zich ook bij de beste acht geplaatst. Sterker nog, in de groepsfase waren ze zelfs vierde geworden.

En dus waren we er enigszins op bedacht dat het misschien niet zo makkelijk zou worden als menigeen van te voren zou verwachten en die verwachting kwam ook uit.

image.png.6a3f391c34566ec42e81f43e3610fc65.png

Thuis moesten we wederom laten zien waar echte mannen van gemaakt zijn. Van Montenegrijns vlees en bloed natuurlijk! 

Althans, er stond maar één Montenegrijn in de basis, maar je snapt wel waar ik heen wil natuurlijk.

In een heerlijk duel wisten we wederom een achterstand te boven te komen en met een eclatante zege gingen we door naar de halve finales!

image.png.b6e7b7056e56d16fca0a7466820c81cf.png

Daar was Chelsea de tegenstander en zoals het een echte Arsenal/Chelsea rivaliteit hoort te zijn, gaven we elkaar geen duimbreedte toe. Ons paradepaardje, ons redmiddel, namelijk de thuiswedstrijd, was dit keer het heenduel. En daarin kwam geen van beide ploegen tot scoren.

Uit was het wonderkind David Martinez die ons uit de brand haalde en ons zo voor de tweede keer naar de Champions League finale schoot!

image.png.cbc042f93e12afea4402464a230dad44.png

Tsja, die grote finale dus. Bayern München was de tegenstander en eerlijk is eerlijk, we werden in de openingsfase van het kastje naar de muur getikt. En dus mogen we Alphonso Davies bedanken, voor zijn oerdomme rode kaart in de 26e minuut. We hadden met hangen en wurgen de nul weten te houden, maar zelf niets weten te creëren. En door de rode kaart kantelde het momentum volledig.

Kort na rust was het Martínez die de score opende en een goede tien minuten later viel uit een hoekschop ook de 2-0. Dames en heren, dit Arsenal wint de Champions League eerder dan het echte Arsenal.

image.thumb.png.ace9b9a82424fc6a65264b8e68fbdf40.png

En daarmee is de missie hier volbracht.

Kapitein @Glenn08 mag ons naar een nieuwe bestemming leiden. En daar heb ik alle vertrouwen in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Lensherr:

Heerlijke resultaten. Het is wel een groot risico om Glen de bestemming te laten kiezen. Je zou zomaar in Genk terecht kunnen komen.

Gister nog geweest in Genk en toen lag het nog in België. En niet op de Balkan dus geen angst daarvoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites