19CH98 Geplaatst 8 november 2023 Auteur Share Geplaatst 8 november 2023 Ben benieuwd, leuke keuze in ieder geval! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 35 minuten geleden zei Chiemel: Speelde die juist niet in Slowakije met Zilina? Correct. 23 minuten geleden zei Thomassje123: Volgens mij had hij ook wel affiniteit met Slovenië als ik mij niet vergis, of dat moet iemand anders zijn geweest Nee, Slovenië heb ik nog nooit in gespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 We zijn begonnen! We gaan in Nederland starten met 18 amateurclubs uit de Nederlandse Kempen en omgeving! Nederland op 0 coëfficiënten! Direct de CL in, altijd mooi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Have fun Badmuts. Geen gekut met amateurbekers hoop ik (?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 1 minuut geleden zei Chiemel: Have fun Badmuts. Geen gekut met amateurbekers hoop ik (?) Thanks en nee, KNVB Beker bestaat ook alleen uit deze 18 teams. Geen amateurbeker en zelfs geen KKD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 36 minuten geleden zei Badmuts: We zijn begonnen! We gaan in Nederland starten met 18 amateurclubs uit de Nederlandse Kempen en omgeving! Nederland op 0 coëfficiënten! Direct de CL in, altijd mooi @Titan Hier heb je je tag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Seizoen 43: De voorrondes Juvenes Dogana Ik begin met de club waar het minste druk op staat. Eigenlijk helemaal geen druk, of Juvenes Dogana verliest of wint maakt niet echt uit. Bij verlies gaan ze naar de Conference League wat natuurlijk ook geen enkel probleem is. Maar het werd geen verlies, het werd winst. Young Boys - dat regelmatig wel eens in de Champions League speelt - werd in Zwitserland met 1-4 verslagen. Zo gaat Juvenes Dogana spelen in de Europa League Tre Fiori Tre Fiori mag een poging gaan wagen om in de Champions League te spelen. Het begon erg goed want er werd met 4-2 gewonnen van het Nederlandse Feyenoord. Tre Fiori stond 4-1 voor maar in blessuretijd maakte Feyenoord toch nog een treffer. Een treffer die Tre Fiori uiteindelijk duur kwam te staan zou later blijken in de return. Tre Fiori komt aanvankelijk nog 0-1 voor maar in de tweede helft kwam daar de magie van de Kuip. Tre Fiori was heel dichtbij maar een goal wederom in blessuretijd zorgde voor de 3-1 en dus een gelijke stand over 2 wedstrijden. De wedstrijd gaat naar strafschoppen en die verliest Tre Fiori. Erg jammer want Tre Fiori doet zichzelf zo behoorlijk te kort Murata Murata mag het gaan proberen in de Conference League. Ze hebben eerst aanvankelijk makkelijke lotingen. B 36 en Dundalk worden opzij gezet. Dundalk gaf nog wel wat tegengas maar Murata ging door. Dan moeten ze spelen tegen Marseille, erg ongelukkig allemaal. Maar Murata geeft goed partij. In Frankrijk wordt het slechts 1-0 en dan kan het nog in eigen huis. In San Marino wil het nog wel eens spoken. Dat deed het ook want Murata kwam 1-0 voor en dan is het ineens mogelijk. Helaas redt Murata het net niet. Marseille maakt gelijk en Murata kon daar niet van terug komen. Helaas uitgeschakeld maar wel goed gevochten Cailungo Alle druk staat dus op Cailungo. Het kan niet gebeuren dat we 3 seizoenen achter elkaar geen enkele club hebben in de Conference League. Maar je ziet het al, ook hier al een erg zware loting. Cailungo werd in de laatste voorronde gekoppeld aan Juventus. Ik zei al eerder dat het in San Marino kan spoken en dat deed het ook. Cailungo won met 2-1. Cailungo komt in Italië ook nog eens 0-1 voor maar een wedstrijd duurt helaas 90 minuten. Cailungo kon het niet vasthouden en Juventus deed wat je van Juventus mag verwachten. Juventus deed net genoeg om Cailungo uit te schakelen. Zo hebben we weer geen enkele club in de Conference League en dat is toch wel een beetje een catastrofe inmiddels Lotingen Folgore Traditiegetrouw eerst onze eigen loting. Eigenlijk vrij eenvoudig geloot met Dortmund als gevaarlijkste ploeg. Alhoewel we Ajax ook niet uit moeten vlakken want ze haalden afgelopen seizoen wel de kwartfinale van de Champions League. Daarin versloegen wij ze echter vrij eenvoudig. Dus ik maak mij geen zorgen over Ajax en over Rode Ster ook niet. We moeten groepswinnaar worden en niets anders Juvenes Dogana Juvenes Dogana dus in de Europa League. Geen makkelijke loting maar het had ook zeker slechter gekund. Ik zie Juvenes Dogana wel in ieder geval 3e worden in deze groep maar ook dat zal geen makkelijke klus zijn. Moeilijk te zeggen hoe deze groep gaat eindigen Tre Fiori Tre Fiori heeft wel een zware groep maar met Ceske Budejovice zouden ze 3e moeten kunnen worden. Eigenlijk mag ik dit wel verwachten van Tre Fiori met al hun ervaring in Europa. Hopelijk kunnen ze mijn verwachtingen klaar maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Nu de full game uit is ga ik hier ook maar eens aan beginnen met Noord-Macedonië. Vanavond of morgen maar even op zoek naar een goede database. Club die het wordt: Fudbalski klub Akademija Pandev Brera Strumica oftewel FC AP Brera of ook wel genoemd: Brera Strumica. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Seizoen 43: De groepsfase Folgore Hoogmoed komt voor de val zeggen ze wel eens toch? Ik had een grote mond over Ajax maar in de laatste wedstrijd verslaan ze ons wel met 1-0 in de Johan Cruijff Arena. In eigen huis spelen we ook nog eens 1-1 gelijk tegen Dortmund. Allemaal erg slordig maar desondanks werden we wel groepswinnaar. Maar tevreden over deze groepsfase ben ik niet Juvenes Dogana Ik had al voorspeld dat het in deze groep alle kanten op kon en dat is ook gebleken. Er zat niet veel tussen de 4 clubs uiteindelijk. Juvenes begint met 2 keer een gelijkspel tegen Beerschot en Kopenhagen, niet ideaal. Ook thuis tegen Leicester speelden ze gelijk. De verschillen waren op dat moment nog steeds klein. Uit bij Kopenhagen werd er weer gelijkgespeeld en Juvenes deed nog steeds mee. De laatste wedstrijd was allesbeslissend. Door naar de volgende ronde of helemaal uitgeschakeld, alle mogelijkheden waren mogelijk. Juvenes Dogana wint thuis van Beerschot. Dat is uiteindelijk voldoende gebleken om niet 3e maar zelfs 2e te worden. Juvenes Dogana overleeft de groep Tre Fiori Lastige groep voor Tre Fiori zeg je vooraf. Maar ze begonnen met een 1-4 (!) overwinning in en bij Real Sociedad. Daarmee zit Tre Fiori al meteen in een zetel. De derde plek was eigenlijk ook al snel zo goed als binnen. Thuis van Partizan werd verloren maar Ceske Budejovice werd twee keer opzij gezet, precies zoals je mag verwachten. Ondertussen speelde Sociedad 2 keer gelijk tegen Partizan. Tre Fiori won al eerder van de Spanjaarden en was al na 4 wedstrijden al geplaatst voor de volgende ronde. Mits ze met 0-4 of meer gingen verliezen in eigen huis. Zo ver kwam het niet, Ceske Budejovice won zelfs van Sociedad. Hiermee was de laatste wedstrijd tegen de Spanjaarden om des keizers baard. Helaas werd die wel 1-2 verloren. Tre Fiori gaat wel net zoals Juvenes Dogana door naar de volgende ronde Lotingen knock-out fase Folgore - Manchester City Tre Fiori - Basel Juvenes Dogana - PSV Coëfficiëntenlijst 8,500 punten na de groepsfase. Met 3 clubs is dat helemaal geen slechte score. Als we nou maar een club in de Conference League hadden. Dit seizoen hebben we trouwens een nieuwe uitdager: België. België haalde maar liefst 18,750 punten afgelopen seizoen en hebben dus een megasprong gemaakt het laatste jaar. Ook dit jaar doet België het weer uitstekend. De voorsprong is nog wel ruim dus de 7e plaats is nog niet direct in gevaar voor dit seizoen maar we zien de concurrenten op de lange termijn wel heel dichtbij komen We hebben goed gepresteerd en nog 3 clubs in Europa. Dat is al meer dan bijvoorbeeld Portugal die er maar 2 heeft. De Portugese clubs hebben ook nog eens lastige lotingen. België heeft dan weer relatief makkelijke lotingen. We moeten echt gaan oppassen voor België! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Het duurt niet lang meer voordat ik ook kan starten in Bosnië Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 30 minuten geleden zei Mordurette: Het duurt niet lang meer voordat ik ook kan starten in Bosnië Tags graag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 6 uur geleden zei Mordurette: Het duurt niet lang meer voordat ik ook kan starten in Bosnië Bosnie stond ook zeker op mijn shortlist. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 12 november 2023 Share Geplaatst 12 november 2023 Seizoen 43: Het vervolg Knock-out fase We hebben Manchester City geloot in de eerste knock-out ronde. Dat kon makkelijker maar afgelopen seizoen hebben we City ook al eenvoudig verslagen. Dit jaar was dat niet anders zoals je hierboven kunt zien. We waren in beide wedstrijden simpelweg beter en wonnen dus ook 2 keer verdiend. Geen centje pijn dus in deze ronde Juvenes Dogana Juvenes Dogana ging spelen tegen PSV. Normaliter is PSV veel beter maar het was dus nog wel erg close. In het Phillips stadion verloor Juvenes maar wel slechts met 1-0, PSV had er meer moeten maken. Dat deden ze niet dus werd het nog verdomd spannend in de return. Het stond na 90 minuten namelijk 1-0 voor Juvenes. Helaas voor ons maakte PSV in de absolute slotseconde toch de 1-1 en hierdoor is Juvenes Dogana uitgeschakeld Tre Fiori Tre Fiori moest spelen tegen Basel en dat lijkt dan wel weer een haalbare loting. Lijkt... Tre Fiori stelt teleur en verliest 2 keer. Geen extra punten dus vanuit Tre Fiori. De 2 andere clubs zijn nu ook uitgeschakeld dus we zullen het nu zelf moeten doen Vanuit Portugal kwam er wel goed nieuws want AS Monaco won van Sporting CP. Portugal heeft nu dus ook nog maar 1 club over. Porto won wel van Barcelona na penalty's. Dat is jammer maar gelukkig heeft Portugal een flinke achterstand. Over België maak ik mij wel serieus zorgen, wat zijn die aan een opmars bezig. Club Brugge en Beerschot VA maakten geen fout en gaan beiden door. België dendert Europees dus nog steeds door Gelukkig vanuit de tweede knock-out ronde wel wat beter nieuws. Beerschot en Mouscron zijn beide uitgeschakeld. Alleen Club Brugge gaat door. Zo hebben we allemaal 1 club nog in Europa. Wel zo eerlijk toch? Coëfficiënten Dat maakt dit de volgende tussenstand. De voorsprong op België en Portugal is nog steeds groot genoeg. En met 1 tegen 1 tegen 1 durf ik wel te zeggen dat we de 7e plaats vast gaan houden Kwartfinale Inter werd de tegenstander in de kwartfinale. Misschien wel de zwaarste loting die we konden krijgen. Als we deze winnen kunnen we ver komen. Maar het cliché luidt: We kijken het van wedstrijd naar wedstrijd. We wisten dat we vol aan de bak moesten en dat moesten we ook. Thuis kwamen we snel op 1-0 maar Inter liet zich niet zomaar opzij zetten. Ze maken voor rust nog gelijk en ze komen middels een penalty zelfs op 1-2. 11 minuten konden ze daar van genieten. Toen kregen wij namelijk een penalty en die schoten we ook raak. Zo was het 2-2. Daar bleef het ook bij. Het was wel enigszins een terechte uitslag. Uit wacht dan een erg lastige klus en het leek makkelijk te gaan maar dat was niet helemaal hoe de vork in de steel zit. Ook hier zijn we aan elkaar gewaagd en het was een wedstrijd met weinig kansen voor beide ploegen. Toch komen wij wel op een 0-1 voorsprong in de 43e minuut. De goal viel uit een corner. Dan kunnen we lekker achterover leunen en doen waar wij normaal gesproken goed in zijn, namelijk verdedigen. We verdedigden ook goed en Inter creëerde nagenoeg niets. Een kwartier voor tijd kwamen we via een mooie uitgespeelde counter op 0-2 en daarmee leek het wel beslist. We stonden achterin als een muur. Uiteindelijk wordt het zelfs nog 0-3 maar dat was wel een beetje geflatteerd FC Porto blijft maar verrassen. Afgelopen seizoen haalden ze al de halve finale van de Champions League en dat doen ze nu weer. Porto schakelt enigszins verrassend Liverpool uit. Ook Club Brugge verrast tegen Newcastle en gaat ook naar de halve finale. Nee Portugal en Club Brugge doen in dit stadium van de save het niet cadeau Halve finale City er uit, Barcelona er uit, Liverpool er uit en Inter er uit. Dat zijn een aantal top top ploegen er uit. Hoe arrogant het misschien ook klinkt maar wij zijn overduidelijk de favoriet voor de eindzege. Dat zetten we kracht bij want we geven FC Bayern even billenkoek. 4-0 krijgen ze te verwerken en daarmee is eigenlijk de knock-out al uitgedeeld. In Duitsland een wedstrijd met weinig tot geen hoogtepunten. Een wedstrijd die op papier afgedaan had kunnen worden. Wij gaan naar de finale Zucht.... Wij door, Porto door en ook nog een Club Brugge door. Alle 3 clubs in de finale. Wij en Porto tegenover elkaar in de Champions League finale en Club Brugge in de finale van de Conference League. Club Brugge gaat daar spelen tegen Juventus Finale Club Brugge Een felicitatie aan alle Belgen hier op het forum. Club Brugge heeft de Conference League gewonnen door Juventus te verslaan in de finale. Daar kunnen wij alleen maar voor buigen. Goed, tot zo ver de formaliteiten. Op naar onze eigen finale! Finale Een saaie finale? Meestal zijn Champions League finales saai maar deze was dat verre van. Dat kwam mede door Porto dat na 30 seconden al 1-0 voor kwam. Zo forceerden ze ons om er een wedstrijd van te maken. Gelukkig waren we op tijd wakker en herstellen we de achterstand vrij snel. We zijn helemaal terug in de wedstrijd en dat resulteert zelfs in een voorsprong. Maar Porto gaf zich niet zomaar gewonnen. Porto kwam terug, het werd 2-2. Maar dan is het Porto dat even niet wakker is en een minuut later scoren wij weer en staan we weer op voorsprong. Na een uur spelen krijgen we een penalty. Een potentieel breek moment. Dario faalde niet en scoorde, 4-2. Na die goal was Porto geknakt, het was klaar. We laten onze klasse ook nog eventjes zien door er nog 2 bij te prikken. Zo eindigt het in 2-6 en dat zijn toch wel harde cijfers. De Champions League is weer de onze!! Coëfficiënten We eindigen dit seizoen op 11,700 punten en dat is eigenlijk wel dikke prima. Met 3 clubs zat er denk ik ook niet heel veel meer in en door de Champions League te winnen hebben wij er in ieder geval alles aan gedaan. We zijn België en Portugal ook vrij ruim voor gebleven. We blijven dus nog steeds 7e, Naar boven kijken lijkt geen zin te hebben. Overigens gaat Nederland hier de 4e plek pakken. Grappig, een aantal seizoenen geleden dachten we Nederland misschien nog wel in te halen. Zo zie je maar weer hoe snel deze lijst kan veranderen in een aantal jaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 14 november 2023 Share Geplaatst 14 november 2023 Seizoen 44: De voorrondes Tre Penne 2 clubs in de groepsfase van de Champions League in dit stadium van de save, dat zou echt geweldig zijn. Helaas is het nog niet zo ver want Tre Penne kwam niet voorbij Slavia Praag. Wel erg zonde want Tre Penne kan daar best van winnen. Tre Penne gaat dus Europa League spelen Juvenes Dogana Juvenes Dogana heb ik de beker laten winnen dus zij gaan naar de Europa League. Ze hoeven geen voorrondes te spelen, ze stromen meteen in de Europa League in Tre Fiori Tre Fiori in de voorrondes van de Conference League is eigenlijk wel een zegen. Tre Fiori staat 76e op de club coëfficiëntenlijst dus je weet dat ze in de route naar de groepsfase een geplaatst team zouden zijn. Dat was ook te zien want de clubs waren ook echt van Conference League niveau terwijl Tre Fiori al wel op Europa League niveau zit. Vaduz was de laatste tegenstander in de voorronde. Die maakten het Tre Fiori wel een beetje moeilijk maar in eigen huis maakten onze landgenoten geen fout. Tre Fiori gaat naar de groepsfase, dat zijn eindelijk weer een keer 4 ploegen in Europa Cailungo Maar het kunnen nog 5 clubs in Europa worden, dat zou voor het eerst zijn in de geschiedenis. Met Osijek heeft Cailungo dan ook een haalbare tegenstander. Ik sprong dan ook een gat in de lucht toen ik zag dat Cailungo door ging. Voor het eerst hebben we 5 clubs in Europa. 1 in de Champions League, 2 in de Europa League en 2 in de Conference League. Dit kan wel eens een seizoen worden waar we heel veel punten gaan pakken Lotingen Folgore Wij hebben gunstig geloot. Dat kun je gerust zeggen als je Lyon en Napoli treft. Goede ploegen, begrijp me niet verkeerd. Maar geen absolute top daar waar wij dat wel zijn. We moeten dus gewoon eenvoudig groepswinnaar worden Tre Penne Tre Penne heeft het heel zwaar getroffen in de Europa League. Het is denk ik wel duidelijk dat Tre Penne favoriet is om laatste te worden. Hopelijk kunnen ze wat punten pakken in deze groep en hopelijk weten ze ook te verrassen en 3e te worden in de groep Juvenes Dogana Juvenes Dogana daarentegen heeft wel wat gunstiger geloot. Het zijn toch echt wel wat mindere ploegen dan de tegenstanders van Tre Penne. Vooral de strijd met Anderlecht zal belangrijk zijn want België is een directe concurrent op de coëfficiëntenlijst. Hopelijk kan Juvenes Dogana in ieder geval overwinteren. En eerlijk, dat moet eigenlijk wel te doen zijn. Ik denk niet dat Juvenes heel veel onder hoeft te doen voor de andere ploegen Tre Fiori Wat is dit dan? Ik dacht dat Tre Fiori in de Conference League speelde? Dit had gerust een Europa League poule kunnen zijn. En dat terwijl Tre Fiori zo hoog staat op de club coëfficiëntenlijst. Gelukkig is daar wel Sheriff. Daar moeten ze echt 2 keer van winnen en dan maar hopen dat ze kunnen stunten en minimaal 2e kunnen worden Cailungo Kijk, dit is wat je hoort te zien bij een Conference League poule. Cailungo moet wel spelen tegen Rode Ster die wellicht wat beter zijn maar van Bohemians en Sarajevo is best te winnen. Ook voor Cailungo. Hopelijk kunnen ze het waar maken en door gaan in Europa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Seizoen 44: De groepsfase Folgore Geen perfecte score, wel groepswinnaar. Maar dat was ook wel verwacht. Wat niet was verwacht was het gelijke spel thuis tegen Molde. Ja, dat lees je goed. Dat mag nooit gebeuren, elk punt telt nu voor de coëfficiënten. Het andere gelijkspel was uit tegen Napoli. Dat is dan nog wel enigszins te bilijken. We speelden niet super die wedstrijd en het gelijke spel was terecht Tre Penne Wat een spannende groep! Dat geldt niet voor Marseille maar wel voor de 3 ploegen daar onder. Het zag er overigens wel kansloos uit voor Tre Penne na 4 wedstrijden. Slechts 1 punt hadden ze, stijf onderaan. Gelukkig werd in wedstrijd 5 gewonnen van Partizan in eigen huis. Marseille was op dat moment al door en Tre Penne moest uit naar Marseille. Omdat Marseille al klaar was lieten ze zich verrassen door Tre Penne. Tre Penne won met 0-2 in Frankrijk. Salzburg kwam niet verder dan een gelijkspel tegen Partizan en zo werd Tre Penne op de valreep nog 3e. Hartstikke mooie en Tre Penne overwintert dus in de Conference League Juvenes Dogana Juvenes Dogana zat in een groep waar het alle kanten op kon. Gelukkig begonnen ze sterk met een 5-2 overwinning tegen het Turkse Trabzonspor. Trabzonspor zou de vreemde eend in de bijt blijken. Trabzonspor speelde maar 2 punten bij elkaar. Na 5 wedstrijden was Juvenes Dogana al zeker van de derde plek en 2e konden ze ook al niet worden. De laatste wedstrijd tegen Trabzonspor was dus niet relevant meer. Het werd 1-1 trouwens. Juvenes Dogana gaat ook overwinteren in de Conference League, helemaal prima Tre Fiori In de Conference League is de derde plek niet genoeg en moet je 2e worden om te overwinteren in Europa. Zoals verwacht speelde Sheriff geen rol, alles verloren. Dan gaat het dus nog om Augsburg en Shakhtar. Tre Fiori heeft het aardig gedaan met bijvoorbeeld 2 gelijke spelen tegen Shakhtar. Het ging aan komen op de laatste wedstrijd waar Tre Fiori uit bij Augsburg moest winnen. Helaas kwam Tre Fiori niet verder dan 1-1 daar. Shakhtar won met 0-6 bij Sheriff dus helaas is Tre Fiori uitgeschakeld Cailungo Ik zeg je eerlijk, ik heb echt torenhoge verwachtingen van Cailungo in deze groep en ik werd niet teleurgesteld. Het begon al met een gelijke spel tegen Rode Ster. Tegen Bohemians en Sarajevo doet Cailungo het wel goed. Er werd echter wel gelijk gespeeld tegen Bohemians (thuis). Dit werd echter goed gemaakt door een 0-2 overwinning in Servië. Daarmee wordt Cailungo ook nog eens groepswinnaar! Coëfficiëntenlijst Dan rest de grote vraag hoeveel punten we bij elkaar hebben gespeeld in de groepsfase. 11,100 punten en dat is ongekend veel. Er zijn seizoenen waarbij dat onze eindstand was. Helaas hebben we er geen zak aan. Waarom dan niet? Omdat Portugal en België ook erg goed scoren dit jaar. Vooraf hadden we al een achterstand op ze en het lukt zo natuurlijk niet om ze in te halen. Wel zijn we met 4 ploegen door in Europa dus het is nog niet helemaal gespeeld. Maar het wordt wel uitermate lastig om die 7e plek te behouden. We dreigen zelfs te vallen naar plek 9 Lotingen Folgore - Chelsea Tre Penne - Rode Ster Juvenes Dogana - Ross County *Cailungo heeft een bye We hebben zowaar meer ploegen nog in Europa dan België, dat is even wennen haha. Portugal heeft ook nog 4 clubs actief. Onze kameraden hebben relatief gunstig geloot. Tre Penne kan best winnen van Rode Ster en Juvenes Dogana kan best winnen van het Schotse Ross County. Wij spelen daarentegen tegen Chelsea. Dat had iets makkelijker gekund Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Ik speel in Engeland en Engeland staat momenteel 1e. Heb ik deze challenge nu behaald? In de uitleg staat namelijk dat je dit met alle landen mag doen, dus dan telt de huidige nummer 1 toch ook? Easy pointos Dit lijkt me niet de bedoeling... Misschien goed als er toch een maximum niveau is waarmee je kunt starten. Building a nation in Italië, Spanje, Duitsland en Frankrijk lijken me namelijk niet helemaal in de geest van deze uitdaging... Dus waar trek je uiteindelijk die grens? Wat telt wel en wat telt niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 9 uur geleden zei MisterX: Ik speel in Engeland en Engeland staat momenteel 1e. Heb ik deze challenge nu behaald? In de uitleg staat namelijk dat je dit met alle landen mag doen, dus dan telt de huidige nummer 1 toch ook? Easy pointos Dit lijkt me niet de bedoeling... Misschien goed als er toch een maximum niveau is waarmee je kunt starten. Building a nation in Italië, Spanje, Duitsland en Frankrijk lijken me namelijk niet helemaal in de geest van deze uitdaging... Dus waar trek je uiteindelijk die grens? Wat telt wel en wat telt niet? Zeker eens. De grind voor landen onderin om in de top 20 te komen is al vele jaren. Groot verschil met pakweg de nummer tien beginnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Spelplezier staat voorop uiteraard en daar haal je vast geen plezier uit. Maar kan me wel voorstellen dat je bij een Schotland hier wel plezier uithaalt en die staan ook gewoon 10e op de actuele lijst. Alles van 10 en lager vind ik al redelijk acceptabel. Ik slinger hem zo ook weer aan oo mijn eerste seizoen in Slovenie af te ronden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 (bewerkt) Land: Slovenie Club: Bravo Seizoen: 2022/2023 Nationale prijzen: Kampioen en daarmee voorronde CL Beker Europa: Bravo: X Maribor: KO-fase Conference League Mura: 4e voorronde Conference League Koper: 2e voorronde Conference League Olimpija: 2e voorronde Conference League Zelf nog geen Europees gespeeld dus, komend seizoen een eerst poging. Het is even wachten hoe sterk onze selectie kan zijn met minimaal budget en op het moment 6 gehuurde spelers, waarvan 3 basisspelers. 18 november 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Nou ik denk dat als je in Engeland gaat starten en dan doodleuk zegt dat je deze challenge gehaald hebt dat je jezelf behoorlijk voor lul zet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 3 uur geleden zei Chiemel: Spelplezier staat voorop uiteraard en daar haal je vast geen plezier uit. Maar kan me wel voorstellen dat je bij een Schotland hier wel plezier uithaalt en die staan ook gewoon 10e op de actuele lijst. Alles van 10 en lager vind ik al redelijk acceptabel. Ik slinger hem zo ook weer aan oo mijn eerste seizoen in Slovenie af te ronden. Ik denk daarom dus dat het handig is als er een goede richtlijn voor komt. 44 minuten geleden zei Thomassje123: Nou ik denk dat als je in Engeland gaat starten en dan doodleuk zegt dat je deze challenge gehaald hebt dat je jezelf behoorlijk voor lul zet Ik was dat natuurlijk niet serieus van plan. Dat is toch ook wel zichtbaar aan de smiley? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Was ook niet tegen jou bedoeld hoor maar gewoon in het algemeen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 Seizoen 44: 4 San Marinese clubs in de knock-out ronde Knock-out fase Ik heb geen woorden voor wat hier is gebeurd. De eerste wedstrijd speelden we uit en het was een typische wedstrijd tegen een overpowerde Engelse club. We moesten op bezoek bij Chelsea. We scoorden na 3 minuten maar de goal wordt afgekeurd. Dat Chelsea dan uit hun eerste schot scoort is dan typerend. Overigens is dat geen excuus voor de tweede helft. Die was wel erg slecht. We komen 2-0 achter en zijn dan helemaal de weg kwijt. In een kwartier tijd mag Hovath 3x scoren namens Chelsea. Alles lijkt in duigen te vallen. Maar dan... De thuiswedstrijd. Een remontada die nog nooit voorheen gezien is. Zelfs die van Liverpool tegen Barcelona is er niks bij. Thuis zetten we alles op alles. In eerste instantie creëren we nog weinig kansen maar vlak voor rust komen we wel 1-0 voor. Meteen na rust werd het 2-0 en dan kan het gaan spoken. Spoken deed het, we zetten Chelsea volledig onder druk. 3-0 na 62 minuten en we geloven er met zijn allen nog in. Na 70 minuten is het volledig gelijk. Ik hoef niet meer vol op de aanval te spelen, dat is ook niet vol te houden. Zelfs niet voor mijn mannen. De storm gaat dan ook een beetje liggen en we maken ons klaar voor een verlenging. Tenminste, dat dachten we. In de allerlaatste minuut scoort Arrieta de 5-0 en gaan we door. Veel euforie en een epische overwinning De tactiek waarmee wij de tweede wedstrijd in gingen Juvenes Dogana Juvenes Dogana speelt tegen Ross County en eerlijk... Die moeten ze winnen. Dat gebeurde niet en je kunt je mijn teleurstelling dan wel voorstellen denk ik. Thuis wonnen ze nog wel om vervolgens hard met 3-0 onderuit te gaan in Schotland. Wel geflatteerd maar in Europa moet je scherp zijn in de afronding. Dat was Juvenes niet en Ross County wel Tre Penne Dan moet Tre Penne de eer hoog houden tegen Rode Ster en dat doen ze. Ze winnen thuis met 2-0 in een gelijkwaardige wedstrijd. Het viel gelukkig onze kant op. In Servië stond Tre Penne wel onder druk maar na een uur spelen komt Tre Penne wel op 0-1. Dat geeft lucht en de voorsprong gaven ze dan ook niet weg. In de tweede knock-out fase speelt Tre Penne dan tegen Vitoria De Guimaraes. Een cruciale wedstrijd daar waar Vitoria uit Portugal komt. Beide teams waren gelijkwaardig en uiteindelijk moesten strafschoppen de beslissing brengen. Helaas valt die niet onze kant op en Tre Penne is uitgeschakeld Cailungo Cailungo werd groepswinnaar in de Conference League en werd hier rijkelijk voor beloond. Nee in alle ernst, wat is dit nou weer voor loting dan!? Het zit ook niet mee, Cailungo moet gaan spelen tegen Schalke 04. Helaas verloren ze 2 keer kansloos Loting Kwartfinale In de kwartfinale gaan wij Folgore spelen tegen Real Madrid Concurrentie en coëfficiëntenlijst We hebben met zijn allen nog wat puntjes kunnen pakken. Helaas is de rest wel uitgeschakeld. Wij gaan door naar de kwartfinale en kunnen dus nog punten halen. Dan rest nog de vraag hoe hebben Portugal en België het gedaan en hoe staan ze er voor op de coëfficiëntenlijst? Dat ga je allemaal zien in de volgende update. Kunnen wij de 7e plaats vasthouden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Seizoen 1 - Europese voorrondes Oké, we zijn begonnen in Bosnië. Met de club en overigens ook al met de nationale ploeg. In de competitie zijn we prima begonnen, maar dat is voor deze challenge minder relevant. We moeten punten gaan pakken in Europa en hopelijk niet als enige club uit Bosnië. Op dit moment staat het land 40e op de coëfficiëntenlijst wat betekent dat er 4 clubs mogen uitkomen in Europa. Welke clubs mogen dan dit seizoen proberen een hoofdtoernooi te bereiken? Ik zet ze even op een rijtje voor jullie. Zrinjski Mostar De kampioen van seizoen 22/23 mag beginnen in de Champions League maar wel in de eerste ronde. Ze treffen hierin Zalgiris uit Litouwen. Ik kan kort zijn, thuis werd er al 1-0 verloren. De return eindigde in 1-1 waardoor Zrinjsjki het twee niveaus lager moet proberen. Ze lootte tegen Hamrun, een semiprofessionele club uit Malta. Beide wedstrijden werden winnend afgesloten waardoor er wat punten behaald werden. Hierna was HJK de tegenstander, eentje waar je zo van kan verliezen. Gelukkig viel het dubbeltje de juiste kant op. Thuis werd er met 2-2 gelijkgespeeld en in de return werd knap met 1-0 gewonnen in Finland. De laatste kwalificatieronde werd bereikt en hierin was Slovan Bratislava de opponent. Kansloos werden beide wedstrijden verloren waardoor het hoofdtoernooi niet bereikt werd. Helaas maar alsnog behaalde Zrinjski de nodige punten binnen voor Bosnië. Borac Banja Luka De runner-up van vorig seizoen mocht aantreden in de Conference League. Normaal gesproken voor de kleinere clubs de uitgelezen mogelijkheid om zich te onderscheiden omdat het niveau een stuk lager ligt dan de andere Europese toernooien, helaas troffen zij het niet met de loting. Maccabi Tel-Aviv werd gekoppeld aan de Bosniërs en dit bleek gelijk het eindstation te zijn. Uit werd er nog knap gewonnen met 2-1 maar in eigen huis dan weer kansloos verloren met 3-0. Ondanks de uitschakeling toch nog punten weten te pakken. FK Sarajevo De grootste rivaal van onze eigen club werd afgelopen vierde en mochten daardoor ook nog deelnemen aan de Conference League. Zij werden gekoppeld aan Neman Grodno uit Wit-Rusland. Op papier zou dit gewonnen kunnen worden maar helaas, thuis werd er verloren met 1-0 en in de return (dat op neutraal terrein gespeeld werd in Servië) werd de uitslag 4-4 waardoor de club ook uitgeschakeld is. Zeljeznicar Sarajevo Dan mijn eigen clubje. Ook wij mochten starten in de Conference League dankzij de derde plaats afgelopen seizoen. In de eerste voorronde troffen we Dinamo Batumi, een club uit Georgië. We begonnen enorm sterk en thuis wonnen we met 5-2. Een mooie uitgangspositie voor de return. We verloren weliswaar met 2-1 maar mochten wel door naar de volgende ronde waarin het Letse RFS de tegenstander was. Een prima loting wat mij betreft. Zij bleken enorm stug te zijn en in de heenwedstrijd kwamen we niet door de Letse muur heen. Ook zij wisten niet te scoren waardoor we met een 0-0 naar de return gingen in eigen huis. Hier wisten we orde op zaken te stellen en wonnen we met 3-1 ondanks dat we op achterstand kwamen. We wisten onszelf gelukkig op tijd te herstellen. Hierna kwam een geduchte tegenstander uit de koker. Dynamo Kiev werd aan ons gekoppeld. Normaal gesproken het eindstation, de Oekraïners zijn qua reputatie vele malen groter dan wij. Niets is minder waar. We wonnen in eigen huis met maar liefst 5-1(!) en konden de volgende ronde al ruiken. De kwalificatie wordt niet voor niets over twee wedstrijden gespeeld en Dynamo was uit op revanche. Na 42 minuten stonden we met 3-0 achter en ik zag de bui al hangen. Gelukkig zorgde een hoekschop voor een doelpunt en konden we weer iets meer ademen. In de blessuretijd van de eerste helft verkleinden we de achterstand zelfs tot maar één doelpunt en vergrootte we onze voorsprong over beide wedstrijden. Dynamo Kiev kwam sterk uit de theepauze en binnen 2 minuten was de stand alweer 4-2. Nog steeds hebben we het voordeel maar als je vervolgens nog een doelpunt maakt tegen Kiev dan weet je dat het goed zit. Met een 4-3 eindstand waren we verzekerd van de laatste ronde. Wie troffen we dan in deze ronde? FCSB, oftewel, de Roemeense recordkampioen als we de fusie van beide ploegen even buiten beschouwing laten. Op het oog een mindere tegenstander ten opzichte van Dynamo maar ze staan niet voor niks in deze laatste kwalificatieronde. Zij wisten hiervoor Hajduk Split uit te schakelen. We mochten allereerst naar Roemenië afreizen en dat is ons goed bevallen. We stapten als winnaars van het veld door in de 5e minuut van de blessuretijd de winnende binnen te schieten. Boljevic (vroeger nog actief op de Nederlandse velden bij PSV) werd de matchwinner. Wat konden we dan verwachten van de return? Een ploeg dat wil strijden voor plaatsing van het hoofdtoernooi? Je zou het verwachten maar deze wedstrijd was niets vergeleken met de eerste wedstrijd. We waren efficiënt en gaven niks weg achterin. De eindstand werd bepaald op 4-0 en hierdoor mogen we meedoen in de groepsfase van de Conference League. Leuk feitje, we zijn de eerste ploeg uit Bosnië die een eindronde haalt (oké, in het echt dit seizoen Zrinjski ook maar dat telt in Football Manager natuurlijk niet). Deze miljoenen kan de club echt goed gebruiken. Uiteindelijk de loting voor de groepsfase. We werden (zoals verwacht) ingedeeld in pot 4. Ik zag mooie groepen voorbij komen, ook groepen waar je dan ook echt niet in wil zitten. Uiteindelijk treffen we AA Gent, Shamrock Rovers en Slovan Bratislava. Het zal lastig worden om bij de eerste twee ploegen te zitten maar onmogelijk is het niet. Kijkend naar de tussenstand op de coëfficiëntenlijst doen we enorm goede zaken... We behaalden in de voorrondes 3.125 punten, de laatste jaren zijn er niet zoveel punten behaald. Hierdoor staan we virtueel op 10.875 punten wat betekent dat Bosnië stijgt naar de 34e plaats. Enorm benieuwd wat we in de komende zes wedstrijden nog kunnen bereiken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 Seizoen 44: Het vervolg In de vorige update hebben jullie al gezien hoe de andere San Marinese clubs het deden. Nu gaan we ook kijken naar de concurrentie. En ik word hier echt niet vrolijk van. Porto en Benfica verliezen gelukkig wel maar de rest gaan allemaal door. Vooral België is flink aan het doordenderen. Wij hebben een goed seizoen, de Belgen hebben een nog beter seizoen. Dat is vooral hier te zien. Antwerp dat zomaar even Juventus verslaat. Zulte Waregem doet wel wat Juvenes Dogana na liet. Ze wonnen van Ross County. Ook Tre Penne verloor van directe concurrent Vitoria De Guimaraes. Een nederlaag met grote gevolgen, anders was Portugal al uitgeschakeld geweest Coëfficiëntenlijst Wij kennen een geweldig seizoen met al 12,900 punten bij elkaar gespeeld. Maar toch hebben België en Portugal er meer. Ze stonden al boven ons en zo ontstaat er een gat die onoverbrugbaar lijkt. Misschien als we de finale halen en winnen dat het nog kan Kwartfinale In de kwartfinale treffen we Real Madrid. Niks nieuws en daar hebben we al regelmatig van gewonnen. Niet per se iets om ons zorgen over te maken. In Spanje speelden we eigenlijk vrij aardig. We hadden het initiatief maar hadden wel moeite met het creëren van kansen. We gaven niet veel weg maar Real had wel 1 kans nodig om te scoren. Zo verliezen we met 1-0 in Spanje en moeten we thuis aan de bak. Het is slechts 1-0 dus geen reden om weer ultra aanvallend te spelen. Thuis hebben we de controle, Real komt er niet aan te pas. We creëren ook nog eens veel kansen en de voorsprong c.q. gelijkmaker hing in de lucht. Het duurde wel even maar in de 54e minuut viel dan eindelijk de dik verdiende goal. Er was maar 1 team aan het voetballen deze wedstrijd en dat waren wij. Real kwam alleen om te verdedigen. Het is moeilijk om daar door heen te komen en binnen 90 minuten lukte dat ook niet. De wedstrijd ging naar verlenging en in die verlenging scoorden we wel. Dik verdiend, Real Madrid liet gewoon niks zien. Wij gaan door naar de halve finale Alle andere clubs zijn uitgeschakeld, dat dan weer wel. Of het genoeg gaat zijn en of wij nog eventueel Portugal voor gaan blijven ga je zo zien Halve finale In de halve finale is Spurs de tegenstander. De eerste wedstrijd is ditmaal thuis. Dan willen wij al meteen het verschil maken zodat we het niet moeilijk krijgen in de uitwedstrijd. We speelden in eerste instantie erg mager. Het eindigde in de rust zelfs met 0-0. In de 52e minuut komen we eindelijk 1-0 voor en dan begint het te lopen. De goal gaf ons vertrouwen en ik herkende mijn team weer terug. Niet veel later is het 2-0, wedstrijd gespeeld. Tottenham kwam er geen moment meer in. Een kwartier voor tijd maakten we 3-0 en dat moet toch genoeg zijn om door te gaan? Het verleden heeft bewezen dat dit zeker niet het geval is dus laten we dat maar niet te hard zeggen. In Engeland was het een wedstrijd met weinig tot geen hoogtepunten. Precies wat wij willen. Het werd dan ook een bloedeloze 0-0 en wij gaan weer naar de finale. Dat is de 5e op rij! Finale We hebben met deze tegenstander nog een appeltje te schillen. 3 jaar geleden was dit ook de finale en toen verloren we. We wonnen hem vervolgens 2 keer op rij en we kunnen ons nu in een bijzonder rijtje scharen met clubs die de Champions League 3 jaar achter elkaar gewonnen hebben. We zijn een stuk verder dan we waren dan die eerdere finale. Vorig jaar zagen we gewoon al dat alles klopt aan dit team en we hebben ook iedereen bij elkaar gehouden. De gemiddelde leeftijd van mijn spelers in het eerste elftal is 27,1 dus de meeste zitten ook in hun prime. Dan de wedstrijd, bovenstaande verhaal is niet voor niets. We zijn de beste club van de wereld en dat laten we keer op keer zien. Nou ja op de uitwedstrijd tegen Chelsea na dan. AC Milan had niks te vertellen. Het duurde wel even voor we scoorden maar toen we 1-0 voor kwamen in de 51e minuut werd het klassenverschil echt heel duidelijk. Milan had eigenlijk niks te vertellen. We creëren de ene kans na de andere en de 2-0 hing in de lucht. Toen we die scoorden was wel duidelijk dat het over was. We gaven de Italianen geen kans om terug te komen en wonnen eigenlijk eenvoudig de wedstrijd. Zo winnen we voor het derde jaar op rij de Champions League 5 jaar op rij de Champions League finale gehaald, 4x gewonnen Coëfficiëntenlijst Wij hebben er alles aan gedaan als Folgore zijnde. We hebben de Champions League finale gewonnen en zo dus het meeste er uit gehaald. Je kunt niet altijd alles winnen. Maar is het genoeg? Neen, het is niet genoeg. Net niet. We komen net te kort om Portugal voor te blijven. De onderlinge duels tussen Tre Penne en Vitoria De Guimaraes zijn dus cruciaal gebleken. België is door ons niet te stoppen en lijkt zelfs Nederland en Duitsland uit te gaan dagen. We hebben dus geen andere keus dan even een pas op de plaats te doen. We zakken naar de 9e plek. Het verschil met de rest daaronder is gelukkig wel nog steeds heel groot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten