Jump to content

AZ Alkmaar

Fantasy

Recommended Posts

Ik verwacht wel dat ze daar iets mee gaan doen. Ze zullen hem niet om zijn technische voetbalkennis hebben aangesteld. Las bijvoorbeeld dat die Matthij van Excelsior in het "Moneyball team" van de eredivisie stond, benieuwd of ze daar nu interesse in gaan tonen, weten we meteen wie daar achter zit..

Ik ben wel heel benieuwd of ze het echt gaan toepassen en of het dan ook gaat aanslaan. Ik kan me echter niet voorstellen dat een Jop vd Linden in een moneyball-profielschets past. ;c

Dat is toevallig een speler waar ik wel over gehoord had dat die daar heel goed uit kwam. Had mijn zijn passing en vrije trappen te maken. Gehoord op de tribune bij AZ dus niet uit officiele kanalen trouwens :)

Centrale verdediger beoordelen op passing en vrije trappen lijkt me niet echt een sterk plan. Passing kan nog wel handig zijn in de opbouw, maar vrije trappen is niet echt een criterium waarop je hem zou moeten halen vind ik. Daarnaast, hoeveel vrije trappen heeft hij het afgelopen seizoen nou daadwerkelijk erin geschoten? Valt nog vies tegen.

Centrale verdediger beoordelen op passing en vrije trappen lijkt me niet echt een sterk plan. Passing kan nog wel handig zijn in de opbouw, maar vrije trappen is niet echt een criterium waarop je hem zou moeten halen vind ik. Daarnaast, hoeveel vrije trappen heeft hij het afgelopen seizoen nou daadwerkelijk erin geschoten? Valt nog vies tegen.

Klopt, hij kan inderdaad beter worden beoordeelt op zijn verdedigende kwaliteiten, al is de opbouw in het spel van AZ ook altijd erg belangrijk. De vrije trappen die hij gemaakt heeft zijn er inderdaad niet veel. Misschien dat zijn vrije trappen wel assists of gevaarlijke situaties voor de goal opleverden? Misschien wordt dat ook meegenomen. Ik heb Go Ahead te weinig zien spelen om dat goed te kunnen beoordelen.

Klopt, hij kan inderdaad beter worden beoordeelt op zijn verdedigende kwaliteiten, al is de opbouw in het spel van AZ ook altijd erg belangrijk. De vrije trappen die hij gemaakt heeft zijn er inderdaad niet veel. Misschien dat zijn vrije trappen wel assists of gevaarlijke situaties voor de goal opleverden? Misschien wordt dat ook meegenomen. Ik heb Go Ahead te weinig zien spelen om dat goed te kunnen beoordelen.

Even op squawka gekeken, afgelopen seizoen één goal en 55% shot accuracy. Niet zo indrukwekkend. Wel 37 kansen gecreëerd en dat is behoorlijk voor een centrale verdediger. Maar omgerekend is dat ongeveer één kans per wedstrijd, dat mag ook wel als je alle corners en vrije trappen neemt.

Even op squawka gekeken, afgelopen seizoen één goal en 55% shot accuracy. Niet zo indrukwekkend. Wel 37 kansen gecreëerd en dat is behoorlijk voor een centrale verdediger. Maar omgerekend is dat ongeveer één kans per wedstrijd, dat mag ook wel als je alle corners en vrije trappen neemt.

Misschien toch niet gehaald door Billy Bean dan :-D

Ik ga hem komend seizoen wel beoordelen, heb er zelf niet veel vertrouwen in dat het wat gaat worden. Hoop dat ze alsnog voor van Aken gaan, maar zal wel niet te betalen zijn vrees ik..

• 1 month later...

23tle6a.png

Hoop toch wel weer op een gooi richting top-5 komend seizoen. Met Janssen een uitstekende concurrent gehaald voor Mühren en Jóhansson. Nu al tien goals gemaakt in de voorbereiding. Weliswaar niet tegen aansprekende tegenstanders nog, maar je moet ze er toch maar in prikken. Hoop ook dat Levi Garcia een kans gaat krijgen. Altijd leuk om zo'n exoot in het team te hebben die niemand kent en wellicht vriend en vijand gaat verbazen. Hoop stiekem nog wel op een extra middenvelder met wat ervaring, want met alleen de blessuregevoelige Ortiz en Henriksen als 'zekerheidjes' kom je er niet..

IN:

Jop van der Linden (verdediger, Go Ahead Eagles)

Gino Coutinho (doelman, Excelsior)

Vincent Janssen (aanvaller, Almere City)

Levi Garcia (aanvaller, Central FC)

UIT:

Nemanja Gudelj (middenvelder, Ajax)

Wesley Hoedt (verdediger, Lazio Roma)

Simon Poulsen (verdediger, PSV)

Yves de Winter (doelman, Sint Truiden)

Godver, heel verhaal getypt druk ik op de verkeerde knop.. Opnieuw dan maar in de verkorte versie..

Berghuis zal wel weg gaan. Zanali (zweeds talent) of Jahanbakhsh zal hem volgens de geruchten vervangen. Op links zal er ook iets bij moeten omdat er alleen Tankovic is voor de basis. Levi Garcia en Vaarnold vind ik nog te kort komen voor de basis en Hupperts kan beter op rechts concurreren met de opvolger van Berghuis. Achterin zal ook nog wat gaan gebeuren omdat Wuijtens (te duur voor de bank) en Mattias Johansson (contract 2016) weg mogen. Ook de linksback positie is mager bezet met 2 twijfelgevallen Haps en Gorter.

In tegenstelling tot [MENTION=7105]Fantasy[/MENTION]; vind ik het middenveld juist erg goed bezet. Van Overeem is de perfecte vervanger van Gudelj, Haye en Dos Santos zijn weer een jaartje verder in hun ontwikkeling, Ortiz en Henriksen zijn weer wat ervarener, en de talenten Spierings en Ouwejan komen er ook echt aan. Daarachter zitten zelfs nog Helmer en Sigurdson die ik nog wat lager inschat dan de 2 andere talenten.

Ben benieuwd wat Steward nog uit de hoge hoed tovert want tot nu toe ben ik nog niet echt onder de indruk van zijn aankopen..

[MENTION=12548]Dr. Bibber[/MENTION];

Berghuis gaat wel weg ja, daar twijfel ik niet aan. Is het niet naar Watford, dan wel naar een andere laagvlieger uit Engeland of Duitsland (of misschien nog wel PSV). Zanali lijkt me leuk, puur omdat ik me graag laat verrassen. Hoop wel dat Tankovic dit jaar de kans gaat krijgen in de basis. Misschien dat ik iets heel raars zeg, maar ik zou het niet erg vinden om routiniers als de Zeeuw (middenveld) en Mathijsen (verdediging) gehaald worden, puur om de balans in de selectie een beetje recht te trekken. Met alleen maar jonkies ga je het niet redden.

Hoop met je mee dat Steward nog een verrassing uit de hoge hoed gaat toveren inderdaad, want van Jahabkabashshshs word ik niet heel warm.