Spring naar bijdragen

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2379

• Chiemel

1907

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1530

5 minuten geleden zei cimbomcu:

Waar slaat dit op gast, lees even terug zou ik zeggen.

Ja cim jij doet nooit wat. Het circusrondje was al lang en breed over en toen vond jij het nodig om dusdanig slechte posts te plaatsen dat ze tot 3x toe verwijderd moesten worden door onze staff.

Ben wel benieuwd dus je mag hem PMen. Als het je om de inhoud gaat uiteraard, en niet om het publiekelijk willen scoren (wat je toch nooit doet, maar bon)

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Alvarez en Martinez kunnen echt niet met zn 2'en he. Zijn nooit aanspeelbaar en aan de bal maken ze zoveel verkeerde keuzes. Verder gewoon weer een offday vandaag en niet echt in hele grote problemen gekomen tegen Chelsea zegt ook wel genoeg.    Nu kan je alleen over 2 weken echt niet verliezen anders ga je nog EL moeten spelen straks ;c .  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Magikarp:

Ook zo vermoeiend dit. De VAR gebruikt niet exact dezelfde beelden als je op tv te zien krijgt. Regie ligt daar bij de A-VAR of weet ik veel wie. Regie voor de tv is een andere afdeling.

Je kan zeggen wat je wil, maar de houding van Promes is anders op het moment dat de bal Ziyech's voet verlaat ten opzichte van de foto die 'het buitenspel bewijst'. Ongelofelijk wat een amateuristisch gedoe blijft die VAR van de UEFA, get your shit together man. Laat gewoon het hele beeld zien, inclusief Ziyech.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Rogier.:

Je kan zeggen wat je wil, maar de houding van Promes is anders op het moment dat de bal Ziyech's voet verlaat ten opzichte van de foto die 'het buitenspel bewijst'. Ongelofelijk wat een amateuristisch gedoe blijft die VAR van de UEFA, get your shit together man. Laat gewoon het hele beeld zien, inclusief Ziyech.

Ja laten we ff 45027 camera's ophangen zodat Rogiertje het vanuit elke hoek naar tevredenheid kan zien met overzicht op het hele veld en geen kwaliteitsverlies 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die laatste thuiswedstrijd tegen Valencia gaat wat worden joh. 

Als ik ff de logica gebruik dat Chelsea thuis ook gewoon van Ajax wint, ze allemaal gewoon hun wedstrijden tegen Lille winnen (vast niet zo..) en Valencia thuis tegen Chelsea gelijkspel wordt dan heb je deze stand vooraf laatste ronde:

Chelsea 13

Valencia 10

Ajax 9

Lille 0

Het is te hopen dat Valencia vanavond punten laat liggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Magikarp:

Ja laten we ff 45027 camera's ophangen zodat Rogiertje het vanuit elke hoek naar tevredenheid kan zien met overzicht op het hele veld en geen kwaliteitsverlies 

Citaat

Ook zo vermoeiend dit. De VAR gebruikt niet exact dezelfde beelden als je op tv te zien krijgt. Regie ligt daar bij de A-VAR of weet ik veel wie. Regie voor de tv is een andere afdeling.

Die beelden zijn toch beschikbaar, dat zeg je zelf... Als je dit soort situaties krijgt, laat dat beeld van buitenspel dan niet zien, maar communiceer later het juiste bewijs. Dit is gewoon pure schijt en werkt je als organisatie alleen maar tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Barteh:

Dan nog op een foto waar iemand met een teennagel buitenspel lijkt te staan kan je toch nooit uitsluiting geven. Oftewel je kan de beslissing nooit overrulen. 

Qua positionering is buitenspel buitenspel natuurlijk. Soms (vaak) lijkt het lullig, maar het is geen interpretatie. Het probleem is vooral het raakmoment van de bal. 

Vraag me af of de goal had blijven staan als de assistent niet had gevlagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rogier.:

Die beelden zijn toch beschikbaar, dat zeg je zelf... Als je dit soort situaties krijgt, laat dat beeld van buitenspel dan niet zien, maar communiceer later het juiste bewijs. Dit is gewoon pure schijt en werkt je als organisatie alleen maar tegen.

Ze hebben daar meerdere beeldschermen die synchroon aan elkaar (zouden moeten) lopen. Ik heb nergens gezegd dat zij wél beelden hebben waarop je alles kunt zien in deze play. Ik zei dat je op tv andere beelden te zien krijgt dan die zij zien (timestamps, camerahoeken, etc). Ze zijn (volgens mij) voor zowel regie tv als regie VAR beschikbaar, maar het gebruik is los van elkaar.

Was een tijdje terug ook, bij Vitesse - Ajax. Toen had FOX de verkeerde momenten laten zien, met lijn (dacht ik). Stond heel Twitter ook op de achterpoten, terwijl dat niet de VAR beelden waren.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Magikarp:

Qua positionering is buitenspel buitenspel natuurlijk. Soms (vaak) lijkt het lullig, maar het is geen interpretatie. Het probleem is vooral het raakmoment van de bal. 

Vraag me af of de goal had blijven staan als de assistent niet had gevlagd.

Ik had het idee dat die assistent pas begon te vlaggen nadat de VAR al bezig was, zo was de volgorde van beelden geloof ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Barteh:

Het probleem is inderdaad het raakmoment van de bal. Als dat niet nauwkeurig vast te stellen is dan zit je nu toch gewoon binnen te foutmarge. Als je het frame 1, 2 of 3 frames eerder of later stilzet lijkt het nog steeds of dat het raakmoment van de bal is. Dus je hebt geen sluitend bewijs om het besluit te overrulen. 

Of zoals mijn portier zei in de rust: "HoerenVAR"

Klopt. Ze zouden inderdaad rekening moeten houden met een bepaalde marge. Denk alleen dat ze bij de UEFA nogal overtuigd zijn van hun eigen meninkje.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Magikarp:

Ze hebben daar meerdere beeldschermen die synchroon aan elkaar (zouden moeten) lopen. Ik heb nergens gezegd dat zij wél beelden hebben waarop je alles kunt zien in deze play. Ik zei dat je op tv andere beelden te zien krijgt dan die zij zien (timestamps, camerahoeken, etc). Ze zijn (volgens mij) voor zowel regie tv als regie VAR beschikbaar, maar het gebruik is los van elkaar.

Was een tijdje terug ook, bij Vitesse - Ajax. Toen had FOX de verkeerde momenten laten zien, met lijn (dacht ik). Stond heel Twitter ook op de achterpoten, terwijl dat niet de VAR beelden waren.

Citaat

Als je dit soort situaties krijgt, laat dat beeld van buitenspel dan niet zien, maar communiceer later het juiste bewijs. Dit is gewoon pure schijt en werkt je als organisatie alleen maar tegen.

Meer ga ik er niet over zeggen. Mag hopen dat er nog een keer een duidelijk beeld gaat komen, want dit is en blijft ruk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie zegt dat en waar gaat het over? Wie laat 'dat beeld van buitenspel zien'? Op TV bedoel je? Daar heeft de UEFA dus geen klaptyfus mee te maken, dat leg ik nu al 3x uit.

De beelden met de lijnen zouden van de VAR kunnen zijn of door de regie geknutseld kunnen zijn, dat weet ik niet. Maar zoals ik zei: dát (het beeld dat ZIJ gebruiken, wellicht anders dan wat er op tv te zien was!) is voor hen het bewijs aangezien alle camerahoeken gesynchroniseerd zijn. Een beeld met een rechte hoek op de situatie mét bal is er blijkbaar niet, dan is dit het bewijs. Zicht op de buitenspelsituatie, beelden lopen synchroon en als dat dan het moment van spelen is is het zo. Of dan zou dat zo moeten zijn.

Enige mogelijke kritiek op het systeem is in dit geval puur technisch: de beelden zouden wellicht niet goed gesynchroniseerd zijn. Verder is het een prima systeem, alleen heeft dat voetbal gewoon achterlijke regels. 

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joh, die hele VAR joh. Idee was goed, maar de uitwerking en resultaten niet. Nog steeds foute en onduidelijke beslissingen. Duidelijke fouten zouden toch alleen overruled mogen worden? Nu opeens ook controversiële situaties als deze. Tja. Heb het al vaker gezegd: als er toch fouten gemaakt worden, laat dat dan lekker gebeuren zonder VAR. Scheelt een hoop tijd, moeite en geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei JanVertonghen:

Duidelijke fouten zouden toch alleen overruled mogen worden? Nu opeens ook controversiële situaties als deze.

Buitenspel is buitenspel. Dat is duidelijk dan. Of het nou 1 mm is of 3 meter, dat is geen kwestie van interpretatie. Het is controversieel omdat Kees Kwakman eigen beelden gebruikt om aan te tonen dat er iets niet klopt. 

En omdat er over het algemeen een onduidelijke marge is in het raakmoment, maar daar gaat het jou niet om volgens mij.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Magikarp:

Goh ik schiet ff uit de bocht en Pino staat weer te trappelen. Pino die zichzelf al wekenlang als een kleuter loopt te gedragen.

Je hebt gelijk. Beetje hypocriet van mij. Emoties maakte de overhand na de nederlaag. 

Excuses XXX

Link naar opmerking
Deel via andere websites