Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AZ Alkmaar

Fantasy

Aanbevolen berichten

23tle6a.png

Hoop toch wel weer op een gooi richting top-5 komend seizoen. Met Janssen een uitstekende concurrent gehaald voor Mühren en Jóhansson. Nu al tien goals gemaakt in de voorbereiding. Weliswaar niet tegen aansprekende tegenstanders nog, maar je moet ze er toch maar in prikken. Hoop ook dat Levi Garcia een kans gaat krijgen. Altijd leuk om zo'n exoot in het team te hebben die niemand kent en wellicht vriend en vijand gaat verbazen. Hoop stiekem nog wel op een extra middenvelder met wat ervaring, want met alleen de blessuregevoelige Ortiz en Henriksen als 'zekerheidjes' kom je er niet..

IN:

Jop van der Linden (verdediger, Go Ahead Eagles)

Gino Coutinho (doelman, Excelsior)

Vincent Janssen (aanvaller, Almere City)

Levi Garcia (aanvaller, Central FC)

UIT:

Nemanja Gudelj (middenvelder, Ajax)

Wesley Hoedt (verdediger, Lazio Roma)

Simon Poulsen (verdediger, PSV)

Yves de Winter (doelman, Sint Truiden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Godver, heel verhaal getypt druk ik op de verkeerde knop.. Opnieuw dan maar in de verkorte versie..

Berghuis zal wel weg gaan. Zanali (zweeds talent) of Jahanbakhsh zal hem volgens de geruchten vervangen. Op links zal er ook iets bij moeten omdat er alleen Tankovic is voor de basis. Levi Garcia en Vaarnold vind ik nog te kort komen voor de basis en Hupperts kan beter op rechts concurreren met de opvolger van Berghuis. Achterin zal ook nog wat gaan gebeuren omdat Wuijtens (te duur voor de bank) en Mattias Johansson (contract 2016) weg mogen. Ook de linksback positie is mager bezet met 2 twijfelgevallen Haps en Gorter.

In tegenstelling tot [MENTION=7105]Fantasy[/MENTION]; vind ik het middenveld juist erg goed bezet. Van Overeem is de perfecte vervanger van Gudelj, Haye en Dos Santos zijn weer een jaartje verder in hun ontwikkeling, Ortiz en Henriksen zijn weer wat ervarener, en de talenten Spierings en Ouwejan komen er ook echt aan. Daarachter zitten zelfs nog Helmer en Sigurdson die ik nog wat lager inschat dan de 2 andere talenten.

Ben benieuwd wat Steward nog uit de hoge hoed tovert want tot nu toe ben ik nog niet echt onder de indruk van zijn aankopen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=12548]Dr. Bibber[/MENTION];

Berghuis gaat wel weg ja, daar twijfel ik niet aan. Is het niet naar Watford, dan wel naar een andere laagvlieger uit Engeland of Duitsland (of misschien nog wel PSV). Zanali lijkt me leuk, puur omdat ik me graag laat verrassen. Hoop wel dat Tankovic dit jaar de kans gaat krijgen in de basis. Misschien dat ik iets heel raars zeg, maar ik zou het niet erg vinden om routiniers als de Zeeuw (middenveld) en Mathijsen (verdediging) gehaald worden, puur om de balans in de selectie een beetje recht te trekken. Met alleen maar jonkies ga je het niet redden.

Hoop met je mee dat Steward nog een verrassing uit de hoge hoed gaat toveren inderdaad, want van Jahabkabashshshs word ik niet heel warm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop, misschien wel tegen beter weten in dat het publiekelijk verleggen van de aandacht naar de backposities een poging is de vraagprijs voor Jahanbaksh een beetje te drukken. Ik kan me niet voorstellen dat ze met deze voorhoede de Eredivisie in willen, laat staan Europa. Tenzij het idee is om 4-4-2 te gaan spelen, met Janssen en Jóhannsson naast elkaar en een middenveld met Ortiz, Van Overeem, Henriksen en Dos Santos.

Ik las vandaag dat Watford belachelijk veel geld over zou hebben voor Johansson (de back), dat zou wel erg lekker zijn als je daar nog een paar miljoen voor krijgt. Matige speler en één jaar contract.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AZ heeft de 19-jarige middenvelder James Efmorfidis gecontracteerd. De Grieks jeugdinternational heeft in Alkmaar een eenjarige verbintenis getekend, met een optie voor de club om de samenwerking met nog twee seizoenen te verlengen. Efmorfidis sluit aan bij Jong AZ. De tweebenige Efmorfidis - die ook over de Nederlandse nationaliteit beschikt - komt over van Ajax, waar zijn contract aan het eind van vorig seizoen in onderling overleg werd ontbonden. Ook speelde de creatieve middenvelder onder meer in de jeugd van Real Madrid en FC Barcelona.

Stewart: 'Interessante speler'

“James Efmorfidis is een interessante speler”, reageert Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart. “Hij is al langer bekend bij onze scouting. James is een technisch zeer vaardige middenvelder met oog voor de steekpass. Nu deed de ideale mogelijkheid zich voor om hem vast te leggen. Wij bieden James de kans om zich bij Jong AZ te ontwikkelen en de stap te zetten naar zijn debuut in de Eredivisie.”

Efmorfidis: 'Beslissend zijn'

“Ik ben een echte tien, maar kan ook op de andere posities op het middenveld spelen”, beschrijft Efmorfidis zichzelf. “Ik hou ervan om beslissend te zijn voor het team. Mijn doel is uiteraard om met AZ in de Eredivisie te spelen. Dat gebeurt op het moment dat mijn trainers Martin Haar en Denny Landzaat vinden dat ik de stap naar het eerste elftal kan maken.”

Hatzidiakos

Bij AZ treft hij een vriend met Griekse roots. “Lang geleden ging ik een keer met mijn vader mee naar een reünie van zijn werk, een Grieks bedrijf. Daar heb ik toen Pantelis Hatzidiakos leren kennen. We zijn vrienden geworden en hebben vervolgens ook tegen elkaar gespeeld. Leuk om nu bij de zelfde club onder contract te staan.”

head280715-165635-189.jpg

Leuk, geen idee wie het is, maar oké. Tijd voor nieuwe buitenspelers en/of backs nu, Earnest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Thierryvane, ben ik heel blij mee. Ondanks dat ie altijd wel z'n goaltjes meepikte, nooit echt fan van 'm geweest. Acht miljoen is echt heel veel geld, zeker voor een club als AZ. Nu al 6 (Gudelj), 6 (Berghuis) en 8 (Johannsson) binnen, waarvan misschien max 2,5 weer geïnvesteerd in Alireza en die Servische backspeler. Ik verwacht eigenlijk nog wel één verrassing, al is dat misschien meer hopen dan verwachten :pray:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Thierryvane, ben ik heel blij mee. Ondanks dat ie altijd wel z'n goaltjes meepikte, nooit echt fan van 'm geweest. Acht miljoen is echt heel veel geld, zeker voor een club als AZ. Nu al 6 (Gudelj), 6 (Berghuis) en 8 (Johannsson) binnen, waarvan misschien max 2,5 weer geïnvesteerd in Alireza en die Servische backspeler. Ik verwacht eigenlijk nog wel één verrassing, al is dat misschien meer hopen dan verwachten :pray:

Ging toch om vijf miljoen? Las ik op BILD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites