timpy00 Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 9 uur geleden zei Thomassje123: Flinke knauw. Maar... PSV zie ik wel minimaal 3e worden en datzelfde geldt ook voor Feyenoord. Kleine kans zelfs dat ze door gaan in de CL en dat zou voor Nederland per club 1 hele bonuspunt opleveren Ajax staat er nu nog slecht voor maar als ze wat beter in vorm komen kunnen ze gewoon winnen van AEK en daarmee 3e worden en dus verder in de Conference League Voor AZ ziet het er ook slecht uit maar toch kunnen ze best door. Winnen van zowel Legia als Zrinski zie ik wel gebeuren en dan moet je maar hopen dat Aston Villa zijn sportieve plicht doet tegen Legia 4 clubs overwinteren kan dus nog zeker naar mijn mening Ook dan hoeven we niet naar Frankrijk te kijken, want die gaan straks met een stuk meer teams overwinteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 2 uur geleden zei timpy00: Ook dan hoeven we niet naar Frankrijk te kijken, want die gaan straks met een stuk meer teams overwinteren. Maar dat is wel knock out. Dus kan ook heel snel verkeerd gaan. Maar goed voorlopig wint Toulouse van Liverpool en hebben we niets te zeggen. De Franse clubs leveren, terwijl Ajax, AZ en Twente hebben gefaald tot nu toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Voor België leek het op eerste zicht een wat magere week met 7/15 maar mede dankzij de vroege kwalificatie van Brugge werden er uiteindelijk toch weer 1,200 punten gescoord. En daarmee wordt zelfs beter gedaan dan pakweg Frankrijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 10 november 2023 Auteur Share Geplaatst 10 november 2023 Ook nieuw voor seizoen 2034/2024: De hoogst landen in de ranking van dit seizoen mogen 2 extra CL-deelnemers inschrijven. Namelijk de ploegen die het hoogst eindigen in hun nationale competitie. Op dit moment is het nog best spannend. Turkije en België maken hier nog kans op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 49 minuten geleden zei 007mark: Ook nieuw voor seizoen 2034/2024: De hoogst landen in de ranking van dit seizoen mogen 2 extra CL-deelnemers inschrijven. Namelijk de ploegen die het hoogst eindigen in hun nationale competitie. Op dit moment is het nog best spannend. Turkije en België maken hier nog kans op. Hier kans op maken is relatief, daar er een vrachtlading aan punten verdeeld worden wanneer teams verder in de toernooien komen. Dat zijn nagenoeg altijd de toplanden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 (bewerkt) Op 26-10-2023 om 20:12 zei Thomassje123: Wij gaan die 5e plaats nooit vasthouden dit seizoen he @timpy00 Dit zei ik al eerder Ik denk dus ook zeker niet dat het gaat lukken maar we zijn nog zeker niet kansloos. Mits wel alle 4 clubs overwinteren @himan Ik vind de nederlaag van Twente tegen Fenerbahce geen falen hoor (alleen die rode kaart misschien wel). Ajax en AZ hadden daar ook niet van gewonnen + Frankrijk is ook geen topland, we stonden niet voor niets virtueel boven ze 10 november 2023 bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 6 uur geleden zei Thomassje123: @timpy00 Dit zei ik al eerder Ik denk dus ook zeker niet dat het gaat lukken maar we zijn nog zeker niet kansloos. Mits wel alle 4 clubs overwinteren @himan Ik vind de nederlaag van Twente tegen Fenerbahce geen falen hoor (alleen die rode kaart misschien wel). Ajax en AZ hadden daar ook niet van gewonnen + Frankrijk is ook geen topland, we stonden niet voor niets virtueel boven ze Wel als je boven Frankrijk wilt eindigen. Toulouse wint van Liverpool... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 11 minuten geleden zei himan: Wel als je boven Frankrijk wilt eindigen. Toulouse wint van Liverpool... Vind ik het nog te ver gaan om het falen te noemen. Geldt voor Ajax trouwens ook, is gewoon een klote poule waar ze in zitten. AZ daarentegen, heb ze de nederlaag in Bosnië nog steeds niet vergeven Moet ook een beetje geluk hebben met de lotingen en speelde Liverpool niet met een B team? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 16 minuten geleden zei Thomassje123: Vind ik het nog te ver gaan om het falen te noemen. Geldt voor Ajax trouwens ook, is gewoon een klote poule waar ze in zitten. AZ daarentegen, heb ze de nederlaag in Bosnië nog steeds niet vergeven Moet ook een beetje geluk hebben met de lotingen en speelde Liverpool niet met een B team? Ik begrijp het wel, maar als het niveau wat je wil ambiëren is top 5 leagues, dan moet je tegen Fiorentina en Galatasaray gewoon 1 keer winnen. Even voor de duidelijkheid, de waarheid is gewoon dat we niet bij de top 5 leagues horen. En het is niet groots falen, natuurlijk als zesde met drie CL plekken zit je eigenlijk gewoon redelijk op de plek waar je hoort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 2 minuten geleden zei himan: Ik begrijp het wel, maar als het niveau wat je wil ambiëren is top 5 leagues, dan moet je tegen Fiorentina en Galatasaray gewoon 1 keer winnen. Even voor de duidelijkheid, de waarheid is gewoon dat we niet bij de top 5 leagues horen. En het is niet groots falen, natuurlijk als zesde met drie CL plekken zit je eigenlijk gewoon redelijk op de plek waar je hoort. Eens, horen we ook niet. Daar komen we net te kort voor. Hoewel ik vind dat Frankrijk echt niet zo goed is. De Eredivisie is wel de juiste weg in geslagen en hopelijk kunnen we blijven groeien. Ik geloof echt wel in het potentieel van de Eredivisie als het zo door gaat en ik denk oprecht dat we Frankrijk voorbij kunnen als PSV en Feyenoord nog sterker worden en Ajax zijn shit op orde krijgt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 Op 10-11-2023 om 23:45 zei himan: Ik begrijp het wel, maar als het niveau wat je wil ambiëren is top 5 leagues, dan moet je tegen Fiorentina en Galatasaray gewoon 1 keer winnen. Even voor de duidelijkheid, de waarheid is gewoon dat we niet bij de top 5 leagues horen. En het is niet groots falen, natuurlijk als zesde met drie CL plekken zit je eigenlijk gewoon redelijk op de plek waar je hoort. Pardon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 Besiktas dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 30 november 2023 Auteur Share Geplaatst 30 november 2023 (bewerkt) 5. Frankrijk: 59.664 (+2.167) Paris Saint Germain - Newcastle United 1-1 Arsenal - RC Lens 6-0 Olympique Marseille - Ajax 4-3 Maccabi Haifa - Stade Rennais 0-3 Toulouse - Union St. Gilloise 0-0 Olimpija Ljubjana - LOSC Lille 0-2 Met een late, onterechte penalty wist PSG zeker dat het overwintert. Is nog wel een kans dat ze 3e worden, dus daar nog geen bonuspunten die zeker zijn. Zit dicht bij elkaar in die poule des doods, maar moeten eigenlijk winnen bij Dortmund om zeker te zijn van een plek bij de laatste 16 en poulewinst. Lens is bij een gelijspel thuis tegen Sevilla nog zeker van de EL, terwijl op donderdag weer veel punten werden gehaald. Marseille en Rennais zijn door in de EL, terwijl ze ook nog extra bonuspunten kunnen pakken als ze poulewinnaar worden. Lille is door in de UCL en hebben ook nog grote kans dat ze de poule winnen. Enige die nog een treetje naar beneden kan is Toulouse, maar die kans schat ik laag in. 6 Franse ploegen sowieso na de winterstop. Die teller draait dus nog wel eventjes door. 6. Nederland: 59.300 (+1.800) Feyenoord - Atletico Madrid 1-3 Sevilla - PSV 2-3 Olympique Marseille - Ajax 4-3 AZ Alkmaar - Zrjinski Mostar 1-0 Helaas kon een ongelukkig Feyenoord het niet bolwerken en kwam er een einde aan een lange ongeslagen reeks in de Kuip in Europese wedstrijden. Daarentegen is wel zeker dat ze een vervolg gaan hebben in de EL. PSV met een geweldige houdini-act wel naar de volgende ronde CL, wat ook nog eens een heel punt oplevert voor Nederland aan bonus. Ajax moet over 2 weken thuis winnen van AEK Athene om nog richting de UCL te gaan, terwijl ook AZ het gelukkig nog in eigen hand heeft om daar verder te gaan. Die moeten in Warschau winnen van Legia. 7. Portugal: 51.315 (+0.883) Benfica - Inter Milan 3-3 FC Barcelona - FC Porto 2-1 SC Braga - Union Berlin 1-1 Atalanta Bergamo - Sporting Portugal 1-1 Benfica moet in de laatste pot bij Salzburg met minimaal 2 verschil winnen, om nog richting de EL te gaan. Gaven het helemaal weg na 3-0 voor tegen Inter namelijk. Porto mag gelijkspelen tegen Shakhtar, om door te gaan in de CL en ook nog wat bonuspunten te pakken. Bij verlies wacht de tussenronde in de EL. Braga kan nog door in de CL als ze winnen in Napels, maar laatste kan ook nog. Dan moeten ze zelf verliezen en Union moet stunten tegen Real Madrid. Kleine, kleine kans. Sporting Portugal weet zeker dat het 2e is geworden in de EL en gaat dus een mogelijke tegenstander worden van Feyenoord in de tussenronde. Pakken daar wel 2 bonuspuntjes mee voor Portugal. Excuses als er kleine foutjes inzitten alvast. Is laat en flink wat gereken met die bonuspuntjes die hier en daar al (half) zeker zijn. En de mogelijke scenarios die er nog zijn 30 november 2023 bewerkt door 007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 30 november 2023 Share Geplaatst 30 november 2023 Als AZ en Ajax gaan winnen, dan kunnen we er nog overheen. Ik denk dat Ajax en Feyenoord behoorlijk ver kunnen komen. AZ misschien ook wel. Die Franse ploegen kunnen ook allemaal de volgende ronde eruit liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 9 uur geleden zei himan: Ik denk dat Ajax en Feyenoord behoorlijk ver kunnen komen. AZ misschien ook wel. Het grote nadeel is dat deze drie teams allemaal een tussenronde moeten spelen (mits ze door komen). Ajax zal tegen een nummer 2 van de Conference League komen en dat zal inderdaad haalbaar moeten zijn. AZ tegen een nummer 3 uit de Europa League al iets makkelijker maar zitten denk ik wel wat pittige teams tussen. De teams die op dit moment tweede staan in Europa League zijn allemaal wel riskante potjes hoor. Sommigen zal je wel de favoriet zijn, maar bij vele is het wel ongeveer 50/50 denk ik. Groep E en H ben je denk ik de favoriet en van groep C is het afwachten wie daar gaat eindigen. Betis is daar ook een 50/50 denk ik. De teams die daar nog kunnen eindigen zijn namelijk: Groep A: West Ham of Freiburg Groep B: Brighton of Marseille Groep C: Real Betis, Rangers of Sparta Praag Groep D: Sporting Groep E: Toulouse Of Union St. Gilloise Groep F: Villarreal of Rennes Groep G: Slavia Praag of AS Roma (dit zal toch niet weer?) Groep H: Qarabag of Molde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 (bewerkt) Ja ik ben helemaal niet zo optimistisch dat Feyenoord ver kan komen in de Europa League. Tussenronde is al sterk en daarna is het veld helemaal sterk. Verder moeten Ajax en AZ ook eerst maar eens zien te winnen. 1 december 2023 bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 Het is zo zonde dat AZ het toen helemaal weggaf tegen Mostar he Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 5 minuten geleden zei Erwin.: Het is zo zonde dat AZ het toen helemaal weggaf tegen Mostar he Dan was de wedstrijd nu andersom geweest toch bij Legia? Dan was Legia bij winst door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 In het meest nadelige scenario pakken die Fransen 16 bonuspunten. Terwijl wij op 5 blijven hangen qua bonuspunten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 @bas huijsmans waarom is volgens jou een team uit de ECL sterker dan een team uit de EL, voor een ED team? Dat snap ik even niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 3 minuten geleden zei Kyrill: @bas huijsmans waarom is volgens jou een team uit de ECL sterker dan een team uit de EL, voor een ED team? Dat snap ik even niet? Dat is per sé zo, maar als ik nu kijk naar de teams die 3e staan in de EL en die vergelijk met de teams die 2e staan in de Conference League dan vind ik de ECL qua naam toch iets meer aanspreken dan de teams uit de EL. Maar qua niveau zal het elkaar denk ik niet zo heel veel ontlopen hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 1 december 2023 Share Geplaatst 1 december 2023 17 minuten geleden zei bas huijsmans: Dat is per sé zo, maar als ik nu kijk naar de teams die 3e staan in de EL en die vergelijk met de teams die 2e staan in de Conference League dan vind ik de ECL qua naam toch iets meer aanspreken dan de teams uit de EL. Maar qua niveau zal het elkaar denk ik niet zo heel veel ontlopen hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 11 december 2023 Share Geplaatst 11 december 2023 Cruciale week wel. Als Ajax en AZ het beide redden kunnen we nog meedoen met Frankrijk. Allebei er uit en het is wel gedaan voor de 5e plek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 12 december 2023 Auteur Share Geplaatst 12 december 2023 Donderdagavond waarschijnlijk niet direct een update i.v.m. een kerstborrel op werk. Wel nu alvast even terugblikken op de dinsdagavond. Ziet er niet goed uit. Ondanks het gelijkspel van PSV, wint RC Lens nog in blessuretijd en loopt Frankrijk dus weer een beetje uit. Daarnaast komt er slecht nieuws uit Portugal. SC Braga verliest weliswaar bij Napoli, en stonden even op de 4e plek toen Union Berlin in eigen huis op voorsprong kwam tegen Real Madrid. Echter wisten die de schade te repareren, waardoor Braga richting de EL mag. Benfica wist dat het met twee verschil moest winnen bij Salzburg om nog 3e te worden. En dat lukt in blessuretijd. Toch slecht nieuws, omdat dit een ploeg is die daar wel ver kan komen. Ondanks het enorm matige Europese seizoen wat ze tot nu toe hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 13 december 2023 Auteur Share Geplaatst 13 december 2023 Op de woensdag verliest Feyenoord en komen er dus geen punten binnen voor Nederland. Frankrijk loopt wederom uit, omdat PSG gelijkspeelt en bonuspunten pakt door het bereiken van de laatste 16 in de CL. Morgen komen ook nog 4 Franse clubs in actie, dus verschil kan direct vrij groot worden. Ook slecht nieuws uit Portugal, omdat FC Porto weet te winnen van Shakhtar. Bij verlies waren de Oekraïners door in de CL, maar nu pakt FC Porto dus ook nog bonuspunten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten