007mark Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 12 minuten geleden zei Bakkes12: De geluiden over Senesi worden nu toch wel concreter. Clubs zouden elkaar naderen waarbij het bedrag dan rond de 7 miljoen ligt. Wat mij betreft prima. Op dit moment zouden we zulke bedragen ook moeten betalen voor spelers van clubs als FC Utrecht, AZ etc. Dan maar in het buitenland. Dan heb je zometeen een achterhoede met Haps - Senesi - Ié - Karsdorp met als back-ups Malacia - Johnston - Botje - Geertruida. Ik verwacht dat Nieuwkoop nog wel verkast. Verder lees ik vaak dingen over Jonas Wind, en ik heb wat beelden opgezocht: dat zou me toch een veel betere optie lijken dan die Gaich. Daarbij is die Deens waarbij die zich waarschijnlijk wat makkelijker thuis voelt en zal die ook minder hoeven te kosten. Het zijn overigens geen geruchten, lees zijn naam voorbij komen onder supporters. Jammer dat het alleen zo lang duurt. Had toch lekker geweest als het rond was geweest, vóór de wedstrijden tegen HBS. Moet zeggen dat de verdediging er denk ik prima uitziet als je de vier achterin zet zoals jij dat noemt. Nieuwkoop, die is geblesseerd toch? Lijkt mij normaal eigenlijk in de pikorde wel voor Geertruida te staan. Nieuwkoop kan er ook niks van, wat dus des te meer zegt over het niveau van Geertruida. Jonas Wind, tsja. Afgelopen jaar waren er ook geruchten over Robert Skov, de toenmalige eerste spits van Kopenhagen. Voor zover ik weet kreeg die de voorkeur boven Jonas Wind (of speelden ze met 2 spitsen. Anyway, Skov is nu naar Hoffenheim toe als vervanger voor de vertrokken Joelinton, met een transfersom van 10 miljoen. Die was dus sowieso onhaalbaar geweest. Wind is op zijn beurt wel heel lekker begonnen in Denemarken met 5 goals in 6 wedstrijden (competitie). Zal mij alleen niet verbazen als die ook minimaal 5 miljoen moet kosten, aangezien hij nog een contract heeft tot 2023. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bakkes12 Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 6 minuten geleden zei 007mark: Jammer dat het alleen zo lang duurt. Had toch lekker geweest als het rond was geweest, vóór de wedstrijden tegen HBS. Moet zeggen dat de verdediging er denk ik prima uitziet als je de vier achterin zet zoals jij dat noemt. Nieuwkoop, die is geblesseerd toch? Lijkt mij normaal eigenlijk in de pikorde wel voor Geertruida te staan. Nieuwkoop kan er ook niks van, wat dus des te meer zegt over het niveau van Geertruida. Jonas Wind, tsja. Afgelopen jaar waren er ook geruchten over Robert Skov, de toenmalige eerste spits van Kopenhagen. Voor zover ik weet kreeg die de voorkeur boven Jonas Wind (of speelden ze met 2 spitsen. Anyway, Skov is nu naar Hoffenheim toe als vervanger voor de vertrokken Joelinton, met een transfersom van 10 miljoen. Die was dus sowieso onhaalbaar geweest. Wind is op zijn beurt wel heel lekker begonnen in Denemarken met 5 goals in 6 wedstrijden (competitie). Zal mij alleen niet verbazen als die ook minimaal 5 miljoen moet kosten, aangezien hij nog een contract heeft tot 2023. Ben ik helemaal met je eens. Helaas is dat het probleem waar wij, lees Feyenoord, mee zitten. We hebben niet zo één twee drie veel geld liggen en kunnen dus ook niet heel vlot op situaties inspelen. Ik ben allang blij dat die Ié vanavond speelgerechtigd is, zelfde geldt voor Karsdorp. Nog een avond Botje en Scharie had ik niet overleefd. Ik ben wel zenuwachtig voor vanavond. Het is toch een beetje alles of niets deze twee wedstrijden. Over Jonas Wind weet ik verder ook niet mega veel maar zag zijn naam meerdere keren genoemd worden. Zijn begin is veelbelovend en dat die vorig jaar niet vast in de basis stond is ook te begrijpen daar hij toen pas 19 jaar was. Het is wel een lange vent en dat is wel een beetje wat we nodig hebben met Narsingh straks op rechtsbuiten. Ik sluit die Adolfo ook nog steeds niet uit maar daar is het nu wat stiller rond. De kans is natuurlijk ook aanwezig dat Novakovich gehaald wordt. Weet nog niet helemaal wat ik daarvan moet vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 (bewerkt) 5 minuten geleden zei Bakkes12: Ben ik helemaal met je eens. Helaas is dat het probleem waar wij, lees Feyenoord, mee zitten. We hebben niet zo één twee drie veel geld liggen en kunnen dus ook niet heel vlot op situaties inspelen. Ik ben allang blij dat die Ié vanavond speelgerechtigd is, zelfde geldt voor Karsdorp. Nog een avond Botje en Scharie had ik niet overleefd. Ik ben wel zenuwachtig voor vanavond. Het is toch een beetje alles of niets deze twee wedstrijden. Over Jonas Wind weet ik verder ook niet mega veel maar zag zijn naam meerdere keren genoemd worden. Zijn begin is veelbelovend en dat die vorig jaar niet vast in de basis stond is ook te begrijpen daar hij toen pas 19 jaar was. Het is wel een lange vent en dat is wel een beetje wat we nodig hebben met Narsingh straks op rechtsbuiten. Ik sluit die Adolfo ook nog steeds niet uit maar daar is het nu wat stiller rond. De kans is natuurlijk ook aanwezig dat Novakovich gehaald wordt. Weet nog niet helemaal wat ik daarvan moet vinden. Huhu ja die zenuwen zijn hier ook al een paar dagen aanwezig. Snakken natuurlijk ook echt naar de Europese groepsfase. Meer nodig dan ooit voor onze club. Feyenoord kennende zal het overigens wel Novakovich worden hoor. Wat niet eens een slechte speler is, maar gaat je denk ik ook niet echt verder brengen. Meer een tijdelijke oplossing tot Jorgensen terug is. Denk overigens ook dat we Gaich niet kunnen halen, als Senesi al komt. 22 augustus 2019 bewerkt door 007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bakkes12 Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 14 minuten geleden zei 007mark: Huhu ja die zenuwen zijn hier ook al een paar dagen aanwezig. Snakken natuurlijk ook echt naar de Europese groepsfase. Meer nodig dan ooit voor onze club. Feyenoord kennende zal het overigens wel Novakovich worden hoor. Wat niet eens een slechte speler is, maar gaat je denk ik ook niet echt verder brengen. Meer een tijdelijke oplossing tot Jorgensen terug is. Denk overigens ook dat we Gaich niet kunnen halen, als Senesi al komt. Ja tjering man. Vind het echt verrekte spannend. Kan me nog heel goed de uitschakeling herinneren tegen AS Roma. Ik zat naast dat uitvak, holy shit jonge. Heb me niet vaak zo ontzettend kut gevoeld na een wedstrijd van Feyenoord. Novakovich zou wel echt een typische Feyenoord aankoop zijn. Het lost je probleem tijdelijk op, maar voor de lange termijn heb je er niet veel aan. Als zo'n jongen bij Reading al niet aan de bak komt.... Vond het bij Fortuna Sittard geen slechte spits maar dat is toch wel een heel ander soort voetbal. Met zijn rug naar de goal toe is het gewoon niet je van het. Mocht er nog wat investeerders inhaken zie ik Gaich nog wel komen. Maar ja, dat is hetzelfde als dat je zegt dat je nog in Sinterklaas gelooft volgens mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 (bewerkt) 21 minuten geleden zei Bakkes12: Ja tjering man. Vind het echt verrekte spannend. Kan me nog heel goed de uitschakeling herinneren tegen AS Roma. Ik zat naast dat uitvak, holy shit jonge. Heb me niet vaak zo ontzettend kut gevoeld na een wedstrijd van Feyenoord. Novakovich zou wel echt een typische Feyenoord aankoop zijn. Het lost je probleem tijdelijk op, maar voor de lange termijn heb je er niet veel aan. Als zo'n jongen bij Reading al niet aan de bak komt.... Vond het bij Fortuna Sittard geen slechte spits maar dat is toch wel een heel ander soort voetbal. Met zijn rug naar de goal toe is het gewoon niet je van het. Mocht er nog wat investeerders inhaken zie ik Gaich nog wel komen. Maar ja, dat is hetzelfde als dat je zegt dat je nog in Sinterklaas gelooft volgens mij. Was ook wel een enorme kutwedstrijd natuurlijk met die scheids. Voor mij was Zorya-thuis in 2014 de allereerst ervaring in de Kuip. Uitwedstrijd 1-1, om vervolgens thuis in de rust met 3-0 voor te staan. Gepruts van onder andere Erwin Mulder zorgde voor een 3-3 stand in de 80e minuut en virtuele uitschakeling. Middelvingers en spreekkoren gingen al richting de stoelen van het bestuur etc. Totdat Elvis Manu ineens gek deed in de 94e minuut van de wedstrijd. Zes rijen naar beneden gepleurd tijdens het juichen, maar godverdomme wat was dat lekker zeg. Heb zo een voorgevoel dat het in de wedstrijden tegen HBS ook weer zo enorm moeilijk gaat worden. Zijn namelijk echt wel een stuk beter dan Dinamo Tbilisi. EDIT: Bedenkt me net dat we destijds de EL wisten te halen met Lex Immers, Ruben Schaken, Mitchell te Vrede en Luke Wilkshire in de basis. Wat een armoe Mocht Gaich komen met behulp van investeerders, willen die natuurlijk ook een deel van de opbrengst hebben als hij weer doorverkocht wordt. Qua langetermijnvisie dus ook niet optimaal, aangezien je dan niet veel overhoudt aan een mogelijke hoge transfersom (wat ook koffiedik kijken is). 22 augustus 2019 bewerkt door 007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 (bewerkt) Die Gaich komt niet en moet je niet willen. Die is 2 meter, komt net bij de senioren kijken en dan valt dat fysieke voordeel weg. Moet je dan 10 miljoen voor neerleggen wat je niet hebt. Het enthousiasme over Senesi vind ik ook clownesk. Niemand kent die gozer en je betaalt er 7 miljoen voor wat je niet hebt. Ik zou heel bang worden als Feyenoord me nog aan het hart ging. Dan zie ik er hier een die zegt dat een verdediging waarvan je 50% niet kent 'er wel leuk uit ziet'. Sziget hakt erin zullen we maar zeggen. 22 augustus 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bakkes12 Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 10 minuten geleden zei 007mark: Was ook wel een enorme kutwedstrijd natuurlijk met die scheids. Voor mij was Zorya-thuis in 2014 de allereerst ervaring in de Kuip. Uitwedstrijd 1-1, om vervolgens thuis in de rust met 3-0 voor te staan. Gepruts van onder andere Erwin Mulder zorgde voor een 3-3 stand in de 80e minuut en virtuele uitschakeling. Middelvingers en spreekkoren gingen al richting de stoelen van het bestuur etc. Totdat Elvis Manu ineens gek deed in de 94e minuut van de wedstrijd. Zes rijen naar beneden gepleurd tijdens het juichen, maar godverdomme wat was dat lekker zeg. Heb zo een voorgevoel dat het in de wedstrijden tegen HBS ook weer zo enorm moeilijk gaat worden. Zijn namelijk echt wel een stuk beter dan Dinamo Tbilisi. EDIT: Bedenkt me net dat we destijds de EL wisten te halen met Lex Immers, Ruben Schaken, Mitchell te Vrede en Luke Wilkshire in de basis. Wat een armoe Mocht Gaich komen met behulp van investeerders, willen die natuurlijk ook een deel van de opbrengst hebben als hij weer doorverkocht wordt. Qua langetermijnvisie dus ook niet optimaal, aangezien je dan niet veel overhoudt aan een mogelijke hoge transfersom (wat ook koffiedik kijken is). Oh man wat was die wedstrijd tegen Zorya heerlijk zeg. Nog nooit zoiets gezien als toen. Dat is precies de reden waarom Feyenoord een club van uiterste is. Als je met 3-0 voorstaat moet er normaliter niets meer aan de hand zijn, zeker niet in de eigen Kuip maar welke ploeg lukt het om bijna volledig te verpesten? Juist, Feyenoord. En die Manu heeft daarna nooit meer een knikker geraakt Maar wat een held was dat op dat moment. Ik kan me dat moment nog zo voor de geest halen haha. Heerlijk. Alleen daarom is het al te hopen dat we doorstoten naar de groepsfase, buiten alle punten voor Nederland om, is het gewoon prachtig om Europese wedstrijden in De Kuip mee te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 Wat Magi zegt ja. Lekker als een gek miljoenen gaan investeren in spelers die verder bij geen enkele club in Europa op het lijstje staan. Dat is precies hoe we in deze situatie zijn gekomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 8 minuten geleden zei Magikarp: Die Gaich komt niet en moet je niet willen. Die is 2 meter, komt net bij de senioren kijken en dan valt dat fysieke voordeel weg. Moet je dan 10 miljoen voor neerleggen wat je niet hebt. Het enthousiasme over Senesi vind ik ook clownesk. Niemand kent die gozer en je betaalt er 7 miljoen voor wat je niet hebt. Ik zou heel bang worden als Feyenoord me nog aan het hart ging. Dan zie ik er hier een die zegt dat een verdediging waarvan je 50% niet kent 'er wel leuk uit ziet'. Sziget hakt erin zullen we maar zeggen. Hou jij het nou maar lekker bij guitige nabeschouwingen als er weer een wanprestatie is geleverd. Voor iedereen beter. Senesi heeft iets meer dan 70 wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau van Argentinië, daarnaast ook jeugdinternational daar. Lijkt me dat je dan toch wel iets moet kunnen, niet? Op dit moment heeft Feyenoord welgeteld 2 spelers die voor Oranje zijn opgeroepen en is Malacia de enige die bij Jong Oranje zit. 7 minuten geleden zei Bakkes12: Oh man wat was die wedstrijd tegen Zorya heerlijk zeg. Nog nooit zoiets gezien als toen. Dat is precies de reden waarom Feyenoord een club van uiterste is. Als je met 3-0 voorstaat moet er normaliter niets meer aan de hand zijn, zeker niet in de eigen Kuip maar welke ploeg lukt het om bijna volledig te verpesten? Juist, Feyenoord. En die Manu heeft daarna nooit meer een knikker geraakt Maar wat een held was dat op dat moment. Ik kan me dat moment nog zo voor de geest halen haha. Heerlijk. Alleen daarom is het al te hopen dat we doorstoten naar de groepsfase, buiten alle punten voor Nederland om, is het gewoon prachtig om Europese wedstrijden in De Kuip mee te maken. Daarom was ik er zelfs na de 4-0 thuisoverwinning op Tbilisi nog niet helemaal gerust op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bakkes12 Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 En we weten ook allemaal hoe het is afgelopen als we spelers halen die WEL bekend zijn bij iedereen. Iedereen schreeuwde moord en brand om Amrabat, Larsson, St. Juste en ze zijn toch alle drie niet bepaald geslaagd. Amrabat flop, St. Juste door de achterdeur weg, Larsson ziet iedereen ook liever vertrekken. Ik vind het niet erg dat er spelers gehaald worden die niet bij iedereen bekend zijn. Worden we er beter van? Misschien. Worden we er slechter van? Misschien. Wat gebeurd er als we niets doen? Dan worden we sowieso ingehaald door AZ en op langere termijn Vitesse en Utrecht. Ik vind het prima ontwikkelingen, en dat niemand interesse in deze spelers heeft is natuurlijk ook flauwekul. AS Roma wordt al een jaar in verband gebracht met Senesi en ook Gaich wordt met meerdere clubs uit Europa gelinkt. Zo slecht is het allemaal niet jongens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 (bewerkt) 11 minuten geleden zei 007mark: Hou jij het nou maar lekker bij guitige nabeschouwingen als er weer een wanprestatie is geleverd. Voor iedereen beter. Senesi heeft iets meer dan 70 wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau van Argentinië, daarnaast ook jeugdinternational daar. Lijkt me dat je dan toch wel iets moet kunnen, niet? Op dit moment heeft Feyenoord welgeteld 2 spelers die voor Oranje zijn opgeroepen en is Malacia de enige die bij Jong Oranje zit. Zou hij wel Engels kunnen? Of heb je in jouw wereld een centrum dat niet kan communiceren met elkaar? Wel bijzonder he. De club die bekend staat om de miskopen zou opeens het pareltje gevonden hebben. De wereld slaapt, Feyenoord is wakker. Hartstikke leuk hoor, dat je opeens over Oranje begint (ik ga de moeite niet eens doen om het waarom dat een argument zou zijn daarvan te zien), maar niemand moet die gozer en een blut Feyenoord legt er 7 miljoen voor neer. En maar blij zijn. De enige die nuance en realisme brengt wordt weggezet als iemand die beter grappig kan doen na slechte prestaties. Dan is de paniek groot hoor. 22 augustus 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 (bewerkt) 9 minuten geleden zei Bakkes12: Worden we er beter van? Misschien. Worden we er slechter van? Misschien. Dat is dus een risico dat Feyenoord niet kan nemen. Zeker niet voor 7 miljoen. Als Roma echt geïnteresseerd was hadden ze wel doorgepakt, die hebben blijkbaar ook hun twijfels (of het besef dat ze een financieel risico niet kunnen/willen nemen op zo'n jongen). Hoe je erbijkomt dat St Juste door de achterdeur weg is, is mij overigens een raadsel. We worden inderdaad ingehaald door die clubs, maar niet door de spelers die op het veld staan. Dat is een resultaat van het beleid, dat zorgt voor de spelers die er staan. Dit is geen beleid, dit is heel opportunistisch geld wat je niet hebt heel gauw uitgeven. Het probleem moet bij de oorsprong worden aangepakt, en dat is niet Jan Arie van der Heijden of Eric Botteghin. Zelfs al zou die Senesi goed zijn, is het slechts een pleistertje dat het grote gezwel tijdelijk verbergt. 22 augustus 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 Waar komt bij Feyenoord opeens dat geld vandaan voor dei Argentijn dan? Hele zomer halen ze voornamelijk gratis afdankertjes op en nu zouden ze ineens even 7 miljoen neer kunnen leggen. Of komt dit vanuit die Amerikaanse investeerders en zit je straks met een speler waarvan je maar een klein percentage van de rechten beheert? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bakkes12 Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 Ik ben wel benieuwd hoe iedereen zo zeker weet dat Feyenoord echt blut is. Niet willen investeren omdat je wacht op het juiste moment is ook een strategie hé. Ik ben het daar niet helemaal mee eens maar toch, het zou een optie kunnen zijn. Persoonlijk denk ik ook dat Feyenoord meer geld heeft dan ze daadwerkelijk doen voorkomen, scheelt ook wat in de prijs. Als heel de wereld weet dat je zeg 50 miljoen beschikbaar hebt, waarom zou je dan genoegen nemen met ietsje minder? Er is in Italië ook een regel betreft het aantrekken van non-EU spelers. Het zou kunnen dat dat de reden is waarom ze nog niet hebben doorgepakt. Als je dan meteen één plaats kwijt bent kan dat niet gunstig zijn als je je liever eerst op andere plekken versterkt. Ik wil het allemaal nog wel zien Magi. Ja het is een gedurfde aankoop maar liever dit dan die trieste aankopen als Botje, Scharie, Ayoub etc. (Die mogen ze wat mij betreft ook meteen naar Turkije sturen als er interesse voor 'm is). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 (bewerkt) 4 minuten geleden zei Regis: Waar komt bij Feyenoord opeens dat geld vandaan voor dei Argentijn dan? Hele zomer halen ze voornamelijk gratis afdankertjes op en nu zouden ze ineens even 7 miljoen neer kunnen leggen. Of komt dit vanuit die Amerikaanse investeerders en zit je straks met een speler waarvan je maar een klein percentage van de rechten beheert? Pure paniek. Als dat geld er was hadden ze die afdankertjes niet gehaald, maar rustig gericht kunnen kopen. Dan zat je niet met een half elftal dat niet fit is. Nu voelen de grote mannen het angstzweet naar beneden druppelen en moet er spontaan gekocht worden. 3 minuten geleden zei Bakkes12: liever dit Als je het geld kan missen wel ja. Ik heb ook liever Coca Cola maar soms komt dat ff niet zo lekker uit. 22 augustus 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 43 minuten geleden zei Bakkes12: En we weten ook allemaal hoe het is afgelopen als we spelers halen die WEL bekend zijn bij iedereen. Iedereen schreeuwde moord en brand om Amrabat, Larsson, St. Juste en ze zijn toch alle drie niet bepaald geslaagd. Amrabat flop, St. Juste door de achterdeur weg, Larsson ziet iedereen ook liever vertrekken. Ik vind het niet erg dat er spelers gehaald worden die niet bij iedereen bekend zijn. Worden we er beter van? Misschien. Worden we er slechter van? Misschien. Wat gebeurd er als we niets doen? Dan worden we sowieso ingehaald door AZ en op langere termijn Vitesse en Utrecht. Ik vind het prima ontwikkelingen, en dat niemand interesse in deze spelers heeft is natuurlijk ook flauwekul. AS Roma wordt al een jaar in verband gebracht met Senesi en ook Gaich wordt met meerdere clubs uit Europa gelinkt. Zo slecht is het allemaal niet jongens. St. Juste is met (behoorlijke) winst doorverkocht. Amrabat is ook met winst doorverkocht na één seizoen waarin hij vooral bankzitter was. Het ging Sofyan niet snel genoeg, hij moest en zou basis. Okay, prima, wegwezen dan. Hij werd volgens mij niet actief weggestuurd door Feyenoord. Niemand schreeuwde om Larsson, sterker nog, er was vooraf veel kritiek op zijn aankoop (en zeker het bedrag dat ermee gemoeid was). Iedereen met een beetje inzicht zag dat die jongen keihard ging falen bij Feyenoord. Iedereen loopt altijd te klagen over de bord-op-schoot aankopen, maar dat zijn over het algemeen transfers geweest die ons danwel winst opleverden (St. Juste, Amrabat, ook Haps als hij dit jaar fit blijft) danwel een paar jaar prima dienst hebben gedaan (Toornstra, Botta, Scharie, Berghuis). Zitten natuurlijk altijd Verhoekjes bij, maar er is geen enkele club die louter succesvolle aankopen doet. Ik vind het in de huidige situatie veel verstandiger om te investeren in jeugd en aan te vullen met relatief goedkope spelers waarvan we weten dat ze wat kunnen, dan dat er nu vol ingezet wordt op volledig onbekende factoren. Als er nu een goed scoutingsapparaat stond, was dat een ander verhaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 1 uur geleden zei Magikarp: Zou hij wel Engels kunnen? Of heb je in jouw wereld een centrum dat niet kan communiceren met elkaar? Wel bijzonder he. De club die bekend staat om de miskopen zou opeens het pareltje gevonden hebben. De wereld slaapt, Feyenoord is wakker. Hartstikke leuk hoor, dat je opeens over Oranje begint (ik ga de moeite niet eens doen om het waarom dat een argument zou zijn daarvan te zien), maar niemand moet die gozer en een blut Feyenoord legt er 7 miljoen voor neer. En maar blij zijn. De enige die nuance en realisme brengt wordt weggezet als iemand die beter grappig kan doen na slechte prestaties. Dan is de paniek groot hoor. Spreken beide Spaans. Nuance en realisme inderdaad, juist. Feyenoord moet dus lekker niks doen op het moment en doorspelen met Baco en Botje (kan bijna een sprookje zijn joh). Welke CV vind jij dat Feyenoord op dit moment dan moet halen, die goedkoper en beter is dan Senesi? Oprecht benieuwd naar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bakkes12 Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 27 minuten geleden zei PJHoutman: St. Juste is met (behoorlijke) winst doorverkocht. Amrabat is ook met winst doorverkocht na één seizoen waarin hij vooral bankzitter was. Het ging Sofyan niet snel genoeg, hij moest en zou basis. Okay, prima, wegwezen dan. Hij werd volgens mij niet actief weggestuurd door Feyenoord. Niemand schreeuwde om Larsson, sterker nog, er was vooraf veel kritiek op zijn aankoop (en zeker het bedrag dat ermee gemoeid was). Iedereen met een beetje inzicht zag dat die jongen keihard ging falen bij Feyenoord. Iedereen loopt altijd te klagen over de bord-op-schoot aankopen, maar dat zijn over het algemeen transfers geweest die ons danwel winst opleverden (St. Juste, Amrabat, ook Haps als hij dit jaar fit blijft) danwel een paar jaar prima dienst hebben gedaan (Toornstra, Botta, Scharie, Berghuis). Zitten natuurlijk altijd Verhoekjes bij, maar er is geen enkele club die louter succesvolle aankopen doet. Ik vind het in de huidige situatie veel verstandiger om te investeren in jeugd en aan te vullen met relatief goedkope spelers waarvan we weten dat ze wat kunnen, dan dat er nu vol ingezet wordt op volledig onbekende factoren. Als er nu een goed scoutingsapparaat stond, was dat een ander verhaal. Ja joh, we gaan lekker nog meer van die goedkope aanwinsten doen. Er is een reden waarom ze zo goedkoop zijn he? Ze zijn of niet fit, of gewoon niet goed genoeg. Lekker met de Narsingkjes etc aankomen die een halfjaar nodig hebben om uberhaupt een beetje wedstrijdfit te zijn. En dan er achter komen dat het al een verloren seizoen is. Nee top. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 (bewerkt) Oh god, we hebben er een die denkt dat Feyenoord ergens om mee had kunnen doen dit jaar. Dat dit een verloren seizoen zou worden wisten we in augustus vorig jaar al. Iedereen wist dat beste speler (Van Persie) ging stoppen. Vilhena zou ook bijna zeker vertrekken en Botta en Scharie werden weer een jaartje ouder en dus weer 20km/u trager. Dan kun je twee dingen doen. In paniek raken en al je geld/goodwill investeren in drie Zuid-Amerikanen in de hoop dat ze allemaal slagen en je de kloof met AZ kunt dichten, of je hebt gewoon geduld, accepteert dat je een jaar of 3 aan moet haken bij de top-5 en zet een structuur neer waardoor je in de toekomst met Ajax en PSV kan concurreren. Ik ben volledig voor optie 2. 22 augustus 2019 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bakkes12 Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 22 minuten geleden zei PJHoutman: Oh god, we hebben er een die denkt dat Feyenoord ergens om mee had kunnen doen dit jaar. Dat dit een verloren seizoen zou worden wisten we in augustus vorig jaar al. Iedereen wist dat beste speler (Van Persie) ging stoppen. Vilhena zou ook bijna zeker vertrekken en Botta en Scharie werden weer een jaartje ouder en dus weer 20km/u trager. Dan kun je twee dingen doen. In paniek raken en al je geld/goodwill investeren in drie Zuid-Amerikanen in de hoop dat ze allemaal slagen en je de kloof met AZ kunt dichten, of je hebt gewoon geduld, accepteert dat je een jaar of 3 aan moet haken bij de top-5 en zet een structuur neer waardoor je in de toekomst met Ajax en PSV kan concurreren. Ik ben volledig voor optie 2. Ach man loop niet zo te zeveren joh. Waarom ben je bij voorbaat kansloos? Omdat Ajax en PSV zoveel beter zijn? Dat valt nog wel te bezien. Ik ben tot dusverre echt niet overtuigd van die twee. De enige ploeg die overtuigd is misschien AZ maar dat valt ook nog maar te bezien. Ik ben het met je eens dat er eerder ingegrepen moest worden op de CV posities maar dat gebeurd nu toch? We hebben pas drie wedstrijden gespeeld, de achterstand is pas vier punten. Waarom zouden we niet langer mee kunnen doen? Nee mij hoor je niet zeggen dat we daadwerkelijk kampioen worden, maar om er nu een top 5 ploeg van te maken is ook niet helemaal fair. Ik vind inzetten op de jeugd ook wel terecht maar dat moet niet ten koste gaan van de prestaties. Met alleen maar jeugd spelen we over 5 jaar in de middenmoot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 (bewerkt) Het is een verloren seizoen als je nu niet inzet op jeugd en wel krampachtig probeert een derde plek of meer te behalen. Dit is het moment dat je geen verwachtingen zou moeten hebben, dus nu kunnen ze fouten maken en leren. Anders blijf je sukkelen om steeds maar aan te haken. Elke zomer wat nieuwe pleistertjes plakken in de hoop dat het een keer genoeg is. Dat zagen we in 2017. Toen waren het er genoeg, toen zat er zelfs een beetje verband om. God wat was het mooi. Wat zag de toekomst er rooskleurig uit. O WACHT. Het hele probleem is niet aangepakt, alleen verbloemd. Het gaat niet om de prestaties op korte termijn, het gaat niet om de spelers die er nu staan, het gaat om het beleid. Lange termijn jongens. 1 uur geleden zei PJHoutman: St. Juste is met (behoorlijke) winst doorverkocht. Amrabat is ook met winst doorverkocht na één seizoen waarin hij vooral bankzitter was. Het ging Sofyan niet snel genoeg, hij moest en zou basis. Okay, prima, wegwezen dan. Hij werd volgens mij niet actief weggestuurd door Feyenoord. Niemand schreeuwde om Larsson, sterker nog, er was vooraf veel kritiek op zijn aankoop (en zeker het bedrag dat ermee gemoeid was). Iedereen met een beetje inzicht zag dat die jongen keihard ging falen bij Feyenoord. Iedereen loopt altijd te klagen over de bord-op-schoot aankopen, maar dat zijn over het algemeen transfers geweest die ons danwel winst opleverden (St. Juste, Amrabat, ook Haps als hij dit jaar fit blijft) danwel een paar jaar prima dienst hebben gedaan (Toornstra, Botta, Scharie, Berghuis). Zitten natuurlijk altijd Verhoekjes bij, maar er is geen enkele club die louter succesvolle aankopen doet. Ik vind het in de huidige situatie veel verstandiger om te investeren in jeugd en aan te vullen met relatief goedkope spelers waarvan we weten dat ze wat kunnen, dan dat er nu vol ingezet wordt op volledig onbekende factoren. Als er nu een goed scoutingsapparaat stond, was dat een ander verhaal. Voortaan quote ik deze post gewoon als het hierover gaat. 1 uur geleden zei 007mark: Spreken beide Spaans. Nuance en realisme inderdaad, juist. Feyenoord moet dus lekker niks doen op het moment en doorspelen met Baco en Botje (kan bijna een sprookje zijn joh). Welke CV vind jij dat Feyenoord op dit moment dan moet halen, die goedkoper en beter is dan Senesi? Oprecht benieuwd naar. Hoop dat op zn minst Vermeer, Haps, Karsdorp, Fer, Kokcu, Berghuis en Larsson ff gauw een cursusje doen dan. Duolingo werkt wel maar volgens mij kun je niet direct door naar Sports 1 dus moet je eerst Greetings, Family en People doen. Wie heeft het in godsnaam over niks doen? Dat maak jij er weer van. Populistisch gelul in uitersten. Je insinueert nu ook dat Senesi a) de beste is die je kunt halen en b) de goedkoopste is die je kunt halen en dus c) qua prijs-kwaliteit de beste optie is. Dat vind ik een zeer gewaagde stelling voor iemand die de speler niet kent. Ik ken de speler ook niet, ik zeg niet dat ie er niks van kan, ik zet enkel hele grote vraagtekens bij de aankoop gezien het financiële risico in combinatie met de staat waarin de club verkeert. Ik heb geen alternatieven, omdat ik niet in dienst ben bij de club. Ik heb andere zaken waar ik me op een dag mee bezig hou, maar ik kan me niet voorstellen dat dit op punt C dé man zou zijn. Ik hoef geen alternatieven aan te dragen om een aankoop een onverantwoord risico te vinden. 54 minuten geleden zei Bakkes12: Ja joh, we gaan lekker nog meer van die goedkope aanwinsten doen. Er is een reden waarom ze zo goedkoop zijn he? Ze zijn of niet fit, of gewoon niet goed genoeg. Lekker met de Narsingkjes etc aankomen die een halfjaar nodig hebben om uberhaupt een beetje wedstrijdfit te zijn. En dan er achter komen dat het al een verloren seizoen is. Nee top. 'Er is een reden waarom ze zo goedkoop zijn' is wel een argument, maar als ik zeg dat ik het vreemd vind dat alleen Feyenoord zit op te letten in Argentinië is het geen argument want 'AS Roma zit er al een jaar achteraan'? Prijs /=/ kwaliteit. Daarbij ga jij er ook ff vanuit dat Senesi direct wedstrijden vol kan maken dus? Flinke aanname voor iemand die die jongen nog nooit heeft zien voetballen en dus ook helemaal niet weet hoe ver hij nu is in zn fitness. 6 minuten geleden zei Bakkes12: Ik vind inzetten op de jeugd ook wel terecht maar dat moet niet ten koste gaan van de prestaties. Met alleen maar jeugd spelen we over 5 jaar in de middenmoot. Ah, daar hebben we de korte termijn visie. Als die gasten zich nu ontwikkelen krijg je betere prestaties 'over 5 jaar', bouw je hun waarde op waarmee je geld genereert wat wel verantwoord is om te investeren. 22 augustus 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 Even los van de rest waar je best valide punten maakt: Citaat Daarbij ga jij er ook ff vanuit dat Senesi direct wedstrijden vol kan maken dus? Flinke aanname voor iemand die die jongen nog nooit heeft zien voetballen en dus ook helemaal niet weet hoe ver hij nu is in zn fitness. Heeft in twee competitiewedstrijden 2x 90 minuten gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 10 minuten geleden zei Bakkes12: Ach man loop niet zo te zeveren joh. Waarom ben je bij voorbaat kansloos? Omdat Ajax en PSV zoveel beter zijn? Dat valt nog wel te bezien. Ik ben tot dusverre echt niet overtuigd van die twee. De enige ploeg die overtuigd is misschien AZ maar dat valt ook nog maar te bezien. Ik ben het met je eens dat er eerder ingegrepen moest worden op de CV posities maar dat gebeurd nu toch? We hebben pas drie wedstrijden gespeeld, de achterstand is pas vier punten. Waarom zouden we niet langer mee kunnen doen? Nee mij hoor je niet zeggen dat we daadwerkelijk kampioen worden, maar om er nu een top 5 ploeg van te maken is ook niet helemaal fair. Ik vind inzetten op de jeugd ook wel terecht maar dat moet niet ten koste gaan van de prestaties. Met alleen maar jeugd spelen we over 5 jaar in de middenmoot. De reden dat je van te voren kon zien aankomen niet mee kunt doen met PSV en Ajax is dat je hooguit drie spelers hebt die bij die ploegen kans zouden maken op speeltijd, Fer reken ik dan even niet mee omdat dat een nieuwe aankoop is. Twee ervan, Haps en Jorgensen, zijn niet altijd fit. De derde, Berghuis, heeft regelmatig wedstrijden dat hij niet thuis geeft. Niet bepaald een solide basis om een titelstrijd op te steunen. Als je de opties die PSV, maar vooral Ajax in de selectie heeft vergelijkt met de onze, dan kan ik me zelfs niet eens voorstellen dat je het überhaupt over een titelstrijd zou willen hebben. Maar goed. Laten we zeggen dat Ajax en PSV een zwak(ker) seizoen doormaken, Calvin Stengs weer alles afscheurt waardoor AZ ook niet meedoet, en dat je met enkele peperdure aankopen 2e of zelfs 1e wordt. Is er dan iets opgelost? Is er nu structuur aangebracht waardoor je de komende 10 jaar meedoet om de titel? Nee, je stelt de boel gewoon weer twee jaartjes uit. Pappen en nathouden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bakkes12 Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 Je verwijdt mij op het feit dat ik een enorme aanname doe (waarbij ik er inderdaad vanuit ben gegaan dat hij wedstrijdfit is aangezien hij 2 maal 90 minuten heeft meegedaan in de twee competitiewedstrijden die gespeeld zijn en ook geen zware blessures op zijn naam heeft staan) maar gaat er zelf ook maar vanuit dat ik die jongen nooit aan het werk gezien heb. Oke, ik heb nooit in het stadion gezeten, maar ik heb m wel is aan t werk gezien ja. Unibet brengt je wel eens op gekke wedstrijden laten we maar zeggen. Ik wil hiermee niet zeggen dat ik elke wedstrijd van hem gevolgd heb, zeer zeker niet, maar ik heb 'm wel is aan het werk gezien en het bevalt me wel wat ik gezien heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 22 augustus 2019 Share Geplaatst 22 augustus 2019 (bewerkt) 24 minuten geleden zei MetalMichael: Even los van de rest waar je best valide punten maakt: Heeft in twee competitiewedstrijden 2x 90 minuten gemaakt. Is de intensiteit (snelheid, niveau, etc) vergelijkbaar met waar we hem nu bombarderen tot oplossing? 15 minuten geleden zei Bakkes12: Je verwijdt mij op het feit dat ik een enorme aanname doe (waarbij ik er inderdaad vanuit ben gegaan dat hij wedstrijdfit is aangezien hij 2 maal 90 minuten heeft meegedaan in de twee competitiewedstrijden die gespeeld zijn en ook geen zware blessures op zijn naam heeft staan) maar gaat er zelf ook maar vanuit dat ik die jongen nooit aan het werk gezien heb. Oke, ik heb nooit in het stadion gezeten, maar ik heb m wel is aan t werk gezien ja. Unibet brengt je wel eens op gekke wedstrijden laten we maar zeggen. Ik wil hiermee niet zeggen dat ik elke wedstrijd van hem gevolgd heb, zeer zeker niet, maar ik heb 'm wel is aan het werk gezien en het bevalt me wel wat ik gezien heb. Maar is dat een gok van 7 miljoen(!) waard voor een club die nou niet bepaald zwemt in de centen? Er worden elke dag voetballers geboren. Zorg nou ff lekker dat je een stabiel beleid voert, en vul de talenten over een jaar of 5-10 pas extern aan. Geduld is een schone zaak. En geduld is geen kwestie van niks doen en wachten, maar werken tot je op het punt komt dat je de vruchten kunt plukken van de investeringen die je wél hebt kunnen doen. Even door die zure appel heen bijten, gebruik maken van de jeugd (wat liepen we daar jaren geleden om te juichen he? Met Wijnaldum en Fer). Daarna is het weer misgegaan, dát is wat er fout ging. Dáárom zitten we nu met Ericje. Dát moet dus anders. Toen was het weer hosanna en moesten we direct meedoen om de prijzen. Heb nou eens geduld en zie in dat je geen topclub bent, maar wel kunt worden. 'Nooit gezien' is natuurlijk populair taalgebruik voor 'de speler niet goed genoeg kennen'. Als ADO Den Haag aan mij vraagt wat ik van Jeremy Moreno vind, zeg ik dat in die jongen nooit heb zien voetballen, ondanks dat ik vrij vaak bij Maassluis op de tribune zit en hem een paar keer heb zien spelen. Ik kan de inschatting niet maken, ik kan geen uitspraken doen over of het een risico waard zou zijn. En ook als ik wel overtuigd zou zijn van zn kwaliteiten, zou ik niet weten of hij direct de basis in kan vanwege het verschil in niveau. Of dat niveau in de Argentijnse competitie hoger of lager ligt dan in de Eredivisie weet ik niet (Eredivisie - Tweede Divisie wel uiteraard), dat is waar. 15 minuten geleden zei PJHoutman: Nee, je stelt de boel gewoon weer twee jaartjes uit. Pappen en nathouden. Dat gebeurt al sinds Jorien? Lijkt erop dat de argeloze toeschouwer geen ander beleid kent en het dus maar op die manier moet blijven gaan want we zijn immers kampioen geworden met dirkie en toen geloofde ook niemand erin dus het kan altijd jongens hop lekker geld uitgeven wat je niet kan riskeren want misschien is het wel wat. Dat we onszelf al die jaren daarvoor liever aan de Erasmus hadden gehangen vergeten we maar ff want naast ver vooruit kijken we ook niet te ver terug behalve als het gaat om DE LAATSTE EUROPESE PRIJS 22 augustus 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten