19CH98 Geplaatst 14 juni 2023 Share Geplaatst 14 juni 2023 Mooi dat je een nieuwe club erbij hebt van nog een niveau hoger. Dat laat zien dat je in dit project nog steeds voortgang maakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 16 juni 2023 Auteur Share Geplaatst 16 juni 2023 Hoofdstuk 3.2: Zweetdruppels op mijn telefoon Poeh, we merken dat de transferperiodes intensiever en intensiever worden. Zelf kochten we met Ajax 10 nieuwe spelers, voor een totaalbedrag van 14.5 miljoen. Eerder op 1 juli van 2024 werden al 6 transfervrije spelers verwelkomd. We zitten veel in de Spaanse vijver te vissen, hier halen we veel talentjes vandaan. Naast de 16 eerdere spelers die hun uitleenbeurt verlengden kwam er nog een hele waslijst aan uitleenbeurten aan bij. Uiteindelijk slaagden we erin om 61 spelers naar onze dochterclubs uit te lenen. Aan Austria Vienna – de dochterclub met de hoogste reputatie – wisten we het makkelijkste spelers uit te lenen. Veel spelers vonden zichzelf inmiddels te goed voor onder andere Zilina. Hierheen vertrokken dan ook de grotere namen, zoals: Unuvar, Fitz-Jim, Kaplan, Vos en Hato. Groot minpunt is dat de Oostenrijkse competitie nog niet speelbaar is, dus we hebben hier weer eens een gebrek aan inzicht. Naar Zilina vertrokken er 9 spelers, waar er nog 5 zaten. Dat maakt dus 14 Ajacieden in totaal. De bekendere namen zijn Baas, Godts, Regeer en Salah-Eddine. Die mogen hun kunsten gaan laten zien in Slowakije en in de Europa League. Zilina strandde in de voorronde van de Champions League, maar de competitiefase van de Europa League haalden ze wel. Maar liefst 19 spelers vertrokken naar Spanje, naar Lleida dus. Te veel zou je eigenlijk kunnen zeggen, maar we hebben nog geen dochterclub van een vergelijkbaar niveau (die wens is er dus wel). Hier mogen de Ajacieden dus ook de competitie met elkaar aangaan. In Zwitserland besloten ze dit seizoen een nieuwe transferregel toe te voegen. Hierdoor mag FC Sion maximaal 3 spelers van ons lenen. Dit was vorig seizoen nog niet zo, toen hadden we er nog 9 spelers gestald. Deze dochterclub heeft dus niet per se de prioriteit, de regel helpt wel om in ieder geval bij deze club selectief na te denken hoe wij ze het beste kunnen helpen. Wij hebben zelfs nog geprobeerd om spelers transfervrij aan te bieden, maar daar gingen ze nog niet op in. Uiteindelijk waren het Pierie, Rasmussen en Sontje Hansen die naar Zwitserland vertrokken. In Belgie hebben we ook met wat beperkingen te maken. Aan Oostende kunnen we zeker wel spelers uitlenen, maar voor spelers boven de 22 jaar geldt een maximum van 6 spelers. Uiteindelijk wisten we slechts 5 spelers hier te stallen. Veel spelers die geschikt hadden kunnen zijn zaten al bij Zilina, die club krijgt meer prioriteit omdat zij Europees spelen. De bekendste naam van de 5 spelers is Essanoussi, die we eerder overnamen van Helmond Sport en vorig seizoen nog bij Sion speelde. Dashboard: @Copywriter @Koenbres @bas huijsmans @Djurovski @ElMarcos @Tim Windt @Marius @19CH98 @BA1986 @MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 16 juni 2023 Share Geplaatst 16 juni 2023 Je bent er maar druk mee, 61 spelers is een ongelofelijk aantal. Hopelijk kan dit tot een aantal successen leiden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 16 juni 2023 Share Geplaatst 16 juni 2023 Serieuze aantallen inderdaad, dat was mij ook al opgevallen. Ik ben vooral benieuwd naar de vruchten die je kan plukken van de samenwerking met Austria. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 16 juni 2023 Share Geplaatst 16 juni 2023 Je netwerk begint aardig vorm te krijgen. Daar bovenop heb je ook nog eens 61! spelers weten te verhuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 16 juni 2023 Share Geplaatst 16 juni 2023 Verheug me nu al op de resultaten in de Oostenrijkse competitie. En hopelijk kan je het Red Bull consortium van de troon stoten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 19 juni 2023 Auteur Share Geplaatst 19 juni 2023 (bewerkt) Hoofdstuk 3.3: Wisselend Het is bijna Kerst en het is nog wachten op de echte hoogtepunten. Met Ajax gaan we erg lekker in de Champions League en hebben we 16 punten na 6 wedstrijden in de (nieuwe) competitiefase. In de Eredivisie is het al duidelijk dat we met Feyenoord om het kampioenschap spelen. Zij hebben 44 punten uit 17 wedstrijden, wij 43 punten uit 16 wedstrijden. Hoe Austria Vienna het doet is nog onbekend. Gezien de spelersstatistieken verwacht ik daar geen wonderen. Kaplan is de best presterende Ajacied met 2 goals en een gemiddelde van 7.1. Dus de fanboys moeten nog even geduld hebben. Oostende heeft het pittig in Belgie. Ze staan op de 12e plek met maar 6 punten boven de laatste plek. Geen één van de ingezonden Ajacieden lukt het daar uit te blinken Sion doet het iets beter dan vorig seizoen, maar we hoeven daar ook nog geen wonderen te verwachten. Ze staande 6e en schuren tegen de plekken aan die mee mogen strijden om Europees voetbal. Van de 3 Ajacieden die daar voetballen is het Rasmussen die de beste cijfers kan overhandigen. Hij scoorde 6 keer en gaf 2 assists. Zilina heeft wel een interessant seizoen nu. Ze plaatsten zich voor de Europa League en door het volle programma hebben ze het in de Slowaakse competitie wat zwaarder dit seizoen. In Slowakije staan ze nu 3e en in de Europa League maken ze nog kans om door te gaan naar de volgende ronde. Maar met wedstrijden te gaan tegen Villareal en Monaco, schat ik die kans niet heel groot in. Onze Regeer is daar lekker bezig, hij scoorde al 8x en gaf 2 assists in 29 wedstrijden. Het Spaanse Lleida doet weer bovenin mee. Of sterker nog, ze staan eerste met een punt voorsprong op de nummer twee. Aangezien alle ploegen daar bovenin wel punten verliezen, kan het nog wel alle kanten op. En wederom mogen we het nieuws delen dat er weer een dochterclub in aantocht is! Deze keer hoop ik zelf op een club die wat verder van Centraal-Europa afligt. Dashboard: Bedankt voor de reacties wederom! @Copywriter @Koenbres @bas huijsmans @Djurovski @ElMarcos @Tim Windt @Marius @19CH98 @BA1986 @MNie @Tim' 22 juni 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 juni 2023 Share Geplaatst 19 juni 2023 Ajax lijkt het zelf voortreffelijk te doen. Van de dochterclubs lijken we geen mirakels te hoeven verwachten, al doen Zilina en Lleida het respectievelijk toch meer dan behoorlijk zo te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 19 juni 2023 Share Geplaatst 19 juni 2023 Zelf doe je het geweldig maar de dochterclubs lijken niet meteen mee te kunnen met de trend die in Amsterdam is ingezet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 19 juni 2023 Share Geplaatst 19 juni 2023 De resultaten bij de dochterclubs vallen tegen. Tijd om Ajax dna daar heen te sturen door zelf daar de manager aan te stellen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 19 juni 2023 Share Geplaatst 19 juni 2023 Ik ben vooral benieuwd naar de volgende club! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 22 juni 2023 Share Geplaatst 22 juni 2023 Wat een tof concept! Heb net je hele verhaal teruggelezen, maar je mag me voortaan een tag geven Benieuwd welke club je nog meer gaat helpen. Zit er eigenlijk een maximum aan het aantal satellietclubs? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 22 juni 2023 Auteur Share Geplaatst 22 juni 2023 (bewerkt) Hoofdstuk 3.4: Polen komt nog wel De opties voor onze 6e dochterclub zijn binnen. Mooi, tijdens de winterstop en ruim vooraf de transferdeadline (begin januari hebben we het over). Ten eerste zaten er weer twee Poolse clubs bij. Wisla Krakow, dat inmiddels op een niveau lager uitkomt en Pogon was de tweede. Sinds we begonnen zijn met dit avontuur, blijven de Poolse clubs maar steeds terugkomen. We gaan zeker nog een keer toehappen, maar er zaten deze keer toch nog wel twee interessantere namen tussen. Ten eerste Hajduk uit Kroatie. De club zat op het moment van schrijven op de 3e plek in hun nationale competitie, dus Europees voetbal is voor hun zeker realistisch. Aangezien ik dit kan inzien, betekent ook direct dat ze in een speelbare competitie spelen. De tweede club is AIK, voor het eerst een optie uit Scandinavie. John Guidetti speelt daar nog steeds. Ze spelen niet in een speelbare competitie en daar op wachten gaat nog bijna een jaar duren doordat hun seizoen rond de winter begint. Kiezen voor Hajduk is rationeel gezien wellicht de betere keuze, maar we gaan toch voor AIK. Wat nu een extra bijkomstigheid is, is dat we met verschillende transferdeadlines te maken hebben. Hierdoor heb ik langere periodes waarin ik spelers kan slijten. Of, dat ik eerst kan focussen op de clubs waarvoor de transferdeadlines het eerste verlopen en dat we niet aan alle clubs tegelijk hoeven te leveren. Tot nu toe is het eigenlijk nog een grote chaos en bieden we redelijk willekeurig aan, maar in de toekomst willen we dat met wat meer beleid gaan doen. Transferperiodes winter Dashboard: @Copywriter als dat speltechnisch kan (zonder extra manager te maken), dan hoor ik dat graag @Tim' je zit bij de fanclub! En toen ik even snel gegoogled had, kwam daar geen (duidelijk) antwoord naar voren. Heb sowieso voorbeelden gezien van 10+. Dus laten we het erop houden dat dit onderdeel van het experiment is. Als ik tegen een max aanloop, dan even kijken wat ik daarmee doe. Eerst maar dat maximum vinden. @Copywriter @Koenbres @bas huijsmans @Djurovski @ElMarcos @Tim Windt @Marius @19CH98 @BA1986 @MNie @Tim' 22 juni 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 22 juni 2023 Share Geplaatst 22 juni 2023 @Chiemel als je de ingame editor gebruikt wat ik vermoed om de dochterclubs aan te trekken kan je de manager vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 22 juni 2023 Auteur Share Geplaatst 22 juni 2023 5 minuten geleden zei Copywriter: @Chiemel als je de ingame editor gebruikt wat ik vermoed om de dochterclubs aan te trekken kan je de manager vervangen. Gebruik geen in-game editor voor de dochterclubs. Alleen aan het begin alle bestaande dochterclubs eruit gegooid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 22 juni 2023 Share Geplaatst 22 juni 2023 Weer een extra club erbij, mede door de anders lopende transferperiode kan je nu bijna het hele jaar door spelers naar je dochterclubs sturen. Het lijkt mij dus een prima beslissing! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 22 juni 2023 Share Geplaatst 22 juni 2023 Gezien de transferperiodes lijkt AIK mij ook een goede keuze. Hopelijk verschillen de teams ook genoeg in kwaliteit om ze allemaal wat vooruit te kunnen helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 22 juni 2023 Share Geplaatst 22 juni 2023 Je hebt een mooie serie clubs. Zelf had ik Hadjuk gekozen, maar AIK is ook prachtig om erbij te hebben. je verovering van Europa duurt voort zo! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 22 juni 2023 Share Geplaatst 22 juni 2023 Ondanks dat AIK natuurlijk een fijne optie is had ik misschien toch wel voor Hajduk durven kiezen. Maar zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 22 juni 2023 Share Geplaatst 22 juni 2023 Toch mooi hoe best grote namen in eigen land toch satellietclub wilt worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 26 juni 2023 Auteur Share Geplaatst 26 juni 2023 Hoofdstuk 3.5: April, transferdeadline Zweden gepasseerd AIK kreeg nog een maand extra om spelers van ons te huren. We hadden zeker nog wat spelers rondlopen in Jong Ajax en Ajax 1 die naar Zweden mochten vertrekken, maar de meesten wilden niet. Spelers die nog bij Ajax zitten, maar niet in Ajax 1 aan speeltijd toekomen, zijn bijvoorbeeld Daramy en van Axel Dongen. Uiteindelijk vertrokken er twee talenten naar AIK, dat waren Faberski en de Spaanse verdediger Reyes die we eerder overnamen van Ceuta. Nu het begin april is, kunnen we direct de tussenstanden van de verschillende dochterclubs erbij pakken. Onze kersverse kampioen Zilina werd eerder in februari in de knock-outfase van de Europa League uitgeschakeld. Dus die hebben het redelijk lang volgehouden in Europa. Toen hun programma hierna wat rustiger werd, kropen ze ook weer naar de eerste plek in de Slowaakse competitie toe. Het Spaanse Lleida wonnen bijna al hun wedstrijden na de winterstop, hierdoor staan ze nu 7 punten los, met nog 6 wedstrijden te gaan. Kans op promotie is dus zeer groot. Oostende heeft geen makkelijk seizoen. Ze strijden nog steeds tegen degradatie, ook al wisten ze wel 9 punten te pakken in de laatste 4 wedstrijden. Als ze hun laatste wedstrijd winnen kunnen ze de play-offs om degradatie nog ontlopen. FC Sion doet het na de winterstop ook behoorlijk. Ze zijn naar de 5e plek gestegen en daar lijken ze ook te gaan eindigen. Op deze plek maken ze nog kans op Europees voetbal volgend seizoen. Austria Vienna is nog een black box, op 14 juni wordt het land speelbaar en komen we erachter op welke positie ze zijn geëindigd. Dashboard: Bedankt voor alle reacties! @Copywriter @Koenbres @bas huijsmans @Djurovski @ElMarcos @Tim Windt @Marius @19CH98 @BA1986 @MNie @Tim' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 26 juni 2023 Share Geplaatst 26 juni 2023 Spannende tijden voor veel van de dochterclubs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 26 juni 2023 Share Geplaatst 26 juni 2023 Behalve KVO doen de clubs het eigenlijk prima. Hopelijk ook nog goed nieuws vanuit Oostenrijk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 26 juni 2023 Share Geplaatst 26 juni 2023 Vooral spannend of Oostende erin blijft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 26 juni 2023 Share Geplaatst 26 juni 2023 Er is nog genoeg om de spanning erin te houden, maar het is volgens mij vooral hopen op een goed resultaat van Oostende. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten