Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Marvel

PatjePauw

Aanbevolen berichten

12 uur geleden zei PatjePauw:

Ben ik de enige die She-Hulk echt een klote serie vind?

Nee, zeker niet. Ik geef het steeds weer eens kans maar het lijkt alsof elke aflevering nóg slechter is dan de vorige. Dit is wel echt een absoluut dieptepunt aan het MCU. En zeker na series als WandaVision, Hawkeye en Moon Knight had ik er toch een hoop meer van verwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het nadeel is dat je bij elke MCU serie een superhelden serie verwacht. Dit is alleen geen superhelden serie, maar meer een soort slice of life van iemand die toevallig ook superkrachten heeft. Het heeft ook niet een bepaald doel en dat mis ik dus ook wel, het gaat nergens heen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Erwin.:

Het nadeel is dat je bij elke MCU serie een superhelden serie verwacht. Dit is alleen geen superhelden serie, maar meer een soort slice of life van iemand die toevallig ook superkrachten heeft. Het heeft ook niet een bepaald doel en dat mis ik dus ook wel, het gaat nergens heen.

Klopt, dat is een aanpassing op zich. Maar het is voor mij vooral het probleem dat geen enkele grap echt grappig is, dat veel acteurs uit de serie niet zo goed kunnen acteren, dat de CGI er niet uit ziet en dat ze van Wong een grote grap hebben gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Tim':

Klopt, dat is een aanpassing op zich. Maar het is voor mij vooral het probleem dat geen enkele grap echt grappig is, dat veel acteurs uit de serie niet zo goed kunnen acteren, dat de CGI er niet uit ziet en dat ze van Wong een grote grap hebben gemaakt.

Dit vat het enorm goed samen voor mij. Het oogt allemaal ‘net niks’ en daardoor voel ik totaal geen binding met deze serie. Bruce Banner heeft jaren moeten wennen aan zijn “Hulk”, terwijl onze advocate drie keer met een steen moest gooien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei PatjePauw:

Dit vat het enorm goed samen voor mij. Het oogt allemaal ‘net niks’ en daardoor voel ik totaal geen binding met deze serie. Bruce Banner heeft jaren moeten wennen aan zijn “Hulk”, terwijl onze advocate drie keer met een steen moest gooien. 

Dat was vergelijkbaar zoals het in de comics ook is gegaan. Bruce blijft wel een stuk sterker.

Ik had Ms Marvel aanvankelijk overgeslagen, maar daar toch nog aan begonnen en ik vind het vermakelijker dan ik eerst had verwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms moet je iets, dus ik ben in het Marvel filmuniversum gestart en daarbij houd ik het lijstje 'chronologische volgorde in het universum' vast. Begonnen dus met Captain America: first avenger. Die ging nog wel, vooral omdat ik door die film The Boys nóg leuker ben gaan vinden. Maar goed, nu ben ik dus bij Iron Man 1. Was het echt de bedoeling dat hier veel komische noten in moesten zitten? Man, wat een droevige timing en voorspelbare komedie. Verder wel aardig gemaakt als film hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Titan:

Soms moet je iets, dus ik ben in het Marvel filmuniversum gestart en daarbij houd ik het lijstje 'chronologische volgorde in het universum' vast. Begonnen dus met Captain America: first avenger. Die ging nog wel, vooral omdat ik door die film The Boys nóg leuker ben gaan vinden. Maar goed, nu ben ik dus bij Iron Man 1. Was het echt de bedoeling dat hier veel komische noten in moesten zitten? Man, wat een droevige timing en voorspelbare komedie. Verder wel aardig gemaakt als film hoor. 

Een paar pagina's terug heb ik een 'MCU volgorde' gepost.

Mijn aanraden is eigenlijk wel om, als je voor het eerst kijkt, alles via de release volgorde te kijken. Zodoende ontloop je spoilers in mid- of endcredit scenes. (of tijdens de film in zijn algeheel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-9-2022 om 16:55 zei Titan:

Pardon, ga je mond eens snel spoelen met groene zeep jongeman. :classic_blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-9-2022 om 18:46 zei Chimpa:

Gisteren Thor gezien en ik vond het best tegenvallen. Ik vond het allemaal nét niet. 

Had hetzelfde. Jammer want met deze regisseur hadden ze er echt iets gaafs van kunnen maken. Vond Gorr maar slecht uitgewerkt en totaal niet de villain die hij in de comics is. Vond het einde ook pover voor een Marvel film en datzelfde gold voor de eind credits.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Lazy:

Had hetzelfde. Jammer want met deze regisseur hadden ze er echt iets gaafs van kunnen maken. Vond Gorr maar slecht uitgewerkt en totaal niet de villain die hij in de comics is. Vond het einde ook pover voor een Marvel film en datzelfde gold voor de eind credits.

Rond hem ook net af. Heb eigenlijk 2 uur ongeboeid zitten kijken. Eigenlijk geen moment er in gezogen. Echt zo’n ‘check’ die kan van t lijstje film. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-9-2022 om 16:55 zei Titan:

Inmiddels twee films verder. Iron Man 2 vond ik een stuk vermakelijker dan de eerste en een film waar Scarlett J. aan meedoet, is sowieso leuk om te kijken, los van het verhaal. Daarna Thor (de eerste). Prima filmpje, eigenlijk nog wel intelligent in elkaar gezet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste twee afleveringen van She-Hulk hebben de moeite echt waard gemaakt. 

Vooral in de laatste gooit Marvel een heerlijke brok aan zelfspot erin. Eventjes teasen dat Kevin Feige voorbij kwam, bleek het de AI K.E.V.I.N. te zijn. 

Nu een maandje de tijd nemen om verder te gaan met mijn MCU rewatch; bijna tijd voor Wakanda Forever. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@PatjePauw en @Michaelinho* ik moet jullie gelijk geven. Eerste afleveringen zag ik de bui al weer hangen met Ms. Marvel, maar achteraf gezien eigenlijk best goed mee vermaakt. Bijzondere switch van highschool setting naar meer gritty opeens. Sowieso vind ik haar powers tof, en ben ik meer van de street level superhelden (in tegenstelling tot haar idool, Captain Marvel). 

Net als Moonknight best aardig, en hoop ik ook meer van te gaan zien (iig in The Marvels volgend jaar al).

Link naar opmerking
Deel via andere websites