Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FIFA/EA Sports FC

Vitesse88

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Kyrill:

Even een vraagje hebben jullie echt al online gespeeld en gewonnen met zowel mannen als vrouwen in je team? En is het makkelijker of moeilijker winnen als je wel vrouwen in je team hebt?

Stuk moeilijker Karel. Vrouwen begrijpen buitenspel niet. Kom niet tot fatsoenlijke aanvallen toe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei D.J.:

Is Engine/Motor een goede chem style voor Xavi Simons?

++ snl

++ dri

++ pas

Ik check voor chemistry styles meestal gewoon wat ze op Futbin aanraden. Nu neem ik dat niet altijd direct, want is ook afhankelijk van waar je 'm neer zet en hoe je de speler wil gebruiken.

48 minuten geleden zei Kyrill:

Even een vraagje hebben jullie echt al online gespeeld en gewonnen met zowel mannen als vrouwen in je team? En is het makkelijker of moeilijker winnen als je wel vrouwen in je team hebt?

Waar je normaal gezien lengte neerzet, moet je geen vrouwen neerzetten ;c Voor mij dus alleen centraal achterin, op goal of als solospits niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, alleen m'n evolutiespelers gekocht :D Er was geen bronze CM voor m'n Ajax team, dus die evo maar voor dit team gebruikt. Wou eigenlijk die Mainoo van United upgraden, maar die is extinct op de markt :cab: Ook een best aardige bank, packluck zat zeker niet tegen. ;c Nu nog even die bronze middenvelder upgraden, en dan kan de focus op het Ajax team :)

64a1888abe9ed479a4289bfa5226b5a7.png

65adb883994a37fbf4bf9a258353fe9a.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik voor de 'normale' versie ga, zal ik het spel pas vanaf komende vrijdag kunnen spelen. 

Echter heb ik wel een paar vragen over het spel.

Zitten Sierd de Vos en Jeroen Grueter (weer) in het spel?

Is er in de career mode bepaalde verbeteringen ten opzichte van FIFA 23?

Werken bij Ultimate team vrouwen en mannen goed samen (qua chemistry)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei TheRealOne:

Zo, alleen m'n evolutiespelers gekocht  Er was geen bronze CM voor m'n Ajax team, dus die evo maar voor dit team gebruikt. Wou eigenlijk die Mainoo van United upgraden, maar die is extinct op de markt  Ook een best aardige bank, packluck zat zeker niet tegen.  Nu nog even die bronze middenvelder upgraden, en dan kan de focus op het Ajax team

Mijn bronze middenvelder upgrade is Mahmoud (62) die heeft CV als back up positie en kan dus ook pacey defender upgrade krijgen.

34 minuten geleden zei Vlonkie:

Ja op zich wel, ik heb Jackie Groenen op 3 chem als enige vrouw in m'n team door twee NL'ers en drie PSG spelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Vlonkie:

Omdat ik voor de 'normale' versie ga, zal ik het spel pas vanaf komende vrijdag kunnen spelen. 

Echter heb ik wel een paar vragen over het spel.

Zitten Sierd de Vos en Jeroen Grueter (weer) in het spel?

Is er in de career mode bepaalde verbeteringen ten opzichte van FIFA 23?

Ik geloof dat het commentaar nog steeds hetzelfde is, maar dat durf ik niet te bevestigen (staat bij mij altijd uit). Career mode speel ik niet, dus daar kan ik je niet bij helpen.

Chemistry is in principe hetzelfde als vorig jaar, Ajax-vrouwen linken bijvoorbeeld met de Ajax-mannen, maar krijgen alleen een club (of landen) link, omdat de Ajax-vrouwen in een andere competitie uitkomen dan de mannen.

edit; De nieuwe kaartjes voor Akpom en Cillessen gaan direct het team in hoor :D

bewerkt door TheRealOne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dit is m'n Ajax team tot nu toe :D Beetje spijt achteraf dat ik Payne heb evolved, wist toen nog niet dat je een CM ook door die golden evo pt2 kon gooien, anders had ik Gravenberch gedaan. Met dat kaartje van Akpom heb ik Malen ook weg kunnen doen uit m'n team, want die telt toch niet helemaal.

Linksbuiten staat Leuchter, die ik met de winger evo heb geupgrade. Bergwijn vind ik echt verschrikkelijk altijd in FIFA met z'n weakfoot en nu heeft 'ie ook medium/low workrates, dus die vermijd ik liever :D Andere optie was Pelova of Weerden, maar Weerden d'r workrates ben ik ook geen fan van voor de flanken of het centrum. En Pelova is meer een 10, zeker geen spits/winger dus dan kom je op een silver uit ;c Leuchter is dan weer een spits, die staat samen met Akpom in het centrum.

Verdediging zit een beetje raar in elkaar, Payne is een rechtspoot dus die speelt ingame rechtsachter, Van Dongen speelt dan linksachter en Sutalo en Timber spelen dan centraal.

Op 't bankie zit nog Haller, die evolve ik maar bij gebrek aan beter ;c Heb met m'n ander team een voorhoede van Rashford, Diaby en Depay, dus heb daar niet echt een behoefte aan een evolutie. Enige Ajax-optie die ik dan had was Haller, die kan ik nog inbrengen als ik voorzetten of diepe ballen moet spammen :D

image.thumb.png.420e1994a8c02227f2241ac6f82d7338.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Gert:

Leuk team zo :) Al krijg ik wel wat jeuk van Jasper op doel en ook van Dongen is geen favoriet. Verder wel tof :D Hoe speelt die Akpom?

Haha :D Moet het ook maar een beetje doen met wat EA me geeft, dus Jasper gaat dan maar op hok ;c Van Dongen heb ik uiteindelijk maar gekozen omdat alle opties voor fullbacks dramatisch waren, had bijna met Ocampos of Kudus als back gespeeld ;c (kwam er ook iets te laat achter dat Payne een rechtspoot is die linksback kan, dus moest een manier vinden om die nog naar rechts te krijgen, Van Dongen was dan de logische optie met Timber die naar het centrum kan).

Akpom z'n strength, jumping en pace zijn over de 90 geloof ik, dus daar valt zeker mee te werken :D Skills doe ik toch vrijwel niet, dus 3* skills maakt me niet zoveel uit. Weakfoot 3* merk je zo nu en dan wel eens, medium/medium workrates voor een spits is niet het einde van de wereld, maar ook niet ideaal.

Dit is hoe het ingame staat; Van Dongen blijft achterin zodat Berghuis mee naar voren kan, Kluivert komt terug zodat Payne mee naar voren kan. Leuchter blijft in het centrum, Akpom heeft geen aparte instructies, met z'n snelheid is 'ie gevaarlijk op de counter (alleen als je in een rechte lijn rent daarom ;c), en met z'n strength kan ik via Payne of Kluivert in deze formatie altijd de bal naar de 2e paal slingeren :) Hiervoor speelde ik met Leuchter en Akpom omgedraaid, maar dan vlogen de ballen vaak langs Akpom heen en kwamen ze bij Leuchter aan die bij de 2e paal stond, die wordt daar dan gewoon van de bal gezet, sinds ik dat geswitched heb, doet Akpom het ook direct een stuk beter :D

e337b3093554e80a3fc231b8a66a124b.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei TheRealOne:

Haha :D Moet het ook maar een beetje doen met wat EA me geeft, dus Jasper gaat dan maar op hok ;c Van Dongen heb ik uiteindelijk maar gekozen omdat alle opties voor fullbacks dramatisch waren, had bijna met Ocampos of Kudus als back gespeeld ;c (kwam er ook iets te laat achter dat Payne een rechtspoot is die linksback kan, dus moest een manier vinden om die nog naar rechts te krijgen, Van Dongen was dan de logische optie met Timber die naar het centrum kan).

Akpom z'n strength, jumping en pace zijn over de 90 geloof ik, dus daar valt zeker mee te werken :D Skills doe ik toch vrijwel niet, dus 3* skills maakt me niet zoveel uit. Weakfoot 3* merk je zo nu en dan wel eens, medium/medium workrates voor een spits is niet het einde van de wereld, maar ook niet ideaal.

Dit is hoe het ingame staat; Van Dongen blijft achterin zodat Berghuis mee naar voren kan, Kluivert komt terug zodat Payne mee naar voren kan. Leuchter blijft in het centrum, Akpom heeft geen aparte instructies, met z'n snelheid is 'ie gevaarlijk op de counter (alleen als je in een rechte lijn rent daarom ;c), en met z'n strength kan ik via Payne of Kluivert in deze formatie altijd de bal naar de 2e paal slingeren :) Hiervoor speelde ik met Leuchter en Akpom omgedraaid, maar dan vlogen de ballen vaak langs Akpom heen en kwamen ze bij Leuchter aan die bij de 2e paal stond, die wordt daar dan gewoon van de bal gezet, sinds ik dat geswitched heb, doet Akpom het ook direct een stuk beter :D

e337b3093554e80a3fc231b8a66a124b.png

Ik hoor hier de opvolger van Steijn aan het woord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei ELHenry:

Iemand al een leuke tactiek voor Rivals? Verdedigen is echt niet te doen in deze EA Sports FC :cab:

Ik speel 4321 maar merk ook veel problemen met m’n middenvelders. Die lopen steeds vooruit. Rivals gameplay met een niet meta team is best ruk, je merkt zo enorm dat de Haalands etc. ballen meer meekrijgen.

Hier vandaag vrij van werk dus een dagje gegrind voor Bergwijn en ook Burgmeester af kunnen maken. Reijnders, Ake en Denzel zijn wel

aan vervanging toe. Flekken houdt ook

weinig tegen maar ja, weinig andere opties.

Team staat nu zo;

IMG_2832.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vitesse88:

Ik speel 4321 maar merk ook veel problemen met m’n middenvelders. Die lopen steeds vooruit. Rivals gameplay met een niet meta team is best ruk, je merkt zo enorm dat de Haalands etc. ballen meer meekrijgen.

Hier vandaag vrij van werk dus een dagje gegrind voor Bergwijn en ook Burgmeester af kunnen maken. Reijnders, Ake en Denzel zijn wel

aan vervanging toe. Flekken houdt ook

weinig tegen maar ja, weinig andere opties.

St. Juste al geprobeerd? Die is in ieder geval heel snel :D En op lvl 15 heb je Wilms natuurlijk. Vind Cillessen wel prima keepen, maar die zal er om een reden wel niet in staan ;c

Bergwijn al gebruikt? Ik kan daar nooit echt mee overweg in FIFA, maar misschien dat die playstyles hem wat extra's geven.

1 uur geleden zei ELHenry:

Iemand al een leuke tactiek voor Rivals? Verdedigen is echt niet te doen in deze EA Sports FC 

Hangt er van af hoe je wilt spelen ;c 5 verdedigers en dropback is natuurlijk altijd een optie :D

Ik zit bijna in divisie 6 met een 4321, werkt zowel met m'n meta untradeable team als met m'n Ajax team. Breedte op 40, diepte op 50 is een goed punt om mee te beginnen qua defensie vind ik (vanuit daar kan je een beetje schuiven). Een middenvelder achterhouden, en iets aan de zijkanten (fullbacks achterhouden of wingers terug laten komen), balanced en direct passing kan je ook bijna niet mis mee gaan.

Ook eventueel de workrates van je verdedigende spelers checken. Heb een fullback die achterblijft, maar die heeft een high attacking workrate, dus die staat nog steeds zo nu en dan ter hoogte van de middenstip.

bewerkt door TheRealOne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei TheRealOne:

Interessant. Hoe zou je tactisch spelen met deze spelers?

team433.png

In-game switch ik de laatste tijd Simons en Adeyemi om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites