Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Rogier.:

Je bedoelt: een aantal mensen binnen de club die lekken naar de media en hun eigen plekje liever willen behouden dan een goed functionerende voetbalorganisatie neer te zetten, overdrijven de zaak een beetje heel erg?

Het zal vast zo gegaan zijn: Mislintat is gewoon naar zijn kantoor gegaan, heeft met een aantal mensen gepraat en het is gegaan over hoe er gekeken wordt naar het testmoment Ajax - Feyenoord is nadat dat voorafgaand aan het seizoen is bepaald dat dat een testmoment zou zijn. 

Het is alleen maar speculeren wat er exact is gebeurd, feit is wel dat Mislintat al de afgelopen week flink onder druk is komen te staan. Mits er ook maar iets waar is over dat hij zich bemoeid met de opstelling en degelijke is dat gewoon een no go. Gezien de transfers die hij ook maakte in de laatste week van de transfermarkt zie je wel dat Mislintat onder druk vreemde stappen onderneemt, bijvoorbeeld de transfers van die Noor en Sosa. Kunnen nog steeds hele goede voetballers zijn hoor, maar het is ook niet des Ajax om je selectie niet in augustus nog niet in orde te hebben. De laatste paniektransfer wat ik mij kan herinneren was dan wel Ziyech ( ;c ) maar verder hoort dat niet bij een Nederlandse topclub.

Ik vergat even Ocampos, helaas moet ik jullie daar nu ook aan herinneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1893

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

3 minuten geleden zei Urbeto:

Laten we niet meteen zo doorslaan. Qua achterban, historie en jeugdopleiding ....voetballend niet zo sprankelend als men van Ajax verwacht - echt wel weer op de rit. 

Dank je wel voor je bericht. Je zegt het goed. Denk wel dat je gelijk hebt. Als je altijd piekt dan weet je niet hoe je moet reageren/invoelen hoe het is om om te gaan met dalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei La Pulga:

Gezien de transfers die hij ook maakte in de laatste week van de transfermarkt zie je wel dat Mislintat onder druk vreemde stappen onderneemt, bijvoorbeeld de transfers van die Noor en Sosa. Kunnen nog steeds hele goede voetballers zijn hoor, maar het is ook niet des Ajax om je selectie niet in augustus nog niet in orde te hebben. De laatste paniektransfer wat ik mij kan herinneren was dan wel Ziyech (  ) maar verder hoort dat niet bij een Nederlandse topclub.

Als je een TD aanstelt die meer dan 110 miljoen uitgeeft en na vier maanden kom je tot de conclusie 'hmm die man lijkt toch geen match'. Dan mogen er van mij meer koppen rollen uit het bestuur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bogatyr:

Als je een TD aanstelt die meer dan 110 miljoen uitgeeft en na vier maanden kom je tot de conclusie 'hmm die man lijkt toch geen match'. Dan mogen er van mij meer koppen rollen uit het bestuur. 

Dat gaat dan ook zeker gebeuren, maar Misli was wel hoofdverantwoordelijk voor al deze aankopen dus is het logisch dat hij als eerste er uit ligt.

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou wel een logisch gevolg zijn wat betreft het bestuur. Aangezien dit ontslag ook nog niks met die belangenverstrengeling te maken heeft. 

Aangezien ik totaal geen vertouwen in de nieuwe koers had, zie ik nu eerder wel weer een beetje hoop. Maar manmanman, hopelijk gaan ze nu even logisch nadenken en de juiste volgorde van keuzes toepassen en ook niet een heel jaar lang doen over het aanstellen van een nieuwe TD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei La Pulga:

Dat gaat dan ook zeker gebeuren, maar Misli was wel hoofdverantwoordelijk voor al deze aankopen dus is het logisch dat hij als eerste er uit ligt.

Maar je kan toch nog helemaal niet de conclusie trekken dat die aankopen niet goed genoeg zijn? Forbs werd na anderhalve wedstrijd verguisd, is donderdag en vandaag je beste man. 

Misschien zijn ze inderdaad niet goed genoeg, maar er is tijd en een capabele trainer nodig om het elftal in elkaar te zetten. Als die twee voorwaarden er niet zijn…tja. Vind het erg makkelijk om Misintlat daarom af te rekenen. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei PJHoutman:

Maar je kan toch nog helemaal niet de conclusie trekken dat die aankopen niet goed genoeg zijn? Forbs werd na anderhalve wedstrijd verguisd, is donderdag en vandaag je beste man. 

Misschien zijn ze inderdaad niet goed genoeg, maar er is tijd en een capabele trainer nodig om het elftal in elkaar te zetten. Als die twee voorwaarden er niet zijn…tja. Vind het erg makkelijk om Misintlat daarom af te rekenen. 

Nee dat eerste is ook zeker waar, al verlies je vandaag wel door één van die aankopen. Daarom denk ik ook dat er een stuk meer heeft gespeeld de laatste tijd zoals ik al aangaf in een eerdere post, vooral als datgene over Gorter dan echt waar is. 

Jan van Halst, ja inderdaad Jan, gaf ook aan dat het niets met het onderzoek te maken heeft. Ben benieuwd of er de komende dagen duidelijk gaat worden wat dan wel de oorzaak is geweest om hem vandaag te ontslaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Chiemel:

Dat zou wel een logisch gevolg zijn wat betreft het bestuur. Aangezien dit ontslag ook nog niks met die belangenverstrengeling te maken heeft. 

Aangezien ik totaal geen vertouwen in de nieuwe koers had, zie ik nu eerder wel weer een beetje hoop. Maar manmanman, hopelijk gaan ze nu even logisch nadenken en de juiste volgorde van keuzes toepassen en ook niet een heel jaar lang doen over het aanstellen van een nieuwe TD.

Wel geinig dit, ik heb er nu echt nul vertrouwen meer in. Als je als bestuur en RvC in staat bent om de man die je de opdracht hebt gegeven de organisatie neer te zetten, die al allerlei stappen daartoe heeft gezet (zoals de nieuwe hoofd scouting), te ontslaan zónder dat je zijn hoofdtaak (de selectie) kan beoordelen - want over de aankopen is werkelijk niets te zeggen, behalve dat ze objectief gezien goede spelers zijn - is echt weerzinwekkend. 0 langetermijnvisie en te angstig om de politieke belangen te boven te gaan.

Maargoed, hadden niets anders van Van Halst kunnen verwachten. En de rest van de RvC snapt natuurlijk de ballen van voetbal, maar des te meer onbegrijpelijk dat je zo’n onverstandige beslissing kan nemen op organisationeel niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Bogatyr:

Je hebt voor 150-165 miljoen ofzo aan spelers verkocht... 

Had je dan niks moeten terugkopen?! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nog voorzichtig met Steijn, Mislintat heeft weinig rust gegeven aan Steijn, denk dat Mislintat Steijn wilde ontslaan en de RvC het toen spuugzat was en Mislintat heeft ontslagen. Lijkt me dus logisch om nu even te wachten met je trainer te ontslaan een wedstrijdje of 5 of zo en een nieuwe TD aan te stellen. Louis van Gaal of zo. Dan mag die beslissen wat te doen met Steijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei PJHoutman:

Ah ik zie dat je nog wat hebt toegevoegd aan je post, maar Mislintat was ook juist degene die Steijn heeft aangesteld en o.a. Bosz heeft laten lopen. Ook heeft Steijn meerdere keren aangegeven totaal geen inspraak hebben kunnen doen op de transfers die zijn gemaakt, vind ik van beide kanten een erg vreemde zaak. Je stelt een trainer aan met uiteindelijk dezelfde visie als jij dat heb (zie Overmars en Ten Hag)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei himan:

Ik ben nog voorzichtig met Steijn, Mislintat heeft weinig rust gegeven aan Steijn, denk dat Mislintat Steijn wilde ontslaan en de RvC het toen spuugzat was en Mislintat heeft ontslagen. Lijkt me dus logisch om nu even te wachten met je trainer te ontslaan een wedstrijdje of 5 of zo en een nieuwe TD aan te stellen. Louis van Gaal of zo. Dan mag die beslissen wat te doen met Steijn. 

Werk jij ook bij de Telegraaf? Steijn is minstens zo'n slechte trainer bij Ajax als Heitinga. Echt in het lijstje slechtste ooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei La Pulga:

Ah ik zie dat je nog wat hebt toegevoegd aan je post, maar Mislintat was ook juist degene die Steijn heeft aangesteld en o.a. Bosz heeft laten lopen. Ook heeft Steijn meerdere keren aangegeven totaal geen inspraak hebben kunnen doen op de transfers die zijn gemaakt, vind ik van beide kanten een erg vreemde zaak. Je stelt een trainer aan met uiteindelijk dezelfde visie als jij dat heb (zie Overmars en Ten Hag)

Waar dat mogelijk is. Ik vermoed dat Misintlat zich heeft laten informeren over Bosz en (m.i. terecht) heeft geconcludeerd dat je die beter kwijt dan rijk kunt zijn. Knutsen was voor zover ik heb begrepen de gedroomde kandidaat, maar die wilde niet midden in het seizoen verkassen. Dan worden de opties al snel minder, ook omdat je haast moet zetten achter de aanstelling met het oog op de vroege competitiestart. Ik denk dat Steijn nooit bedoeld was als de lange-termijn oplossing, maar wel als overbruggingsmiddel tot er een trainer met aanleg kon worden gevonden. 

Deze competitiestart had natuurlijk niemand kunnen bedenken, maar ik denk dat Misintlat/het bestuur wel rekening hield met een overgangsperiode van een paar maanden. Als je nu gewoon twee puntjes achter PSV had gestaan had er geen wolkje aan de lucht geweest.

Waar ik denk dat Ajax zich wel op heeft verkeken is hoe Steijn zich heeft opgesteld. Ik denk dat Ajax een soort dankbare nederigheid had verwacht van een trainer die niemand ooit bij een topclub had gedroomd, maar daar blijken ze de plank nogal te hebben misgeslagen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei himan:

Lijkt me dus logisch om nu even te wachten met je trainer te ontslaan een wedstrijdje of 5 of zo

Ik mag hopen van niet zeg. Steijn pakt in ieder geval de komende 2 wedstrijden niet 6 punten, en dan zijn dat potten tegen Volendam en RKC nota bene. En zoja, dan mag hij veel te lang blijven zitten. Maar de reeks die erna komt:

5-10: AEK uit

8-10: AZ thuis

Interlands

22-10: Utrecht uit

26-10: Brighton uit

29-10: PSV uit

1-11: Feyenoord inhalen

5-11: Heerenveen thuis

9-11: Brighton thuis

12-11: Almere uit

Wanneer ga je hem dan ontslaan? Wanneer hij ook verliest van Utrecht? Wanneer hij ook verliest van Heerenveen? Of pas na Almere? Maar als je die wint, ga je hem dan alsnog laten zitten? Het is allemaal heel kansloos, want je weet dat Steijn er op een gegeven moment gewoon uit moet, net als Schreuder afgelopen seizoen. Liever nu, dan over een tijdje wanneer er niks meer te redden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rogier.:

Ik mag hopen van niet zeg. Steijn pakt in ieder geval de komende 2 wedstrijden niet 6 punten, en dan zijn dat potten tegen Volendam en RKC nota bene. En zoja, dan mag hij veel te lang blijven zitten. Maar de reeks die erna komt:

Interlands

Wanneer ga je hem dan ontslaan? Wanneer hij ook verliest van Utrecht? Wanneer hij ook verliest van Heerenveen? Of pas na Almere? Maar als je die wint, ga je hem dan alsnog laten zitten? Het is allemaal heel kansloos, want je weet dat Steijn er op een gegeven moment gewoon uit moet, net als Schreuder afgelopen seizoen. Liever nu, dan over een tijdje wanneer er niks meer te redden is.

Precies dit.

Alleen als je voor een club bent die niet Ajax is kun je zeggen dat Steijn moet blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei PJHoutman:

Waar dat mogelijk is. Ik vermoed dat Misintlat zich heeft laten informeren over Bosz en (m.i. terecht) heeft geconcludeerd dat je die beter kwijt dan rijk kunt zijn. Knutsen was voor zover ik heb begrepen de gedroomde kandidaat, maar die wilde niet midden in het seizoen verkassen. Dan worden de opties al snel minder, ook omdat je haast moet zetten achter de aanstelling met het oog op de vroege competitiestart. Ik denk dat Steijn nooit bedoeld was als de lange-termijn oplossing, maar wel als overbruggingsmiddel tot er een trainer met aanleg kon worden gevonden. 

Deze competitiestart had natuurlijk niemand kunnen bedenken, maar ik denk dat Misintlat/het bestuur wel rekening hield met een overgangsperiode van een paar maanden. Als je nu gewoon twee puntjes achter PSV had gestaan had er geen wolkje aan de lucht geweest.

Waar ik denk dat Ajax zich wel op heeft verkeken is hoe Steijn zich heeft opgesteld. Ik denk dat Ajax een soort dankbare nederigheid had verwacht van een trainer die niemand ooit bij een topclub had gedroomd, maar daar blijken ze de plank nogal te hebben misgeslagen. 

Klopt helemaal wat je zegt want ook Steijn mag van mij direct vertrekken als je ziet dat hij lekker op vakantie is geweest tijdens de laatste interlandperiode terwijl je eigenlijk gewoon met de spelers kon werken die geen interlands hadden (zoals een Akpom) 

Het volgende scenario zal dan ook denk ik zijn dat Van Gaal komt als TD en dat Blind zal gaan komen als interim trainer. Daarna wordt De Boer ontslagen als trainer in Saudi-Arabie en aangesteld bij Ajax :D  Geen enkele trainer zonder Ajax achtergrond gaat hier nog mee aan de slag. O ja, Sneijder wordt natuurlijk assistent en Van der Vaart gaat iets voor de jeugd doen. 

Het blijft wel enorm balen dat na Overmars echt een flinke daling is geweest, dat zegt ook wel over hoe belangrijk een goede TD Is. Al heeft hij trouwens ook echt een waslijst aan fouten gemaakt, de organisatie was in ieder geval voor iedereen duidelijk. 

Mocht Mislintat (volgens mij typ ik ze naam telkens anders) echt gegokt hebben op een korte termijn trainer dan vind ik een 3 jarig contract wel lang en dan had die Heitinga net zo goed kunnen laten zitten. Al was volgens mij Heitinga wel al weg toen Sven (even voor het gemak) Knutsen en de Deense bondscoach benaderde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei La Pulga:

Klopt helemaal wat je zegt want ook Steijn mag van mij direct vertrekken als je ziet dat hij lekker op vakantie is geweest tijdens de laatste interlandperiode terwijl je eigenlijk gewoon met de spelers kon werken die geen interlands hadden (zoals een Akpom) 

Het volgende scenario zal dan ook denk ik zijn dat Van Gaal komt als TD en dat Blind zal gaan komen als interim trainer. Daarna wordt De Boer ontslagen als trainer in Saudi-Arabie en aangesteld bij Ajax :D  Geen enkele trainer zonder Ajax achtergrond gaat hier nog mee aan de slag. O ja, Sneijder wordt natuurlijk assistent en Van der Vaart gaat iets voor de jeugd doen. 

Het blijft wel enorm balen dat na Overmars echt een flinke daling is geweest, dat zegt ook wel over hoe belangrijk een goede TD Is. Al heeft hij trouwens ook echt een waslijst aan fouten gemaakt, de organisatie was in ieder geval voor iedereen duidelijk. 

Mocht Mislintat (volgens mij typ ik ze naam telkens anders) echt gegokt hebben op een korte termijn trainer dan vind ik een 3 jarig contract wel lang en dan had die Heitinga net zo goed kunnen laten zitten. Al was volgens mij Heitinga wel al weg toen Sven (even voor het gemak) Knutsen en de Deense bondscoach benaderde.

Toen Steijn kwam zei Mislintat daf het tussen vier mensen ging waarmee ze in gesprek waren. Heitinga was er een van, Steijn dus een. En volgens de geruchten dus Knutsen en dan wellicht als vierde Bosz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Rogier.:

Op Heerenveen en Almere na is dat best een pittig lijstje....
En RKC wist vandaag Twente te foppen, dus die kunnen eens een keer hun dag weer hebben.

Volendam zal wel denken, halen we het einde van de wedstrijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites