Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Laat mij luisteren naar..

Erwin.

Aanbevolen berichten

Voor mensen die niet vies zijn van wat goede Southern Rock, probeer eens het album Last Light on the Highway van Robert Jon & the Wreck. Een van de grote ontdekkingen van dit jaar voor mij en heel blij dat Bospop ze heeft geboekt (eerst voor dit jaar en ook doorgeschoven naar komend jaar).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien het tegenovergestelde van hoe dit topic bedoeld is, maar ik zoek wat (specifieke) tips.

Ik hou echt van nummers die klein beginnen en ‘uitgroeien’ tot wat groots. Bijvoorbeeld eerst een akoestische intro & couplet, voordat de drums e.d. pas in beeld komen. Little Black Submarines van The Black Keys en Her Mercy van Glen Hansard zijn de eerste twee die zo in me opkomen. Jullie nog tips?

bewerkt door StanleyW
Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Elk nummer van Sigur Rós zo'n beetje. Vooral Popplagið.

- Howler - Told You Once

- DMA's - Delete

- Noel Gallagher's High Flying Birds - If I Had a Gun...

- Grinderman - No Pussy Blues

- Dropkick Murphys - The Auld Triangle

Little Black Submarines was trouwens de eerste die me te binnen schoot bij je beschrijving, maar die had je al. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-9-2020 om 23:22 zei StanleyW:

Misschien het tegenovergestelde van hoe dit topic bedoeld is, maar ik zoek wat (specifieke) tips.

Ik hou echt van nummers die klein beginnen en ‘uitgroeien’ tot wat groots. Bijvoorbeeld eerst een akoestische intro & couplet, voordat de drums e.d. pas in beeld komen. Little Black Submarines van The Black Keys en Her Mercy van Glen Hansard zijn de eerste twee die zo in me opkomen. Jullie nog tips?

+ 505 van Arctic Monkeys

+ Meerdere nummers van M83 bouwen goed op (anders dan Black Submarines), maar probeer Outro bijvoorbeeld eens. 

+ Parcels met Everyroad heeft ook een lekker einde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In hetzelfde kader gooi ik ook maar een verzoekje erin, wie weet hebben mensen wat nieuws. Ik hou ontzettend van nummers in het folk genre waar een net-niet standaard instrument duidelijk aanwezig is. Dan heb ik het over een harp, viool, blaasinstrumenten en meer. Voorbeelden van wat ik bedoel:

Beirut - Elephant Gun

Sufjan Stevens - zo'n beetje het hele Illinois album

Andrew Bird - Pulaski at Night

Alles van Joanna Newsom (tsja, dat is alleen maar harp)

Het lijstje hierboven geeft denk ik ook wel het genre weer van wat ik bedoel, denk dat folk het beste in de buurt komt hiervan.

@StanleyW: The Temper Trap - Soldier on / Foals - Spanish Sahara

bewerkt door Keko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Keko:

In hetzelfde kader gooi ik ook maar een verzoekje erin, wie weet hebben mensen wat nieuws. Ik hou ontzettend van nummers in het folk genre waar een net-niet standaard instrument duidelijk aanwezig is. Dan heb ik het over een harp, viool, blaasinstrumenten en meer. Voorbeelden van wat ik bedoel:

Beirut - Elephant Gun

Het lijstje hierboven geeft denk ik ook wel het genre weer van wat ik bedoel, denk dat folk het beste in de buurt komt hiervan.

Gregory Alan Isakov heeft een heel album gemaakt samen met het Colorado Symphony Orchestra, dat zou je dan wel eens kunnen smaken.

Verder artiesten in onderstaand lijstje gebruiken ook nog wel eens meer dan alleen een gitaar in hun prachtige folk muziek, maar maken ook nummer die ook met standaard instrumenten worden gespeeld:

Mandolin Orange

Jason Isbell 

Damien Rice

Otis Gibbs

Patrick Watson

En als afsluiter nog een band die niet opvalt door de instrumenten, maar door de driestemmige zang: The Lone Bellow

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Keko:

Beirut - Elephant Gun

@StanleyW: The Temper Trap - Soldier on / Foals - Spanish Sahara

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Richarð.:

Neutral Milk Hotel, Fanfarlo, I Am Oak, Mumford & Sons, Okkervil River.

En Junip - Line of Fire.

11 uur geleden zei bas2204:

Gregory Alan Isakov heeft een heel album gemaakt samen met het Colorado Symphony Orchestra, dat zou je dan wel eens kunnen smaken.

Verder artiesten in onderstaand lijstje gebruiken ook nog wel eens meer dan alleen een gitaar in hun prachtige folk muziek, maar maken ook nummer die ook met standaard instrumenten worden gespeeld:

Mandolin Orange

Jason Isbell 

Damien Rice

Otis Gibbs

Patrick Watson

En als afsluiter nog een band die niet opvalt door de instrumenten, maar door de driestemmige zang: The Lone Bellow

2 uur geleden zei Erwin.:

...

Thnx! enkele bekende namen tussen, maar het gros ben ik nog onbekend mee en de eerste nummertjes die ik ervan opzette bevielen me goed. Ik ga eens luisteren :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 007mark:

Nothing But Thieves - Impossible.

Fijne nieuwe release weer. 23 oktober komt nieuwe album Moral Panic uit en a.s. woensdagochtend 10.00 start de ticketverkoop voor hun concert in de Ziggo Dome op 12 November 2021. Ik ben er bij hoor :<

Ik ben echt benieuwd. Heb ze nog nooit live gezien, maar echt wel fan van hun muziek. Denk wel dat het een Ticketswap gaat worden voor mij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites