Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Challenger Pro League

Bogatyr

Aanbevolen berichten

Vandaag gaat de Challenger Pro League van start. Een nieuw format, dus ook nieuwe teams. Verschillende beloften teams treden vanaf nu ook aan in de tweede divisie van België.

Ik kijk vooral uit naar hoe het vernieuwde SK Beveren het zal doen aangezien dit ook maar 5 minuten wandelen is vanaf mij thuis. Het liefst zie ik ze promoveren zodat ik volgend seizoen toch meer naar het voetbal kan gaan. 

Vandaag neemt nieuwkomer FC Dender het thuis op tegen Lommel SK. Virton ontvangt RWDM.

image.thumb.png.bd9af81f88da5e0957f0f8f1d96c833a.png

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Bogatyr:

Vandaag gaat de Challenger Pro League van start. Een nieuw format, dus ook nieuwe teams. Verschillende beloften teams treden vanaf nu ook aan in de tweede divisie van België.

Ik kijk vooral uit naar hoe het vernieuwde SK Beveren het zal doen aangezien dit ook maar 5 minuten wandelen is vanaf mij thuis. Het liefst zie ik ze promoveren zodat ik volgend seizoen toch meer naar het voetbal kan gaan. 

Vandaag neemt nieuwkomer FC Dender het thuis op tegen Lommel SK. Virton ontvangt RWDM.

image.thumb.png.bd9af81f88da5e0957f0f8f1d96c833a.png

Help me even, is dit dan de divisie onder de Pro League? Of zit het nog een divisie lager? 

Beveren wel een iconische club natuurlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is van Club Brugge. Het is iets Belgisch, een pakkende naam die past bij de generatie van nu. Groot gelijk hebben ze. Overigens is dit geen misselijke competitie, veelal afgezakte teams met veel potentie. Zie Union en Antwerp. Maar ook een KV Mechelen wat de bekerfinale bereikt. Veel spektakel en van wat ik heb begrepen doet de top weinig onder de teams in de onderste regionen van de Jupiler Pro League.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei FlyD:

https://www.worldfootball.net/teams/ksk-beveren/2006/2/

Dat was het meest extreme jaar denk ik.

Dan was het de enige Belg in de basis geloof ik. Had ik gezien tijdens een filmpje op Youtube. Die filmpjes blijven geweldig. Hoe ze Nederlands leren enzo.. met Yaya Toure e.d. 

Ook mede omdat het in mijn gemeente is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei ElMarcos:

Heeft deze competitie ook zo'n ingewikkeld play-off model als het hoogste niveau eigenlijk?

Eerste 2 promoveren rechtstreeks. 3 tot 6 doen play-offs en de winnaar daarvan mag aantreden tegen de nummer 14 uit 1A. Dit is dus een samenvoeging van het Engelse en het Duitse systeem. Dat eerste is dus Engels, maar daarna moet die winnaar dus zoals in Duitsland nog tegen de 3e laatste uit de hoogste afdeling. De laatste 2 ploegen degraderen uit het profvoetbal naar het amateurniveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Aaron21:

Eerste 2 promoveren rechtstreeks. 3 tot 6 doen play-offs en de winnaar daarvan mag aantreden tegen de nummer 14 uit 1A. Dit is dus een samenvoeging van het Engelse en het Duitse systeem. Dat eerste is dus Engels, maar daarna moet die winnaar dus zoals in Duitsland nog tegen de 3e laatste uit de hoogste afdeling. De laatste 2 ploegen degraderen uit het profvoetbal naar het amateurniveau.

Hmm, dat is een vrije eenvoudige dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites