Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] [FM24] 90 Minutes

Marius

Aanbevolen berichten

image.png.b71dc08195df940fc931a16a91655f0a.png

- 155. Turkse clash -

Kwartfinale Conference League. Tegenstander de Turkse topclub Fenerbahce. Natuurlijk waren zij de grote favoriet. Maar helemaal kansloos wou ik onszelf toch niet achten. We hadden in de vorige ronde al afgerekend met hun landgenoten van Adana Demirspor. Dus we wisten wel min of meer wat ons te wachten stond in de zogenaamde Turkse hel.

Mag ik zeggen dat we onszelf overtroffen in de heenwedstrijd? De VAR redde ons aanvankelijk van een achterstand, maar aan de rust moesten we onszelf even in de arm knijpen bij een 0-2 tussenstand. Natuurlijk sloeg het vuur terug in de pan bij de Turken toen ze de aansluitingstreffer wisten te scoren. En in een mum van tijd stond het zelfs terug gelijk, maar zelfs dat weerhield ons niet om opnieuw op voorsprong te klimmen. Ook die droom werd doorprikt want in blessuretijd maakte de thuisploeg alsnog gelijk. Toch was dit een resultaat om verder op te bouwen.

En dat deden we ook in de return. Bij de rust stond de brilscore nog op de rust. Maar in een knotsgekke vijf minuten kort na rust vloog de bal wel drie keer tegen het net. Al werd ons laatste doelpunt wel afgekeurd. En met een tegendoelpunt van oudgediende Dzeko werden de slotminuten alsnog spannend. Toch trokken we kwalificatie over de streep! 

Spoiler

image.png.9ae07923888333789bf9c41fd25eb918.png

In het vervolg van het tornooi zullen we het wel moeten stellen zonder onze sterspeler Krisztian Nagy. Hij viel in de heenwedstrijd uit en ligt voor een week of 4 in de lappenmand.

Tags & reacties

Spoiler

@delichris @MNie  @Djurovski @ElMarcos   @Nom de Guerre @Boyzone @Rikkert90

Bedankt voor de reacties!

We blijven in de race voor drie prijzen, al is die Europese natuurlijk weinig realistisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- 156. Speelronde 3 en de ontknoping -

Kon er eigenlijk nog iets misgaan richting de Hongaarse titel? We leken voldoende voorsprong uitgebouwd te hebben op grote concurrent Ferencvaros, maar we hadden wel al gemerkt dat deze zo maar kon smelten als sneeuw voor de zon.

De laatste speelde ronde, tussen twee Europese confrontaties met Adana, begonnen we meteen met een valse noot. Een 0-2 nederlaag in eigen huis betekende niet alleen de twee nederlaag van het seizoen, maar ook dat Ferencavaros opnieuw naderde tot op zes punten. Een scoreloos gelijkspel op het veld van Puskas zorgde er nadien zelfs voor dat de kloof maar vier punten meer bedroeg.

Een teken aan de wand? Nee. Met vervolgens drie overwinningen op rij slaagden we er toch in om het hoofd koel te houden. Ferencvaros had ondertussen onderweg wel nog een keer een gelijkspel laten optekenen waardoor het verschil toch weer opgelopen was tot zes punten.

En toch bleef het draaien en keren waardoor elke speeldag spannend bleef. Na de Europese overwinning tegen Fenerbahce bleven we steken op een gelijkspel tegen Fehérvár. Tegen Paksi en Zalaegerszegi werd er dan weer wel gewonnen. 

Met een voorsprong van vier punten begonnen we aan het duel met Ferencvoras op speeldag 31. Een overwinning zou ons zelfs de titel opleveren. Een nederlaag zou de titelstrijd weer volledig open gooien. Het werd uiteindelijk een scoreloos gelijkspel, en daar mochten wij vooral tevreden mee zijn. Drie dagen na een Europese halve finale - daarover later meer - zat er simpelweg niet meer in de tank.

De landstitel moest er dan maar komen in een thuiswedstrijd tegen Mezókövesdi. Dat was ook al onze tegenstander in de bekerfinale, die dan ook nog eens vier dagen eerder was gespeeld. Toch werd het een ware galawedstrijd. Onze tegenstander mocht afdruipen met een 5-1 nederlaag. En wij doken de nacht in om de titel te vieren. Ook onze slotwedstrijd werd uiteindelijk nog winnend afgesloten.

Spoiler

image.png.bf39ae613d2ffe4a306bb7271f965cf9.png

In de eindstand behielden we vier puten voorsprong op Ferencvaros. De overige concurrenten stonden niet eens op de foto. De degradatiestrijd werd pas op de laatste speeldag beslist. Paksi was de ongelukkige in dit verhaal.

Spoiler

image.png.18b6eacecef08da5ef695c362d6e5402.png

Tags & reacties

Spoiler

Bedankt voor het reageren!

Ondertussen hebben we ook al een eerste prijs binnen. De druk bleef er lang op zitten, maar eigenlijk kwamen we niet meer in de problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- 157. Magyar Kupa finale -

Een bekerfinale blijft toch altijd iets speciaal en dat was in dit geval niet anders. Na een hectische editie, waarin de ene na de andere ploeg vanop het hoogste niveau vroeg in het tornooi struikelde, namen we het op tegen reeksgenoot Mezókövesdi in wat het hoogtepunt van het tornooi moest worden. Onze tegenstander profileerde zich als een subtopper afgelopen jaar, maar zich echt mengen in de strijd voor Europees voetbal lukte niet. Al zou een Europees ticket natuurlijk nog wel kunnen via dit toneel. 

Dan moesten ze wel over ons geraken, en dat was een ander verhaal. We hadden hen tot op dat moment al tweemaal verslagen in de competitie en ook in deze finale namen we het voortouw. Szendrei opende de score na nog geen kwartier, Horvath verdubbelde de score op het halfuur. Kort na de pauze kwam er toch weer even spanning na de aansluitingstreffer, maar Banó-Szabó wist de marge meteen weer op twee doelpunten te zetten. Toch werd het nog even spannend toen het 3-2 werd en de ingevallen Vágó nog tegen een rode kaart aanliep in blessuretijd maar de overwinning kwam niet meer in gevaar.

Spoiler

image.png.803ff0f4ff3d4683e7fa106dbd803385.png

Zodoende is de beker van ons en pakken we dan ook de dubbel!

Tags & reacties

Spoiler

Bedankt voor alle reacties!

Zullen we ons Europees avontuur nog even als (anti)climax bewaren? :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar keer per jaar moet ik heel wat schade inhalen, vanwege mijn eigen afwezigheid in het subforum :D. Gelukkig is dat nooit een straf! Erg tof om te zien welke keuzes je hebt gemaakt in je FM-games en nog leuker is het om te ontdekken dat je actief bent in Kecskemet, een leuk stadje aan de snelweg op weg naar de Roemeense grens. Paar keer geweest, aardige mensen, lekker eten. Wel keer last gehad van een taalbarrière. Maar dat terzijde, je hebt een droomdebuutseizoen gekend, petje af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- 158. Alle wegen leiden naar Rome -

Wie vooraf het seizoen had beweerd dat we als kleine Hongaarse club bij de laatste vier in een Europees tornooi zouden geraken, hadden ze wellicht meteen in een gesticht gestoken. Toch hadden we het maar eventjes voor mekaar gekregen. Het leek echter wel ons eindstation te gaan worden, want de loting was ons niet gunstig gezind. We hadden gehoopt tegen die andere kleine club, PAOK, uit te komen, maar botsten op tornooifavoriet AS Roma.

We traden eerst in eigen huis aan, en gingen gewoon onze eigen kans aangezien we in mijn ogen toch weinig te verliezen hadden. Nadat de VAR eerst een keer tussenkwam voor een afgekeurd Romeins doelpunt zette Horvath ons zowaar op voorsprong. Lang konden we daar echter niet van genieten want via Lukaku en Paredes namen de bezoekers nog voor de rust opnieuw de leiding. Zsótér knalde ons opnieuw op gelijke hoogte na de pauze, en lang droomden we van een kleine stunt. We gingen zelfs op zoek naar de winning goal, maar Lukaku verstoorde het feestje en zette de bezoekers al met een een half been in de finale.

Voor de return had ik nog minder hoop op een goed resultaat, maar toch wisten de jongens mij nog maar eens te verbazen. Na amper drie minuten moesten we al achtervolgen, en toch kwamen we opnieuw op gelijke hoogte, daar waar je misschien al wel aan een afstraffing begon te denken. Een nieuwe tegentreffer vlak voor rust leek ongelukkig, maar ook nu kwamen we opnieuw op gelijke hoogte. Lang konden we daar niet van genieten, en vlak voor affluiten moesten we ook nog een tegendoelpunt op strafschop slikken, maar we gingen er in mijn ogen in ieder geval met opgeheven hoofd uit!

Spoiler

image.png.d95a4a9592f00173ebea7a7155a2419b.png

Tags & reacties

Spoiler

@delichris @MNie  @Djurovski @ElMarcos   @Nom de Guerre @Boyzone @Rikkert90 @Titan @Fantasy

Bedankt voor het reageren!

Wellicht hadden jullie nog op iets meer gehoopt, en voelt dit eerder als een anticlimax aan maar tegen een ploeg als AS Roma waren we niet opgewassen. Vooral ene Romelu Lukaku maakte ons het leven wel erg zuur. Ook fysiek konden we het telkens nog moeilijk belopen na pakweg twee derde wedstrijd.

Daarmee zit het avontuur in Hongarije er ook weer op.

Op naar de volgende bestemming!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- 159. We are red, we are white. We are Danish dynamite. -

In FM24 deed ik tot hiertoe al vijf verschillende bestemmingen aan met Turkije (Adana), Spanje (Girona), Oekraïne (Kryvbas), Oostenrijk (Graz) en Hongarije (Kecskeméti). Mijn volgende werkgever wordt dus al mijn zesde in deze editie en ditmaal liet ik me inspireren door een land dat hier al regelmatig de revue passeerde in de Novellebundel en misschien niet eens een zo voor de hand liggende bestemming is: Denemarken!

De passages bij mijn twee laatste clubs lieten zich kenmerken door een opvallend Europees parcours dat telkens pas strandde in de halve finales. Ditmaal wordt dat niet mogelijk want ik kies voor een club die geen Europees voetbal speelt in het seizoen 2023/2024. Simpelweg omdat ik de selecties van de clubs die zich wel voor Europa konden kwalificeren te sterk vond en de uitdaging te klein vond om dat meteen te kunnen spelen voor de titel in eigen land.

Zodoende kwam ik uit bij Randers FC, een club die ondertussen al 10 jaar onafgebroken op het hoogste niveau uitkomt. In de prijzenkast zijn wel enkele trofeeën terug te vinden maar de kroon op het werk, een landstitel, ontbreekt nog. De nationale beker werd wel al vijfmaal veroverd. De laatste keer dateert van 2021.

image.thumb.png.dac1147aa7bace1f48696f40732f8bd5.png

Voor komend seizoen wordt een 9e plaats voorspeld. Niet meteen iets om van achterover te vallen. Zoals gewoonlijk start ik in de real world modus, waardoor transfers voor mij zowel komende zomer als winter al worden geregeld. Een korte blik daarop maakt duidelijk dat er best nog wel wat veranderingen zullen plaats hebben en dat het dus vooral kwestie zal worden van flexibel te zijn naargelang het spelersmateriaal dat voor handen is.

Tags & reacties

Spoiler

@delichris @MNie  @Djurovski @ElMarcos   @Nom de Guerre @Boyzone @Rikkert90 @Titan @Fantasy

Bedankt voor de reacties!

Beter doen dan in Hongarije wordt niet mogelijk zonder Europees voetbal, maar desalniettemin nog een steeds leuke uitdaging dacht ik zo :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites