Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice MU - Seizoen 2

Socrates

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 267
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

[img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] [B]THE VOICE MU - THE COACHES[/B] Beste mensen, De coaches zijn inmiddels gekozen. En allemaal zullen ze een korte, bescheiden doch ook eervolle introductie krijgen. We beginnen met iemand die misschien wel het meest voor de hand ligt. De beste man is zesentwintig jaar en is hier al lid sinds augustus 2007. Het duurt niet lang of hij viert zijn tienjarig jubileum, al is het maar de vraag in hoeverre je dat moet 'vieren', en toch geef ik het je maar te doen. Zijn managersstijl is die van de opportunist, zijn favoriete voetbalclubs zijn Ajax en Liverpool, maar het belangrijkste: de man is een ongelofelijk muziekliefhebber. Zijn avatar doet dat eveneens niet verhullen. Muziek is hem sinds jongs af aan al met de paplepel ingegoten, zo zegt hij zelf. In zijn puberjaren hield hij vooral van popmuziek, maar later veranderde dat beduidend. Onze eerste coach werd een échte rock- en metal-liefhebber. Het kan voor hem niet hard genoeg zijn. En toch is onze eerste coach niet slechts een pure rockist. Waar het hem vooral omgaat, is dat muziek de juiste snaar weet te raken en dat het binnenkomt. Technische perfectie doet hem weinig, met gevoel en bezieling weet je hem echter wél te raken, zelfs al valt het binnen een andere genre dan het door hem zo geliefde rock en metal. Ook heb ik alle drie de coaches gevraagd een nummer te kiezen welke hen zowel als mens als muzikaal liefhebber zou typeren. Dit was de keuze van onze 26-jarige coach. [YOUTUBE]5mV_HHL-h6g[/YOUTUBE] [SPOILER=Onze eerste coach is..]De organisator van het eerste seizoen, @Jeroen.[/SPOILER] bewerkt door Zeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] [B]THE VOICE MU - THE COACHES[/B] Beste mensen, De coaches zijn inmiddels gekozen. En allemaal zullen ze een korte, bescheiden doch ook eervolle introductie krijgen. We gaan snel door - op geheel niet Griekse wijze - naar de tweede coach. Waar onze eerste coach, Jeroen, een relatief bekend gezicht was, geldt dat voor de tweede wat minder. Althans, voor dit concept en voor het muziekgedeelte. Want een onbekende MU'er is hij zeer zeker niet. Hij is al sinds oktober 2008 lid, heeft inmiddels al een ruime 17.000 berichten en maar liefst zes pagina's vol aan gestarte onderwerpen. Hij is dertig jaren oud en de enige van de drie coaches die in de staf zit. Staf, Zeus, wat zeg je nu? Precies ja. De staf. Normaal gesproken - ietwat generaliserend, daar ben ik mij van bewust - ben ik geen groot fan van stafleden, maar muziek doet nu eenmaal verbroederen. En een collectief belang, uiteraard. MU. Goed. Genoeg onzin. Onze tweede coach heeft in tegenstelling tot Jeroen niet zo heel veel met metal. Sterker nog: hij noemt het ongein. Veelbelovend. Van wat wrijving tussen de coaches is uw organisator absoluut niet vies. Wél heeft hij, onze [I]mysterious coach[/I], wat met pop en rock. John Mayer, Bruce Springsteen, Sigur Rós en Radiohead zijn zomaar eens wat namen die onze 30-jarige gentleman wel doen bevallen. Maar - en schrik niet - ook artiesten als Beyoncé, Pink, Bruno Mars en Justin Timberlake kan hij prima smaken. Hij noemt het zelf: 'gelikt geproduceerde muziek'. Nou, beste coach, bij mij thuis noemen we dat gewoonweg ordinaire popmuziek! Hoe dan ook zorgt het in elk geval voor wat diversiteit binnen het panel der coaches. Als je onze tweede coach wil doen draaien zal je - net zoals eerder bij Jeroen al het geval was - 'een juiste snaar moeten raken'. Máár, zo benadrukt hij, 'zoals iedereen weet is er niet maar één juiste snaar, er zijn er meerdere. Dus ik sta open voor alles.' Waar hij ook bijzonder open voor staat, is voor één van zijn favoriete bands, The National. Het nummer dat hem als mens én zijn muzikale stijl zou typeren komt dan ook van deze band. Het nummer heet [I]About Today[/I]. 'Melancholie, strijkers, donker, intiem en groots tegelijk', zo beschrijft hij. Gaat u er eens goed voor zitten, zou ik zeggen. [YOUTUBE]Ef1nJWtkprU[/YOUTUBE] [SPOILER=Onze tweede coach is..]Het is de enige echte Forum Administrator, @vinnypassy.[/SPOILER]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] [B]THE VOICE MU - THE COACHES[/B] Beste mensen, De coaches zijn inmiddels gekozen. En allemaal zullen ze een korte, bescheiden doch ook eervolle introductie krijgen. De laatste coach sluit in velen opzichten goed aan bij zijn twee collega's. Waar Jeroen in 2007 en vinnypassy in 2008 lid werden, werd onze derde coach dat in 2009. En ook het berichtenaantal is oplopend. We begonnen bij de 11.000 van Jeroen, vinnypassy gooide er een 17.000 tegenaan, maar nu gaan we nóg verder: bijna 19.000 forumberichten. Net zoals Jeroen is hij zesentwintig jaar oud. Verschillen zijn er echter óók. Onze [I]mysterious coach[/I] is namelijk een Belg. Naast muziek heeft hij een vergaande interesse voor de politiek, waar zijn studie dan ook op aansluit. Maar bovenal is muziek toch echt wel zijn ding. Van sporten tot studeren: de beste man kan niet zonder muziek. Hij is waarschijnlijk één van de weinige op MU die nog CD's koopt en zijn favoriete albums op vinyl heeft. Ook shirts van zijn favoriete bands zijn voor hem niet te gek en concerten bezoeken doet hij eveneens graag. In zijn jongste levensjaren had hij, zo zegt hij zelf, een 'hiphop-periode'. Zo werden onder andere Eminem en 50 Cent flink gesmaakt door onze geliefde Belg. Na een nummer van Marilyn Manson - 'mOBSCENE', voor de kenners onder ons - ging hij echter meer voor de rock en de metal. Maar vooral is onze debuterende coach op zoek naar emotie en authenticiteit. En het is hem tot slot liever wat rauwer en complexer dan té gepolijst. In tegenstelling tot vinnypassy voor hem bij voorkeur geen 'gelikt geproduceerde muziek', dus. Het nummer dat onze laatste coach gekozen heeft is[I] A Season in the Sky[/I] van Neurosis. 'Bedachtzaam, rustig, ik laat niet te snel in m'n kaarten kijken maar er openbaart zich wel een complex en mooi schouwspel als je wat moeite doet'. Het zijn diepe en tegelijkertijd vertederende woorden. [YOUTUBE]TtxvwZmQ3ec[/YOUTUBE] [SPOILER=De derde en laatste coach is..]De man die zonder enige moeite een lijstje van zijn vijfhonderd favoriete nummers maakt, @Hansje.[/SPOILER]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] [B]THE VOICE MU - THE UPDATE[/B] Dames en heren, Slechts drie volledige dagen zijn we onderweg en nu al kunnen we voorzichtig spreken van een klein succesje. Met ongeveer twintig betrokkenen - in de vorm van coach, publiekelijk jurylid (laten we het zo maar noemen dan) en van kandidaat - zijn we goed begonnen. En niet alleen zijn we goed begonnen, neen, ook hebben we ons eerste seizoen daarmee al overtroffen. Dat doet uw geheel onderdanige organisator uiteraard meer dan goed. En toch kunnen we nog een hoop mensen - met name kandidaten - gebruiken. Ik ga de eerste, voorlopige deadline op maandag 2 januari 23:00 zetten. Dat is al binnen vier dagen. Dan zal ik gaan kijken hoe we er precies voor staan en kan ik langzaamaan beginnen met de voorbereidingen op de audities. En daar deze aardig wat werk en tijd in beslag zullen nemen, zouden potentiële kandidaten en publiekelijke juryleden mij een groot deugd doen door zich als het even kan zo spoedig mogelijk aan te melden. Ik hoop immers alles in de vakantie af te kunnen ronden. Ik zou zeggen: laat die artiesten binnenstromen en op naar de dertig betrokkenen! [B]Let op:[/B] Voor zij die dachten al klaar te zijn met het insturen van hun kandidaten, kan ik alvast mededelen dat er nog een kleine verrassing aan zit te komen. Want, u weet ook, uw organisator zit vol verrassingen. Binnenkort meer hierover. [B]Mentions[/B] @Grote Ree @Chiemel @Richarð. @bas2204 @Yves @007mark @Fabian. @-Koen- @Erwin. @himan @Frankjeee @gwnThimo @.Nick @King XVI @Djordison @Platina32 @QuaLyon @Kyrill @sennid @pecswollenaer @Markuss @Joep @Scifo @laxus12 @Bolderbast @Niejo101 @steijns @MetalMichael @RobBouwman @nasje92 @nijode999 @Jespresso @Tomas.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het moment dat ik geen inzending van je krijg zal je vanzelf uit de mentions worden gehaald. Geldt ook voor anderen. Mensen die ik nu mention, zijn mensen die ik als potentiële deelnemer (in welke vorm dan ook) zie. Wanneer we straks echt gaan beginnen zal ik uiteraard slechts de betrokkenen mentionen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die grens is vaag en natuurlijk zeer relatief. Maar wat ik vooral aan zou houden is dat de artiest in kwestie in Nederland en op dit forum niet erg bekend zou moeten zijn. Zo kan een bekend iemand in Texas hier onbekend zijn, en is een band als Interpol of The National in Nederland niet vreselijk bekend, maar op dit forum in verhouding toch wel. Maar mocht het té bekend zijn zal ik dat wel aangeven in PM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Worden de coaches geacht om alleen te beoordelen op de zang (zoals bij de ekte Voice) of is er meer vrijheid?

Ik zou daar toch durven van uit gaan we spelen tenslotte The Voice, voor het totaalpakket, de band, heb je die andere wedstrijd :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] [B]THE VOICE MU - OFFICIËLE DEADLINE[/B] Nu de voorlopige deadline is verstreken, is het tijd om een officiële deadline vast te pinnen. Deze zal staan op [B]woensdag 4 januari 23:00[/B]. Daarna is het niet meer mogelijk om deel te nemen. Mocht je nog steeds graag willen deelnemen, is dit dus je laatste kans. Twee dagen heb je de tijd. Aanmelden voor Het Publiek is ook nog altijd mogelijk en zal tot aan de liveshows ook mogelijk blijven. [B]Mentions[/B] @Chiemel @007mark @-Koen- @Erwin. @Fabian. @gwnThimo @himan @King XVI @Djordison @QuaLyon @Niejo101 @steijns
Link naar opmerking
Deel via andere websites