PatjePauw Geplaatst 5 mei 2022 Share Geplaatst 5 mei 2022 Kon er nog geen verzameltopic over vinden, dus waarom zou ik hem dan niet aanmaken? Ik geloof niet dat ik de enige Marvel-fan/enthousiasteling ben op dit forum, dus waarom zullen we het er niet op een centrale plek met elkaar over hebben? We gaan het hier hebben over de MCU, de Spider-Verse, X-Men.. Alles wat binnen Marvel valt en dus in welke hoedanigheid dan ook op TV is verschenen. Favoriete serie: Daredevil/Moonknight Daredevil staat voor mij gelijk aan alles wat ik zo tof vind aan Marvel. Moon Knight is de eerste strip die ik ooit las van Marvel, dus dat alles dan samenkomt in deze serie voelt als bijna perfect. Favoriete film: Doctor Strange In het begin was ik nogal sceptisch over deze film, maar al snel is het mijn favoriet van de nu 28 tellende reeks aan films. Je leert het karakter kennen en zijn groei en tussendoor zie je flitsen van wat de MCU ooit zal worden. Favoriete Villain: Erik Killmonger Misschien komt dit omdat hij fantastisch neergezet is door Michael B. Jordan, maar ik vond het in alles kloppen en had soms zelf medelijden met hem; waar ik dit bij andere villains niet had. Favoriete held: Dr. Strange Zijn cynische, sarcasme, humor... alles wat hij zegt en doet slaat aan bij mij. Spoiler Favoriete serie: Favoriete film: Favoriete villain: Favoriete held: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miz Geplaatst 5 mei 2022 Share Geplaatst 5 mei 2022 Is Spiderman Marvel? Dan is hebben al mijn favorieten betrekking daarop. Black Panther vind ik ook nog wel leuk, maar al die andere bagger.. Nee dankje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 5 mei 2022 Share Geplaatst 5 mei 2022 2 uur geleden zei PatjePauw: Kon er nog geen verzameltopic over vinden, dus waarom zou ik hem dan niet aanmaken? Ik geloof niet dat ik de enige Marvel-fan/enthousiasteling ben op dit forum, dus waarom zullen we het er niet op een centrale plek met elkaar over hebben? We gaan het hier hebben over de MCU, de Spider-Verse, X-Men.. Alles wat binnen Marvel valt en dus in welke hoedanigheid dan ook op TV is verschenen. Favoriete serie: Daredevil/Moonknight Daredevil staat voor mij gelijk aan alles wat ik zo tof vind aan Marvel. Moon Knight is de eerste strip die ik ooit las van Marvel, dus dat alles dan samenkomt in deze serie voelt als bijna perfect. Favoriete film: Doctor Strange In het begin was ik nogal sceptisch over deze film, maar al snel is het mijn favoriet van de nu 28 tellende reeks aan films. Je leert het karakter kennen en zijn groei en tussendoor zie je flitsen van wat de MCU ooit zal worden. Favoriete Villain: Erik Killmonger Misschien komt dit omdat hij fantastisch neergezet is door Michael B. Jordan, maar ik vond het in alles kloppen en had soms zelf medelijden met hem; waar ik dit bij andere villains niet had. Favoriete held: Dr. Strange Zijn cynische, sarcasme, humor... alles wat hij zegt en doet slaat aan bij mij. Toon verborgen inhoud Favoriete serie: Favoriete film: Favoriete villain: Favoriete held: Hele grote Marvel fan hier. Niet qua strips, maar wel qua games en since de MCU de films. Heb vorig jaar tijdens de lockdown in december/januari via Disneyplus de hele reeks een keer in de juiste volgorde gekeken. Episch Favoriete serie: Loki, omdat die eigenlijk de echte kickstart was van de nieuwe phase in de MCU. Vond Hawkeye ook tof. Vooral omdat het zeer laagdrempelig was en eigenlijk geen hele gekke dingen had zoals de multiverse, buitenaards etc. Moon Knight heb ik nog niet gekeken. Kijk graag alles in 1 keer en niet elke week 1 aflevering. Ik wacht dus nog even Favoriete film: Guardians of the Galaxy 1&2. De vibe in die films is echt geweldig en dan met name de muziek. Favoriete villain: Dat had Ultron moeten zijn, maar die viel uiteindelijk vies tegen. Misschien dan wel Baron Zemo, maar dan puur vanwege: Spoiler Favoriete held: Star Lord. Vind ook dat Chris Pratt echt een geniale casting is voor hem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 5 mei 2022 Share Geplaatst 5 mei 2022 Moon Knight is de eerste MCU series die gewoon totaal niet met mij klikt. Keek zelfs met meer interesse naar Falcon. Had er veel verwachtingen van. Ga de 13e naar MoM 🙂 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 5 mei 2022 Share Geplaatst 5 mei 2022 Favoriete serie: Daredevil & Hawkeye Daredevil was voor mij de eerste Marvel-serie die ik echt heb gevolgd. Hawkeye vond ik sowieso een leuke serie, mede door de reden die Lazy hierboven aangeeft, gewoon 'normale' mensen die een conflict oplossen. En daarbij een hele leuke cast. Favoriete film: Captain America: The Winter Soldier & Guardians of the Galaxy Vol. 2 The Winter Soldier is wat mij betreft de spannendste film, waar ook een hoop samenkomt uit oudere films en karakters als Falcon en The Winter Soldier worden geïntroduceerd. GOTG2 was absoluut een grappige film, met hele goede muzikale keuzes (niet onbelangrijk). Favoriete villain: Erik Killmonger Helemaal eens met PatjePauw. Favoriete held: Hawkeye & Moon Knight Hawkeye is stiekem degene die in bijna alle films de Avengers bij elkaar houdt (in Age of Ultron is dat duidelijker). Oscar Isaac is altijd top en ook als Moon Knight. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PatjePauw Geplaatst 5 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 5 mei 2022 3 uur geleden zei Miz: Is Spiderman Marvel? Dan is hebben al mijn favorieten betrekking daarop. Black Panther vind ik ook nog wel leuk, maar al die andere bagger.. Nee dankje. Jazeker! Marvel ansich in heel groot. Spider-Man (+ alles wat erbij hoort zoals Venom, Morbius etc) is alleen ooit verkocht aan Sony, net zoals de X-Men verkocht waren door Marvel aan Fox (welke weer gekocht zijn door Disney, waar Marvel dan weer ondervalt...) https://www.slashfilm.com/637636/who-owns-the-movie-rights-to-marvel-characters-a-comprehensive-guide/ Via die site lees je precies van wie wat is. Is bij sommige karakters (Spider-Man, Scarlet Witch, Quicksilver) misschien wat lastig te begrijpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 5 mei 2022 Share Geplaatst 5 mei 2022 Ik ben minder fan van Marvel sinds Disney aan het roer staat. Ik vind Pixar ook minder geworden sinds de Disney overname. Maar ik ben nu wel bij E9 van WandaVision. Ivm tijdgebrek omdat we as zaterdag nieuwe Dr Strange en Multiverse gaan kijken begonnen bij E3 van Wanda ipv E1 je krijgt ook recap. Maar vind het best gaaf. Aantal anderen Marvel dingen laatste jaren wel oke vond/vindt: Avengers End Game en die ervoor en erna ofzo. Moonknight comics niet gelezen maar de 1e episode gezien tot nu toe en dat smaakt naar meer. Daredevil vond eerste twee seizoenen wel erg tof/goed. Paar jaar geleden Jessica Jones gezien maar op geven moment mee gestopt maar Killgrave vind ik wel heel vet/tof. En met Agents of Shield ben ik tot en met seizoen 4 gekomen. Maar Loki, Inhumans en Hakweye en dat soort dingen niks van gezien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PatjePauw Geplaatst 6 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 6 mei 2022 @Kyrill Als je zoveel mogelijk wilt snappen van MoM, raad ik je het volgende om te kijken aan: Series: WandaVision Loki What If? Films: Doctor Strange Spider-Man: No Way Home (en, als je Strange nog beter wilt leren kennen, onderstaande films waarin hij zijn opwachting maakt:) Thor: Ragnarok Avengers: Infinity War Avengers: Endgame Ik snap dat je tijd schaars is, maar je kan natuurlijk zaterdag gaan genieten van de film en later die dingen weer kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 6 mei 2022 Share Geplaatst 6 mei 2022 Favoriete serie: Loki Favoriete Film: Thor Ragnarok Favoriete held: Thor, heerlijke combinatie van actie en een goede dosis humor. Favoriete Villain: vind dit een lastige maar ga toch voor Thanos gaan omdat daar de mooiste reeks mee opgebouwd is imo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 6 mei 2022 Share Geplaatst 6 mei 2022 Voor mij is het alleen Spider-man, mag dat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PatjePauw Geplaatst 6 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 6 mei 2022 39 minuten geleden zei La Pulga: Voor mij is het alleen Spider-man, mag dat? Alles is geoorloofd haha. Betreft het alleen de film-adapties, of ook de tekenfilms, comics etc.? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 6 mei 2022 Share Geplaatst 6 mei 2022 1 uur geleden zei PatjePauw: Alles is geoorloofd haha. Betreft het alleen de film-adapties, of ook de tekenfilms, comics etc.? Vroeger uiteraard de tekenfilms, op Fox Kids. Nu de films al moet ik de laatste nog zien. Vooral de games op de Playstation vind ik erg nice, beide uitgespeeld en dat lukt mij lang niet met elke game. Ik denk dat hiervoor mijn laatste game dat ik heb uitgespeeld GTA V was op de PS3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 6 mei 2022 Share Geplaatst 6 mei 2022 Favoriete serie: gelijkspel tussen Moon Night en WandaVision Favoriete film: Doctor Strange Favoriete villain: magneto Favoriete held: Wanda / Wolverine / Thor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 mei 2022 Share Geplaatst 7 mei 2022 Ik heb niet per se favoriete serie, film , villain en of held. Zo onwijs Marvel fan ben ik zoals ik al zei niet echt. Maar ik ben wel blij dat ik WandaVision heb afgekeken gisteravond en zou ergens tussen 7,5-8.0 geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 7 mei 2022 Share Geplaatst 7 mei 2022 Gisteren naar de nieuwe Dr Strange geweest. was een goeie en iets meer horror-ish dan andere MCU films. Mag ook wel met Raimi natuurlijk. Zal het lijstje ook nog even invullen Favoriete serie: Loki+Wandavision Favoriete film: X-Men: Days of Future Past/GOTG2/Infinity War Favoriete villain: Ik heb goeie hoop op He Who Remains. Daarnaast Loki en Yondu (voor zover die laatste echt een villain is) Favoriete held: Normaal gezien Hulk, al is zijn filmrepertoire nog niet om naar huis te schrijven. In de MCU: Dr. Strange, Rocket en Wanda Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 mei 2022 Share Geplaatst 7 mei 2022 (bewerkt) Favoriete serie: Hawkeye tot zo ver. Pakt mij meer dan Loki en Falcon wat ik nog steeds moet afkijken overige series door tijdgebrek nog niet gezien Favoriete Film: Thor ( plus vervolgen ) Favoriete held: Thor en Hawkeye Favoriete Villain: Heb ik niet Favoriete serie: Hawkeye maar kijkt weinig series Favoriete Film: Avengers endgame Favoriete held: Spiderman Favoriete Villain: Thanos ( snap ) 2e lijst is van zoon 7 mei 2022 bewerkt door Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 7 mei 2022 Share Geplaatst 7 mei 2022 (bewerkt) Kijk! Een topic naar mijn hart. Marvel gaat altijd als zoete koek bij mij naar binnen. Favoriete serie: Hawkey Een prettige, down to earth afwisseling, van al het buitenaardse, multiverse etc. de laatste tijd. Overigens vond ik Wandavision en Loki ook leuke series. Falcon vond ik echt niet best, What if? kan ik mij op één of andere reden maar niet toe zetten, en Moonknight moet ik nog kijken. Favoriete Film: Captain America: Civil war, Avengers: Endgame Het aardse conflict tussen de Avengers, en met name de spanning tussen Cap en Iron Man vind ik tof geschreven en uitgewerkt in Civil War. Endgame natuurlijk door z'n omvang en hoe alle personages samenkomen. Pure nerdgasm. Echter vraag het mij morgen nog een keer en waarschijnlijk noem ik dan weer andere films. Favoriete held: Cap & Iron Man, mede door de dynamiek tussen de twee. Qua vaardigheden blijft good old Spidey op één. Favoriete Villain: Thanos qua opbouw en grootsheid. Echter ook eens met de eerdere opmerkingen wat betreft Erik Killmonger. 7 mei 2022 bewerkt door Chimpa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 mei 2022 Share Geplaatst 7 mei 2022 1 uur geleden zei Chimpa: Kijk! Een topic naar mijn hart. Marvel gaat altijd als zoete koek bij mij naar binnen. Had dat niet achter jouw gezocht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PatjePauw Geplaatst 7 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 7 mei 2022 2 uur geleden zei Chimpa: Echter vraag het mij morgen nog een keer en waarschijnlijk noem ik dan weer andere films. Ergens ook wel herkenbaar. Deadpool, Logan, Thor: Ragnarok, Spider-Man: No Way Home en Doctor Strange in the Multiverse of Madness zijn ook heerlijke wegkijkers. Over laatst genoemde gesproken; wat vonden we ervan? Ikzelf kan er nog niet echt over praten, omdat ik wat kritische noten heb, maar dat is te spoiler gevoelig om dit nu los te laten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 7 mei 2022 Share Geplaatst 7 mei 2022 Oh wacht even, niet alleen het MCU. Dan moet ik één ding aanpassen: Favoriete film: Logan, zonder enige twijfel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 mei 2022 Share Geplaatst 8 mei 2022 Mijn favoriete Marvel film was tot gisteren Shaoling en de Tien Ringen, echt fantastische film, enorm van genoten en heb de Bluray. Omdat mijn pa hem niet meer wou. Maar sinds vandaag is het Dr.Strange And the Multiverse of Madness. Geen spoilers maar is idd horror, is echt on Marvel achtig bij vlagen en al helemaal on Disney achtig. Good job Sam Raimi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PatjePauw Geplaatst 18 mei 2022 Auteur Share Geplaatst 18 mei 2022 Een nieuwe trailer voor She Hulk is vandaag verschenen, maar ik word er nog niet echt warm van. Abomination gaat een rol vervullen in deze film, wat ik wel echt tof vind. Ogenschijnlijk gaat Shang-Chi nog benoemd worden, gezien de cel waar Emil Blonsky in gevangen zit ook zichtbaar was in de genoemde film... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 19 mei 2022 Share Geplaatst 19 mei 2022 18 uur geleden zei PatjePauw: Een nieuwe trailer voor She Hulk is vandaag verschenen, maar ik word er nog niet echt warm van. Abomination gaat een rol vervullen in deze film, wat ik wel echt tof vind. Ogenschijnlijk gaat Shang-Chi nog benoemd worden, gezien de cel waar Emil Blonsky in gevangen zit ook zichtbaar was in de genoemde film... Ja en de Hulk zelf uiteraard. Sowieso wordt de rol van Shang Chi een stuk groter vanaf nu. Zijn rol in de MCU wordt vanaf hier alleen maar groter en groter is de verwachting. Ben ook wel benieuwd naar de Young Avengers die er aan schijnen te komen America Chavez is nu al binnen, Kate Bishop zat in Hawkeye en de dochter van Ant-Man is al geteased in Avengers 'Look at how big you have become'. In elk geval genoeg voer voor speculatie En als laatste kijk ik uit naar de eerste beelden van de Fantastic Four. Zou natuurlijk gruwelijk zijn als de MCU die reeks goed weet te krijgen na 2 mislukte pogingen. Die nieuwe reeks zou dan ook Dr. Doom met zich mee kunnen brengen en dat is iets om erg naar uit te kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 19 mei 2022 Share Geplaatst 19 mei 2022 4 minuten geleden zei Lazy: Ben ook wel benieuwd naar de Young Avengers die er aan schijnen te komen America Chavez is nu al binnen, Kate Bishop zat in Hawkeye en de dochter van Ant-Man is al geteased in Avengers 'Look at how big you have become'. In elk geval genoeg voer voor speculatie En natuurlijk de kinderen van Wanda 4 minuten geleden zei Lazy: En als laatste kijk ik uit naar de eerste beelden van de Fantastic Four. Zou natuurlijk gruwelijk zijn als de MCU die reeks goed weet te krijgen na 2 mislukte pogingen. Die nieuwe reeks zou dan ook Dr. Doom met zich mee kunnen brengen en dat is iets om erg naar uit te kijken Ik ben wel blij met de verwachte Reed Richards iig, al is het verhaal uiteindelijk de belangrijkste Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 19 mei 2022 Share Geplaatst 19 mei 2022 20 minuten geleden zei Erwin.: En natuurlijk de kinderen van Wanda Ja al zaten die in principe nog in 'haar eigen fantasie' in Wanda Vision. 20 minuten geleden zei Erwin.: Ik ben wel blij met de verwachte Reed Richards iig, al is het verhaal uiteindelijk de belangrijkste Als Krasinski het wordt is dat wel tof ja. Zag ook nog wat geruchten voorbij komen met The Rock als The Thing en Zac Efron als de Human Torch. Zouden ook wel goede casts zijn denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten