Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AZ Alkmaar

Fantasy

Aanbevolen berichten

Dembele niet naar Birmingham, maar naar Fulham voor €6 miljoen. Vandaag medische keuring e.d.

Dit is het artikel vandaag op Sporza :)

Moussa Dembele trekt naar Fulham

Moussa Dembele heeft zijn transfer naar de Premier League beet. De 23-jarige aanvaller ruilt de Nederlandse club AZ voor de Engelse club Fulham. Dat zegt onze landgenoot zelf in de Nederlandse pers. "Ik heb een goed gevoel bij Fulham", klinkt het.

Moussa Dembele is rond met Fulham. Hij moet enkel nog medisch gekeurd worden in Londen. Met de transfer is naar verluidt een bedrag van zes miljoen euro gemoeid."Ik ben tevreden", zegt Dembele in het Noordhollands Dagblad. "Ik wilde naar een topcompetitie en ik was op zoek naar een stabiele club, waar ik een goed gevoel bij heb. Fulham is een club waar ik uitzicht op speeltijd heb."

Ook Birmingham wilde Dembele graag, maar onze landgenoot legde dat bod naast zich neer. Twee jaar geleden zou Dembele nog op de verlanglijstjes van Europese topclubs als Chelsea, Barcelona en Inter gestaan hebben. Uiteindelijk is het Fulham geworden. De Londense club eindigde vorig seizoen twaalfde in de Premier League.

"Natuurlijk is een echte topclub mooi, maar de kans op een basisplaats is daar kleiner. En ik ben nu net 23, ik hoop nog altijd over een paar jaar de stap naar een echte topclub te kunnen maken'', zegt Dembele.

Dembele speelde vier seizoenen voor AZ, dat hem in 2006 bij WIllem II haalde. In ons land speelde Dembele voor de jeugd van Berchem Sport en Germinal Beerschot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sigthorsson _O_ Baas hoor, z'n eerste Eredivisie-goal.

mijn god holman. :| hoe fout kun je 'm raken. en sigthorsson nu ook. Zou toch jammer zijn als je weer niet wint vandaag..

Holman mist elke week kansen die niet te missen zijn. Echt onverdiend dat AZ nog maar zo weinig punten heeft. Wat denk je trouwens van die Jonathas? Kan die wel goed zijn voor 20 goals als hij weer fit is?

@BA is al eerder gevraagd. Degelijke verdediger, met een goed schot (imo). Verder niet bijzonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na afgelopen weekend ben ik daar niet zo zeker van, al kun je natuurlijk moeilijk iemand afrekenen op één fout. Didulica straalt normaal gesproken wel iets meer rust uit dan Romero, maar Romero vind ik ook zeker niet slecht. Didulica zal in het begin gewoon eerste keeper zijn aangezien hij de gehele voorbereiding + begin competitie gekeept heeft.

Holman mist elke week kansen die niet te missen zijn. Echt onverdiend dat AZ nog maar zo weinig punten heeft. Wat denk je trouwens van die Jonathas? Kan die wel goed zijn voor 20 goals als hij weer fit is?

@BA is al eerder gevraagd. Degelijke verdediger, met een goed schot (imo). Verder niet bijzonder.

Jonathas scoorde gister ook 3x voor Jong AZ, helaas alle 3 afgekeurd wegens buitenspel. Als hij iets slimmer word (zowel qua spel als gedrag) kan hij een prima spits worden, maar z'n gedrag gaat 'm tegenwerken denk ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Niels en Fantasy: Jonathas is trouwens een prima voetballer. Hij was tegen Excelsior dan ook heel dreigend, het is een beer die in de zestien erg sterk is. Zoals je al zei Niels mist Holman heel veel kansen, spits is denk ik ook niet het probleem, meer de spelers eromheen die alles missen... Jonathas kan denk ik nog groeien, helemaal buiten de zestien. Toch denk ik dat die dit seizoen wel 1 op 2 gaat lopen :)

Romero is een probleem, als we hem op de bank zetten doen we aan kapitaalvernietiging... Probleem alleen is dat Didulica niet op z'n mondje is gevallen, hij begon bv. ook te zeuren over nieuwe spits.

Benieuwd hoe Verbeek dit laatste probleem gaat managen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites