MisterX Geplaatst 7 januari Share Geplaatst 7 januari (bewerkt) KWARTET Over 4 jaar naar de World Cup! 7 januari bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 7 januari Share Geplaatst 7 januari Mag ik vandaag toch nog eindigen met een rant? Ik hoef denk ik niets toe te lichten We zijn een Champions League winnaar spelend in een stadion voor 350 fans Oh, en volgens mij ben ik @sennid voorbij qua reputatie. De rest van de divisie is echter nog maar 0,5 ster. Heel klein verschillende tussen de clubs hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari Ook maar eens aan beginnen, ik ben als afwisseling van de lange seizoenen in Engeland wel eens toe aan een lekker snelle competitie. Daarom gekozen voor Ijsland, as we speak staan we 47e op de lijst, waarmee we tot de slechtere landen behoren. Gekozen voor Vikingur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari Seizoen 52: De groepsfase Folgore Vooraf is 18 uit 6 helemaal niet ondenkbaar. Helaas lukte dat net niet. In de laatste wedstrijd werd uit bij Lyon met 0-0 gelijk gespeeld. Verder deden we wel wat je van ons mag verwachten, we werden zeer eenvoudig groepswinnaar Murata Voor Murata verwachtte ik een zeer moeilijke groepsfase. Ik had wel verwacht dat ze derde zouden worden maar Murata verrast vriend en vijand en ook mij. Murata begon met 8 punten uit de eerste 3 wedstrijden en dan hadden ze al 2 thuiswedstrijden gespeeld. Daarmee leek het er dus sterk op dat Murata 3e ging worden. Maar Murata won met 0-1 bij Galatasaray en verschaft zich zo een uitstekende uitgangspositie om zelfs deze groep te overleven. Tegen Skendija maakt Murata tot tweemaal toe geen fout daar waar Galatasaray en Partizan dat wel deden. Een gelijkspel in de laatste wedstrijd bij Partizan was voldoende om groepswinnaar te worden en dat had ik van te voren echt niet verwacht Juvenes Dogana Ook Juvenes Dogana had een wat makkelijkere groep kunnen krijgen maar ook Juvenes Dogana heeft goede resultaten geboekt. Met Linfield in de groep moesten ze gewoon 3e worden maar het werd meer. Van Young Boys werd in de eerste wedstrijd verloren maar dat werd goed gemaakt door een 0-1 overwinning tegen Kristiansund. Van Linfield wordt niet 2 keer gewonnen, in Noord-Ierland werd er namelijk verloren. Er was nog helemaal niks zeker in deze groep. De laatste 2 wedstrijden tegen Kristiansund en Young Boys eindigden allebei in 0-0. Dat was wel voldoende om 2e te worden en om door te gaan naar de volgende ronde Virtus Tot slot kijken we nog naar Virtus waarvan ik niet veel verwachtte. Ze moesten 2e worden om te overwinteren in Europa, de derde plek was niet voldoende. Virtus deed het veel beter dan ik had verwacht, misschien moet ik onze landgenoten niet zo onderschatten. De eerste wedstrijd werd in eigen huis gelijk gespeeld tegen AEK maar vervolgens wordt er in Oekraïne gewonnen van Dinamo Kiev (2-3). Een groot resultaat. Tegen Osijek worden daarna 4 punten gehaald en Virtus staat keurig tweede. Thuis nam Dinamo Kiev wraak op Virtus door met 3-5 te winnen. Een gelijkspel is dan nodig in Griekenland. Dat lukte en dat was voldoende om verder te gaan in de Conference League. Daarmee zijn alle 4 clubs door in Europa! Coëfficiënten na groepsfase San Marino is back!! 11,700 punten na de groepsfase, dat is erg veel. Daarmee kunnen we misschien de aansluiting weer vinden met de landen boven ons. We hebben vorig seizoen de juiste weg ingezet en we denderen onverminderd hard door Lotingen Folgore - Real Madrid Juvenes Dogana - Atalanta Virtus - FC Koln *Murata heeft een bye Het is echt ongelofelijk maar we spelen weer tegen Real Madrid, dit is de zoveelste keer al. Als geplaatst team hadden we wat makkelijker kunnen loten. We moeten er dus voor zorgen dat we ze weer verslaan. Real Madrid zal net zo moe zijn van ons dan wij van hun. Juvenes Dogana en Virtus hebben ook zwaar geloot. Ze spelen tegen Atalanta en FC Koln. Dat kan wel eens klaar zijn voor die 2 clubs. Nederland en Portugal staan het dichtste bij ons maar hun voorbij gaan zal dit seizoen nog niet lukken. Toch houden we deze 2 landen in de gaten want we willen natuurlijk zo dichtbij mogelijk komen. Als onze seizoenen van 8,071 en 7,071 weg vallen kunnen we flinke stappen maken. Nederland en Portugal hebben beide 3 clubs nog actief in Europa. Ik waag me deze keer niet aan voorspellingen, we gaan zien wat er gebeurt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari Ik mag eindelijk aan de satellietclubs én het bestuur vindt er ook nog. Wel jammer dat het twee stomme Italiaanse clubs zijn. Ik wil een San Marinese club. Bestaat de functie dat je soms zelf een club kunt aanbevelen? Vroeger heeft die wel bestaan, maar geen idee of dat er nog steeds in zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari Seizoen 2032/2033 Vorig seizoen eindigden we op plek 24. Dit levert net geen bonus op omdat er vanaf plek 23 de kampioen een ronde mag overslaan. Ik weet niet zo goed of dit wel of geen bonus is, aangezien ik dan ook 2 wedstrijden minder speel en dus 1 volledig punt misloop over het seizoen gezien. Samen met mij gingen er geen vertrouwde namen Europa in. Nummer 4 werd Skhendija, nummer 3 Rabotnicki Skopje en nummer 2 Gostivari gingen namelijk met mij Europa in. Gostivari begonin de eerste voorronde van de Europa League en de andere twee ploegen in de tweede voorronde van de Conference League. Ik laat me graag verrassen deze campagne. KF Skhendija Verrassen deed Skhendija mij ook wel. Toen ik na de loting zag dat Viktoria Plzen de tegenstander was, had ik er een hard hoofd in. Maar totaal onverwachts wist Skhendija de ronde te overleven. Thuis werd er nog 1-2 verloren maar uit wisten ze gewoon met 2-0 te winnen en wisten ze de derde voorronde te bereiken. Helaas was dit wel het eindstation. Puska Akademia was over twee wedstrijden te sterk. In Hongarije werd het 3-2 en thuis kwam Skhendija niet verder dan een 1-1. Toch een redelijke campagne met een overwinning en een gelijkspel. Meer dan ik hard verwacht in ieder geval. Rabotnicki Skopje In de loting kwam er een naam uit die ik ergens van herkende. Geen idee waarvan, maar Arsenal (T) uit Montenegro kwam uit de loting. Een schiterrende club denk ik wel. Gelukkig is het podcast team hier geen manager van en wist Skopje thuis gelijk te spelen en uit te winnen en behaalden ze de volgende ronde. Hierin was Gent vele malen te groot en wisten ze met 0-3 en met 1-0 te winnen. Een zelfde campagne als Skhendija en een ongeplaatste status werkt duidelijk niet mee hier. Gostivari Dan de Europa League deelnemer Gostivari. In de eerste voorronde meteen een lastige loting met Molde. Die zijn dan ook over twee wedstrijden te sterk voor Gostivari. Er wordt twee keer 1-0 gewonnen door de Noren. Daarom zakt Gostivari af naar de tweede voorronde van de Conference League. Hierin loten ze Ordabasy Shymkent uit Kazachstan. Dit zijn ploegen waarvan er gewonnen moet worden. Dit doen ze thuis ook met 1-0, maar helaas was er in de uitwedstrijd al met 2-0 verloren en wordt Gostivari uitgeschakeld. Toch wel eeuwig zonde met maar 1 overwinning op zak er al uit vliegen. Weinig punten voor Noord-Macedonië. AP Brera Strumica Dan door naar mij waar ik de volledige voorrondes van de CL weer mag spelen. Ik schakel in deze voorrondes vrij gemakkelijk Flora Tallinn (8-0), Universitatea Cracovia (4-0) en Apoel (4-1) uit. Helaas een gelijkspelletje tegen Apoel maar ja dat heb je soms. Dan is de playoff ronde de enige ronde die spannend is. Thuis win ik met 3-2 van Partizan en uit wordt het 2-2. Ik ga dus weer de leaguefase van de Champions League in. In deze leaguefase ga ik spelen tegen Feyenoord, Barcelona, Dortmund, Galatasaray, PSG, Fenerbahce, Sturm Graz en Legia Warschau. Echt een heel gunstige loting. Ik begin echter desastreus door met maar liefst 5-0 te verliezen in De Kuip. Vervolgens weer ik ook niet te scoren tegen Barcelona (0-2) en tegen Dortmund (1-0). Hierdoor sta ik dus op 0 uit 3 en moet er echt een tandje bij om in de Knockout playoff terecht te komen. Een puntje tegen Galatasaray is dan niet het gewenste resultaat. Maar met de 1-1 tegen hun zijn we ten minste van de 0 af. Tegen PSG hebben we nog geen schijn van kans en verliezen we 3-0. Dan staan er drie belangrijke wedstrijden op het programma. De doelstelling is om minimaal 7 punten te halen en zo op 8 punten uit te komen. Dit is bijna altijd genoeg voor overwintering. We winnen met 5-0 van Fenerbahce en bij Sturm Graz winnen we met 2-3 en staan we dus op 7 punten. Als ik dan op de ranglijst kijk, zie ik dat ik aan een puntje tegen Legia waarschijnlijk niet genoeg heb. Gelukkig win ik met 2-1 en gaan wij door naar de Knockout Playoffronde. Hierin treffen wij Bayern Munchen. Thuis tegen Bayern komen wij na 5 minuten verrassend op 1-0 voor. Gaan wij dan stunten? Hierna neemt Bayern het initiatief wel in handen. Tot echt grote kansen komen ze echter niet en de stunt komt steeds dichterbij. In de 72e minuut komt Bayern echter op gelijke hoogte en lijkt een gelijkspelletje het maximale haalbare. 6 minuten later komt Bayern helaas op een voorsprong door een penalty te benutten. Wij weten niet meer te scoren en wij verliezen dus met 1-2. Een Xg van Bayern van 1.79 waar dus een penalty bij in zit geeft wel aan dat we absoluut niet weg gespeeld zijn. In Beieren beginnen wij ook brutaal aangezien we weer de voorsprong pakken. Dit keer in de 7e minuut. Het spelbeeld is de rest van de wedstrijd hetzelfde als in Noord-Macedonië. Helaas is het resultaat dat ook. De 1-1 valt namelijk al in de 15e minuut en in de 34e minuut scoort Bayern de 2-1 al. Helaas zijn wij nog niet goed genoeg om tegen dit soort tegenstanders echt wat in te brengen. Toch komen de Duitsers weer niet verder dan een xG van 1.29 en dit geeft dus maar weer aan dat we weinig kansen weg geven tegen toch een Europese grootmacht. Helaas weten we niet een gelijkspelletje of een overwinning uit het vuur te slepen en eindigt ons avontuur dus in de Knockout Playoffronde. Coëfficiëntenranglijst Met deze prestaties voetballen wij 6.750 punten bij elkaar. Dat is helaas iets minder dan vorig jaar maar dit zorgt er wel weer voor dat we iets kunnen stijgen. We stijgen namelijk 1 plaatsje naar de 23e plek. Dit betekent dat ik zelf (spoiler ik word kampioen dit jaar) de eerste voorronde van de Champions League oversla en dus eigenlijk 2 overwinningen minder behaal in Europa. Met 4 teams die Europa in gaan betekent dit een vol punt minder voor de Noord-Macedonische coëfficiënten. Dit is wel behoorlijk zonde. Het grote voordeel is nu wel dat wij een seizoen van 4 punten kwijt gaan raken dit jaar. We kunnen dus flink groeien aangezien wij in de afgelopen 3 seizoenen gemiddeld ongeveer 7 punten bij elkaar spelen. Over twee jaar zal er ook nog een jaar van 5.375 gaan verdwijnen dus wij kunnen de komende jaren flink scoren. Zoals te zien is sta je met 5x7 punten ongeveer 19e op de ranglijst. Het wordt nu echter pas weer interessant vanaf plek 15 aangezien er dan een extra team in de voorrondes van de CL mee mag doen en dat de Europa League plek dan geüpgradet wordt naar de derde voorronde ipv de eerste. Daarvoor moet ik toch echt verder gaan komen in de Champions League of hebben we een tweede team nodig in de groepsfase van een Europees toernooi. Genoeg nog om voor te spelen dus. Deelnemers Noord-Macedonië Zoals ik al zei behaalde ik mijn 9e titel op rij en ga ik de voorrondes van de Champions League weer in. Ik zal niet alleen Europa in gaan. Vast deelnemers Skhupi (2e) en Struga (3e) gaan met mij mee en ook Makedonija GjP gaat als nummer 4 mee. Toch wel de 3 teams die ik het liefste met mij mee Europa in zie gaan. Ik heb deze teams ook allemaal een miljoentje gesponsord om even te kijken wat ze hiermee doen. Hopelijk kan dit er voor zorgen dat zij de vaste nummers 2, 3 en 4 worden op de ranglijst en hun reputatie dus sneller gaat groeien dan de rest van de competitie. Het was van mij een best matig seizoen omdat ik een beetje met tactieken heb lopen kloten en ik hier 3x gelijk door speelde.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari 3 uur geleden zei MisterX: Ik mag eindelijk aan de satellietclubs én het bestuur vindt er ook nog. Wel jammer dat het twee stomme Italiaanse clubs zijn. Ik wil een San Marinese club. Bestaat de functie dat je soms zelf een club kunt aanbevelen? Vroeger heeft die wel bestaan, maar geen idee of dat er nog steeds in zit. Bij mij kan ik dat in Slovenie wel, maar met mijn eerdere game met Ajax (novelle over dochterclubs) kon ik niet specifieke clubs zelf zoeken en kiezen. Geen idee waarom soms wel of soms niet. Ik kon dat trouwens wel bij buitenlandse clubs, niet nationaal. Welke optie je kiest bij de aanvraag maakt uit voor welke soort opties eruit komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mannie510 Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari 5 uur geleden zei Elsjorro1990: Ook maar eens aan beginnen, ik ben als afwisseling van de lange seizoenen in Engeland wel eens toe aan een lekker snelle competitie. Daarom gekozen voor Ijsland, as we speak staan we 47e op de lijst, waarmee we tot de slechtere landen behoren. Gekozen voor Vikingur. succes maak er wat moois van!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari 1 uur geleden zei Chiemel: Welke optie je kiest bij de aanvraag maakt uit voor welke soort opties eruit komen. Weet ik. Ik dacht nu ook een nationaal voorstel te krijgen. Maar voor Sam Marino telt Italië ook als nationaal. Dat zie ik ook bij oefenwedstrijden etc. Italiaanse clubs vallen daar ook onder binnenlands en niet buitenlands. Ik ben dus bang dat het heel lastig gaat worden om een andere club uit San Marino als satelliet club te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari Jemig. Hopelijk levert dit straks eindelijk iemand op die wél een nieuw stadion wil bouwen. Dit gaat nu wel lekker: Alleen dit jaar echt een poep-CL aan het spelen. Sta 25e na 6 duels, al heb ik nog twee makkies te gaan. Ga het dus in principe wel redden, maar toch zonde zo'n seizoen. En deze man wil al twee jaar niet verlengen. Laatste half jaar gaat zo in. Dat gaat een hap plezier wegnemen uit m'n game. Wilde hem nog wel de 1000 competitietreffers laten aantikken.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari (bewerkt) 3 uur geleden zei MisterX: Weet ik. Ik dacht nu ook een nationaal voorstel te krijgen. Maar voor Sam Marino telt Italië ook als nationaal. Dat zie ik ook bij oefenwedstrijden etc. Italiaanse clubs vallen daar ook onder binnenlands en niet buitenlands. Ik ben dus bang dat het heel lastig gaat worden om een andere club uit San Marino als satelliet club te krijgen. Blijven proberen. De clubs die je krijgt bij opties kunnen over de tijd veranderen. In mijn ervaring kan je dit ongeveer 3x per jaar aanvragen 8 januari bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari (bewerkt) 8 minuten geleden zei neva: Hopelijk levert dit straks eindelijk iemand op die wél een nieuw stadion wil bouwen. Oh ik ben niet de enige die hier mee strugglet dus Ik zag recent wel de optie om het stadion te kopen, dus die heb ik nu maar eens aangeklikt. Benieuwd of ik daardoor het stadion wel sneller uit mag bouwen zonder dat de gemeente moeilijk gaat doen ofzo... Of heb jij het probleem dat een stadion 25 jaar oud moet zijn voordat er een nieuwe gebouwd kan worden? 8 minuten geleden zei neva: Wilde hem nog wel de 1000 competitietreffers laten aantikken.. Wtf zijn dit voor cijfers? Mijn spits loopt misschien net 1-op-1 in de competitie. Het zijn bij mij vooral veel verschillende doelpuntenmakers. 6 minuten geleden zei Chiemel: Blijven proberen. De ckubs dienjebkrijgt bij opties kunnen over de tijd veranderen. In mijn ervaring kan je dit ongeveer 3x per jaar aanvragen Na 10 jaar was dit sowieso de eerste keer pas dat het bestuur überhaupt op zoek is gegaan naar een satellietclub 8 minuten geleden zei neva: Mijn ervaring is dat dit vaak alle verwachtingen een soort van reset. Na mijn laatste overname hoefde ik geen eens kampioen meer te worden van het bestuur en kan de beker ze helemaal gestolen worden. Daar kon ik gewoon in de eerste ronde eruit vliegen en ik voldeed nog aan de verwachtingen Ik was toen al 9x op rij fluitend landskampioen ofzo... 8 januari bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari Dat zijn cijfers die horen bij dit soort records Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari Zojuist zei neva: Dat zijn cijfers die horen bij dit soort records Als ik dit soort cijfers zie, dan had jij vast al binnen 5 jaar je eerste CL binnen ofzo Ik haal geen eens jaarlijks een keer de 10 doelpunten. En de grootste overwinning in de competitie staat blijkbaar geen eens jaarlijks op onze naam Vorig jaar wel de CL gewonnen, maar nooit de 10 doelpunten behaald... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari 17 minuten geleden zei MisterX: Als ik dit soort cijfers zie, dan had jij vast al binnen 5 jaar je eerste CL binnen ofzo Ik haal geen eens jaarlijks een keer de 10 doelpunten. En de grootste overwinning in de competitie staat blijkbaar geen eens jaarlijks op onze naam Nee, heb 7 verloren finales. Heb hem nu nog niet. Europese mijlpalen: Seizoen 2: Groepsfase Conf. League (5 punten) Seizoen 3: Groepsfase EL (4 punten) Seizoen 4: Laatste 16 Conf. League Seizoen 5: Playoff/tussenronde EL Seizoen 6: Halve finale EL Seizoen 7: CL debuut! Uitgeschakeld bij laatste 16. Vanaf hier telkens geplaatst voor CL. Seizoen 10: Wederom laatste 16 CL Seizoen 15: Idem Seizoen 16: Eerste CL finale Seizoen 25: Zevende CL finale Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari 4 minuten geleden zei neva: Nee, heb 7 verloren finales. Heb hem nu nog niet. Europese mijlpalen: Seizoen 2: Groepsfase Conf. League (5 punten) Seizoen 3: Groepsfase EL (4 punten) Seizoen 4: Laatste 16 Conf. League Seizoen 5: Playoff/tussenronde EL Seizoen 6: Halve finale EL Seizoen 7: CL debuut! Uitgeschakeld bij laatste 16. Vanaf hier telkens geplaatst voor CL. Seizoen 10: Wederom laatste 16 CL Seizoen 15: Idem Seizoen 16: Eerste CL finale Seizoen 25: Zevende CL finale Je wint wel met dit soort cijfers de hele tijd in eigen land, maar je CL debuut duurde tot seizoen 7?! Ik heb twee jaar geen groepsfase CL gespeeld: Het eerste jaar speelde we niet in Europa en het derde jaar gingen we naar de groepsfase van de EL. Ik vind het grappig om te zien dat echt iedereen compleet andere belevingen en voortgangspaden heeft bij deze challenge. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari Ja, vloog er telkens ergens in de voorrondes uit. Vaak tegen ploegen als Zagreb en Rangers enzo geloof ik. Zal morgen eens kijken. Is inderdaad wel bijzonder om te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari 16 minuten geleden zei neva: Ja, vloog er telkens ergens in de voorrondes uit. Vaak tegen ploegen als Zagreb en Rangers enzo geloof ik. Zal morgen eens kijken. Is inderdaad wel bijzonder om te zien. Dat soort ploegen ontliep ik dus weer vaak... In mijn eerste Europese jaar moest ik uiteindelijk tegen HJK in de laatste voorronde. Daarna lag ik er uit tegen Rode Ster. Het derde jaar had ik trouwens met Malmo, Zagreb en Shakhtar het lastigste jaar. Die voorrondes heb ik toen wel overleeft. In de jaren daarna heb ik alleen een keer pech gehad met Young Boys, maar die heb ik toen weten te verslaan. Verder heel veel clubs waar ik het bestaan niet van kon... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 9 januari Share Geplaatst 9 januari Wat moet ik met al dat geld en de andere clubs? Met mijn nieuwe tactiek zie ik genoeg mogelijkheden! Hadjuk, PSV, LASK en Aris moeten te doen zijn en tegen de grotere clubs punten af snoepen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 9 januari Share Geplaatst 9 januari Ijsland 2023-2024 We beginnen het jaar dus op een 47e plek. Ik kan zo niet vinden welke clubs er allemaal mee deden, ik kom maar op 3 terwijl ik zou zweren dat het er 4 moeten zijn. Beetje gek wel, maar goed. We beginnen met Breidablik Die mogen de Cl in. Dat doen ze eigenlijk best goed, want ze pakken daar in de 1e wedstrijd direct een winstpartij. De 2e wedsrijd helaas niet, waardoor ze verder gaan in de conference league PO. Daar weten ze wonderwel 2 rondes te overleven, Waarna het sprookje eindigt tegen HJK. Volgens mij lang niet slecht dit. Dan, KA. Die weten ook 1 ronde te overleven, waarna Glentoran te sterk blijkt. Dan wijzelf. Lastig verhaal. Oude selectie die veel geld kost blijkt. We verliezen veel geld. Eindigen het jaar zo op 1 miljoen in de min. Dus halen we weinig spelers. Wel halen we wat routine binnen: Keizer Kollbein Sigthorsson komt terug op het oude nest, en we weten Andre Ayew te verleiden tot een Ijslands avontuurtje. We weten 2 rondes te overleven, waarna Rosenborg wel echt een maatje te groot is. Wat resulteert in een gigantische steiging: een 39e plek. We worden dit jaar kampioen, dus mogen we het zelf in de CL gaan laten zien. Met nog steeds dezelfde selectie, want er is geen geld voor aankopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 9 januari Share Geplaatst 9 januari 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Ijsland 2023-2024 We beginnen het jaar dus op een 47e plek. Ik kan zo niet vinden welke clubs er allemaal mee deden, ik kom maar op 3 terwijl ik zou zweren dat het er 4 moeten zijn. Beetje gek wel, maar goed. We beginnen met Breidablik Die mogen de Cl in. Dat doen ze eigenlijk best goed, want ze pakken daar in de 1e wedstrijd direct een winstpartij. De 2e wedsrijd helaas niet, waardoor ze verder gaan in de conference league PO. Daar weten ze wonderwel 2 rondes te overleven, Waarna het sprookje eindigt tegen HJK. Volgens mij lang niet slecht dit. Dan, KA. Die weten ook 1 ronde te overleven, waarna Glentoran te sterk blijkt. Dan wijzelf. Lastig verhaal. Oude selectie die veel geld kost blijkt. We verliezen veel geld. Eindigen het jaar zo op 1 miljoen in de min. Dus halen we weinig spelers. Wel halen we wat routine binnen: Keizer Kollbein Sigthorsson komt terug op het oude nest, en we weten Andre Ayew te verleiden tot een Ijslands avontuurtje. We weten 2 rondes te overleven, waarna Rosenborg wel echt een maatje te groot is. Wat resulteert in een gigantische steiging: een 39e plek. We worden dit jaar kampioen, dus mogen we het zelf in de CL gaan laten zien. Met nog steeds dezelfde selectie, want er is geen geld voor aankopen. Hou me op de hoogte chef Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari Seizoen 52: Het vervolg Folgore Tja, weer tegen Real Madrid. Dat lijkt moeilijk maar eigenlijk winnen we er tegenwoordig elke keer relatief makkelijk van. Ook in Spanje ging het weer van een leien dakje. We waren beter en komen 0-1 voor in de eerste helft. Maar in de tweede helft wordt Real wel steeds sterker en dat merken we ook in de wedstrijd. Het wordt 1-1 en dat was niet meer terecht. Uiteindelijk zijn we blij met 1-1 en dat zegt wel wat. Maar dat betekent nog wel een prima uitgangspositie. In eigen huis kenden we echt geen problemen met Real Madrid. Het was niet dat we veel kansen creëerden maar we waren wel beter dan Real en we lieten ze niet voetballen. We waren effectief met de kansen en dat maakt de 4-0 eindstand. Dat is misschien wat geflatteerd maar de overwinning is niet meer dan terecht. Op naar de volgende ronde Murata Murata moest spelen tegen Feyenoord. Bij eventuele winst kunnen we een directe concurrent uitschakelen. Dat gebeurt ook! In De Kuip werd het slechts 2-1 en er is nog alles om voor te spelen. Het werd smullen voor de neutrale toeschouwer in San Marino. Kansen over en weer, doelpunten en veel spanning. Beide ploegen deden niet voor elkaar onder. Murata kwam 1-0 voor en een minuut later was het alweer 1-1. Dat zette de toon. Feyenoord kwam ook nog 1-2 voor en er leek niets te halen. Maar Murata draait de stand om zoals je ziet en na 90 minuten is het 3-2. Daarmee kwam er een verlenging. In deze verlenging werd er niet gescoord en de wedstrijd ging naar strafschoppen. Murata won en gaat door, Feyenoord blijft achter Juvenes Dogana Juvenes Dogana had een zware tegenstander met Atalanta maar ze maakten er toch nog een aardige partij van. In Italië werd het slechts 2-1 en dan kan het spoken in San Marino. Kijk maar naar Murata hier boven. In eigen huis is Juvenes Dogana zelfs ietsje beter maar ze creëren moeilijk kansen. Dat doet ze ook de das om, het was net te weinig. Juvenes weet niet te scoren en het blijft bij 0-0. Daarmee zijn ze uitgeschakeld Virtus Virtus moest spelen tegen FC Koln. Dat lijkt heel moeilijk maar Duitsland is echt niet zo goed in deze save. In Duitsland wordt het 1-1 en Virtus heeft een goede uitgangspositie. In eigen huis is Virtus gewoon beter maar ze kijken wel lang tegen een 0-1 achterstand aan. Virtus doet er alles aan en met succes. In de 80e minuut werd het 1-1. Net als je je schrap gaat zetten voor de verlenging scoorde Virtus de winnende in de 89e minuut. Daarmee schakelt Virtus FC Koln uit Als je van Koln kunt winnen kun je toch ook van Shamrock Rovers winnen? Dat bleek toch niet zo eenvoudig gedacht. In eigen huis verliest Virtus namelijk. Dat was terecht ook nog. Gelukkig maken ze dat in Ierland goed maar dat was met meer geluk dan wijsheid. 4 schoten op doel die wedstrijd maar wel 2 goals. Ze hielden de 0 en gaan daarmee door naar de kwartfinale Zo, Portugal is in 1 klap alle clubs kwijt. Vooral de nederlaag van Benfica tegen Rode Ster is verrassend, ook de uitschakeling van FC Porto trouwens. Nederland deed het beter. Ajax verloor wel zoals verwacht van United en Feyenoord maakt geen fout tegen Basel Vervolgens gaat Feyenoord wel onderuit tegen Murata maar dat wisten we natuurlijk al. PSV maakt geen fout tegen Fenerbahce. Het is nu 3 tegen 1, wij tegen Nederland Coëfficiënten We kruipen dichterbij en heel misschien kunnen we zelfs denken aan het passeren van Nederland en/of Portugal. Dan moeten Murata en Virtus wel de kwartfinale door komen en wij zelf natuurlijk ook. Maar dat we een heel goed seizoen doormaken staat wel buiten kijf Kwartfinale Folgore In de kwartfinale is Dortmund onze tegenstander. Virtus schakelde al Koln uit en we kunnen een flinke dreun uitdelen aan Duitsland. Dat deden we ook, we hadden geen kind aan Dortmund. In eigen huis zijn we dit seizoen erg sterk en we winnen met 4-0 van ze. Dat was geflatteerd want Dortmund was eigenlijk helemaal niet slecht. Daarmee is aan alle spanning eigenlijk al een einde gemaakt. Na een half uur maken we in Duitsland 0-1 en daarmee is het helemaal gebeurd. We winnen daar met 0-2 Murata Tegen Feyenoord is nog wel te verrassen maar tegen de Spurs lijkt dat mission impossible. Maar zo onmogelijk was het niet. In eigen huis won Murata van Tottenham. Wel zwaar onterecht maar hij telt. In Engeland stelde Spurs orde op zaken maar het won wel moeizaam met 2-0. De 2-0 viel ook uit een penalty. Murata heeft heel goed partij gegeven maar komt helaas te kort en dat is uiteraard geen schande Virtus Virtus kende met AS Roma een moeilijke tegenstander. In eigen huis werd nog wel met 0-0 gelijk gespeeld maar in Italië was Roma veel te sterk. Daarmee is Virtus nu ook uitgeschakeld maar ze hebben het heel goed gedaan PSV biedt goed partij tegen Arsenal maar gaat na strafschoppen er wel uit. Daarmee zijn wij ineens als enige team over Halve finale In de halve finale een clash tussen 2 van de 3 grootste clubs in Europa. Folgore tegen Inter, een affiche om je vingers bij af te likken. De eerste wedstrijd speelden we thuis. Inter is echt geen makkelijke tegenstander en hoewel we wel iets beter waren hadden we het wel moeilijk tegen ze. Toch staan we na een uur spelen op een 2-0 voorsprong en dat is prima. Helaas komt Inter op 2-1 en dat vind ik eigenlijk niet genoeg voor de return. In blessuretijd maakten we 3-1, een goal die goud waard kan zijn. Nou, niet dus. Wij zijn sterk in eigen huis en Inter is op hun beurt ook weer heel sterk in hun eigen huis. Inter was gewoon beter. Na 50 minuten is de stand over 2 wedstrijden dan ook weer gelijk. Daarmee zag ik de bui al hangen want we waren niet goed genoeg in deze wedstrijd. In de verlenging komt er toch een winnaar en dat is Inter. Volledig terecht, we kwamen niet echt opdagen in deze wedstrijd. Geen finale en Champions League winst voor ons dus dit jaar Coëfficiënten Ik heb geen screen maar ons seizoen eindigt op 16,500 punten. Een record, volgens mij hadden we er nog nooit zo veel. Helaas was het niet genoeg om Nederland en/of Portugal voorbij te gaan. Maar we hijgen wel in hun nek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari Zo dat is een aardig seizoen zeg @Thomassje123. Het komende seizoen zal er nog niet heel veel mogelijk zijn met de seizoenen die verdwijnen bij Nederland en Portugal. Maar daarna heb je weer twee seizoenen om echt stappen te maken ten op zichte van alle concurrenten. Met nog 3 van dit soort seizoenen doe je gewoon weer mee voor plek 4! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari 6 minuten geleden zei bas huijsmans: Zo dat is een aardig seizoen zeg @Thomassje123. Het komende seizoen zal er nog niet heel veel mogelijk zijn met de seizoenen die verdwijnen bij Nederland en Portugal. Maar daarna heb je weer twee seizoenen om echt stappen te maken ten op zichte van alle concurrenten. Met nog 3 van dit soort seizoenen doe je gewoon weer mee voor plek 4! Dat verwacht ik ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari Ijsland seizoen 2024-2025 Op dit moment doen we het met 4 clubs. 1 mag zich vanaf het begin laten zien in de CL, 3 gaan er de voorrondes van de Confetti Leaugue in. KA Ik kan weinig vertellen over het niveau en hoe het in verhouding staat tot de tegenstanders. KA doet het in mijn ogen gewoon prima, door 1 ronde te overleven. Vervolgens doen ze het thuis best aardig tegen Sarajevo, maar doordat ze uit de bietenbrug op gingen strandde het daar. Stjarnan Grappig wel, ook Stjarnan komt best dicht bij een stunt. Winnen de eerste ronde, om vervolgens thuis een goede uitgangspositie te verschaffen tegen Derry City. Helaas weten ze dit uit niet vol te houden en vliegen ze er ook uit. Geinig detail: Uiteindelijk degradeert Stjarnan uit de Eredivisie. IBV, is nationaal onze grootste tegenstander tot nu toe. Ook hier wordt de 1e ronde gepakt. Daarna komt Lillestrom en die zijn wel echt een maatje te groot, ondanks dat IBV veel tegenstand beid. Vikingur Dan mogen wij. We zijn onderweg hoor. Het is nog lastig om spelers binnen te halen, eigenlijk moeten we een keer echt wat europees geld binnen gaan halen. Llanez komt wel over van Wolfsburg gratis, voor een dik salaris. Ik hoop met hem een troef in handen te hebben. Wel is onze loting in de CL echt touwtyfus slecht. Ludogorets direct in de 1e ronde. We geven goede tegenstand, maar kunnen het niet bolwerken. Waar we het wel kunnen bolwerken, is de Confetti League. We weten ons namelijk te plaatsen voor de Groepsfase! In die groepsfase doen we vervolgens absoluut niet voor spek en bonen mee. Een overwinning is toch gauw goed voor 500k, en daar pakken we er best wat van. HB, Rijeka en Zeljezcnicar oid, wat gewoon even 1,5 miljoen oplevert. Sterker nog: Het is goed voor een plek in de PO voor KO fase. Daar moeten we helaas wel onze meerder erkennen in de tegenstander, maar dit is een uitermate belangrijke run, financieel gezien. Wat zich verhoud in een stijging van 9 plekken, namelijk een 30e plek voor Ijsland: Maar niet onbelangrijk: Financiele speelruimte. We weten daardoor voor volgend seizoen Thiago Vecino, Christopher Pearson en Good Old Jores Okore te verleiden om bij ons te komen spelen. Zeker met de eerste twee ben ik zeer content, want met 26 en 22 zijn dit spelers die nog wel wat jaren mee gaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten