hjs Geplaatst 9 februari 2022 Share Geplaatst 9 februari 2022 (bewerkt) 1 uur geleden zei Kyrill: @hjs ik kijk vooral naar hoe mooi ik de clip vind, zo stem ik hier. Dus wat je zegt over gitaren snap ik wel maar ik zal zelf zeggen hier nvt van toepassing is. Zo heb ik hier ook Korn +5 gegeven vanwege die geweldige clip met die kogel en onlangs Tool ook +3 maar als ik puur zou kijken of ik de muziek goed vindt of niet, zou ik heel anders hier stemmen dan ik tot nu toe doe Ik stem dan ook wat voor mij de mooiste clip is hoor. Anders had ik niet op OK Go in één van vorige rondes gestemd. Korn heeft sowieso nog paar leuke clips op hun conto staan. De Chemical Brothers hebben in mijn oren ook al beter tracks gereleased,maar vond de clip ook wel leuk. Coldplay kan me muzikaal ook niet echt boeien,maar ik weet ook wel dat ze paar mooie clips hebben. Vroeger keek ik ook wel veel meer naar de clips dan nu,MTV maakte dat makkelijk. Nu bij You Tube luister ik vooral naar de muziek,de clip speelt zich vaak af in een ander tabblad. edit:er bestaat tegenwoordig iets zoals de picture in modus,maar gebruik die toch zelden . 9 februari 2022 bewerkt door hjs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 10 februari 2022 Share Geplaatst 10 februari 2022 Marble Sounds - Leave A Light On - 2 punten Coldplay - Up&Up -10 punten +2 Outkast - Ms. Jakckson - 10 punten Fatboy Slim ft. Bootsy Collins - Weapon of Choice - 16 punten +3 Fatboy Slim - Ya Mama - 6 punt +5 Gorillaz - Feel Good Inc. - 5 punten +1 Temper Trap - Love Lost - 1 punt Johnny Cash - Hurt - 2 punten Blur - Song 2 - 0 punten Marilyn Manson - The Beautiful People - 3 punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 11 februari 2022 Share Geplaatst 11 februari 2022 Marble Sounds - Leave A Light On - 2 punten Coldplay - Up&Up -10 punten Outkast - Ms. Jakckson - 11 punten +1 Fatboy Slim ft. Bootsy Collins - Weapon of Choice - 21 punten +5 Fatboy Slim - Ya Mama - 6 punt Gorillaz - Feel Good Inc. - 5 punten Temper Trap - Love Lost - 1 punt Johnny Cash - Hurt - 2 punten Blur - Song 2 - 2 punten +2 Marilyn Manson - The Beautiful People - 6 punten +3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 11 februari 2022 Share Geplaatst 11 februari 2022 Marble Sounds - Leave A Light On - 2 punten Coldplay - Up&Up -10 punten Outkast - Ms. Jakckson - 13 punten +2 Fatboy Slim ft. Bootsy Collins - Weapon of Choice - 24 punten +3 Fatboy Slim - Ya Mama - 6 punt Gorillaz - Feel Good Inc. - 6 punten +1 Temper Trap - Love Lost - 1 punt Johnny Cash - Hurt - 7 punten +5 Blur - Song 2 - 2 punten Marilyn Manson - The Beautiful People - 6 punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 13 februari 2022 Share Geplaatst 13 februari 2022 Marble Sounds - Leave A Light On - 3 punten +1 Coldplay - Up&Up -15 punten +5 Outkast - Ms. Jackson - 13 punten Fatboy Slim ft. Bootsy Collins - Weapon of Choice - 24 punten Fatboy Slim - Ya Mama - 6 punt Gorillaz - Feel Good Inc. - 9 punten +3 Temper Trap - Love Lost - 1 punt Johnny Cash - Hurt - 9 punten +2 Blur - Song 2 - 2 punten Marilyn Manson - The Beautiful People - 6 punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 13 februari 2022 Auteur Share Geplaatst 13 februari 2022 Uw wekelijkse stemreminder: @Richarð.@aron24@Kowet@Platina32@hjs@Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 13 februari 2022 Share Geplaatst 13 februari 2022 Ga er aan beginnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 13 februari 2022 Share Geplaatst 13 februari 2022 Marble Sounds - Leave A Light On - 3 punten Coldplay - Up&Up -20 punten +5 Outkast - Ms. Jackson - 14 punten +1 Fatboy Slim ft. Bootsy Collins - Weapon of Choice - 24 punten Fatboy Slim - Ya Mama - 9 punt +3 Gorillaz - Feel Good Inc. - 11 punten +2 Temper Trap - Love Lost - 1 punt Johnny Cash - Hurt - 9 punten Blur - Song 2 - 2 punten Marilyn Manson - The Beautiful People - 6 punten Wederom geen gemakkelijke ronde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 13 februari 2022 Share Geplaatst 13 februari 2022 Marble Sounds - Leave A Light On - 3 punten Coldplay - Up&Up -25 punten +5 Outkast - Ms. Jackson - 17 punten +3 Fatboy Slim ft. Bootsy Collins - Weapon of Choice - 26 punten + 2 Fatboy Slim - Ya Mama - 9 punt Gorillaz - Feel Good Inc. - 11 punten Temper Trap - Love Lost - 1 punt Johnny Cash - Hurt - 10 punten +1 Blur - Song 2 - 2 punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 14 februari 2022 Share Geplaatst 14 februari 2022 @Grote Ree bedankt voor mention maar haal mij maar eruit aub. Heb de tijd niet om alle clips steeds te kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 14 februari 2022 Auteur Share Geplaatst 14 februari 2022 Uitslag Poule E Op de dag van de liefde werd het hart van liefst zes artiesten gebroken. Voor Marble Sounds, Blur, Temper Trap, Johnny Cash, Marilyn Manson en Fatboy Slim eindigt het muzikale avontuur hier, al had laatstgenoemde artiest meerdere ijzers in het vuur en is er in ieder geval eentje goed omgesmolten. Het nummer Weapon of Choice wist zich zelfs tot poulewinnaar te kronen en mag zich dus baden in de luxe van een geplaatste status in de loting van de knock-outfase. Een liefdesverklaring namens MU was er ook voor Coldplay, Outkast en Gorillaz, al was het bij die laatste bepaald geen liefde op het eerste gezicht. Het zal de primaten een rot(s)zorg zijn, want zij hebben hun plekje op de apenrots bemachtigd. Extra lief zullen we de komende dagen voor hjs moeten zijn; de liefde voor al zijn drie inzendingen was overduidelijk niet wederzijds. Poule F We zijn alweer toe aan de laatste poule. We openen deze poule met maar liefst drie inzendingen van FMNOOB. Verder zal meer dan een handvol forumleden één clip afvaardigen in deze poule. En dit is ook de eerste en tevens laatste keer dat er een duo-inzending is. Gebroederlijk nomineerden Satyr en Richarð. immers Rammstein voor deze competitie. Op een dag als deze wil uw organisator uiteraard geen spelbreker zijn voor deze kalverliefde. Overigens is het niet alleen maar liefde wat de klok slaat op deze Valentijnsdag. In een aantal van de volgende video's is de liefde soms ver te zoeken. Sommige video's zijn niet voor tere kinderzieltjes bedoeld. Rammstein - Sonne (FMNOOB) Aphex Twins - Windowlicker (FMNOOB) Linkin Park - Pts.Of.Athrty (FMNOOB) Rammstein - Deutschland (Richarð. / Satyr) Gorillaz - 19-2000 (Richarð.) Avicii - For A Better Day (aron24) Tame Impala - Mind Mischief (Erwin.) Lily Allen - Not Fair (Titan) Red Hot Chili Peppers - Otherside (Grote Ree) Dropkick Murphys - Rose Tattoo (komodo25) Stemlijst Rammstein - Sonne - 0 punten Aphex Twins - Windowlicker - 0 punten Linkin Park - Pts.Of.Athrty - 0 punten Rammstein - Deutschland - 3 punten +3 Gorillaz - 19-2000 - 5 punten +5 Avicii - For A Better Day - 0 punten Tame Impala - Mind Mischief - 0 punten Lily Allen - Not Fair - 1 punt +1 Red Hot Chili Peppers - Otherside - 2 punten +2 Dropkick Murphys - Rose Tattoo - 0 punten Deadline: maandag 21 februari, 17:00 uur. Spoiler @FMNOOB@Richarð.@Tim'@aron24@Erwin.@Kowet@Platina32@komodo25@Satyr@Titan@hjs@ivago Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 14 februari 2022 Share Geplaatst 14 februari 2022 Stemlijst Rammstein - Sonne - 3 punten +3 Aphex Twins - Windowlicker - 0 punten Linkin Park - Pts.Of.Athrty - 0 punten Rammstein - Deutschland - 8 punten +5 Gorillaz - 19-2000 - 6 punten +1 Avicii - For A Better Day - 0 punten Tame Impala - Mind Mischief - 0 punten Lily Allen - Not Fair - 3 punt +2 Red Hot Chili Peppers - Otherside - 2 punten Dropkick Murphys - Rose Tattoo - 0 punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 14 februari 2022 Share Geplaatst 14 februari 2022 Rammstein - Sonne - 5 punten +2 Aphex Twins - Windowlicker - 0 punten Linkin Park - Pts.Of.Athrty - 0 punten Rammstein - Deutschland - 11 punten +3 Gorillaz - 19-2000 - 6 punten Avicii - For A Better Day - 5 punten +5 Tame Impala - Mind Mischief - 1 punten +1 Lily Allen - Not Fair - 3 punt Red Hot Chili Peppers - Otherside - 2 punten Dropkick Murphys - Rose Tattoo - 0 punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 14 februari 2022 Share Geplaatst 14 februari 2022 Pfoe lastige dit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 14 februari 2022 Share Geplaatst 14 februari 2022 Rammstein - Sonne - 8 punten +3 Aphex Twins - Windowlicker - 0 punten Linkin Park - Pts.Of.Athrty - 0 punten Rammstein - Deutschland - 16 punten +5 Gorillaz - 19-2000 - 6 punten Avicii - For A Better Day - 5 punten Tame Impala - Mind Mischief - 1 punten Lily Allen - Not Fair - 3 punt Red Hot Chili Peppers - Otherside - 3 punten +1 Dropkick Murphys - Rose Tattoo - 2 punten +2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 15 februari 2022 Share Geplaatst 15 februari 2022 Het rijtje met de meeste leeftijdsbeperkingen Ik hoop morgen tijd ervoor te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 16 februari 2022 Share Geplaatst 16 februari 2022 Rammstein - Sonne - 8 punten Aphex Twins - Windowlicker - 0 punten Linkin Park - Pts.Of.Athrty - 0 punten Rammstein - Deutschland - 17 punten +1 Gorillaz - 19-2000 - 9 punten +3 Avicii - For A Better Day - 10 punten +5 Tame Impala - Mind Mischief - 1 punten Lily Allen - Not Fair - 3 punt Red Hot Chili Peppers - Otherside - 5 punten +2 Dropkick Murphys - Rose Tattoo - 2 punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 17 februari 2022 Share Geplaatst 17 februari 2022 Rammstein - Sonne - 8 punten Aphex Twins - Windowlicker - 5 punten +5 Linkin Park - Pts.Of.Athrty - 0 punten Rammstein - Deutschland - 17 punten Gorillaz - 19-2000 - 10 punten +1 Avicii - For A Better Day - 10 punten Tame Impala - Mind Mischief - 4 punten +3 Lily Allen - Not Fair - 5 punten +2 Red Hot Chili Peppers - Otherside - 5 punten Dropkick Murphys - Rose Tattoo - 2 punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 17 februari 2022 Share Geplaatst 17 februari 2022 Rammstein - Sonne - 8 punten Aphex Twins - Windowlicker - 5 punten Linkin Park - Pts.Of.Athrty - 0 punten Rammstein - Deutschland - 22 punten +5 Gorillaz - 19-2000 - 13 punten +3 Avicii - For A Better Day - 10 punten Tame Impala - Mind Mischief - 4 punten Lily Allen - Not Fair - 7 punten +2 Red Hot Chili Peppers - Otherside - 6 punten +1 Dropkick Murphys - Rose Tattoo - 2 punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 20 februari 2022 Share Geplaatst 20 februari 2022 Rammstein - Sonne - 11 punten +3 Aphex Twins - Windowlicker - 7 punten +2 Linkin Park - Pts.Of.Athrty - 5 punten +5 Rammstein - Deutschland - 23 punten +1 Gorillaz - 19-2000 - 13 punten Avicii - For A Better Day - 10 punten Tame Impala - Mind Mischief - 4 punten Lily Allen - Not Fair - 7 punten +2 Red Hot Chili Peppers - Otherside - 6 punten Dropkick Murphys - Rose Tattoo - 2 punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 20 februari 2022 Auteur Share Geplaatst 20 februari 2022 Nog 23 uur. @Richarð. @Erwin. @Kowet @Platina32 @hjs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 21 februari 2022 Share Geplaatst 21 februari 2022 Ben er nog mee bezig @Grote Ree Bijna klaar,nog een clip 2-3. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 21 februari 2022 Share Geplaatst 21 februari 2022 Rammstein - Sonne - 16 punten +5 Aphex Twins - Windowlicker - 7 punten Linkin Park - Pts.Of.Athrty - 7 punten +2 Rammstein - Deutschland - 24 punten +1 Gorillaz - 19-2000 - 13 punten Avicii - For A Better Day - 10 punten Tame Impala - Mind Mischief - 4 punten Lily Allen - Not Fair - 7 punten Red Hot Chili Peppers - Otherside - 9 punten +3 Dropkick Murphys - Rose Tattoo - 2 punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 21 februari 2022 Auteur Share Geplaatst 21 februari 2022 Uitslag Poule F Het moge geen verrassing heten dat Rammstein met twee unieke clips ook in Poule F successen wist te boeken. Het nummer Deutschland werd tot groepswinnaar uitgeroepen, terwijl Sonne op flink wat zonnestralen afstand op plek twee eindigde. Dat maakt dat de Duitse band met liefst vier (!) clips zal doorgaan naar de knock-outfase. De apenrots in poule F werd gecompleteerd door Gorillaz en de moralistische edoch ietwat lugubere clip van Avicii. Voor de Red Hot Chili Peppers waren de druiven wel heel zuur, want zij belandden met slechts één punt achterstand aan de Otherside. Ook het gelik van de Alphex Twins, de geanimeerde clip van Linkin Park, de wilde fantasieën van Tame Impala, de in een stylish, old-fashioned jasje gestoken klaagzang van Lily Allen en de eenvoudige clip van de Dropkick Murphys kon het stemmend publiek niet voldoende bekoren. Loting kwartfinale We zijn bij de knock-outfase beland en dus zal in de komende weken het kaf daadwerkelijk van het koren gescheiden worden, voor zover dit nog niet gebeurd is natuurlijk. We gaan met de overgebleven 24 clips achtereenvolgens een kwart- en halve finale doorlopen, om uiteindelijk bij de grote finale met zes overgebleven clips uit te komen. In de komende twee rondes zal dus telkens 50% van de clips sneuvelen. Zoals het een knock-outfase betaamt, zullen er 1 vs. 1-duels uitgevochten gaan worden. De loting voor de twaalf duels die in de kwartfinale zullen plaatsvinden, zijn inmiddels verricht. Hierbij gelden de volgende uitgangspunten: - Groepswinnaars uit de poulefase kunnen elkaar niet loten. De groepswinnaars zullen in respectievelijk duel 1, 3, 5, 7, 9 en 11 in actie komen. - Clips die in de poulefase bij elkaar in de groep hebben gezeten, kunnen elkaar niet loten. - Buiten bovenstaande uitzonderingen is de loting volledig vrij. NB: In de halve finale zal er opnieuw worden geloot en zal de loting volledig open zijn. De kwartfinales zien er uiteindelijk als volgt uit: Voor degenen die het leuk vinden, een korte voorbeschouwing op / analyse van deze loting van uw organisator: Spoiler - Van alle poulewinnaars lijken Eminem en Dido het in de kwartfinales het minst getroffen te hebben met de loting. Zij moeten het namelijk opnemen tegen één van de meest bewierookte clips aller tijden: This Is America van Childish Gambino. - Puur kijkend naar de eindklassering in de poules lijkt duel 10 de minste kwaliteit te herbergen. Hierbij moet overigens wel worden aangetekend dat One van Metallica uit de zogenaamde poule des doods kwam. - Op voorhand was de kans best groot dat een aanzienlijk aantal inzenders twee eigen inzendingen tegenover elkaar zou gaan zien. Uiteindelijk bleken alleen aron24 en Tim' pech te hebben, zoals te zien is in respectievelijk duel 8 en 12. Voor aron24 mag dit geen verrassing heten, aangezien hij de inzender is met de meeste clips in de knock-outfase (4). Kwartfinale - duel 1 t/m 6 De kwartfinale is opgesplitst in twee delen om het stemmen wat behapbaarder te maken. We starten deze week met duel 1 t/m 6, om dan volgende week duel 7 t/m 12 te laten plaatsvinden. Het stemmen heeft een soortgelijke procedure als het stemproces in 'De grote miss MU verkiezing 2021' van timpy00. Je geeft de clip die je door wilt laten gaan een stem, werkt de stand bij en maakt het getal waaraan je een punt hebt toegevoegd dikgedrukt. Stemmen op je eigen clip(s) is gewoon toegestaan. Je mag uiteraard ook stemmen wanneer je in de poulefase niet hebt meegestemd. Voel je vrij om een motivatie bij jouw gegeven stemmen te plaatsen om wat meer discussie en interactie te krijgen. Doe dit wel even onder je stemlijst, zodat het voor de volgende user makkelijk blijft om de stemlijst te kopiëren. Duel 1: Eminem ft. Dido - Stan VS. Childish Gambino - This Is America Duel 2: Rammstein - Ohne Dich VS. Bomfunk MC's - Freestyler Duel 3: The Chemical Brothers - Wide Open VS. Outkast - Ms. Jackson Duel 4: Madonna - Frozen VS. Jamiroquai - Virtual Insanity Duel 5: OK Go - Needing/Getting VS. Gorillaz - Feel Good Inc. Duel 6: Coldplay - Up&Up VS. Avicii - For A Better Day Stemlijst Duel 1: Eminem ft. Dido - Stan VS. Childish Gambino - This Is America 1 - 0 Duel 2: Rammstein - Ohne Dich VS. Bomfunk MC's - Freestyler 0 - 1 Duel 3: The Chemical Brothers - Wide Open VS. Outkast - Ms. Jackson 0 - 1 Duel 4: Madonna - Frozen - VS. Jamiroquai - Virtual Insanity 1 - 0 Duel 5: OK Go - Needing/Getting VS. Gorillaz - Feel Good Inc. 1 - 0 Duel 6: Coldplay - Up&Up VS. Avicii - For A Better Day 1 - 0 Motivatie stemmen van de organisator: Spoiler Duel 1: Pfoe, twee favorieten voor de eindzege die direct elkaar loten. De vraag is waar je dan voor gaat: voor het verhaal en de emotie of voor de controverse en de authenticiteit. Ik vind This Is America onwijs knap gemaakt. De choreografie en de afwisseling van scenes is briljant. Er gebeurt ontzettend veel en er zitten zoveel cues en (verborgen) hints in, dat ik nog lang niet alles begrijp. Dat is automatisch voor mij persoonlijk ook de zwakte van deze clip. Ik heb er altijd behoefte aan om de boodschap van een clip direct te begrijpen. Wat dat betreft kom ik met Stan beter aan mijn trekken. De grauwe sluier die over deze clip hangt, past perfect bij de sfeer van de song. Daarnaast sluit de clip natuurlijk qua verhaal ook naadloos aan bij de tekst. Ik vind de lookalike ook heel goed gecast. Dit alles maakt Stan voor mij één van de beste clips ooit gemaakt. Duel 2: De eerste van vier clips van Rammstein in deze ronde en wat mij betreft ook meteen de minste. Het verhaal zal, Rammstein kennende, ongetwijfeld een diepere laag heb maar ik zie 'm niet en het komt op mij allemaal vrij cliché over. Ik vind het ook een te langdradige clip, waardoor mijn aandacht verslapt. Zet dat af tegen het pure jeugdsentiment dat Freestyler te bieden heeft. Ik vind alleen het idee al van een afstandbediening waarmee je mensen en objecten vooruit en terug kan spoelen geniaal. Voeg daar dan ook nog al die wazige, karakteristieke koppen aan toe die je in de clip tegenkomt en ik ben verkocht. Duel 3: Ik baal echt van deze loting. Ik vind het namelijk allebei geweldige clips. Wide Open weet met zijn simpele concept, een moderne danseres wiens lichaam beetje bij beetje verandert, de aandacht geweldig vast te houden. Je bent telkens benieuwd wanneer het volgende lichaamsdeel zal veranderen en hoe dit in beeld gebracht gaat worden. Verder ben ik ook echt fan van single-take-videoclips en vind ik dat ze hier een mooie locatie hebben uitgekozen. De dans past ook perfect bij de song. Dan Ms. Jackson, wat echt één van mijn favoriete clips aller tijden is. De combinatie van een situatie waarin alles fout gaat wat maar fout kan gaan en pratende, bouncende en pianospelende dieren vind ik echt goud. Deze clip biedt totale escalatie met een aaibaarheidsfactor waar je u tegen zegt en da's best knap. Voor mij is dit één van de meest originele clips ooit gemaakt. Mijn stem voor Outkast is absoluut geen stem tegen The Chemical Brothers, ik zou het ook prima vinden mocht Wide Open uiteindelijk doorstoten. Duel 4: Is Frozen de beste clip ooit gemaakt? Misschien niet, maar het is wat mij betreft wel één van de meest sfeervolle. Het donkerblauwe filter, Madonna die in een zwart gewaad in de woestijn mysterieus (in de lucht) rond beweegt, de zwarte hond en de kraaien, alles past voor mijn gevoel bij elkaar en bij de song. Er mag dan wel niet echt een boodschap in deze clip zitten en wellicht komen bepaalde aspecten wat willekeurig over, maar ik vind dit een sfeervol meesterwerk. Vroeger vond ik Virtual Insanity ook een hele toffe clip, maar dat was vooral omdat ik me maar bleef afvragen hoe die vloer steeds zo kon bewegen zonder dat de objecten in de kamer meegingen. Die vraag ligt er overigens nog steeds, maar ik ben inmiddels minder hyped over deze clip. Het is absoluut een leuke gimmick en het past ook zeker bij de song, maar het valt voor mij in het niet bij de kwaliteit die Frozen te bieden heeft. Duel 5: Ik kende beide clips nog niet voorafgaand aan deze competitie. Ik vind de hele opzet van Needing/Getting werkelijk briljant. Degene die heeft bedacht om met een auto met flappers aan de zijkant en bovenkant langs allerlei (geïmproviseerde) instrumenten te rijden op snelheid, verdient echt een standbeeld. Hoeveel tijd moet er gezeten hebben in alleen al de voorbereidende werkzaamheden voor deze clip? Als muzikant kan ik hier echt van genieten. Dan Feel Good Inc., één van mijn favoriete liedjes van Gorillaz. Op één of andere manier vind ik de vibe van het liedje totaal niet bij de clip passen. Gorillaz heeft andere clips die mij veel meer kunnen bekoren, zoals Clint Eastwood en 19-2000. Dit is het niet voor mij. Duel 6: Ook hier kende ik de beide clips niet. Ik vind Up&Up eigenlijk best wel een schijtnummer, maar de clip maakt gelukkig veel goed. Je blijft geïntrigeerd kijken naar de wonderlijke fictieve combinaties die gemaakt worden en de contrasten qua grootte en plaats in de ruimte. Ook leuk dat gedurende een groot deel van de song elk shot een maat lang in beeld gebracht wordt, zo kun je steeds je ogen voldoende de kost geven per shot. Het contrast tussen de vredelievende clip van Coldplay en de wrede clip van Avicii is groot, heel groot. Wat ik tof vind is dat je in het begin nog niet duidelijk is wat er zich precies afspeelt in de samenkomst van de criminelen. Uiteindelijk worden de criminelen stuk voor stuk omgebracht en is de boodschap natuurlijk 'gerechtigheid / vergelding', maar ik vind het allemaal vrij lomp, onbehouwen en oppervlakkig in beeld gebracht. Not my cup of tea. Deadline: maandag 28 februari, 17:00 uur. Spoiler @FMNOOB@Richarð.@Tim'@aron24@Erwin.@Kowet@Platina32@komodo25@Satyr@Titan@hjs@ivago Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 21 februari 2022 Share Geplaatst 21 februari 2022 Duel 1: Eminem ft. Dido - Stan VS. Childish Gambino - This Is America 1 - 1 Duel 2: Rammstein - Ohne Dich VS. Bomfunk MC's - Freestyler 0 - 2 Duel 3: The Chemical Brothers - Wide Open VS. Outkast - Ms. Jackson 0 - 2 Duel 4: Madonna - Frozen - VS. Jamiroquai - Virtual Insanity 1 - 1 Duel 5: OK Go - Needing/Getting VS. Gorillaz - Feel Good Inc. 2 - 0 Duel 6: Coldplay - Up&Up VS. Avicii - For A Better Day 2 - 0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten