Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Pro Evolution Soccer

Marc.

Aanbevolen berichten

Thnx! Inmiddels eerste potje gespeeld....

Vind her erg leuk. Heb zeker 12 jaar niet meer gespeeld. Deed Arsenal tegen Barcelona op Top Player(misschien beter lager beginnen) verloor 0-3. Maar jongens dit speelt heerlijk. Enig klein minpuntje is dat alles herhaald wordt en moet worden weggeklikt. Maar ik ga hier zeker vele uren instoppen :)

Al die herhalingen zijn vervelend inderdaad. Kleine tip: je kunt al op start drukken wanneer de bal over de lijn is. Je hoeft dus niet te wachten op het filmpje. Online is het btw wel ideaal dat je alles kunt skippen zonder toestemming van de tegenstander. Geen irritante mensen meer die letterlijk alles terug gaan kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die herhalingen zijn vervelend inderdaad. Kleine tip: je kunt al op start drukken wanneer de bal over de lijn is. Je hoeft dus niet te wachten op het filmpje. Online is het btw wel ideaal dat je alles kunt skippen zonder toestemming van de tegenstander. Geen irritante mensen meer die letterlijk alles terug gaan kijken.

Goede tip, thnx maat. Dat is wel heel tof!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weekend weer wat wedstrijden gespeeld met mijn eigen Myclub. Weet nu niet of het aan het feit ligt dat ik in de tussentijd ook Fifa '18 heb gespeeld of dat mijn team inmiddels 3 sterren is ipv voorheen 2. Maar het ging nogal moeizaam. Denk dat ik vooral weer wat rust in mijn spel moet hebben.

Gebruiken jullie verder dat Advanced shooting? Ik twijfel namelijk of ik daar op moet overstappen omdat ik regelmatig zieke goals zie voorbij komen waarbij gebruik gemaakt van deze advanced shooting.

GK: Begovic

RB: Cedric Soares (maar wil een nieuwe hebben hiervoor)

CB: Nico Pareja

CB: Umtiti

LB: Willems

CVM: Marco Llorente

CM: Pereya

CM: Sigurdsson

RB: Lucas Vazquez - Vargas

SP: Paco Alcazer, Iago Aspas (net nieuw bevalt nog niet) Jimenez

LB: Sterling - Gradel

Verder heb ik nog mijn beschikking over: Stekelenburg, Ranocchia, Mangala, Birighi, Depoitre, Drinkwater, Dendoncker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er nog mensen die PES 2018 spelen op de Xbox One? Laat het dan even weten, dan doen we binnenkort een potje. :)

Speel eigenlijk voornamelijk MyClub en dat bevalt tot nu toe prima. Opbouwen van het team gaat ook uitstekend tot dusver. Managers ben ik zeer tevreden over en qua spelers is het enkel nog een kwestie van hier en daar wat finetunen. De basis waarmee ik online speel is meestal als volgt;

Buffon (85)

Azpilicueta (83) - Benatia (82) - Umtiti (84) - Kimpembe (81, 76 als LB)

Thomas (74, 71 als CM) - Samaris (81) - Saúl (83)

Hulk (78)/Corona (78) - Suarez (93) - Insigne (85)

Op de bank dan nog Forster (DM, 75), Ricardo Pereira (RB/LB, 81), Cyprien (CM 80), André Gomes (CM 81), Dzeko (SP 84) en Werner (84). Verder heb ik in de club nog o.a. Maradona, Pique, Sturridge, Rafa Silva, Shaw en nog wat mindere spelers. Ik switch eigenlijk heel veel met 'de eerste 18', meestal kijk ik puur naar vorm en kijk ik daarna wel welke 11 er spelen.

Speel eigenlijk altijd 4-3-3 met de punt naar achteren, maar heb als subformaties nog 5-3-2 en 4-4-2. Ryan Thomas is op het middenveld natuurlijk een wat mindere schakel, maar ik vind het wel tof om een PEC speler in de basis te hebben ;c De enige positie die ik op dit moment nog wil versterken is rechtscentraal achterin. Op dit moment staat daar Benatia, maar daar ben ik niet bepaald tevreden over. Heb nog wel Pique in de club, maar die past niet echt bij mijn speelstijl. Voorlopig is Virgil van Dijk daarom mijn belangrijkste target om te halen met de scouts.

Ben overigens ook wel benieuwd hoe de teams van jullie er op dit moment uitzien, dus drop vooral jullie selecties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben afgelopen dagen weer lekker bezig met PES. Speel zelf met die 4-3-3 opstelling van Zidane. Maar moet zeggen dat ik niet perse weet of ik de manier van druk zetten etc heel fijn vind. Krijg het vooral lastig tegen tegenstanders die een lange bal achter mijn verdediging gooit. Dus zit er over te denken om misschien te starten met 4-2-3-1. Ding is dat ik vrij lastig nu een nieuwe trainer kan kopen omdat ik niet genoeg punten daarvoor heb of ze nog gelocked zijn. Hoe doen jullie dit en spelen jullie ook allemaal 4-3-3? @Marc. @Christian. Opstelling waar ik nu vooral mee speel is: GK: Begovic RB: Almany Traore (Monaco) CB: Nico Pareja of Mangala CB: Umtiti LB: Willems CVM: Marco Llorente CM: Pereya CM: Saul RB: Lucas Vazquez - Vargas SP: Paco Alcazer of Jimenez LB: Sterling Bank: Stekelenburg, Robertson, Benatia, Drinkwater, Sigurdsson (slechte huidige vorm), Castro (idem). Aspas, Gradel.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om de juiste trainer te vinden heb ik eerst gewoon een aantal losse wedstrijden gespeeld in MyClub om te kijken wat volgens spelanalyse precies mijn speelstijl is. Aan de hand daarvan heb ik vervolgens een manager gezocht die daarbij aansloot (Fred fucking Grim :r). Vervolgens heb ik nog twee assistentmanagers gehaald met wisselende formaties (5-3-2 en 4-4-2). In principe speel ik wel altijd 4-3-3. Qua spelers is het sowieso een must dat ik een fysiek top centraal duo heb, met een verdedigend ingestelde middenvelder daarvoor. Daarom speel ik op dit moment met van Dijk en Umtiti achterin en heb ik Samaris als verdedigende mid. Verder let ik nog op conditie/vorm van bepaalde spelers, meestal wil ik dat die op 6 of hoger staat. Daarmee voorkom je dat spelers vaak uit vorm zijn in een wedstrijd. @Thom Prima team hoor! Saul vind ik echt een beest in PES 18, by far mijn favoriete speler :< Welke posities zou je nog willen versterken? En speel je op PC/PS/Xbox?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Christian.']Om de juiste trainer te vinden heb ik eerst gewoon een aantal losse wedstrijden gespeeld in MyClub om te kijken wat volgens spelanalyse precies mijn speelstijl is. Aan de hand daarvan heb ik vervolgens een manager gezocht die daarbij aansloot (Fred fucking Grim :r). Vervolgens heb ik nog twee assistentmanagers gehaald met wisselende formaties (5-3-2 en 4-4-2). In principe speel ik wel altijd 4-3-3. Qua spelers is het sowieso een must dat ik een fysiek top centraal duo heb, met een verdedigend ingestelde middenvelder daarvoor. Daarom speel ik op dit moment met van Dijk en Umtiti achterin en heb ik Samaris als verdedigende mid. Verder let ik nog op conditie/vorm van bepaalde spelers, meestal wil ik dat die op 6 of hoger staat. Daarmee voorkom je dat spelers vaak uit vorm zijn in een wedstrijd. @Thom Prima team hoor! Saul vind ik echt een beest in PES 18, by far mijn favoriete speler :< Welke posities zou je nog willen versterken? En speel je op PC/PS/Xbox?[/QUOTE] Ja, ik vind het zelf ook best een lekker team. Wil alleen mijn CVM nog wisselen, die mag inderdaad wel iets fysieker zijn. Zie dat veel mensen ook met Fesja van Benfica spelen. Extra back-up op de links en rechtsbuiten. Ben niet perse fan van Vargas en Gradel. Ik speel zelf op de PS, jij op de Xbox toch? Met assistent managers bedoel je toch gewoon de andere trainers die je koopt? Of is dit een optie die gemist heb? Er is eigenlijk best veel mogelijk wat ik nog steeds aan het uitvinden ben. Gebruik jij verder veel die scouts? Ik krijg eigenlijk best vaak matige scouts. Wanneer ik deze combineer heb ik alsnog een grote kans op bronzen spelers.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik vind het zelf ook best een lekker team. Wil alleen mijn CVM nog wisselen, die mag inderdaad wel iets fysieker zijn. Zie dat veel mensen ook met Fesja van Benfica spelen.

Extra back-up op de links en rechtsbuiten. Ben niet perse fan van Vargas en Gradel.

Ik speel zelf op de PS, jij op de Xbox toch?

Met assistent managers bedoel je toch gewoon de andere trainers die je koopt? Of is dit een optie die gemist heb? Er is eigenlijk best veel mogelijk wat ik nog steeds aan het uitvinden ben.

Gebruik jij verder veel die scouts? Ik krijg eigenlijk best vaak matige scouts. Wanneer ik deze combineer heb ik alsnog een grote kans op bronzen spelers.

Ja een sterke CVM is wel echt essentieel wil je niet alle ballen dwars door je centrum krijgen. En speel inderdaad op de Xbox ;)

Je kunt als je je opstelling maakt in MyClub ook naar je aanvallende en verdedigende tactiek gaan. In dat scherm kun je ook weer de managers aanpassen. In feite kun je dus drie verschillende managers gebruiken voor je elftal. Die verschillende managers moet je dan uiteraard wel in je club hebben.

Scouts bewaar ik over het algemeen alleen van 4 sterren of hoger, de mindere scouts haal ik direct spelers van die ik vervolgens weer gebruik als trainer. Verder zoek ik gewoon heel gericht op de transfermarkt naar extra scouts die ik kan gebruiken om een speler te halen (bijvoorbeeld van een club). Op http://pesdb.net/pes2018/ kun je de verschillende combinaties zien die je nodig hebt om een speler voor 100% te contracteren, weet niet of je deze site al kent? Spelers van 3 sterren (t/m 79) zijn relatief goedkoop daarmee op te pikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja een sterke CVM is wel echt essentieel wil je niet alle ballen dwars door je centrum krijgen. En speel inderdaad op de Xbox ;)

Je kunt als je je opstelling maakt in MyClub ook naar je aanvallende en verdedigende tactiek gaan. In dat scherm kun je ook weer de managers aanpassen. In feite kun je dus drie verschillende managers gebruiken voor je elftal. Die verschillende managers moet je dan uiteraard wel in je club hebben.

Scouts bewaar ik over het algemeen alleen van 4 sterren of hoger, de mindere scouts haal ik direct spelers van die ik vervolgens weer gebruik als trainer. Verder zoek ik gewoon heel gericht op de transfermarkt naar extra scouts die ik kan gebruiken om een speler te halen (bijvoorbeeld van een club). Op http://pesdb.net/pes2018/ kun je de verschillende combinaties zien die je nodig hebt om een speler voor 100% te contracteren, weet niet of je deze site al kent? Spelers van 3 sterren (t/m 79) zijn relatief goedkoop daarmee op te pikken.

Jammer anders hadden we zeker een pot kunnen doen.

Heb net zelf Jorge Jesus aangetrokken als manager. Bevalt me tot nu toe erg goed. Wel erg aanvallend dus moet inderdaad nog steeds een goed CVM vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mannen, help de oude garde even.

Na de pure verslavingen t/m pes 6, overgestapt op fifa. Wilde vorig jaar al terug richting Pes en ben nu eigenlijk zo goed als zeker dat ik fifa dit jaar links laat liggen.

Wel een aantal vragen.

1. Hoe is de online verbinding? Konami was vroeger echt dramatisch erin. Speel op de ps4.

2. Is er iets als profclubs wat fifa heeft?

3. Hoe werkt myclub precies?

Bedankt alvast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Dansmeister']Mannen, help de oude garde even. Na de pure verslavingen t/m pes 6, overgestapt op fifa. Wilde vorig jaar al terug richting Pes en ben nu eigenlijk zo goed als zeker dat ik fifa dit jaar links laat liggen. Wel een aantal vragen. 1. Hoe is de online verbinding? Konami was vroeger echt dramatisch erin. Speel op de ps4. 2. Is er iets als profclubs wat fifa heeft? 3. Hoe werkt myclub precies? Bedankt alvast![/QUOTE] 1. Ik laat Fifa nu dit jaar ook definitief liggen. Volgend jaar eigenlijk alleen maar Pes gespeeld en daar veel plezier mee gehad. Af en toe vond ik weleens moeilijk een tegenstander maar dat is ook omdat ik de netwerk instellingen zo heb ingesteld voor online dat ik niet tegen mensen wil spelen met een slechte verbindingen. 2. Of er iets zoals profclubs, ik dacht het niet. Maar moet zeggen dat ik eigenlijk alleen myclub speel. 3. Hierbij de uitleg van @Marc. die hij mij gaf voor PES 2017. Ik weet wel dat ze het systeem van spelers verkrijgen nu wat hebben om gegooid. Maar dat ga ik vanavond checken aangezien ik hem als het goed is vandaag ontvang. [QUOTE]Het gaat om de sterkte van je totale selectie. Volgens mij heeft je trainer in het begin 300 punten en hier mag je niet overheen komen ivm je teamgeest. Je kunt in teammanagement naar je trainer gaan en kijken of je zijn managementvaardigheden kunt verhogen. Anders zul je een nieuwe trainer aan moeten stellen met hogere vaardigheden. Bovendien kost een contractverlenging meer wanneer een speler hoge stats heeft. Iemand van 78 zal om en nabij de 1200 gp kosten en iemand van 90 zal je 4000 kosten. Daarom is het zeker in het begin handig om niet teveel sterspelers te hebben. Ik zou dus Neuer, Suarez en Bale sowieso even uit je selectie halen en pas later gaan gebruiken. Bij de scouting kun je ook spelers aantrekken door je gewonnen scouts te combineren. Moet je wel mazzel mee hebben. Ik krijg ze voornamelijk door de topzaakwaarnemer te gebruiken. Speciale zaakwaarnemer kan ook, maar de kans op topspelers is daar vele malen groter en daarom niet echt handig. Als je de skilltraining op gold afrond krijg je trouwens nog 20000 gp. Altijd mooi meegenomen. edit: Ik zie dat Cabaye 74 is bij jou. Elke speler heeft een bepaald niveau. (1 tot en met 50) Niveau 30 is het standaard niveau voor een speler in PES. Ronaldo is 91 in het spel en zal dus op niveau 30 ook 91 zijn. Cabaye zit bij jou waarschijnlijk op niveau 1 en zit dus onder zijn niveau. Door wedstrijden te spelen en hulptrainers te gebruiken kun je ervoor zorgen dat hij sterker wordt en in niveau stijgt. Het maximale potentieel ligt op 50 en je kunt dus alle spelers beter maken dan dat ze in het spel normaal gesproken zijn. (Messi kan bijvoorbeeld 100 worden) Je moet dus gaan kijken naar een samenstelling die nu opzich al goed is en die in de toekomst alleen maar beter kan worden. [/QUOTE]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Superboeren']Nog tips of uitleg voor MyClub? [/QUOTE] Zie 3 of 4 posts hierboven! Daar heb ik de uitleg van @Marc. die hij voor mij heeft geschreven ge-repost. Ik heb nu als manager Fischer genomen en hebben verder Santos (Portugal) als extra manager aangetrokken. Ben meer een 4-4-2 speler dan een 4-3-3 speler.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bevalt me wel goed :) Vroeger altijd PES gespeeld en sinds 2011 weer overgestapt naar FIFA. Aangezien daar de ellende maar aan blijft houden, weer terug gestapt naar mijn "jeugdliefde". Gisteravond voor het eerst echt intensief kunnen spelen en zat alleen maar te vloeken ;e Lag echter meer aan mij dan aan het spel. Teamgeest blijkt echt bizar belangrijk te zijn bij MyClub. Toen ik dat door had, liep het direct een stuk beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bevalt me wel goed :) Vroeger altijd PES gespeeld en sinds 2011 weer overgestapt naar FIFA. Aangezien daar de ellende maar aan blijft houden, weer terug gestapt naar mijn "jeugdliefde". Gisteravond voor het eerst echt intensief kunnen spelen en zat alleen maar te vloeken ;e Lag echter meer aan mij dan aan het spel. Teamgeest blijkt echt bizar belangrijk te zijn bij MyClub. Toen ik dat door had, liep het direct een stuk beter.

Haha ja ik heb precies hetzelfde. Gister voor het eerst echt gespeeld, en dan vooral MyClub. Moet nog beetje wennen aan hoe het werkt maar vind het goed bevallen tot nu toe..Gaat niet onaardig tot nu toe :) Alleen hoe je beste spelers kan scouten en krijgen ben ik nog niet helemaal uit. Iemand daar tips voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja ik heb precies hetzelfde. Gister voor het eerst echt gespeeld, en dan vooral MyClub. Moet nog beetje wennen aan hoe het werkt maar vind het goed bevallen tot nu toe..Gaat niet onaardig tot nu toe :) Alleen hoe je beste spelers kan scouten en krijgen ben ik nog niet helemaal uit. Iemand daar tips voor?

Mij bevalt het erg goed. Moet alleen zoals ieder seizoen weer inkomen en merk dat ik de afgelopen jaren toch wel redelijk heb ingeleverd in kwaliteit. Toen ik nog studeerde had ik meer tijd om te spelen in tegenstelling tot tegenwoordig.

Gisteren 3 potjes online gespeeld. 1 online challenge cup die ik gelijk verloor met 2-0 na 4x de lat en paal te raken. 2e pot simpele 4-0 overwinning maar die tegenstander had ook een teamgeest van 67 en de 3e pot ging gelijk op 2-2 en kreeg in de laatste minuut de 3-2 om mijn oren.

Ik speel zelf graag met 2 en 3 sterren teams. Combinatie van zilveren en gouden ballen. Maar door de nieuwe manier van spelers verkrijgen zullen er steeds meer spelers met 5 sterren team spelen.

Met welke manager spelen jullie op dit moment?

Spelers verkrijgen kan je door combinaties maken van scouts maar ook door die agents te gebruiken. Die 25.000 munten zijn.

Om snel GP te verkrijgen begin met de training. Daar krijg je veel GP voor.

Je kan altijd wat tutorials kijken van Pesep op youtube.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij bevalt het erg goed. Moet alleen zoals ieder seizoen weer inkomen en merk dat ik de afgelopen jaren toch wel redelijk heb ingeleverd in kwaliteit. Toen ik nog studeerde had ik meer tijd om te spelen in tegenstelling tot tegenwoordig.

Gisteren 3 potjes online gespeeld. 1 online challenge cup die ik gelijk verloor met 2-0 na 4x de lat en paal te raken. 2e pot simpele 4-0 overwinning maar die tegenstander had ook een teamgeest van 67 en de 3e pot ging gelijk op 2-2 en kreeg in de laatste minuut de 3-2 om mijn oren.

Ik speel zelf graag met 2 en 3 sterren teams. Combinatie van zilveren en gouden ballen. Maar door de nieuwe manier van spelers verkrijgen zullen er steeds meer spelers met 5 sterren team spelen.

Spelers verkrijgen kan je door combinaties maken van scouts maar ook door die agents te gebruiken. Die 25.000 munten zijn.

Oke thanks, ga er naar kijken. Eerste keer dat ik MyClub speel dus is nog even zoeken. Maar ik heb nu nog de standaard manager die 4-3-3 speelt. Ga denk ik uiteindelijk voor Klopp, of hebben jullie andere aanbevelingen die goed zijn. 4-3-3 bevalt me goed al heb ik ook nog niet echt andere formaties uitgeprobeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog zo'n standaard man, Sabatini.

Die training snap ik nog niet echt. Staan daar ook tutorials van online?

Link naar opmerking
Deel via andere websites