Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

Bij RSCA in het derde seizoen Doku (44m) en Saelemaekers(2m) teruggehaald in de winterstop. Saelemaekers is niet alleen gevoelsmatig maar ook zakelijk een topdeal voor dat geld. Doku was puur verstandelijk niet de beste keuze, met dat geld had ik wel meerdere versterkingen kunnen halen, maar ik kon het niet laten.

3 titels op rij maar in de CL lukt het maar niet om een ronde verder te geraken. Met Doku en Saelemaekers erbij hoop ik dat dit wel het geval is volgend jaar.

De ontwikkeling van Verschaeren is stilgevallen maar Stroeykens staat inmiddels verder en maakt veel minuten (ondanks stevige concurrentie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zouden jullie het volgende aanpakken. In onze online save speel ik met Real Sociedad waar je een B en een C team in de piramide heb zitten. Uit de jeugd in het eerste seizoen heb ik twee talentvolle keepers. Eentje daarvan zou het niveau van het tweede niveau al aankunnen volgens het scoutingsrapport/trainingsverslag. Echter is hij 15 (of misschien 16) en is training dus het belangrijkste. Hij zal basiskeeper zijn bij mijn C team en misschien ook bij mijn B team al.

Nou is mijn B team actief op het derde niveau en die is niet ingeladen. Is het dan zo dat ze ook geen wedstrijden spelen en dat hij dus veel traint, maar wel kan bijdragen aan een eventuele promotie, wat volgens mij deels op reputatie gaat of kan die zich gewoon het beste in mijn O19 team blijven totdat die toe is aan het spelen van veel wedstrijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Monty:

image.thumb.png.e7895b4943983bcac9015fdafdbb0b4e.png

@Thierryvane   

Echt een geweldenaar! Ik speel met Rosenborg en daar speelt hij vanaf dag 1 (16 jaar) echt alles. Nog wel wat onstabiel qua rendement maar dat is logisch op die leeftijd. Zijn attributen stijgen echt enorm snel! Ik krijg nu biedingen (eind seizoen 2) van 15/20 miljoen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Thierryvane:

Naar welk mailadres mag ik de factuur sturen?

#mijniebelluh

Zojuist zei ElPrincipito:

Echt een geweldenaar! Ik speel met Rosenborg en daar speelt hij vanaf dag 1 (16 jaar) echt alles. Nog wel wat onstabiel qua rendement maar dat is logisch op die leeftijd. Zijn attributen stijgen echt enorm snel! Ik krijg nu biedingen (eind seizoen 2) van 15/20 miljoen. 

Ja mijn meesterscout AKA Thierry bleef m maar aanraden. Ik kan hem natuurlijk niet teleurstellen. In een klap een van de betere op het middenveld bij mij. :< 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Monty:

#mijniebelluh

Ja mijn meesterscout AKA Thierry bleef m maar aanraden. Ik kan hem natuurlijk niet teleurstellen. In een klap een van de betere op het middenveld bij mij. :< 

Holmen en Roasten zijn wellicht ook de moeite waard even te bekijken. Beiden staan bij mij in de belangstelling van City, Arsenal en United en doen het voortreffelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei ElPrincipito:

Holmen en Roasten zijn wellicht ook de moeite waard even te bekijken. Beiden staan bij mij in de belangstelling van City, Arsenal en United en doen het voortreffelijk. 

Heb helaas Noorwegen niet ingeladen waardoor deze spelers er niet tussen zitten :( maar wel bedankt voor de tip, ga m onthouden voor als ik ooit weer nieuwe game start

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Hoe zouden jullie het volgende aanpakken. In onze online save speel ik met Real Sociedad waar je een B en een C team in de piramide heb zitten. Uit de jeugd in het eerste seizoen heb ik twee talentvolle keepers. Eentje daarvan zou het niveau van het tweede niveau al aankunnen volgens het scoutingsrapport/trainingsverslag. Echter is hij 15 (of misschien 16) en is training dus het belangrijkste. Hij zal basiskeeper zijn bij mijn C team en misschien ook bij mijn B team al.

Nou is mijn B team actief op het derde niveau en die is niet ingeladen. Is het dan zo dat ze ook geen wedstrijden spelen en dat hij dus veel traint, maar wel kan bijdragen aan een eventuele promotie, wat volgens mij deels op reputatie gaat of kan die zich gewoon het beste in mijn O19 team blijven totdat die toe is aan het spelen van veel wedstrijden?

Wel interessant om dit antwoord zo te volgen. Ik vind het altijd zo'n warboel als je veel teams hebt. wanneer schuif je een speler door, wanneer verhuur je het. Een team met 4 teams (Sporting / Benfica) bijvoorbeeld.. Hoe bouw je zoiets op? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minutes ago, ElPrincipito said:

Besliste bij mij de CL op zijn 18e bij PSV, zowel halve finale als finale. Ongekend goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Monty:

image.thumb.png.e7895b4943983bcac9015fdafdbb0b4e.png

@Thierryvane :< :< 

55 minuten geleden zei ElPrincipito:

6 minuten geleden zei Rob1981:

Besliste bij mij de CL op zijn 18e bij PSV, zowel halve finale als finale. Ongekend goed.

Bofkonten....

Bij mij zit ie al jaren bij Liverpool, als ik hem nu wil kopen moet ie 136-160 miljoen kosten:cab::cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Rrrood:

Wat een terugkeer op het hoogste niveau! 

Halverwege dacht ik vooral nog dat we erg gelukkig waren, nu na 24 wedstrijden onderweg te zijn blijkt toch dat we aardig meekomen. De transfers van Weiper, Ouedraogo, Seimen en het aanblijven van Pherai hebben daar flink aan mee geholpen. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ElPrincipito:

Wel interessant om dit antwoord zo te volgen. Ik vind het altijd zo'n warboel als je veel teams hebt. wanneer schuif je een speler door, wanneer verhuur je het. Een team met 4 teams (Sporting / Benfica) bijvoorbeeld.. Hoe bouw je zoiets op? 

Ja precies. Wanneer schuif je ze door naar je B en/of C team, maar wanneer juist niet. Ook omdat je constant bezig bent om ook een respectabel niveau te behalen bij je B team, maar dit niet ten koste wilt laten gaan van de ontwikkeling van de spelers. Zo blijf je altijd een beetje in de situatie zitten waar Feyenoord nu met hun jong team ook in zit. Je wilt eigenlijk in de piramide terecht komen zodat je in eventueel een keer in de KKD kan komen, maar daarvoor moet je misschien al een generatie 'opofferen'. Als je op het tweede niveau kan spelen dan heb je natuurlijk een perfecte manier om de spelers ervaring op te laten doen op een goed niveau

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 2 FA Cup winst, maar gezien de route er naartoe had eigenlijk WBA (Championsship het meer verdiend). Die schakelen 4 Premier League ploegen uit, waaronder City en United.

Bij mij was Arsenal de grootste horde.

FA Cup wedstrijden WBA.png

FA Cup wedstrijden.png

Finale FA cup.png

bewerkt door FCGPeter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bas huijsmans:

6 uur geleden zei ElPrincipito:

2 uur geleden zei bas huijsmans:

Ja precies. Wanneer schuif je ze door naar je B en/of C team, maar wanneer juist niet. Ook omdat je constant bezig bent om ook een respectabel niveau te behalen bij je B team, maar dit niet ten koste wilt laten gaan van de ontwikkeling van de spelers. Zo blijf je altijd een beetje in de situatie zitten waar Feyenoord nu met hun jong team ook in zit. Je wilt eigenlijk in de piramide terecht komen zodat je in eventueel een keer in de KKD kan komen, maar daarvoor moet je misschien al een generatie 'opofferen'. Als je op het tweede niveau kan spelen dan heb je natuurlijk een perfecte manier om de spelers ervaring op te laten doen op een goed niveau

Lees mijn novelle nou eens, staat er allemaal in!!

Nee, zonder gekheid. Een actieve of inactieve league mag slechts minimaal verschil in de ontwikkeling opleveren. Zeg maar, verwaarloosbaar. Het gaat met name om het niveau dus als jouw 15/16 jarige keeper op het niveau zit van het B Team, zou ik hem daar lekker laten keepen. De wedstrijden zie je niet maar worden wel 'gespeeld'. Dus ja, hij zou kunnen bijdragen aan een eventuele promotie.

Enige waar je op moet letten is de totale belasting. Zorg dat het risico op blessures laag blijft. Ik probeer in mijn teams bijvoorbeeld de match load op medium te houden maar ik rouleer dan ook echt wel veel. Scheelt wel veel blessures. Sowieso hoeven die jonkies maar 15 a 20 wedstrijden te spelen om een boost te krijgen. 

Ik hanteer het volgende als vuistregel:

- 15/16/17 gewoon in de O19 houden, tenzij uitzonderlijk talent, anders stap 2

- Vanaf 18 kijken welk niveau ze hebben en proberen op dat niveau speeltijd te bieden

- 18 jaar en derde niveau in rapport, lekker in je B Team

- 18 jaar en boven niveau B Team? Zelf kansen geven of verhuren

- Bij verhuur liefst al wel een positieve persoonlijkheid, anders in eerste of B Team en mentoring 

- C Team voor spelers die tussen B Team en O19 vallen, geen omkijken naar en mogen verkocht worden om opleidingskosten te vergoeden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren, moet je na de 24.2 update ook weer de bestanden van Realname fix etc. toevoegen en andere bestanden verwijderen? Aangezien er gesproken wordt over een major update, maar er geen mapje 2420 in staat..

Overigens zie ik ook die 2300, 2330 en 2340 mapjes erin staan. Is dat omdat ik een game geconverteerd heb richting FM24? Heb namelijk geen idee hoe ze daar zo terecht komen ;e

Iemand enig idee? :D 

image.thumb.png.e91ea8e4a30cccdd6222883e700cb66c.png

bewerkt door Jotew
Link naar opmerking
Deel via andere websites