Djurovski Geplaatst 28 augustus 2023 Share Geplaatst 28 augustus 2023 Weinig Djurovski hier. Geen Giro zelfs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DemoN Geplaatst 28 augustus 2023 Share Geplaatst 28 augustus 2023 Ereplaatsen bij de vleet, winnen is Demora zelden gegund. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 28 augustus 2023 Share Geplaatst 28 augustus 2023 Toch weer een paar mooie resultaten van Xabi! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blom Geplaatst 29 augustus 2023 Share Geplaatst 29 augustus 2023 Anonieme Giro met een elfde plek in het AK. Beetje zoals Zubeldia Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 5 september 2023 Auteur Share Geplaatst 5 september 2023 (bewerkt) Hoofdstuk 22: Op jacht naar geel en goud Tour de France Als winnaar aan de Tour de France starten is toch zeker interessant. We hebben een goede ploeg. Alejandro, Tim, Stefan (als vervanger voor de zieke Lukas), Marco, Xabi, Milko, Jan Anton en ik starten aan deze Tour. De Tour start in het Baskeland. Daarmee is de start aan deze Tour allesbehalve makkelijk. Etappe 1 3 renners vertrekken in deze lastige openingsrit. Zij zijn nog niet bijgehaald als een paar renners op 40 km van de meet de finale openen. Wij reageren niet, logischerwijs. Alles komt snel weer bij elkaar, op 2 oorspronkelijke vluchters na. Niemand komt daarna echt weg. Ook in finale niet. 22 renners gaan samen naar de meet en daar wordt vervolgens gesprint. Pidcock klopt Pogacar en Bagioli. Ik en Marco finishen als enige renners van onze ploeg bij deze groep favorieten. Geen geweldige dag dus vandaag, maar ook zeker geen man overboord. Etappe 2 Deze rit is niet zo zwaar als die van gisteren, maar we moeten zeker blijven opletten in deze rit. 4 renners rijden vroeg weg en daarachter komt al snel de controle. 3 van de vroege vluchters houden het lang vol. Zij overleven de slotklim, net als 41 andere renners, waaronder Milko, Jan Anton, Marco en ik. In de compleet chaotische finale houd ik mij vanwege mijn slechte benen compleet afzijdig. De winst gaat naar van Aert. Die Pogacar en Powless voor blijft. Door de boni's pakt Pogacar het geel en staat hij al 12 seconden voor op mij. Etappe 3 Onze Tour was nog niet geweldig, maar dat zou vandaag zomaar kunnen veranderen als Jan Anton de sprint wint. Een flinke kopgroep van 6 vertrekt, waardoor het zeker een spannende rit kan worden. Dat wordt het uiteindelijk niet. In de sprint wint Milan voor Pedersen en Girmay. We komen er niet aan te pas en tot overmaat van ramp raak ik ook nog de grond in de slotkilometer. Tijd verlies ik daarmee gelukkig niet. Etappe 4 Nieuwe dag, nieuwe kansen. 5 renners vertrekken in deze rit, maar kansrijk zijn ze niet. Het wordt een sprint. Jakobsen wint voor Milan en van Aert. Jan Anton wordt helaas slechts 11e. Etappe 5 We domineren nog niet in deze Tour, maar dat is ook niet erg. We krijgen nog genoeg kansen. Deze rit biedt ook zeker die kansen. Er kan enorm veel gebeuren vandaag. 10 renners vertrekken vroeg in de koers, maar kansrijk lijken ze niet. De laatste koploper wordt ingelopen op de Col de Marue-Blanque. Ik voel me goed en ik rijd uiteindelijk op eigen tempo weg bij de concurrentie. Het is vanaf daar wel nog ver naar de meet. Het gat wordt nooit super groot, maar in de afdaling lopen ze niet in en in de slotfase heb ik nog genoeg over. Ik win en ik pak het geel met 17 seconden voorsprong op Pogacar. Deze Tour is dan ook nog lang niet beslist. Daarachter rijden Marco, Milko en Xabi nog naar een 7e, 8e en 10e plaats. Een goede dag voor de ploeg dus. Etappe 6 Na de fijne overwinning van gisteren gaan we in deze rit nogmaals klimmen. 15 renners rijden weg en aangezien er geen enkel gevaar bij zit, rijden we er niet achter aan. Zij blijven weg. Poole wint de etappe vlak voor Poels. In het klassement ontstaan er op de slotklim zeker verschillen. Zo verliest Vingegaard een minuut op mij, Pogacar en Milko. Ook Johannessen verliest ongeveer 1'30. Marco verliest met mindere benen een half minuutje op ons clubje. Wel mag hij vanaf nu het wit dragen. Hij klimt namelijk Tiberi voorbij in het klassement. Etappe 7 7 renners vertrekken vroeg in deze sprintrit, maar zij krijgen nooit echt ruimte. Het wordt dan ook een sprint. De Lie is de snelste. Jan Anton finisht op een degelijke 4e plek. Etappe 8 Deze rit is ook voor sprinters. Al kan de finale zeker nog wel wat interessants bieden. Daarom willen ook veel renners mee in de vlucht. Na een hevige strijd rijden er uiteindeljk 6 mannen weg. Zij stranden op 11 km van de meet. De lastige finale blijkt Pogacar geweldig te liggen. Hij klopt Jan Anton in de sprint en pakt zo ineens 10 bonificatieseconden en de groene trui. Etappe 9 De Puy de Dôme vormt de aankomst van etappe 9. 15 mannen zien kansen vanuit de vlucht, maar veel ploegen willen vandaag een gooi doen naar de ritzege en dus lijkt het een lastig verhaal voor de mannen voorop te worden. Zij stranden aan de voet van de Puy de Dôme. Er is 1 aanval in de vroege fase. Die komt van Vingegaard, maar daarmee verschiet hij veel kruid. In de steile kilometers trekt Evenepoel flink door. Ik kan hem samen met Pogacar en Marco lang volgen, maar in de laatste kilometer gaan we allemaal nog overboord. Ik doe dat pas in de laatste honderden meters. Evenepoel wint zo de rit en loopt zo 11 seconden in. Tegelijkertijd pak ik wel 25 seconden op Pogacar en 2 minuten op Vingegaard. Marco wordt overigens 4e, op 31 seconden van Evenepoel. Milko komt tot een 9e plek. Met de vorm van de ploeg zit het dus zeker goed. De eerste rustdag Deze Tour is nog lang niet beslist. Ik heb 22 voorsprong op Evenepoel en 32 op Pogacar. Ook Marco staat nog altijd knap 4e. Andere favorieten staan al op grote gaten en ogen niet goed genoeg om echt mee te strijden om de eindzege. Al kan dat zomaar veranderen natuurlijk. Etappe 10 Een dag na de rustdag lijkt er een rit voor de vluchters te zijn. Maar goed, misschien denkt er een ploeg anders over. 8 renners vertrekken in elk geval en daarna volgt de controle al snel. Uiteindelijk volgt er een chaotische finale. Aanvallen en nog meer aanvallen. De chaos is zo al snel compleet. Niemand raakt echter weg en dus wordt het een sprint waar positionering belangrijker is dan snelheid. Tiberi gaat als eerste aan, waarna Marco, ik en Milko zijn sprint counteren. McNulty en Johannessen gliepen nog langs Milko. De Amerikaan komt ook nog voor bij mij. Marco wordt echter niet meer ingehaald en zegeviert in deze 10e etappe. Ik pak nog 4 fijne bonificatieseconden mee! Etappe 11 Na de knotsgekke rit van gisteren lijkt het vandaag weer een normale sprint te worden. 3 renners vertrekken en eigenlijk is het dan gewoon wachten op de sprint. Van Aert wint, terwijl Jan Anton helaas niet op de juiste plek zit. Enorm jammer dus. Etappe 12 Etappe 12 is er eentje voor de vluchters. Tenminste zo oogt het. Ineos en Jumbo hebben echter andere plannen. Slechts 5 renners rijden weg. Berthet en Goosens komen ver, maar halen het uiteindelijk niet. Het wordt een sprint van een uitgedund clubje. Van Aert wint en neemt zo het groen over. Jan Anton, Milko, ik en Marco worden 3e, 5e, 6e en 7e. Etappe 13 14 juli is een belangrijke dag voor mij. Deze rit naar de Grand Colombier stond dus met rood omcirkeld. Ik heb dan ook het idee dat ik kan winnen. We zullen zien wat deze dag brengt. Na een chaotisch begin raken er uiteindelijk 12 man weg. Zij halen het uiteindelijk niet, mede door werk van Tim en Stefan. In de finale is het chaos alom, maar als ploeg houden we het hoofd koel. We controleren de finale met Jan Anton en Xabi, terwijl de ene na de andere aanval volgt. De eerste aanval die wat lijkt te bereiken is die van Geoghegan Hart, maar hij is er te vroeg aan begonnen. Hij waait terug. In de slotkilometer trekt Evenepoel ten aanval. Ik counter hem en klap eroverheen en rijd solo naar de ritzege. Weer is het mij gelukt op de 14e! Heel mooi! Daarachter wordt Marco mooi 3e voor Geoghegan Hart en Pogacar. Milko finisht fraai 6e. In het klassement blijft het echter ongekend spannend. Etappe 14 Ook in deze etappe gaan we opnieuw klimmen. Wie is er het beste hersteld van gisteren? De etappe begint met chaos. McNulty die nog altijd redelijk kort staat in het klassement wil mee in de vlucht. Weg rijdt hij nooit. Hij blaast zichzelf compleet op, maar sluit later wel weer gewoon aan in het peloton. Uiteindelijk rijden er toch 6 renners weg, waaronder Mas en O'Connor. Op de eerste zware berg van de dag gebeurt in het peloton eigenlijk vrij weinig. Op de tweede klim voeren wij voornamelijk het tempo op. Milko bukt door en slingert er een aantal renners van af, zoals Roglic en Van Aert. Als Marco en ik overpakken, moeten Pogacar, Geoghegan Hart, Vingegaard en Ayuso ook passen. Zo rijden Marco, Evenepoel en ik voorop in de afdaling naar de finish. Geoghegan Hart, Vingegaard en Ayuso zitten echter niet ver en sluiten opnieuw aan. Aan de meet gaan we sprinten. Ik kom niet verder dan een 4e plaats, terwijl Evenepoel helaas 6 bonificatieseconden pakt door zijn 2e plaats. Marco is echter wel rap genoeg en wint zijn tweede etappe in deze Tour. Ook gaat hij Pogacar voorbij in het klassement. Milko wordt 8e in deze rit en stijgt ook naar de 8e plaats in het algemeen klassement. Etappe 15 Deze Tour is nog lang niet voorbij, maar de tweede rustdag komt wel steeds dichterbij. Na vandaag hebben we een dag rust, maar eerst moeten we nog een keer flink klimmen. 10 renners vertrekken en Xabi is meegeslopen. Ook de nummer 11 Carapaz zit mee, maar een direct gevaar vormt hij voor ons niet. Ze moeten wel veel moeite doen om weg te rijden. Vooral omdat Wanty, Jumbo en Quickstep deze groep niet willen laten gaan. Als het klimmen begint, gaat de voorsprong snel de lucht in. Met nog 45 km te gaan heeft de kopgroep met Xabi, Caparaz, Rodriguez, Storer en Goosens nog altijd kans door een voorsprong van 6 minuten. Het peloton bestaat dan nog uit maar 17 renners. De kopmannen, Van Aert en Ayuso, rijden zelf dan al op kop. In de groep zitten overigens nog Milko, Marco, Jan Anton en ik. Richting de laatste beklimmingen vliegen de minuten eraf. De vlucht gaat het niet halen. Op de opeenvolgende klimmen, de Amerands en Le Bettex, is het oorlog. Aanval na aanval volgt, maar niemand komt weg door de controle van onze ploeg. Op 3 km van de top worden Storer en Llorrente als laatste vluchters ingerekend. Ik versnel gelijk op dat moment door. Pogacar en Vingegaard staan zelfs volledig geparkeerd. Zij verliezen uiteindelijk 3 minuten. Marco en Evenpoel kunnen nog even mee, maar moeten in de laatste 2 kilometer beide passen. Ik ga solo richting de meet en kan de handen in de lucht steken. Daarachter druppelt iedereen 1 voor 1 binnen. Marco als 3e, Xabi als 7e, Milko als 10e en Jan Anton als 19e. Een goede dag dus voor de ploeg. De tweede rustdag De Tour is nog altijd niet beslist. Evenepoel staat op 1'31 van mij. We staan er als ploeg overigens goed voor met 3 renners in de top 7. Verder hebben we de leiding in de bergtrui, de witte trui en het ploegenklassement. Het groen kunnen we in theorie nog winnen, maar Van Aert heeft eigenlijk alle kaarten in handen. Etappe 16 Deze rit is een lastig. Een klimtijdrit in de derde week. Ik verwacht een goed resultaat, maar of winnen lukt, is de vraag. Evenepoel en van Aert zijn ook goed op dit terrein. Het blijkt een secondenspel te worden in deze tijdrit. Ik win omhoog en verlies op de vlakke stukken op de Belgen. Toch win ik met 2 seconden voorsprong op van Aert. Evenepoel wordt op 3 seconden 3e. Milko, Xabi en Marco worden 4e, 8e en 11e. Daarmee veranderen er geen posities in het klassement. Wel verliest Marco een kleine halve minuut op Pogacar. Etappe 17 Etappe 17 bevat een serieus zware bergrit, die het klassement zo maar eens kan opschudden. Na een stevig begin rijden 12 renners weg. Wederom is Xabi mee. Ineos wil de groep echter niet laten gaan. Waarom is me niet geheel duidelijk. Het zorgt wel voor dat het peloton al snel uitdunt tot 23 renners. Het zorgt er ook voor dat de kopgroep breekt. Er blijven 7 renners over vooraan. Xabi is nog steeds mee. Wie er gaat winnen, wordt dus op de Col de la Loze bepaalt. Jan Anton, Milko, Marco en ik zitten dan nog altijd veilig in het peloton. Milko en Marco hebben niet hun beste dag en rijden halverwege de klim samen op achterstand. Ze kiezen verstandig voor eigen tempo. Ik zit bij Evenepoel in het wiel, die ten aanval trekt als reactie op de weggereden Pogacar. Dat doe ik, omdat Xabi nog 2 minuten voor ons uitrijdt. Op 2 km van de top wordt Xabi gegrepen door Pogacar, die Evenepoel er dan al afgereden heeft. Ik zit dan nog fijn in zijn wiel. Milko rijdt op meer dan 2 minuten en Marco nog een stukje verder. Als we Xabi voorbij zijn, zet ik nog een keer aan. Pogacar moet passen. Op de top heb ik al bijna 2 minuten. Ik rijd daarna solo naar de finish en behoud mijn voorsprong. Pogacar en Evenepoel worden 2e en 3e. Xabi, Milko en Marco worden 4e, 5e en 6e. Daarmee zakt Marco naar de 4e plaats in het algemeen klassement. Milko stijgt naar plaats 6, terwijl ook Xabi opklimt naar een 16e plaats. De bus is overigens net op tijd. 7 renners, waaronder Jakobsen en van Uden, zijn dat niet. Etappe 18 Na de bijltjesdag van gisteren is het maar de vraag of er een ploeg vandaag kan rijden. In de openingsfase rijden Stefan, Hirschi, Wright, Sheffield, Valter, Gaudu en Hoole weg. CSC en Alpecin zitten te slapen en schieten pas ingang als de voorsprong al een minuut is. Pas als Hoole en Sheffield terugwapperen, valt het eindelijk eens stil. Uiteindelijk halen de overige 5 vluchters het ook niet. Groenewegen wint de sprint, terwijl van Aert en Jan Anton niet in het stuk voorkomen. Zo blijft het ongekend spannend voor het groen. Etappe 19 Na de sprint van gisteren is het maar de vraag wat we vandaag aan gaan treffen. Vlak is het namelijk niet. Als het een vlucht wordt, willen we iemand mee. In de vlucht van 8 die vertrekt, zit Xabi mee. Het wordt een strijd tussen de kat en de muis, maar op de laatste klim lijkt de kopgroep de strijd te winnen. Healy, Xabi en Wright blijven vooraan over, terwijl het peloton stilvalt. In de slotkilometers is het precies andersom. Wright, Healy en Xabi vallen stil. Het jagende peloton komt tot op 2 millimeter van de laatste koploper. Die laatste koploper is Xabi. Hij wint de rit voor Philipsen en Wright. Wat een zege! Hij heeft zijn welverdiende zege eindelijk binnen! En hoe! Etappe 20 Na de fantastische etappe van gisteren ligt de strijd om het groen nog altijd open. Van Aert, Pogacar, ik en Milan lijken de grote kanshebbers. In Parijs liggen er nog 70, maar ook in deze rit zijn er 40 punten te verdienen. Er wordt hier dus nog zeker voor iets gereden vandaag. Als ik ooit het groen kan winnen, is deze Tour de kans. Van Aert en Milan ogen namelijk enorm vermoeid. 11 renners rijden weg en wederom zit Xabi mee. Veel ruimte wil Quickstep de groep niet geven. Evenepoel heeft dus plannen. Dat blijkt ook wel als hij op de Petit Ballon aanvalt. Jan Anton fluit hem echter terug. Xabi met mindere benen valt uit de kopgroep terug op de slotklim. Ganna en Guernalec zijn dan nog de enige overgebleven renners. Ik val aan op de Platzerwasel in een poging om hen nog terug te halen, maar zijn ze te ver. Wel rijd ik de rest van de renners eraf. Ik word 3e achter Ganna en Guernalec. Evenepoel wordt 4e. Daarachter worden Marco, Milko en Jan Anton 5e, 6e en 7e. Xabi wordt nog 10e. Marco loopt zo nog flink in op Pogacar. Uiteindelijk komt hij 40 seconden tekort voor het podium. Milko gaat wel Geoghegan Hart voorbij. Ik neem overigens het groen over, maar sta slechts 8 punten voor op van Aert en Pogacar. Milan en De Lie staan respectievelijk 46 en 64 punten achter. Het jammerlijke nieuws van deze dag is dat Stefan buiten tijd gefinisht is. Hij zat er helemaal doorheen, door ziekte. Hij kende ook nog eens een superslechte dag. Jammer voor hem, maar hij mag zeker trots zijn op het werk dat hij gedaan heeft voor de ploeg. Zeker omdat hij als last-minute vervanger aan de start verscheen. Etappe 21 Deze Tour is nog niet klaar. Nee, we gaan nog een keer sprinten. Mijn doel is de tussensprint en dan hopen dat onze sprinter, Jan Anton, het goed doet in de massasprint. Die tussensprint weet ik niet te winnen. De Lie en Milan blijven me voor. Van Aert en Pogacar sprinten verrassend genoeg niet mee. Dat betekent dus dat Milan niet mag winnen en Van Aert niet 2e of hoger mag eindigen, als ik geen punten haal. Uiteraard wordt het een sprint. Ik probeer punten binnen te hengelen, maar na een kwak te hebben gekregen op 2 km van het einde besef ik dat dat niet gaat lukken. In de sprint die zich voor me afspeelt, zie een duel tussen 3 renners: Jan Anton, Milan en de Lie. Aan de streep is het millimeterwerk. De Lie is de snelste voor Jan Anton. Deze uitslag betekent echter wel dat ik het groen ook meeneem. Heel prettig! En wat een Tour was het! Alle truien en klassementen gingen naar onze ploeg. We wonnen 7 ritten en leverden de nummer 1, 4, 5 en 14 van het algemeen klassement af. Wat een Tour! Na de finish staat mijn vriendin, die eerder vandaag de openingsproloog in Parijs won in de Tour voor vrouwen, om mij te wachten. Ze geeft mij de eerste felicitaties. Wat een Tour! ING White in juli In juli haalde Júan zijn nationale titels op in Cuba. Leandro won ook de tijdrit in Venezuela. Voor andere renners was het een rustige maand. San Sebastian Een superteam zoals in de Tour hebben we hier niet op de papier staan, maar met mij en Milko hebben we wel 2 renners die kunnen winnen. Simone, Sebastian, Paulo, Lukas en Andrea zullen de knechten zijn. 8 renners vertrekken. Wij controleren voor mij, aangezien Milko zich niet top voelt. We krijgen daarbij hulp van EF en Medellin. Van Eetvelt en Gregaard breken de finale open met een aanval op de een na laatste klim. Sebastian controleert namens ons daarachter. Ze wapperen terug. En zo gaan we met een grote groep naar de slotfase. Aanvallen volgen. McNulty en Guerreiro rijden met Milko weg, waarna in mijn eentje het gat dichtpoef en hen alle 3 achterlaat. Milko kan zijn medevluchters niet volgen en doet zo niet mee om de zege. Guerreiro en Mcnulty proberen mij nog terug te halen, maar daar slagen ze niet in. Zo win ik voor het eerst deze Spaanse klassieker! Milko wordt overigens, ondanks zijn mindere benen nog 4e. ING White eind juli en begin augustus In Polen toonde Júan zich. In de openingsetappe werd hij 7e. In etappe 2 toonde hij zich de snelste, waarmee hij opklom naar de 2e plaats in het algemeen klassement. In de lastige 3e etappe werd de schade beperkt, waardoor de eindoverwinning nog altijd mogelijk was. Door een goede 5e plaats in de zware 4e rit doet Júan nog altijd mee. Een dag nadien toonde hij zich opnieuw de snelste in de massasprint. In etappe 6 doet hij dat kunstje niet over. Hij wordt 8e, terwijl Arber 6e wordt. In de slotrit is het wel weer raak! Júan wint zo met 1 seconde voorsprong de Ronde van Polen! WK weg Als enige Nederlandse renner namens ING White start ik op dit vlakke WK in Hongarije. Een sprint lijkt dan ook onvermijdelijk. De enige manier om dat voorkomen kan worden, is de vroege vlucht. Samen met Gate en Vacek weet ik met veel moeite weg te komen. Mijn landgenoten kunnen zich sparen in het peloton, terwijl ik stiekem hoop weg te blijven. Ik kom tot 6 km van de meet. Mijn 2 medevluchters zijn dan al gelost. Ewan wint de massasprint. Jakobsen wordt 7e en ik 80e. Ach ja, zo'n parcours als dit is WK-onwaardig. WK tijdrijden Nee, winnen ga ik niet doen tussen de tijdrittoppers. Proberen kan echter altijd. Verder dan een 13e plek in deze vlakke tijdrit kom ik niet. Evenepoel wint, terwijl Stefan knap 6e wordt. ING White in augustus vervolg De ploeg reed in Spanje de Vuelta a Burgos. Júan, Marco en Kjeld kwamen daar goed voor de dag. In de openingsetappe werden ze 1e, 2e en 4e. Een dag later werd Júan 2e in de sprint. In de 3e etappe toonde Marco zich bergop de sterkste, terwijl Kjeld fraai 8e werd. In de 4e rit werd Júan 2e. In de slotrit was er geen podiumplek, maar werd Marco wel 7e. Dat was genoeg om zijn 3 truien te behouden. Kjeld hield ook zijn 5e plaats vast. De puntentrui ging overigens mee met Júan! In de Druivenkoers was er een 4e plaats voor Stefano. Ook werd hij nog 8e in Schaals Sels. In de Bemer Cyclassics kwam Júan tot een 6e plaats in het sprintfeest. Ook haalde Arber zijn jaarlijkse kampioenstruien binnen! Renewi Tour Etappe 1 Tim, Lucho, Stefan, Enrico, Stefano, Arber en ik starten aan de Renewi Tour. In de eerste rit kan het weinig kanten op. Een sprint lijkt onvermijdelijk. 2 renners rijden weg en dan gaan we sprinten. Stewart is de rapste, terwijl wij niet in de buurt komen van de zege. Etappe 2 Etappe 2 is cruciaal voor de klassementsambities. Hayter, Ganna, Küng, Tarling en Evenepoel zijn de favorieten voor deze korte tijdrit. Hopelijk kan ik de schade beperken. Ik rijd me uiteindelijk naar de 9e tijd, 22 seconden achter winnaar Ganna. Etappe 3 Deze 3e etappe is eveneens belangrijk. We eindigen in Geraardsbergen. Van der Poel, ik, Alaphillipe, Van Baarle, en Pogacar zijn de favorieten voor vandaag, maar ook Ganna en Küng kunnen dit terrein goed aan. 11 man rijden weg in de openingsfase. Stuyven zit mee en hij wordt logischerwijs als gevaarlijk zien. Het is dus al vroeg vol koers. Uiteindelijk worden ze bijgehaald en mag Iserbyt alleen wegrijden. Van der Meulen sluit later nog bij hem aan. Lang blijven ze echter niet weg. Wij openen de finale met een tempoversnelling van Tim. In de chaos trek ik door. Arber, Stefano, Enrico, Consonni en Harteel zijn mee. Onze medevluchters gooien we algauw over boord. Helaas worden we teruggehaald door Ganna en Van der Poel. In de sprint aan het einde is van der Poel te sterk. Hij puncht iedereen uit het wiel. Ik word 2e voor Pogacar en Ganna. De jury geeft van der Poel 6 extra seconden. Hij krijgt 14 seconden, terwijl het er echt 8 waren. Ongelofelijk. Enrico wordt overigens nog fraai 8e. Ook krijg ik de puntentrui in handen. Etappe 4 Deze rit is voor de rappe mannen. Er zijn 2 renners die toch dapper voor de vlucht kiezen. Zij halen het niet. Het wordt echter een vreemde finale. Er komen waaiers in de laatste 7 kilometers. Een aantal renners, zoals Alaphillipe, Pogacar, Küng en Christen letten niet op en krijgen 41 seconden aan hun broek. De sprint die volgt, is vreemd. Ik ga aan voor mijn ploegmaten Arber en Stefano. Ze komen me al snel voorbij. Pas heel laat doen 2 anderen dat ook. Arber wint zo voor Stefano, terwijl ik 5e word. Etappe 5 Deze 5e rit is listig. Er kan veel gebeuren. 3 renners trekken er al vroeg op uit. Het regent en de wegen zijn spekglad. Tijdens de koers zijn er veel valpartijen. Stefan ligt er 2 keer bij, maar na de 2e keer is het helaas einde koers. Hopelijk valt de schade mee. In de bochtige finale is het een enorme chaos. Wij zitten goed voorin en met een goede teamsprint komen we met 5 renners bij de beste 13. Stefano wint voor Arber. Enrico, ik en Lucho worden 4e, 5e en 13e. Een schitterend resultaat dus. Etappe 6 Deze etappe staat misschien als vlak in het rondeboek, maar dat is deze rit echt niet. 4 renners rijden weg en vormen de vlucht van de dag. Lang houden ze het niet vol in deze chaotische rit. In de Gouden Kilometer, die midden in de heuvelzone ligt, voer ik mijn plan van de dag uit. Wanneer de sprinters gaan sprinten, glip ik mee. Als we de laatste sprint van de Gouden Kilometer dan gehad hebben en de sprinters de benen stilhouden, knal ik vol door. Ik ben gaan vliegen. Ik ram vol door en loop zelfs even uit tot een voorsprong van 2 minuten. Het gat wordt wel wat kleiner, maar ik win en pak zo de leiding in het klassement. Het feest wordt nog groter, want Stefano en Arber worden 2e en 4e. Stefano stijgt zo naar de 3e plaats in het algemeen klassement. Een mooie dag voor de ploeg! Etappe 7 Naar mijn coup van gisteren is mijn doel om de leiding te behouden. Ik ben ervan overtuigd dat dit gaat lukken, ondanks mijn slechte benen. Een grote groep van 13 rijdt weg, maar direct gevaar zit daar niet bij. Op de Kapelmuur trekt van der Poel samen met Turgis ten aanval. Het is dan nog ver, maar hij pakt zo wel een flink gat. Uiteindelijk wordt hij gegrepen. Als Enrico op een ongelukkig moment lek rijdt, wordt het moeilijk om te controleren in de finale. Op de laatste keer Kapelmuur rijden van der Poel en van Baarle weg. We komen met het peloton nog dichtbij, maar van de overwinning houden we van der Poel niet af. Stefano wordt achter hen nog mooi 3e, wat hem de 2e plaats in het algemeen klassement oplevert. Arber en ik worden overigens 8e en 10e in de rit. Alle truien gaan overigens naar mij, terwijl Stefano en Arber mooi 2e en 9e worden in het algemeen klassement. ING White in Duitsland Júan kwam wederom tot zeges. Ditmaal in Duitsland! Hij won de proloog en de eerste sprint. In etappe 3 werd hij 2e. In etappe 4 werd Andrea mooi 4e. De laatste rit gaat naar Wilksch, terwijl Júan degelijk 10e wordt. Zo wordt Júan 13e in het algemeen klassement. Andrea wordt fraai 3e. Transfers Dat niet iedereen zou blijven, was al vroeg duidelijk. Zo vertrekt Arber naar Israel - Premier Tech, Stefano naar Soudal - Quickstep, Menno naar UAE, Stefan naar CSC, Leandro naar UAE, Tim naar Charles Vögele en Lucho naar Medellin. Marco, Milko, Xabi, Kjeld, Jan Anton, Adam, Nairo en ik kiezen voor een langer bedrijf bij ING White. Hopelijk versterkt de ploeg zich nog, maar we wachten het rustig af. @chrisje1993 @Svenpunt @Bogatyr @Copywriter @FlyD @Blom @007mark @ElMarcos @DemoN @neva @Elano @Djurovski @bas huijsmans Bedankt voor de reacties en de likes! 5 september 2023 bewerkt door aron24 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 5 september 2023 Share Geplaatst 5 september 2023 4e in de Tour met 2 overwinningen, lekker hoor. Burgos gewonnen en blijkbaar blijf ik toch bij de ploeg. Prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blom Geplaatst 5 september 2023 Share Geplaatst 5 september 2023 Contractverlenging bij de ploeg. Hopelijk stap ik wat meer uit de schaduw van de echte kopmannen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Svenpunt Geplaatst 5 september 2023 Share Geplaatst 5 september 2023 Einde carriere dit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 5 september 2023 Share Geplaatst 5 september 2023 Júan is on fire Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 5 september 2023 Share Geplaatst 5 september 2023 Hopelijk lukt het me in een andere ploeg wat meer te winnen. Bedankt voor de kansen ING White Cycling team. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 7 september 2023 Auteur Share Geplaatst 7 september 2023 Hoofdstuk 23: het najaar Bretagne Classic - Quest France Na een mooie zomer rijd ik in het najaar alleen nog maar klassiekers. Deze Franse koers is er eentje die ik mezelf niet zie winnen. Stefano, Marco, Júan en Stefano geef ik meer kans. 7 renners vertrekken al vroeg in de koers, maar kansrijk lijken ze niet. Ze worden bijgehaald. In de chaotische finale letten wij als ploeg niet goed op. Van der Poel rijdt met Pedersen, Küng en van Aert weg. Ik probeer ze nog terug te halen. Dat lukt helaas niet. Zo weet van der Poel dus te winnen. GP Cycliste de Quebec Marco en ik zijn de kopmannen in Quebec. 5 renners mogen van het peloton vertrekken. Zij lijken kansloos, vanwege alle toppers die hier starten. Op 70 km van de meet breken Lutsenko, Marco, Champoussin en Küng de koers open met een aanval. 30 km later gaan van der Poel, Alaphillipe, Vlasov en Tulett achter dit clubje aan. Küng is daarvoor al op jacht naar de vluchters. Maar op 6 km van het einde rijden Ryan en Toumire nog altijd vooruit, terwijl de toppers al teruggehaald zijn. Maar ook zij worden toch nog gepakt. De punch van Pogacar, en Powless, is mij te machtig. Ik word helaas 3e. GP Cycliste de Montreal Hopelijk kan ik in deze koers wel winnen. Met Marco en Stefano heb ik goede medekopmannen. We zijn dus zeer kansrijk in deze koers. 5 renners vertrekken in de vroege vlucht. 2 van hen halen de laatste kilometer, ondanks dat de favorieten daarachter koers maken. Pronskiy blijft zelfs iedereen voor en wint vlak voor Pidcock en van der Poel. Rangel Costa wordt 4e en ik 5e. Nee, Canada was niet voor ons dit jaar. Vuelta Terwijl ik zelf aan het koersen was, reden mijn ploegmaten de Vuelta. In de ploegentijdrit verloren kopmannen Milko en Xabi 24 seconden op de mannen van UAE. Een dag later verloren de kopmannen nog meer tijd op Covi. In etappe 3 deed Milko wat terug door de rit te winnen. Zo stond hij op 22 seconden van de nieuwe leider rode trui, Martinez. Xabi kreeg wel een minuut aan de broek. In etappe 4 was er veel tijdverlies voor Milko en Xabi ten opzichte van Martinez. In etappe 5 verloor en won Milko geen tijd op zijn concurrent. Hij werd 6e. Xabi verloor 7 seconden, maar steeg wel flink in het klassement. In etappe 6 verloren beide mannen nog meer tijd. Deze rit wist Mas overigens te winnen. In etappe 7 was Marit de snelste sprinter. Voor onze ploeg was de dag later belangrijker, maar wederom deelde Martinez een enorme tik uit. In etappe 9 deed Milko wat terug door wat bonificatieseconden te pakken met een 3e plaats. Na de rustdag pakte Milko nog meer tijd terug door een iets betere tijdrit te rijden dan Martinez. Een dag nadien deed vooral Xabi goede zaken met een fraaie 3e plek. In etappe 12 volgde een vreemde sprint, waarbij Narvaez als winnaar uit de strijd kwam. In etappe 13 toonde Milko zich met een 2e plaats. Zo pakte hij 20 seconden terug op zijn grootste concurrent. Een dag later kenden zowel Milko als Martinez een slechte dag, waardoor Almeida hen beide voorbij ging in het algemeen klassement en zo het rood pakt. De 14e etappe werd overigens gewonnen door Xabi, die zo opklimt na de 5e plek in het algemeen klassement. In etappe 15 pakte de Spanjaard opnieuw tijd, terwijl Milko nog wat meer verloor in het algemeen klassement, ten opzichte van Almeida. Op de tweede rustdag was de spanning er echter nog steeds. Een dag na de rustdag deelde Milko een grote klap uit. Hij pakte bijna een minuut op de Portugees en mocht zo de rode trui aan doen. In etappe 17 kenden Xabi en Milko niet hun beste dag op Angliru, maar de concurrenten Almeida en Martinez, storten helemaal in. Zo werd Mas opeens de nieuwe concurrent. Maar ook Mas had de benen niet in etappe 18. Milko wel. Hij werd 4e, achter 3 vluchters en reed al zijn concurrenten eraf. Xabi kende een zware dag en verloor zijn podiumplek aan Landa. In etappe 19 wist Marit naar de zege te sprinten, terwijl het voor de klassementsrenners een kleine rustdag was. In etappe 20 was het niet rustig. In de strijd om het podium deed Xabi geweldige zaken. Hij werd 3e en klom zo voorbij Landa, die veel tijd verloor. Milko werd 5e en bouwde zo zijn voorsprong in algemeen klassement nog verder uit. Zijn eindzege kwam in Madrid niet meer in gevaar. Datzelfde gold voor de podiumplek van Xabi. Zo heeft de ploeg dus wederom 3 Grote Rondes gewonnen. Wat een jaar! ING White in september Andere renners zaten ook niet stil. Zo werd er ook gekoerst in België en Slovenie. Lucho kwam daar in de proloog tot een 3e plek, Arber tot 2 2e plekken, Paulo tot 1 2e plek en Enrico tot 1e 5e plek. Paulo wist overigens ook het algemeen klassement te winnen. In België sprintte Júan en Stefano in het Kampioenschap van Vlaanderen naar een 6e en 7e plek. In de Super 8 Classic kwamen Júan, Adam en Stefano tot een 3e, 4e en 10e plaats. In de Gooikse Pijl was het eindelijk raak! Júan won, terwijl Adam 3e werd. EK tijdrijden Het EK tijdrijden is een lange tijdrit in Bilbao. Vlak is het ook gelukkig niet. Anders was het heel saai geworden. Ik rijd een goede tijdrit, maar verder dan een 6e plaats kom ik niet. Ganna wint! EK weg In de tijdrit is het me niet gelukt om te winnen, maar in de wegrit ben ik zeer kansrijk. Met Max, Mathieu, Wilco, Dylan en Pascal heb ik ook zeker een goede ploeg om mij heen. 6 renners vormen de vlucht van de dag, maar zij lijken kansloos. We maken er als Nederland echt een zware koers van. Zo komen we met een uitgedunde groep aan bij de slotklim. Wilco doet een geweldige lay-out op de laatste klim. Als hij wat stilvalt, knal ik ervandoor. Geoghegan Hart gaat nog mee, maar parkeert binnen enkele seconden. Daarachter doem Pogacar en Pidcock nog een poging om mij terug te pakken, maar bovenop op de klim heb ik nog altijd een gat. Ik beuk vol door, tot ik zeker weet dat ik ga winnen. De laatste kilometer weet ik dat het binnen is. Ik win eindelijk een internationaal kampioenschap! Europees kampioen! En hoe! ING White eind september In een sterk deelnemersveld deed de ploeg het redelijk in Luxemburg. Júan kwam tot een 8e tijd in de proloog. De dag nadien bleef de vlucht weg, waardoor Adam slechts tot de 10e plaats kwam. In etappe 3 kwamen Júan, Stefano en Adam dichtbij met een 2e, 4e en 5e plaats. Van Aert was echter te snel. Een dag later kwamen Adam en Marco niet verder dan 8e en 11e plaats. In de slotrit werd Marco 5e, terwijl Carapaz zijn leiding versterkte met nog een ritwinst. Marco werd zo nog 7e in het algemeen klassement. Een paar dagen later reed Marco naar een 4e plaats in de Giro dell'Emilia. De overwinning was daarvoor Andrea! Il Lombardia Met ons superteam gaan we ook dit seizoen doen om Il Lombardia te winnen. Met Marco, Kjeld, Xabi, Milko en ik hebben we 5 renners die kunnen winnen. Ook Andrea heeft zich recentelijk goed getoond. De enige echte knecht is dus Sebastian. De rest gaat bepaald worden op dagvorm. 7 renners vertrekken voor de eerste klimzone. Ryan is daarvoor vooraan wel een gevaarlijke renner, maar met zo'n vroege aanval schiet hij vooral zichzelf in de voet. De laatste vluchters worden pas op 30 km van de meet gepakt. Er is dan al enorm hard gekoerst. Met 21 renners trekken we de Civiglio op. Marco, en Kjeld zitten dan niet geheel fris meer door mindere benen en zullen vermoedelijk niet mee doen om de zege. Voor mij, Xabi en Milko is dat anders. Op de Civiglio blijkt de strijd echter tussen 2 renners te gaan. Pogacar is de enige die in staat blijkt om mijn tempo te volgen. Als ik nog een extra tempoversnelling doe, kan ook de Sloveen niet meer volgen. Er moet dan nog 1 klim volgen en de Sloveen is nog altijd niet geklopt. In de afdaling komt hij dan toch nog terug. Hij probeert mij er dan nog af te rijden op de slotklim, maar ik ben gewoon sterker. Ik knal over hem heen en lijk mijn 4e monument van het jaar binnen te halen. Niemand sluit nog bij mij aan van achter. Zo kan ik mijn zege rustig vieren in de laatste kilometer! Wat een afsluiter van het seizoen! En dat voor de eerste koers in mijn nieuwe tricot. Achter mij krijgt Pogacar nog wel aansluiting, maar hij wordt alsnog 2e. Xabi, Milko, Kjeld en Marco worden 10e, 11e, 17e en 27e. We hebben het als team dus goed gedaan! Met 4 monumenten op zak moet ik er nog 1 winnen. Dat is dan ook het hoofddoel voor volgend seizoen. ING White in oktober In oktober wist Júan nog een mooi resultaat te boeken. Hij won namelijk de Coppa Bernocchi. Stefano kwam nog tot enkele ereplaatsen. Zo werd hij 8e in Paris-Tours, 10e in Memorial Rik van Steenbergen en 2 keer 10e in de Gree-Tour of Guangxi. Nieuws Voor de rest is er opvallend nieuws. Leandro blijft toch bij ING White, aangezien UAE teveel renners gecontracteerd heeft. Daardoor komt Leandro volgend jaar toch uit voor ING White. Een interessante wending zo aan het einde van het seizoen dus. Ook werd ik verkozen tot renner van het jaar. Overzicht seizoen @chrisje1993 @Svenpunt @Bogatyr @Copywriter @FlyD @Blom @007mark @ElMarcos @DemoN @neva @Elano @Djurovski @bas huijsmans Note: PCM besloot Leandro overigens 2 contracten te geven, waardoor hij alsnog bleef bij de ploeg. Bedankt voor de reacties en de likes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 Goede resultaten wederom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 Arber Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 8 september 2023 Share Geplaatst 8 september 2023 Xabi begint het steeds beter te doen. Een overwinning in de Tour, Podium in de Vuelta. Ik snap dat hij nog lekker blijft en door bouwt op zijn successen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blom Geplaatst 8 september 2023 Share Geplaatst 8 september 2023 Als team hele goede resultaten, Kjeld hebben we niet gezien... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 10 september 2023 Auteur Share Geplaatst 10 september 2023 Hoofdstuk 24: een nieuw seizoen Er zijn heel wat renners vertrokken na afgelopen seizoen. Stefano, Arber, Lucho en Stefan zijn bijvoorbeeld een avontuur elders aangegaan, maar er zijn ook nieuwe renners naar de ploeg gekomen. Zo zijn Aner Calvo, Haru Matsubara, Mathias Teigen, Jarne Verstraeten en Connor Swift nieuw bij de ploeg. Ook is Leandro gebleven, wegens onkunde bij UAE. De wielerwereld in 2027 ING White in januari Mijn jaar begint extreem rustig, maar de ploeg koerst in januari wel. Het is gelijk raak in de eerste koers van 2027. Enrico wint namelijk de openingsproloog in Down Under. Ook Kjeld wordt fraai 6e. Op dag 2 schiet de ploeg wederom raak. Adam verschalkt Philipsen en Jan Anton in de sprint! De dag nadien komen Adam en Jan Anton helaas niet verder dan de 7e en 9e plaats. In etappe 4 toont Enrico zich wederom met een 2e plaats, waardoor hij de leiderstrui herovert. Willunga Hill blijkt voor hem echter te zwaar. Arensman wint daar en neemt de leiding over. Kjeld eindigt fraai als 9e in deze rit. In de slotrit komt de ploeg er niet aan de pas. Zo eindigt Kjeld als 12e in het klassement. In de Trofeo Andratx was Thierry dichtbij een zege. Louis Meintjes was helaas net te sterk. Volta a La Comunitat Valenciana Mijn eerste koers van 2027 begint in Spanje. Ik rijd samen met Finlay, Milko, Leandro, Xavi, Jarne en Mathias deze koers. We hebben dus zeker een goede ploeg aan de start staan. Etappe 1 We beginnen dit seizoen met een tijdrit. 16 km vol tempo. Het is gelijk een goede test zo aan het begin van het seizoen. Zeker omdat er ook sterke renners als Evenepoel en Küng aan de start staan. Ik rijd een goede tijdrit. Ik haal Jakobsen, die voor mij en Evenepoel gestart is, in. Evenepoel en Küng zijn echter sneller vandaag. Ik word 3e, 10 seconden achter de Belg. Oud-ploeggenoot Stefan wordt 5e. Milko, Xabi en Leandro komen tot een 7e, 10e en 12e plek. Etappe 2 In deze rit gaan we klimmen. 6 renners rijden weg, maar kansrijk lijken ze niet. Het lijkt ook gewoon een rustig ritje te worden, tot grote valpartijen ons in de problemen brengen. Ik, Finlay, Jarne, Xabi en Leandro liggen erbij. Ik ben snel terug bij het peloton, maar dat geldt niet voor de anderen. Compleet herstellen van de inspanning doen zij helaas dan ook niet meer. De slotklim is niet zwaar. Met maximale percentages van 6% en een gemiddelde van 3 en 4 procent kunnen ook de mindere klimmers dit wel aan. Evenepoel kent wel slechte benen en verliest zijn leiding aan Küng. Aranburu blijft Stefan, Milko, van der Poel en mij echter voor. Etappe 3 Deze rit is voor ons niet zo interessant. Het lijkt namelijk gewoon een sprint te worden. 3 renners vormen de vlucht van de dag, maar veel ruimte krijgen ze nooit. Het wordt dus gewoon een sprint, die Groenewegen wint. Etappe 4 Deze 4e rit is cruciaal. De Alto de Xorret de Cati zal de beslissing vormen. Met veel moeite rijden 7 renners weg, maar Ineos wil ze niet veel ruimte geven. Op 32 km zijn ze al ingerekend. Onderaan de Alto de Xorret de Cati word ik geweldig gelanceerd door Finlay. Ik vlieg de klim naar boven en niemand kan mij volgen. Ik rijd dus solo naar de top en naar beneden. Zo win ik de rit en neem ik de leiding van Küng over. Van der Poel wordt 2e en Stefan 3e. Milko en Leandro worden in dezelfde groep 10e en 11e. Etappe 5 Deze rit zal niet meer dan een sprint opleveren. 7 renners denken daar anders over en proberen het vanuit de vroege vlucht. De dappere poging wordt in de kiem gesmoord. Winst gaat naar Groenewegen die van Poppel, Jakobsen en van der Poel klopt. Ik win de ronde voor Küng, Stefan (winnaar bergklassement) en Milko. Een mooi resultaat dus. ING White in februari In Algarve liet de ploeg zich serieus zien. In etappe 1 werd Júan fraai 2e. De dag daarna werden Thierry en Enrico zeer sterk 7e en 13e. De eerste zege in Algarve was voor Júan, die van Aert klopte in de sprint. De dag nadien wist Júan op een korte heuvel ook te winnen. Thierry werd in deze rit fraai 10e. In de slottijdrit was er geen succes voor Júan, wel voor Thierry. Hij werd 10e en klom zo op naar de 3e plaats in het algemeen klassement. Ook Enrico steeg naar de 10e plaats. Op hetzelfde moment toonde de ploeg zich ook in Andalucia. Marco en Xabi toonden daar hun talent. In de korte tijdrit van etappe 2 rijden zij naar een 5e en 8e plaats. In de 3e rit behaalde Marco een mooie 4e plaats. Op het moment dat het serieus omhoog ging, was Marco de beste voor Xabi. De dag daarna was er weer succes voor Marco. Hij won namelijk ook de afsluitende rit. Xabi werd 10e en verloor zo tijd. Marco won verder alle individuele klassementen, terwijl Xabi 4e werd in het algemeen klassement. Ook in UAE kwam de ploeg goed voor dag. Júan reed naar, een 6e, een 2e en 3e plek in de eerste 3 etappes, terwijl Thierry in de etappe naar Jebel Jais 4e werd. In etappe 5 kwam Júan opnieuw tot de 3e plaats. Verder wist Thierry 12e te worden in het eindklassement. Oud-ploeggenoot Stefano, die in goede vorm verkeerde, kwam tot een 6e plaats in het eindklassement. In Omloop het Nieuwsblad was Jan Anton goed. Hij was de snelste in de groep met favorieten. Hij werd 8e. Een groep vroege vluchters wist namelijk het peloton te verschalken. Screenshots prestaties renners: @chrisje1993 @Svenpunt @Bogatyr @Copywriter @FlyD @Blom @007mark @ElMarcos @DemoN @neva @Elano @Djurovski @bas huijsmans Wederom bedankt voor de reacties en de likes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 10 september 2023 Share Geplaatst 10 september 2023 Weer begonnen met winnen in de Ruta del Sol. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DemoN Geplaatst 10 september 2023 Share Geplaatst 10 september 2023 Twee ritwinsten voor Demora! Lekker! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blom Geplaatst 11 september 2023 Share Geplaatst 11 september 2023 De kop is er weer af, benieuwd wat we dit jaar kunnen bereiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 11 september 2023 Share Geplaatst 11 september 2023 Winst in de seizoensopener! Jammer dat het eindklassement niet lukte, maar hier kan Enrico op verder bouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 14 september 2023 Auteur Share Geplaatst 14 september 2023 (bewerkt) Hoofdstuk 25: het voorjaar Strade Bianche Mijn voorjaar begint in Strade Bianche. Mijn ploeggenoten zijn Leandro, Finlay, Connor, Jan Anton, Simone en Kjeld. Ik vertrek samen Stefan, Gesbert, Konrad, Leemreize en Eiking vroeg in de koers. De kopgroep is de laatste jaren namelijk de ideale plek in deze koers gebleken. Zeker omdat ik nog niet in topvorm ben. Leemreize moet al vroeg passen. Van achter is Umba opkomst. Op 60 km van de meet is hij ten aanval getrokken. Hij sluit uiteindelijk aan bij ons. Later proberen Covi en Pidcock dat apart van elkaar ook te doen. Covi sluit op 30 km ook bij ons aan. Daar moet hij wel veel energie voor verspillen. We, Stefan, Konrad en ik, rijden Covi er namelijk gewoon weer vanaf. Umba kan mee tot aan de meet. Op de slotklim trek ik door, waarna Stefan als eerste moet passen. De rest probeert mij nog voorbij te gaan na de klim. Dat doen zij niet. En zo win ik ondanks mijn slechte vorm in Strade Bianche. Jan Anton wordt daarachter nog netjes 6e. Tirreno - Adriatico Etappe 1 Met Joseph, Marco, Milko, Andrea, Thierry en Connor hebben we een goede ploeg aan de start. Deze eerste rit is niet zo interessant. Het wordt een sprint, gewonnen door Stewart. Etappe 2 Deze tweede rit moeten we goed opletten. 4 renners vertrekken vroeg op de dag. Wij hoeven niet mee te rijden vandaag, dus dat is gunstig. De finale is namelijk lastig zat. De slotklim ligt de punchtypes. Als Pidcock aangaat, gaan van der Poel, ik en Pogacar mee. Van der Poel versnelt dan nog door. Ik kan hem enkel volgen. Dat geldt ook voor de rest. Zo word ik mooi 2e en pak ik 2 seconden op Pogacar. Etappe 3 Deze rit lijkt er eentje te zijn voor de rappe mannen. Maar dat blijkt algauw anders te gaan. Een groep van 12 renners, met onder andere Lucho, rijdt vroeg in de koers weg. In de vlucht staan nog wel een aantal renners die kort staan in het klassement, maar topklimmers zijn er niet bij. Op de klim breekt de kopgroep. En dat kost ze de kop. Het wordt alsnog een sprint die Marit wint voor van der Poel en Stewart. Marco wordt netjes 4e. Etappe 4 Vandaag finishen op de Prati di Tivo. We gaan dus serieus klimmen vandaag. Het is een chaotische rit, maar uiteindelijk gaan de klassementrenners het beslissen in etappe 4. Als ploeg hebben we allemaal geen goede benen. Uijtdebroeks en Colleoni hebben die wel. Als de Belg gaat in de finale kunnen de Italiaan en ik niet mee. De Belg wint en neemt zo met 3 seconden de leiding in het klassement over. Marco wordt overigens 8e. Etappe 5 Na de teleurstelling van gisteren staat er vandaag geen makkelijke rit op het programma. 9 renners vertrekken vroeg in de koers. Lucho is een van deze renners. De vlucht haalt het niet, maar een mooie koers wordt het wel. Als van der Poel op 10 km van de meet vertrekt, volgen Pidcock en Pogacar. Ik, Milko, Marco, Andrea, van der Meulen, Battistella, Ganna gaan mee. Uijdebroeks voelt zich duidelijk niet goed en moet passen. Als van der Poel nog een keer gaat, kan of wil niemand mee. Andrea zet zich op kop en rijdt het gat dicht. Het wordt een punchsprintje. Marco zit nog fris en gaat op 700 m van de finish al aan. Pogacar kan alleen nog volgen, maar komt niet meer over Marco heen. Daarachter rijd ik naar de 5e plek. Milko en Andrea worden 6e en 9e. Ik mag wel het podium op. Ik neem namelijk de leiding in het algemeen klassement over. Etappe 6 Deze rit lijkt te beginnen als een normale sprintersrit. 3 renners rijden weg. Maar in de lastige finale zijn er meerdere aanvallen en ligt er hoog tempo op het korte klimmetje. Dat deert Philipsen niet. Hij wint de sprint voor Andresen en Pogacar, die zo 4 seconden inloopt op Marco en mij. Etappe 7 Vandaag is het 12 km knallen. De voorsprong is normaal gesproken groot genoeg om de winst binnen te halen. Ik rijd niet mijn beste tijdrit ooit. Ik finish als 23e, op 33 seconden van Ganna. Marco doet goede zaken en wordt 6e, waarmee hij stijgt naar de 2e plaats in het algemeen klassement. Milko wordt daarin ook nog 9e. Voor mij is er de eindwinst! Hartstikke mooi! Settimana Internazionale Coppi e Bartali Etappe 1 Een andere route naar de monumenten voor mij dit seizoen. San Remo sla ik ook over. Ik rijd de Settimana Internazionale Coppi e Bartali. De eerste etappe wordt gewoon een sprint. De winst is Moschetti. Etappe 2 Vandaag start er een ploegentijdrit op het programma. We worden helaas 5e, maar ja, maar we stonden hier ook niet met tijdrijders aan de start. Etappe 3 Na een verwachte slechte tijdrit ga ik vandaag de rit winnen, ondanks het niet zwaar genoeg is. Dat blijkt ook, want op de punchheuvel rijd ik naar de 1e plaats met een aantal renners in mijn spoor. We doen het als ploeg ook goed. Andrea, Jarne en Joseph halen ook de top 10. Etappe 4 Ook vandaag wil ik dat we het als ploeg weer goed doen. Op de eerste klim van de dag maken we als ploeg al oorlog. Ik kom als eerste boven. Alleen. De rest van het peloton is dan al verbrokkeld. Ik rijd vanaf daar solo naar de meet. Artem Shmidt werd achter mij 2e. Andrea en Jarne komen tot een fraaie 6e en 7e plaats. Etappe 5 In San Marino wil ik proberen of een van mijn teamgenoten kan winnen. In dat doel slaag ik helaas niet. Jarne laat zich er in de sprint opleggen door Schmidt. Jammer. Prestaties van renners in maart Paris - Nice was een koers waar ING White meer van verwacht had. Waar de vlucht stuntte in de eerste rit, schitterde onze ploeg in onzichtbaarheid. Dat gold niet voor onze oude ploegmaat Arber, die won etappe 2. In de derde rit werd Jan Anton 4e, achter Kooij, Grisel en Molano, en 1 plek voor Arber. Ook in de tijdrit was ING White niet in de top te vinden. In etappe 5 kwam Jan Anton niet verder dan een 7e plaats, 1 plaats achter Arber. De sprint werd gewonnen door Bauhaus. Pas in etappe 8 toonde Kjeld zich met een 8e plaats. Hij werd 12e in de ronde die Leo Hayter wist te winnen voor McNulty en Evenepoel. In het eerste monument van het jaar wist De Lie te winnen voor Jan Anton, Milan en van der Poel. Arber wist ook 8e te worden. In Gent-Wevelgem zat Connor bij het eerste groepje. Hij werd 6e in de koers die Stefano wist te winnen. Een paar dagen later was er weer een ereplaats voor de ploeg. Jan Anton werd 5e in Dwars door Vlaanderen. Ronde van Vlaanderen Haru, Jan Anton, Enrico, Connor, Mathias, Jarne en ik starten aan deze regenachtige Ronde van Vlaanderen. Ik voel me top, maar dat zal ook voor veel andere toppers gelden. Een sterke kopgroep van 9 rijdt vroeg weg. Op 50 km van de meet begint de finale. Philipsen neemt Turner, Van Baarle en Benoot mee in de aanval. Wij zitten dan in het groepje van 18 daarachter nog met Jarne, Enrico, Connor, Jan Anton en mij. Wij houden het kort met de kopgroep. Met nog 32 km rijdt daarom alleen nog Turner voorop. En zo rijden we met een elitegroepje van 14 renners naar de laatste keer Oude Kwaremont. Als van Aert en van der Poel gaan, kunnen Jan Anton en ik niet mee, omdat Eekhoff moet passen. Eekhoff rijdt namelijk voor ons, waar door de twee een gat krijgen. Van der Poel rijdt vervolgens de Belg eraf. Wij rijden vol door en nemen Schmid mee. We kunnen nog dus nog altijd winnen. Op het vlakke rijden Jan Anton en ik met de Zwitser in ons wiel samen door. Al snel rijden we van Aert voorbij, maar dat geldt niet voor Van der Poel. Die pakken we pas in de laatste kilometers. Het voelt als een deja vu. Zo ging het vorig jaar ook, alleen toen met de Belg voorop. Jan Anton kletst er ditmaal overheen. Zo zijn we in een klap af van van der Poel en Schmid. Ik volg hem namelijk. In de sprint tussen ons 2 is hij natuurlijk ruim de snelste. En zo wint Jan Anton zijn eerste monument! Schitterend! Ik word mooi 2e. Daar kan ik heel goed mee leven, aangezien mijn ploegmaat en de sterkste in koers gewonnen heeft. In de sprint van de stervende zwanen wordt van der Poel overigens 3e. En zo krijgen we een volledig Nederlands podium in Vlaadrens Mooiste. Voor de Belgen zijn slechts ereplaatsen weggelegd. Zo wordt Stefano 17e. ING White in Baskenland In het Baskenland worden geen grootste prestaties geleverd door de ploeg. Xabi komt nog wel tot 1 3e plaats, maar in het eindklassement wordt hij slechts 15e. Paris-Roubaix Dit monument wil ik heel graag winnen. Paris-Roubaix is de enige die ik nog moet hebben. Na recentelijk succes in Vlaanderen zou het fantastisch als we in deze koers weten te winnen, net als Eva. We rijden ongeveer met dezelfde ploeg als vorige week. Alleen nu is Adam erbij in plaats van Jarne. Zonder van der Poel lijken van Aert, Eekhoff en van Baarle onze grootste concurrenten. Een sterke kopgroep van 9 renners met onder andere Gregoire vertrekt vroeg in de koers. Al voor het Bos is er dan een eerste aanval. Pedersen gaat ervandoor. Ver komt hij dan niet. Meer aanvallen volgen de kilometers. In de chaos rijdt op 40 km van de meet een clubje weg met Arber, Azperren, Vermeersch en Eekhoff. Maar ook zij worden allemaal gegrepen, waarna van Aert gaat. Maar ook hij haalt het niet. Met nog 16,5 km te gaan, doen er nog 16 man mee om de zege. Jan Anton en ik doen zijn in deze groep namens ING White van de partij. Op 15 km waag ik eens mijn kans, omdat Jan Anton eventueel nog kan winnen in een sprint. Er volgt geen directe reactie. Ik ben gaan vliegen. Als ik achterom kijk, zie ik nog even dat 2 renners wegrijden, maar mijn gat wordt steeds groter! Met 3 km te gaan weet ik het zeker. Ik ga hem winnen! Ik ga gewoon Paris-Roubaix winnen! Mijn vijfde en laatste monument, als eerste niet-Belg! Ik flik het gewoon op mijn 22e! Uiteraard weer met solo! Wat een dag! Deze is voor jou, David! Nog 1 belofte moet ik innen, en dat is het wereldkampioenschap! Maar nu eerst genieten van deze. Samen met vriendin, familie en ploegmaten. Achter mij komt de nog weggereden Stuyven als 2e binnen. Jan Anton maakt het podium compleet. Een goede ereplaats is er ook voor Arber! Hij wordt 7e. Amstel Gold Race Mijn voorjaar is eigenlijk al geslaagd. In de Amstel gaan we met een topploeg weer een gooi doen naar winst. Jan Anton, Xabi, Júan, Kjeld, Finlay, Jarne en ik starten hier. 5 van de 7 maken kans om hier te winnen. Als ik een grote kopgroep zie wegrijden, besluit ik er zelf naar toe te springen en zo rijd ik met 7 andere renners, waaronder Poels, vroeg in de koers weg. Anders moet wij de koers gaan dragen. Verrassend genoeg laten ze mij rijden en zo zit ik dus mee in de vroege vlucht. Rond 45 km beginnen ze achteraan met aanvallen. Wij als kopgroep rijden dan nog meer dan 2 minuten voor. Pijl zit in een clubje 6 van die weggereden is. Hij heeft van der Poel, Alaphillippe, Simmons, Gaudu en Vlasvov gevolgd. Simmons en Vlasov gaan later overboord, terwijl Schelling daar aansluit. Ik zit dan overigens nog altijd zeer fris. Dat van der Poel, Alaphillippe, Schelling en Jan Anton op 23 km van de meet aansluiten, vind ik dan ook absoluut geen probleem. De eerste 2 zitten namelijk echt helemaal kapot. Op de laatste keer Cauberg, op 17 km, zet ik aan. Niemand heeft een antwoord. Ik krijg vervolgens te horen dat Schelling ten aanval is getrokken, waarna Jan Anton zich in zijn wiel heeft genesteld. Bij hen valt het stil, waarna in de achtergrond een grote groep samen klontert. Met nog 5 km te gaan heb 1 minuut en 30 seconden over. Ik weet dus dat ik ga winnen! Als aanvaller van het eerste uur win ik voor het eerst de Amstel Gold Race! Wat een manier om deze te winnen! In de achtergrond komt Jan Anton overigens nog tot een fraaie 4e plaats. Waalse Pijl Jan Anton, Xabi, Júan, Kjeld, Milko, Jarne en ik maken onderdeel uit van het sterrenteam dat start in La Flèche Wallonne. Ik heb hier geen kans om te winnen als ik de hele koers ga afwachten. Op het moment dat ik zie dat Ryan vroeg aanvalt, spring ik naar hem en zijn 4 medevluchters toe. Gudmestad maakt even later onze kopgroep compleet. Ik heb overigens niet het idee dat ik mijn kunstje van afgelopen weekend zou kunnen herhalen. Met nog 39 km hebben we echter nog altijd 3 minuten. Dat vinden Roglic en Gaudu toch wel wat gevaarlijk te vinden. Zij gaan in de tegenaanval. Daarna volgen er nog meer aanvallen in de achtergrond. Met 21 km te gaan, is het gat 48 seconde op de eerste achtervolger Pidcock, 1 minuut op de 2e achtervolgende groep (met Jan Anton) en 1'33 minuut op het peloton. Op 16 km van de meet besluit ik dan ook om mijn medevluchters achter te laten en vol door te rijden. Het wordt dan mij tegen het peloton, omdat alle favorieten daarin weer zijn teruggezakt. Daartussen rijden overigens nog de andere aanvallers van het eerste uur, Gee, Fabbro, Ryan en Vervaeke. Alleen zij zijn helemaal kapot. Op 10 km van de finish waagt Stefano nog een poging om mij terug te halen. Maar de vogel is al gaan vliegen. Ik word niet meer ingehaald en win zo voor het eerst de Waalse Pijl! En weer vanuit de vlucht. Hoe dan! Stefano blijft de andere favorieten overigens nog wel voor en wordt zo knap 2e. Voor Jan Anton, Júan, Milko en Xabi zijn er ook nog mooie ereplaatsen, 5e, 13e, 17e en 21e. Luik-Bastenaken-Luik Ik kan een drieluik voltooien als ik vandaag win. Maar dat is niet zomaar even gedaan. Met Kjeld, Xabi en Jan Anton hebben we ook nog andere troeven. Met Finlay, Paulo en Jarne hebben we goede knechten aan de start staan. Pogacar is er vandaag overigens niet bij, vanwege een blessure. 6 mannen vertrekken vroeg. Wij moet hopen op een vroege koers, want op dit parcours zijn punchers meer in het voordeel. Paulo en Finlay maken er al vroeg een harde wedstrijd van, want dat is op dit parcours echt nodig. Op de La Redoute trek ik dan als eerste mijn registers open. Jan Anton en Evenepoel zijn mee. Ook Sheffield, van der Poel en Uijtdebroeks proberen dit gat te dichten. Sheffield komt er even bij, maar moet dan alsnog passen. Als Evenepoel dan uit het niets aanvalt, blijven Jan Anton en ik gewoon rustig kop op over kop rijden. Op la Roche-aux-Faucons sluit ik opnieuw aan bij de Belg, terwijl Jan Anton terugzakt in de groep Roglic en Kjeld. De Belg heeft zich opgeblazen, want op de uitloper rijd ik hem uit het wiel. Zo rijd in mijn eentje tegen de achtervolgende groep. Hoewel ik aan het einde wel wat stil val en een klein half minuutje verlies, weet ik mijn leiding te handhaven. En zo win ik ook deze klassieker. Mijn 2e monument van het jaar en het 1e monument dat ik voor de 2e keer win! Wat een dag! Kjeld, Jan Anton en Xabi worden 9e, 17e en 24e. Prestaties renners april Het was een geweldig voorjaar voor de ploeg op klassiekergebied. De klassiekers hebben we met een mooie stijl gedomineerd. In de komende periode lijken onze klassementrenners het in de Giro op te mogen nemen tegen Vingegaard. Pogacar zou ook starten, maar raakte geblesseerd. Eerst maar eens terugblikken april. @chrisje1993 @Svenpunt @Bogatyr @Copywriter @FlyD @Blom @007mark @ElMarcos @DemoN @neva @Elano @Djurovski @bas huijsmans Wederom bedankt voor de reacties en de likes! 14 september 2023 bewerkt door aron24 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 14 september 2023 Share Geplaatst 14 september 2023 Mag ik eens een keer een screentje van hoe Doka zich heeft ontwikkeld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 14 september 2023 Share Geplaatst 14 september 2023 Als ploeg zijn we haast onverslaanbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 14 september 2023 Share Geplaatst 14 september 2023 Een maandje in de marge voor Juan. Toch is een dertiende plek in Wallonie op je 20ste helemaal niet verkeerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blom Geplaatst 14 september 2023 Share Geplaatst 14 september 2023 Wat een prestaties, chapeau. Kjeld blijft hangen en kan de vervolgstap in zijn carriere helaas niet zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten