Thomassje123 Geplaatst 22 januari Share Geplaatst 22 januari 20 minuten geleden zei Jeroen.: Oh dat is inderdaad wel degene die ze naar binnen zou moeten forceren. De vertaling vrijlaten aan de buitenkant zorgt er voor dat het lijkt dat je ze juist naar buiten wil dwingen. Probleem daarmee blijft in principe natuurlijk hetzelfde. Weinig bezetting aan de buitenkant waardoor je het centrum in feite uit elkaar trekt of niemand die ze echt naar binnen kan dwingen. Persoonlijk kies ik eigenlijk altijd voor wijde centrumverdedigers aan de buitenkant van een driemanscentrum maar dat is ook grotendeels persoonlijke smaak. Ik kies hier juist niet voor omdat ik niet wil dat zij te wijd gaan staan en de VC er alleen voor staat. Zeker niet tegen een systeem met 2 spitsen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BA1986 Geplaatst 23 januari Share Geplaatst 23 januari @De Raam, @EssDee @neva @bas huijsmans, Bedankt voor de feedback, afgelopen weekend eens wat geëxperimenteerd en over jullie denkwijze nagedacht. Ik heb voor nu, spelen over de flanken uitgezet, om zo de bal centraal te krijgen. Ik heb ook 3 centrale middenvelders geprobeerd, maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit. Denk wat ook scheelt is dat mijn speler die daar staat niet de allerbeste was. Ik ben inmiddels ruim 1 seizoen verder en dan zie ik dat die steeds beter gaat renderen, naarmate die ook groeit qua stats. Ik ben nu verwikkeld in een titelstrijd dus nu doe ik even niks, volgend seizoen ga ik weer verder met experimenteren, maar goed dat er wordt meegedacht! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Northis Geplaatst 24 januari Share Geplaatst 24 januari (bewerkt) Ik heb jaren veel tactieken gedownload, maar ik zou nu toch eens graag een poging wagen. Normaal speel ik vooral LLM, maar nu toch maar gekozen om met Genk te beginnen. Misschien net iets makkelijker Plan is om enkel met eigen jeugd te gaan werken. Bedoeling is om aanvallend verzorgd voetbal te spelen, hoog druk, opkomende backs, voorzetten naar mijn reus die ik in de spits heb staan. Hebben jullie tips of opmerkingen? en wat denken jullie van de balans? Ik twijfel om het tempo misschien nog hoger te leggen en passing nog iets korter... RB is aanvallend de beste van de 2, die heb ik iets aanvallender staan. RCV is voetballend de beste CV. LCV moet gewoon VC zijn op Ve... foute foto LB op automatisch gezet om soms toch nog mannetje meer achteraan te hebben. Keeper wat hoger, omdat mijn achterste lijn iets hoger staat. centrale 3 spreekt voor zich denk ik... Ik twijfel of ik BVM op ondersteunen moet zetten, maar dan is het misschien te aanvallend? Spits is groot, sterk en goed met de kop. Vleugels zijn snel, goede techniek en goede voorzet. denken jullie of ik met zoiets kan starten? alvast erg veel dank 24 januari bewerkt door Northis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EssDee Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Op 24-1-2024 om 21:55 zei Northis: Ik heb jaren veel tactieken gedownload, maar ik zou nu toch eens graag een poging wagen. Normaal speel ik vooral LLM, maar nu toch maar gekozen om met Genk te beginnen. Misschien net iets makkelijker Plan is om enkel met eigen jeugd te gaan werken. Bedoeling is om aanvallend verzorgd voetbal te spelen, hoog druk, opkomende backs, voorzetten naar mijn reus die ik in de spits heb staan. Hebben jullie tips of opmerkingen? en wat denken jullie van de balans? Ik twijfel om het tempo misschien nog hoger te leggen en passing nog iets korter... RB is aanvallend de beste van de 2, die heb ik iets aanvallender staan. RCV is voetballend de beste CV. LCV moet gewoon VC zijn op Ve... foute foto LB op automatisch gezet om soms toch nog mannetje meer achteraan te hebben. Keeper wat hoger, omdat mijn achterste lijn iets hoger staat. centrale 3 spreekt voor zich denk ik... Ik twijfel of ik BVM op ondersteunen moet zetten, maar dan is het misschien te aanvallend? Spits is groot, sterk en goed met de kop. Vleugels zijn snel, goede techniek en goede voorzet. denken jullie of ik met zoiets kan starten? alvast erg veel dank Geen slechte start, ik begrijp wel waar je naartoe wil. Wat ik zou aanraden: start uw seizoen met een oefenmatch en bekijk de match en kijk naar hoe de spelers bewegen en met elkaar samenspelen om te kijken wat goed gaat of wat fout loopt, of gewoon kijken of ze doen wat jij zou willen. Ben je niet tevreden, herstart de match en doe wat aanpassingen aan je tactiek. Enkele bemerkingen: - Rechtse flank: VS(a) en VV(a): Hou er rekening mee dat je VS het spel zal breed houden. Je VV staat ook op aanvallend en gaat dus in balbezit mee willen opkomen. Zij kunnen mogelijks teveel in elkaars zone lopen. Dat kan werken als je een overload wilt bekomen, maar dat lijkt mij niet uw doel? Zeker omdat je team mentaliteit op Aanvallend staat. Kijk eens bij je PI van je rechtsachter en als hij ook al zelf een aanvallende mentaliteit heeft zal de combinatie van beide ervoor zorgen dat hij constant in de zone van de VS komt. - Linkse flank kan werken, maar ik ben geen fan van de automatisch rol. Als je wil dat je LB niet constant mee is, kies dan voor de ondersteunende rol. Hou er wel rekening mee dat je in dat geval situaties zullen zijn dat je NBV naar binnen dribbelt en er niemand op links over hem heen gaat (zoals je vraagt in je team instructies) - Mogelijks gaan er iets te grote gaten gapen tussen je 2 middenvelders en je 4 voorste spelers. Je wil met korte passes spelen, maar je 4 voorste spelers willen vooruit gaan. - Je kiest een TF in een ondersteunende rol, die gaat dus wat inzakken om het spel te linken. Maar je hebt niemand die in zijn rug wil of gaat duiken. Kan je op een flank iemand zijn rol wisselen voor een Hangende Vleugelspits, of je VSM voor Schadumwspits, of AM(a)? Wat ik ook altijd probeer als ik overstap op hoge ballen naar een kopbalsterke spits: extra mensen in de box. Dat heeft als voordeel dat je meer kans hebt dat een voorzet iemand bereikt, en dat je tegenstander meerdere spelers in de gaten moet houden. - Teaminstructies: ik ben persoonlijk geen fan van de overlapping aan te duiden. Dit houdt in dat een speler die de bal heeft gaat zoeken naar lopende spelers die buitenom gaan. Als die lopende speler er (nog) niet is, talmt de speler in balbezit iets te lang. Een vleugelverdediger of wingback op aanvallend gaan altijd uit zichzelf hoog meekomen. Er zullen dus wel overlaps zijn, zonder dat je het speler in balbezit het spel ophoudt omdat hij op een lopende speler wacht. Dit kan ook je "hoger tempo" tegenwerken. Nog enkele tips: - je hebt een intensieve tactic. Je gaat je spelers goed moeten managen. - Zoals je zelf al hebt opgemerkt ga je dan inderdaad spelers nodig hebben met een goede voorzet. - Voor je TF zou ik iemand aanraden met goede scores voor Koppen, Sprongkracht en Kracht en die inderdaad groot is. Je tactiek mag goed in elkaar zitten, dan moet je er nog steeds de spelers voor hebben. - Een hogere defensieve lijn: je centrale verdedigers zullen goed moeten scoren op hun attributen voor snelheid en versnelling om counters er proberen uit te halen. - Kijk ook zeker naar de personal traits van je spelers, die kunnen helpen bij het bekomen van het spelbeeld dat je wil. Dit is wat ik er persoonlijk van denk, maar ik ben zeker geen alwetend iemand Veel succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Ik sluit me redelijk aan bij wat @EssDee zegt, @Northis. Het hogere tempo en wachten op de overlap is denk ik een beetje een tegenstrijdige instructie. De overlap zal met aanvallende rollen van de backs inderdaad al wel automatisch gaan. Op rechts lijkt mij een overlap lastiger, een VS op aanvallend heeft denk ik vooral een ondersteunende rol achter hem nodig. Dan kan die proberen de actie buitenom te maken en de back dus mee te trekken. Komt hij er langs dan gaat die zelf, lukt dit niet dan heeft hij een optie nodig om de bal weer aan kwijt te kunnen. Om dit mogelijk te maken zou ik van de rechtsback een VV op ondersteunend of een NBV op support maken. Mocht je het laatste doen, dan kan je met de rol van de RCM ook een iets aanvallendere rol maken zodat die ook de ondersteuning kan verzorgen of zelfs tot in de 16 kan doorstomen om meer mannetjes in de 16 te krijgen (omdat je toch de fysiek sterke spits aan het werk wilt zetten met hoge ballen). Met een aanvallende back op links kan je de rol van de LCM dan controlerende maken met bijv. een CM op defensief. Mocht het merken dat het verdedigend iets stabieler moet worden, dan kan je de twee CM's altijd een linie terug halen en een combi van bijv. een DM op verdedigen/ondersteunen en een segundo volante op aanvallend/ondersteunen neer te zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Northis Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Dankjewel heren! Ik ga vanavond nog eens kijken met het spel er langs. Wat ik me kan herinneren was dat *de spits zeer goed scoorde op sprongkracht,kracht en koppen. (Richting 18ofzo dacht ik) *Cv's waren ook niet echt traag dacht ik. (15-16 ofzo als ik me niet vergis) (R)VS, kan ik normaal wel een Hangende vleugelspits van maken volgens mij. Dan zou ik daar iemand hebben die over de spits heen zou gaan en extra mannetje in de box? Ook de vleugelverdediger zou dan niet in zijn zone komen? Stel dat ik dan nog de (L)VV op aanvallend zou zetten. Dan vrees ik dat ik verdedigend misschien niet veel mensen meer ga overhouden? Maar dat zou ik dan dus kunnen oplossen met die CM op defensief te zetten of eventueel rij lager met de rollen die zegt. Ik DACHT dat beide spelers die rol zouden kunnen doen. Die VSM kon ook als schaduwspits, maar scoort niet goed op afwerken, 10 ofzo. Zou dat nodig zijn als ik hem daar over zou laten lopen? Of beter op AMC(a)? Als mijn rechter vleugel dan een Hangende vleugelspits is op aanvallen, zou die daar eigenlijk ook moeten komen? *Dat overlappen zal ik ook best nog uitzetten. *De hogere defensieve lijn had ik met het idee om de tegenstander meer onder druk te zetten en de linies wat korter bij elkaar te krijgen. Dat in combinatie met die pressing. Omdat de linies dan korter bij elkaar lagen en ik in precies een technisch goede ploeg heb dacht ik dat kort afspelen wel zou kunnen. Dan zou het eigenlijk zijn: DM: mvk (a) RB: VV (a) RCV: VBV (v) LCV: VC (v) LB: VV (a) LCM: MC(o) RCM: BVM(v) AM: AMC(a) of misschien (o)? LVleugel: NBV(a) RVleugel: HVS(a) Spits: TF (o) TI: zou ik dan hetzelfde nemen, enkel dat overlappen eruit halen. Ik heb precies twijfels dat mijn centraal middenveld niet klopt? Nogmaals dank en mijn excuses al voor de hoogstwaarschijnlijk domme vragen 😉 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 30 januari Share Geplaatst 30 januari @De Raam @Nom de Guerre @Becks @FlyD Wat kan ik doen om te zorgen minder assists en goals tegen krijg vanuit onze eigen 16 op misschien lower defensive lijn na? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 30 januari Share Geplaatst 30 januari 57 minuten geleden zei Kyrill: @De Raam @Nom de Guerre @Becks @FlyD Wat kan ik doen om te zorgen minder assists en goals tegen krijg vanuit onze eigen 16 op misschien lower defensive lijn na? Wil je screens maken van: - Je formatie + rollen. - Tactiek in balbezit, omschakeling en balbezit tegenstander - Mits je spelersinstructies hebt, graag daar ook per positie een screen van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 30 januari Share Geplaatst 30 januari 2 minuten geleden zei Dansmeister: Wil je screens maken van: - Je formatie + rollen. - Tactiek in balbezit, omschakeling en balbezit tegenstander - Mits je spelersinstructies hebt, graag daar ook per positie een screen van. Zeker maatje! Ik heb instructies voor Hato, keeper Antoni en AMR Pafundi Dit zijn mijn meeste twee gebruikte taktieken 424 en 433DM wide ipv de formaties weg te doen , heb ik heel vorig seizoen instructies weggehaald en andere voor terug gedaan of simpel weg minder instructies. Het grootste zorgen kindje is dat we al 2 seizoenen op rij, in PL uitduels maar max 5-7x winnen van de 19 duels, en net afgelopen seizoen van de 9 nederlagen kwamen er 7 tijdens uitduels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 30 januari Share Geplaatst 30 januari Welke formatie gebruik je het meest? Ik denk, gezien de vraag, dat ik het wel weet, maar aangezien je nooit mag uitgaan van aannames... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 31 januari Share Geplaatst 31 januari 15 uur geleden zei Nom de Guerre: Welke formatie gebruik je het meest? Ik denk, gezien de vraag, dat ik het wel weet, maar aangezien je nooit mag uitgaan van aannames... 424,snap ik. Ik wil liefst dat uit succes heeft en succesvol is, zijn beide helaas niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 31 januari Share Geplaatst 31 januari 19 uur geleden zei Kyrill: Zeker maatje! Ik heb instructies voor Hato, keeper Antoni en AMR Pafundi Dit zijn mijn meeste twee gebruikte taktieken 424 en 433DM wide ipv de formaties weg te doen , heb ik heel vorig seizoen instructies weggehaald en andere voor terug gedaan of simpel weg minder instructies. Het grootste zorgen kindje is dat we al 2 seizoenen op rij, in PL uitduels maar max 5-7x winnen van de 19 duels, en net afgelopen seizoen van de 9 nederlagen kwamen er 7 tijdens uitduels. De basis van deze 433 lijkt me redelijk oké. Toch zijn er een aantal zaken die ik niet helemaal begrijp. - Wat is de redenering achter de defensieve mentaliteit? Op basis van je andere instructies en de kwaliteit van spelers zou ik eerder kiezen iets flexibelers zoals 'positive'. - Shoot on sight kan voor veel afzwaaiers zorgen, hier last van? - Je speelt met 2 BPD's. Als je een verdediger die rol geeft vraag je hem eigenlijk om, indien mogelijk, een linie over te slaan. Toch zet je er dan nog een DLP voor? Wil je nu dat ze hem aanspelen of overslaan? Aangezien je al een spelmaker (AP) en een loper (Mez) hebt, zou ik hier meer een breker van maken. - Op je flanken is er meer uit te halen denk ik. Je rechtsback biedt bijvoorbeeld weinig meerwaarde in deze rol. Je kunt er daar voor kiezen om met een IFB te spelen zodat de linksback aanvallender kan spelen, of een IWB om het centrale middenveld te ondersteunen. 19 uur geleden zei Kyrill: Deze 4-2-4 snap ik niet helemaal. - Je lijkt te kiezen voor een zeer directe speelstijl (direct passing, keeper die ver uittrapt,...), maar dan kies je ervoor om de spelers dichter bij elkaar te laten spelen (fairly narrow) en je zet 2 spelmakers op het middenveld die enkel een stijve nek zullen krijgen van de hoge ballen die overvliegen. -In balbezit zullen de 2 spelers op je linkerflank ongeveer hetzelfde willen doen in dezelfde zone, dat brengt weinig meerwaarde. - De combi AF-P is ook niet heel complementair. De AF zal met zijn looplijnen de verdediging dieper duwen, maar dat zorgt ervoor dat er voor de P minder ruimte is om in te duiken ( en dat is het enige dat hij zal proberen te doen). - Je kiest ook voor overlaps op beide flanken, maar die instructie zou eigenlijk 'wait for overlap' moeten heten. Het zal ervoor zorgen dat je spelers het spel ophouden tot er iemand overheen gaat. Dat is wat tegenstrijdig met je andere instructies die er vooral op gericht zijn om snel en direct te spelen. Verdedigend vraag je de verdedigers om achteruit te lopen, je aanvallers om de korte optie voor de keeper af te dekken en vervolgens je middenvelders om redelijk wat druk te zetten. Het resultaat zal zijn dat je spelers overal en nergens lopen en dat er overal gaten zullen ontstaan. Hopelijk kun je hier al iets mee. Probeer hier en daar al iets aan te passen en bekijk dan wat er gebeurt. Zorg ook dat je van te voren goed in je hoofd hebt hoe je wilt spelen en ga met dat idee alle instructies en rollen eens af. Wat ook kan helpen is eens uit te tekenen hoe de spelers zullen bewegen in balbezit. Dan zie je direct waar spelers mekaar in de weg lopen en waar er eventueel gaten ontstaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 31 januari Share Geplaatst 31 januari (bewerkt) 1 uur geleden zei FlyD: De basis van deze 433 lijkt me redelijk oké. Toch zijn er een aantal zaken die ik niet helemaal begrijp. - Wat is de redenering achter de defensieve mentaliteit? Op basis van je andere instructies en de kwaliteit van spelers zou ik eerder kiezen iets flexibelers zoals 'positive'. - Shoot on sight kan voor veel afzwaaiers zorgen, hier last van? - Je speelt met 2 BPD's. Als je een verdediger die rol geeft vraag je hem eigenlijk om, indien mogelijk, een linie over te slaan. Toch zet je er dan nog een DLP voor? Wil je nu dat ze hem aanspelen of overslaan? Aangezien je al een spelmaker (AP) en een loper (Mez) hebt, zou ik hier meer een breker van maken. - Op je flanken is er meer uit te halen denk ik. Je rechtsback biedt bijvoorbeeld weinig meerwaarde in deze rol. Je kunt er daar voor kiezen om met een IFB te spelen zodat de linksback aanvallender kan spelen, of een IWB om het centrale middenveld te ondersteunen. Deze 4-2-4 snap ik niet helemaal. - Je lijkt te kiezen voor een zeer directe speelstijl (direct passing, keeper die ver uittrapt,...), maar dan kies je ervoor om de spelers dichter bij elkaar te laten spelen (fairly narrow) en je zet 2 spelmakers op het middenveld die enkel een stijve nek zullen krijgen van de hoge ballen die overvliegen. -In balbezit zullen de 2 spelers op je linkerflank ongeveer hetzelfde willen doen in dezelfde zone, dat brengt weinig meerwaarde. - De combi AF-P is ook niet heel complementair. De AF zal met zijn looplijnen de verdediging dieper duwen, maar dat zorgt ervoor dat er voor de P minder ruimte is om in te duiken ( en dat is het enige dat hij zal proberen te doen). - Je kiest ook voor overlaps op beide flanken, maar die instructie zou eigenlijk 'wait for overlap' moeten heten. Het zal ervoor zorgen dat je spelers het spel ophouden tot er iemand overheen gaat. Dat is wat tegenstrijdig met je andere instructies die er vooral op gericht zijn om snel en direct te spelen. Verdedigend vraag je de verdedigers om achteruit te lopen, je aanvallers om de korte optie voor de keeper af te dekken en vervolgens je middenvelders om redelijk wat druk te zetten. Het resultaat zal zijn dat je spelers overal en nergens lopen en dat er overal gaten zullen ontstaan. Hopelijk kun je hier al iets mee. Probeer hier en daar al iets aan te passen en bekijk dan wat er gebeurt. Zorg ook dat je van te voren goed in je hoofd hebt hoe je wilt spelen en ga met dat idee alle instructies en rollen eens af. Wat ook kan helpen is eens uit te tekenen hoe de spelers zullen bewegen in balbezit. Dan zie je direct waar spelers mekaar in de weg lopen en waar er eventueel gaten ontstaan. He maatje, dankjewel. Heel erg blij mee ten eerst kan ik hier 100% wat mee, heel erg fijn. Even wat toelichtingen van mijn kant: De laatste twee seizoenen ben ik 6e 5e geeindigd en in uitduels sloegen we geen deuk in pakje boter, maar dan ook helemaal totaal niet. Positief of Aanvallend spelen uit met zowel 433 als 424 leverde veelal heel snel 2 of 3-0 achterstand op bij teams als Leeds, Southampton of zelfs Middelsbrough. Dus mijn idee voor ''nu'' was thuis de 424 pelen positief en de 433 dm wide uit in uitduels op defensief/counter, vanwege wat ik net zei positief in uitduels ons alleen maar goals en nederlagen tegen, opleverde... Wat dat betreft de twee AP's heb je helemaal gelijk , zeiden andere op dit forum hier eerder ook al. Alleen de reden waarom ik het doe is dat ik daarom een lijntje krijg tussen die twee spelers dus bv Escobar-Bellingham of Miles Lewis-Skelly-Bellingham. Een andere rol dan AP is vaak max 3-3,5 ster, terwijl Skelly en Escobar met AP beide 4 ster CA hebbben en Bellingham zelfs vaak 5 of iig 4.5' Wat betreft die 433: Ik ga 1/2 cv's idd van BPD afhalen, dankjewel. En die DM op DLP zou ik andere rol geven maar is zelfde verhaal als hier boven, dan levert ie CA in sterren in dus vandaar Kan ik wel doen maar dan gaat het naar 3 of 3,5 CA of 3,5 of 4 CA. IFB bind ik heel goede optie, dankjewel af en toe ook gedaan, wil nu ook vast doen ja. Betreft de 424: * Dank ik zal fairly narrow bv wide maken, thnx. Ik ga net als bij de 433 dan ook hier spelmaker weghalen. Wat voor rol zou je mijn 2e spits dan geven ipv Poacher, ik zat zelf te denken aan Pressing Forward(wat dus ook voor de meeste spelers halve ster of hele ster CA inleveren is, fuck it , gaan gewoon doen. Ik zal overlap op iig 1 van de 2 flanken of allebei weghalen, thnx. Wat betreft dat achteruit lopen klopt dat heb ik dus op advies van mijn staff gedaan, omdat ze vinden we heel veel goals en assists tegen krijgen in eigen 16. En tot slot ik had shoot on sight aanstaan omdat work ball into box(geduld op brengen in Nederlands) mij 60% vand de tijd hogere xG opleverde maar maximaal in 20-30% van die gevallen ook daadwerkelijk een zege, dus ik dacht daarom/de reden daar achter als Work into Box niet werkt omdat zovaak hogere xG hebben en niet winnen doe ik een keer shoot on sight. Ik zit nu in voorbereiding 10 juli 2034. Ik heb nu aangepast, zoals je kan zien. Plan is dus de 433 op defensief om proberen op de counter te winnen in uitduels(wat op positief me dus zelden lukt) en de 424 is vanaf nu bedoeld voor thuis duels positief en op langzame passing/balbezit zo controleren en proberen te winnen. En ik heb van 3 middenvelders Skelly, Bellingham en Tessier rollen overzicht laten zien 2 op CM en 1 op DM dan snap je dat ik helaas kwaliteit inlever als k ik ze niet op AP of DLP zet, maar moet dan maar ; ) EDIT: Die 2cv in de 424 staat nu nog op BPD maar dat ga ik veranderen ook 31 januari bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 31 januari Share Geplaatst 31 januari 5 uur geleden zei Kyrill: 424,snap ik. Ik wil liefst dat uit succes heeft en succesvol is, zijn beide helaas niet. Nou, ik snap best dat je dan vaak achterin in de knoei komt, aangezien je beide centrale middenvelders vooral aanvallend ingestelde spelers zijn. Je hebt niemand die de zone voor de achterhoede afschermt of bewaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 31 januari Share Geplaatst 31 januari 6 uur geleden zei Nom de Guerre: Nou, ik snap best dat je dan vaak achterin in de knoei komt, aangezien je beide centrale middenvelders vooral aanvallend ingestelde spelers zijn. Je hebt niemand die de zone voor de achterhoede afschermt of bewaakt. Ik heb net boven je alles uitgelegd. Daarnaast heb ik maar 3/11 spelers met rol attack, soms zelfs maar 2. Jij speelt vaak met 8 ofzo op attack... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 februari Share Geplaatst 1 februari 7 uur geleden zei Kyrill: Ik heb net boven je alles uitgelegd. Daarnaast heb ik maar 3/11 spelers met rol attack, soms zelfs maar 2. Jij speelt vaak met 8 ofzo op attack... Ja, maar zonder spits. Daardoor staan de linies dichter op elkaar en dan kom je met dit soort geintjes weg. Daarnaast heb ik vaak twee spelers op DM staan. Die spelen weliswaar aanvallend in balbezit, maar zakken defensief gezien wel in, waardoor ze in die zone terechtkomen. Balans, alleen werkt dat bij Strikerless net even anders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 1 februari Share Geplaatst 1 februari 3 uur geleden zei Nom de Guerre: Ja, maar zonder spits. Daardoor staan de linies dichter op elkaar en dan kom je met dit soort geintjes weg. Daarnaast heb ik vaak twee spelers op DM staan. Die spelen weliswaar aanvallend in balbezit, maar zakken defensief gezien wel in, waardoor ze in die zone terechtkomen. Balans, alleen werkt dat bij Strikerless net even anders. Spits=/=wel of niet aanvallend?! Mijn 424 win ik 80% van mijn thuisduels mee of meer. Dus dat is het probleem niet.... Nav Flyd zijn feedback heb ik ze nu beide aangepast, en ga ik vooral de 433DM in de strijd gooien om hopelijk uit veel meer te winnen. MIjn middenvelders zijn het beste in CM rol, ik wil best 424 met 1 dm en 1 cm overwegen maar ik ga echt niet 2 dm's van maken. Ja ik snap dat anders werkt, ik heb zelf ook een strikerless gemaakt en ingeladen zoals wel vaker : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 1 februari Share Geplaatst 1 februari @Nom de Guerre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 1 februari Share Geplaatst 1 februari Denk nog steeds dat je er gewoon af gaat in de uitwedstrijden. Ik raak zondagochtend FM aan. Wil je je tactiek uploaden Kareltje? Ga ik er even aan sleutelen. Vrees dat je linies te ver uit elkaar staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 1 februari Share Geplaatst 1 februari 3 minuten geleden zei Dansmeister: Denk nog steeds dat je er gewoon af gaat in de uitwedstrijden. Ik raak zondagochtend FM aan. Wil je je tactiek uploaden Kareltje? Ga ik er even aan sleutelen. Vrees dat je linies te ver uit elkaar staan. Sure vriendje; 4-3-3 DM Vertical Tiki-Taka Arsenal tweakMU.fmf Dit is hem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 februari Share Geplaatst 1 februari 58 minuten geleden zei Kyrill: Spits=/=wel of niet aanvallend?! Niet het punt. Een spits betekent per definitie dat je minder compact speelt, waardoor de verhouding tussen je linies anders wordt. Je spelers staan verder bij elkaar vandaan, gewoon, default, omdat je een extra linie of laagje in je opstelling hebt. Daar kun je aan sleutelen, door veldbezetting, rollen of de verhouding tussen Line of engagement en Defensive line, maar qua compactheid heb je vanaf de meet een achterstand. Dat zorgt er voor dat ik strikerless meer aanvallende rollen kan inbouwen, omdat we van nature al dicht op elkaar staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 1 februari Share Geplaatst 1 februari 6 minuten geleden zei Nom de Guerre: Niet het punt. Een spits betekent per definitie dat je minder compact speelt, waardoor de verhouding tussen je linies anders wordt. Je spelers staan verder bij elkaar vandaan, gewoon, default, omdat je een extra linie of laagje in je opstelling hebt. Daar kun je aan sleutelen, door veldbezetting, rollen of de verhouding tussen Line of engagement en Defensive line, maar qua compactheid heb je vanaf de meet een achterstand. Dat zorgt er voor dat ik strikerless meer aanvallende rollen kan inbouwen, omdat we van nature al dicht op elkaar staan. Gaat dit ook op als je de DM of AM linie helemaal vrij laat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 1 februari Share Geplaatst 1 februari 21 minuten geleden zei Nom de Guerre: Niet het punt. Een spits betekent per definitie dat je minder compact speelt, waardoor de verhouding tussen je linies anders wordt. Je spelers staan verder bij elkaar vandaan, gewoon, default, omdat je een extra linie of laagje in je opstelling hebt. Daar kun je aan sleutelen, door veldbezetting, rollen of de verhouding tussen Line of engagement en Defensive line, maar qua compactheid heb je vanaf de meet een achterstand. Dat zorgt er voor dat ik strikerless meer aanvallende rollen kan inbouwen, omdat we van nature al dicht op elkaar staan. Je gaat snel genoeg merken moet 7 punten in de eerste 5 duels van nieuwe 12e seizoen halen, anders verlies ik mijn baan Thuis ga ik deze 424 met dus een dm en cm spelen en uit ga ik voor 433 defensief Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari 22 uur geleden zei Kyrill: Sure vriendje; 4-3-3 DM Vertical Tiki-Taka Arsenal tweakMU.fmf 41.95 kB · 1 download Dit is hem Thanks bro. Ik heb er twee potjes met mijn Chileentjes mee gespeeld en snel drie potjes met Ajax(vanaf start seizoen), omdat het qua favoriete rol een beetje is zoals je Arsenal. Ik creëer te weinig hiermee. Wat logisch is, gezien de tegenstanders zich ook meermaals laten inzakken tegen mijn ploegen en vanuit de counter spelen. Tekent komt je tiki-taka niet helemaal uit de verf, omdat de veldbezetting verbetering nodig heeft. Wil je dat ik aanpassingen doe en het naar je opstuur? Of dat ik hier wat plaatjes drop wat ik met bovenstaande bedoel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari 3 minuten geleden zei Dansmeister: Thanks bro. Ik heb er twee potjes met mijn Chileentjes mee gespeeld en snel drie potjes met Ajax(vanaf start seizoen), omdat het qua favoriete rol een beetje is zoals je Arsenal. Ik creëer te weinig hiermee. Wat logisch is, gezien de tegenstanders zich ook meermaals laten inzakken tegen mijn ploegen en vanuit de counter spelen. Tekent komt je tiki-taka niet helemaal uit de verf, omdat de veldbezetting verbetering nodig heeft. Wil je dat ik aanpassingen doe en het naar je opstuur? Of dat ik hier wat plaatjes drop wat ik met bovenstaande bedoel. Geen dank, jij bedankt bro. Wat voor jou minste moeite is/en jij het liefst hebt, ik vind alles prima De urgentie is minder nodig, ik had 5 duels om mijn baan te redden het was na 3/5 al gelukt. Dit is nu mijn main taktiek en formatie: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten