Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

F1 2023

Richarð.

Aanbevolen berichten

22 uur geleden zei 007mark:

Met wat voor settings spelen jullie verder meestal qua assists eigenlijk?

Racing line: uit (zo veel leuker als je dat uiteindelijk onder de knie hebt, vergt wel tijd)

ABS: uit (is niet zo lastig)

Traction: medium (ik maak anders daadwerkelijk in elke race wel een keer een spin, zag dat Nico Hulkenberg het ook op medium had staan, dus dat vond ik genoeg excuus)

Verder alles (schakelen, ERS) manual.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Keko:

Racing line: uit (zo veel leuker als je dat uiteindelijk onder de knie hebt, vergt wel tijd)

ABS: uit (is niet zo lastig)

Traction: medium (ik maak anders daadwerkelijk in elke race wel een keer een spin, zag dat Nico Hulkenberg het ook op medium had staan, dus dat vond ik genoeg excuus)

Verder alles (schakelen, ERS) manual.

Netjes. Vroeger wel eens een DTM spel gehad, F1 op de Playstation (met controller) en TOCA Race Driver. Altijd automatisch schakelen gehad. Lijkt mij echt heel moeilijk om die stap naar manual te maken eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei 007mark:

Netjes. Vroeger wel eens een DTM spel gehad, F1 op de Playstation (met controller) en TOCA Race Driver. Altijd automatisch schakelen gehad. Lijkt mij echt heel moeilijk om die stap naar manual te maken eigenlijk.

Met een stuurtje met flippers is het echt niet heel lastig, denk de meest toegankelijke om uit te zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Keko:

Met een stuurtje met flippers is het echt niet heel lastig, denk de meest toegankelijke om uit te zetten

En in neem aan dat je rondetijden dan significant omlaag gaan als je maar een klein beetje onder de knie krijgt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei 007mark:

En in neem aan dat je rondetijden dan significant omlaag gaan als je maar een klein beetje onder de knie krijgt?

True, je hebt zoveel meer controle, met name in de bochten omdat je kan short shiften. In de bocht nog even omlaag en dan snel weer omhoog in de versnelling. Als ik dat op automatisch zet, mis ik die controle volledig

Tip: zet suggested gear aan. Bij elke bocht was ik op het begin aan het tellen hoe vaak ik terug moest schakelen. Uiteindelijk gaat het dan meer op gevoel, want het is ook goed om die schakelmomenten een beetje te timen.

bewerkt door Keko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Richarð.:

Volgens mij is het gehele spel nu in het Nederlands speelbaar en dus niet alleen Nederlands commentaar als nieuwtje. Lijkt me nu met Max én Zandvoort een goede zet van ze door in te spelen op Nederlanders.

Inderdaad. Ik heb een paar Nederlandse vertalingen gedaan :-D Zou eigenlijk ook in de game zitten met een paar voice lines in Zandvoort voor de tannoys, maar dat is helaas niet doorgegaan door corona.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

The drivers, including those in the F2 category, are scored from 1-99 across four categories – Experience, Racecraft, Awareness and Pace – with those scores based on real-world data.

The scores the drivers are given will then affect their on-track performances in the game, as well as helping players unlock certain features and technical upgrades.

So, what categories are the drivers scored on?

Experience – A higher experience score will help players collect a greater number of ‘Resource Points’, used in the game to buy car upgrades.

Racecraft – A higher racecraft score allow the driver to unleash more effective overtakes.

Awareness – A higher score here will mean the driver is less likely to lose control of their car when the going gets tough.

Pace – Quite simply, the higher the pace score, the more rapid a driver will be throughout a race.

So that’s the scoring system explained – and below, we’ll be showing you the driver ratings for all 20 of the racers on the 2020 F1 grid. We start with the Red Bull, Racing Point and AlphaTauri pairings – and check back over the coming days as we reveal the scores for the rest of the drivers.

Spoiler

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Er is vandaag een stuk gereleased over de driver ratings en hoe het in zijn werk gaat. Ook zijn enkele ratings al bekend gemaakt, waaronder die van Max. Zie ook de screens in de spoiler. Voor het hele artikel, zie: https://www.formula1.com/en/latest/article.revealed-driver-ratings-in-codemasters-new-f1-2020-game.7qbRlGNR5glUO9aRORmaKf.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geinig wel, weer lekker als bij FIFA een jaar lang ziften over de pace van Vettel :D

Is er trouwens animo om hier een mini-competitie op te starten voor PS4? Zit zelf te denken aan een 25% race om zelfzuchtige redenen, mijn rug kan de 50% nog niet aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowieso apart ratingsysteem. Vindbhet te simistisch. Als je ziet dat een simpele mobiele game als Motorsport Manager er al een stuk meer heeft. O.a. Smoothness, dus hoe lang iemand met de banden doet. Ook wel een cruciaal iets...

Ben in ieder geval wel benieuwd naar hoe het uitpakt. 

bewerkt door neva
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik vind de ratings ook wel vrij beperkt. Helemaal als je bedenkt dat experience enkel relevant is voor het aantal XP wat je krijgt. Ben ook benieuwd of rijders beter of juist slechter zijn in regenachtige omstandigheden. Wellicht dat dat valt onder de stat awareness. Afijn, er zijn weer nieuwe ratings gedropt, genoeg discussie weer :D

Spoiler

image.jpg

image.jpgimage.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

image.jpg

Vandaag is het laatste team gedropt, de stats van McLaren. Wat mij betreft één van de weinige teams waar niet zoveel op valt aan te merken. De complete stats zijn hieronder weergegeven. De makers zeggen het volgende over het toewijzen van de ratings: 

Real-world data + some serious maths = our driver ratings 

Vraag me dan oprecht af hoe ver de real-world data teruggaat in de tijd. Anders valt bijvoorbeeld de rating van Grosjean tov Magnussen amper te verklaren. Afijn, nog een kleine maand tot de release. Oprecht veel zin in :D

image.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Richarð.:

Ik erger me aan de graphic. Waarom staan ze in deze random volgorde. NIet gesorteerd op team, naam, experience, racecraft, awareness, pace of overall. :-D

Ik zat ook al te kijken, maar volgens mij is dit gesorteerd op de eindstand van vorig seizoen. Not sure. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Christian.:

Ik zat ook al te kijken, maar volgens mij is dit gesorteerd op de eindstand van vorig seizoen. Not sure. 

Dat zou wel kunnen kloppen. Wel een onlogische keuze om daarop te sorteren imo. Maar bon, niet het belangrijkste. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een nieuwe trailer voor een meer in-depth look op de My Team feature. Met daaronder de video van Tiametmarduk die de trailer frame by frame bekijkt met het nodige commentaar. Nu is dat laatste niet zozeer interessant, maar vooral het frame by frame bekijken is handig. Hoef je niet handmatig te pauzeren in de trailer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites