Pino Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 Ik heb een tijd lang achter de "harde kern" van Roda gestaan, dat zijn echt een stelletje mongolen, die komen totaal niet voor het voetbal. Een vriend van me stond daar vroeger tussen, maar als hij het over de wedstrijd wilde hebben, keek hij rond en dacht hij ja niemand begrijpt hier iets van voetbal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 De harde kern heb ik een tijdje achter gezeten, totdat tijdens de wedstrijd tegen MVV iemand een vuurwerkbom achteruit het eigen vak in pleurde. Ik bedoel niet die wedstrijd waar een stuk vuurwerk vlakbij de keeper afging, maar een andere pot, die de publiciteit amper heeft gehaald. Daar zijn gewonden gevallen onder de eigen fans, omdat zo'n troublemaker, die normaal gesproken nooit kwam, de malloot uithangt. Die mafkees is daarna ook nogal hardhandig gecorrigeerd, maar het kwaad was al geschied. Gebrekkige controle op de kaartverkoop en aan de poorten was ook een issue, maar mensen die zulke dingen doen, daar wil ik niet bij zitten en helaas zitten die malloten vaak in zo'n vak geclusterd. De controles zijn wel aangescherpt intussen, maar ik zit goed waar ik nu zit. Rustiger, minder sfeer maar ik weet wel zeker dat ik na de wedstrijd gewoon normaal weg kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 1 minuut geleden zei Nom de Guerre: Twente? Die zie ik echt wel middenmootje spelen. Die kunnen zich aankopen permitteren die de andere clubs in dat rijtje bij lange na niet aankunnen. Een Japanner met een niet-EU-salaris? Fuck me, volgens mij is dat voor al die andere clubs niet haalbaar. Verhaegh, een huurling van Sevilla met internationale ervaring, dat zijn geen goedkope jongens. Nou zegt dat niet altijd iets, maar ik schat Twente hoger in dan de andere clubs in die lijst, waarbij ik Zwolle misschien als gelijkwaardig zie. Ik ben zelf Twente supporter, maar het spel is tot nu toe nog niet heel denderend in de voorbereiding (komen moeilijk tot scoren), al zit er wel meer een idee achter, in vergelijking met vorig jaar. Die Japanner is gehuurd, hoeft nog geen EU-salaris te ontvangen. Qua begroting zit Twente wel hoger dan de genoemde clubs, maar de selectie is erg smal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 Ik heb een tijd lang achter de "harde kern" van Roda gestaan, dat zijn echt een stelletje mongolen, die komen totaal niet voor het voetbal. Een vriend van me stond daar vroeger tussen, maar als hij het over de wedstrijd wilde hebben, keek hij rond en dacht hij ja niemand begrijpt hier iets van voetbal. Lekker generaliseren... Bij de meeste zit de clubliefde dieper dan menig ander supporter. Waar toch een hoop "normale" supporters afhaken is de harde kern/fanatiek er altijd ongeacht de prestaties of andere problemen rondom de club Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 Uitwedstrijden worden voor mij steeds lastiger aangezien scc en fans die een minimaal aantal uitwedstrijden hebben bezocht nu voorrang krijgen. Aan de ene kant best terecht hoor maar voor bijvoorbeeld Fortuna uit ben je dan al bijna kansloos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 23 minuten geleden zei nasje92: Ik ben zelf Twente supporter, maar het spel is tot nu toe nog niet heel denderend in de voorbereiding (komen moeilijk tot scoren), al zit er wel meer een idee achter, in vergelijking met vorig jaar. Die Japanner is gehuurd, hoeft nog geen EU-salaris te ontvangen. Qua begroting zit Twente wel hoger dan de genoemde clubs, maar de selectie is erg smal. Ah, ik dacht dat ze die Japanner hadden gekocht Nou ja, die smalle selecties zie je bijna overal terug. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 2 minuten geleden zei komodo25: Uitwedstrijden worden voor mij steeds lastiger aangezien scc en fans die een minimaal aantal uitwedstrijden hebben bezocht nu voorrang krijgen. Aan de ene kant best terecht hoor maar voor bijvoorbeeld Fortuna uit ben je dan al bijna kansloos Weh? Het uitvak zit zelden vol, dus dat vind ik raar. Alleen Ajax, PSV en Feyenoord zorgen voor een vol uitvak, enkele Brabantse clubs ook als het lekker gaat (zoals Willem II vorig jaar). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 2 minuten geleden zei Nom de Guerre: Ah, ik dacht dat ze die Japanner hadden gekocht Nou ja, die smalle selecties zie je bijna overal terug. 2 jaar gehuurd met optie tot koop. Eerst maar eens kijken of er tegen die tijd wel voldoende middelen zijn om over te gaan tot koop. Prima constructie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 6 minuten geleden zei nasje92: 2 jaar gehuurd met optie tot koop. Eerst maar eens kijken of er tegen die tijd wel voldoende middelen zijn om over te gaan tot koop. Prima constructie. Ik ken de constructie, Fortuna gebruikt dezelfde constructie met Semedo, Vidigal en Ciss. We hebben Vidigal trouwens op dezelfde manier aangekocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 Zojuist zei Nom de Guerre: Ik ken de constructie, Fortuna gebruikt dezelfde constructie met Semedo, Vidigal en Ciss. We hebben Vidigal trouwens op dezelfde manier aangekocht. Nice! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 Zojuist zei nasje92: Nice! Het is een aardige manier om de salariskosten laag te houden. Vaak wil de verhurende club een deel van het salaris blijven betalen. Geen idee hoe ze dat nu met die twee Portugezen en Ciss geregeld hebben trouwens, maar die waren niet zo heel erg duur qua salaris. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 1 minuut geleden zei Nom de Guerre: Het is een aardige manier om de salariskosten laag te houden. Vaak wil de verhurende club een deel van het salaris blijven betalen. Geen idee hoe ze dat nu met die twee Portugezen en Ciss geregeld hebben trouwens, maar die waren niet zo heel erg duur qua salaris. Precies. Plus je kunt eerst de spelers aftasten voordat je ze definitief overneemt. Voor kleinere clubs of clubs zoals Twente (die er financieel een potje van hebben gemaakt) is dit wel de manier om de risico's zo klein mogelijk te houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 (bewerkt) 23 minuten geleden zei Nom de Guerre: Weh? Het uitvak zit zelden vol, dus dat vind ik raar. Alleen Ajax, PSV en Feyenoord zorgen voor een vol uitvak, enkele Brabantse clubs ook als het lekker gaat (zoals Willem II vorig jaar). Vorig seizoen was het uitvak in no time uitverkocht ( in ieder geval de autokaarten) . En ging toen niet door. Vermoed dat het dit seizoen weer snel uitverkocht is. Bus is niet te doen 1 augustus 2019 bewerkt door komodo25 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 37 minuten geleden zei Rossi: 1 uur geleden zei Pino: Ik heb een tijd lang achter de "harde kern" van Roda gestaan, dat zijn echt een stelletje mongolen, die komen totaal niet voor het voetbal. Een vriend van me stond daar vroeger tussen, maar als hij het over de wedstrijd wilde hebben, keek hij rond en dacht hij ja niemand begrijpt hier iets van voetbal. Lekker generaliseren... Bij de meeste zit de clubliefde dieper dan menig ander supporter. Waar toch een hoop "normale" supporters afhaken is de harde kern/fanatiek er altijd ongeacht de prestaties of andere problemen rondom de club Ik generaliseer echt niet, ik heb ook soms wel tussen dat volk gestaan, en echt zinnige gesprekken over voetbal kon je niet met ze hebben. Ik zeg ook niet dat het overal is, alleen (toen) bij Roda. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 4 minuten geleden zei komodo25: Vorig seizoen was het uitvak in no time uitverkocht ( in ieder geval de autokaarten) . En ging toen niet door. Vermoed dat het dit seizoen weer snel uitverkocht is. Bus is niet te doen Ik moet er niet aan denken om verre uitreizen verplicht met de bus te doen. Fuck me, eerst in de bus opgehokt zitten en daarna de criminele behandeling krijgen als je er eenmaal bent... Ik moet er niet aan denken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 14 minuten geleden zei nasje92: Precies. Plus je kunt eerst de spelers aftasten voordat je ze definitief overneemt. Voor kleinere clubs of clubs zoals Twente (die er financieel een potje van hebben gemaakt) is dit wel de manier om de risico's zo klein mogelijk te houden. Het is de enige manier om enigszins verantwoord met het kleine budget om te gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 Zojuist zei Nom de Guerre: Ik moet er niet aan denken om verre uitreizen verplicht met de bus te doen. Fuck me, eerst in de bus opgehokt zitten en daarna de criminele behandeling krijgen als je er eenmaal bent... Ik moet er niet aan denken... Tja, probleem is alleen als je geen combi regeling doet je altijd weer een paar idioten hebt die het voor de rest verzieken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 Zojuist zei Nom de Guerre: Ik moet er niet aan denken om verre uitreizen verplicht met de bus te doen. Fuck me, eerst in de bus opgehokt zitten en daarna de criminele behandeling krijgen als je er eenmaal bent... Ik moet er niet aan denken... Ik ook niet. Plus het feit dat ik eerst van zuid Limburg naar Groningen moet om dan op en neer met de bus te gaan... Vandaar nu maar vaker wedstrijden in Duitsland kjjken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 1 minuut geleden zei komodo25: Ik ook niet. Plus het feit dat ik eerst van zuid Limburg naar Groningen moet om dan op en neer met de bus te gaan... Vandaar nu maar vaker wedstrijden in Duitsland kjjken In België is het ook leuk. Standard Luik is bijna Zuid-Europees qua sfeer, alleen is het stadion gewoon een puinzooi. Racing Genk is ook mooi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 2 minuten geleden zei komodo25: Vandaar nu maar vaker wedstrijden in Duitsland kjjken Is ook veel betere sfeer dan in NL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 5 minuten geleden zei Nom de Guerre: In België is het ook leuk. Standard Luik is bijna Zuid-Europees qua sfeer, alleen is het stadion gewoon een puinzooi. Racing Genk is ook mooi. Staan beide ook nog op de wishlist idd. Net als Eupen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 Uitwedstrijden worden voor mij steeds lastiger aangezien scc en fans die een minimaal aantal uitwedstrijden hebben bezocht nu voorrang krijgen. Aan de ene kant best terecht hoor maar voor bijvoorbeeld Fortuna uit ben je dan al bijna kansloos Wij hebben alleen dat scc houders voorrang krijgen met autocombi. Maat met juiste ingangen in de club heb je als cc houder gewoon een autocombikaart. Ik heb nu een scc op andere naam en ga cc halen puur voor de uitwedstrijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elano Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 2 uur geleden zei Nom de Guerre: Twente? Die zie ik echt wel middenmootje spelen. Die kunnen zich aankopen permitteren die de andere clubs in dat rijtje bij lange na niet aankunnen. Een Japanner met een niet-EU-salaris? Fuck me, volgens mij is dat voor al die andere clubs niet haalbaar. Verhaegh, een huurling van Sevilla met internationale ervaring, dat zijn geen goedkope jongens. Nou zegt dat niet altijd iets, maar ik schat Twente hoger in dan de andere clubs in die lijst, waarbij ik Zwolle misschien als gelijkwaardig zie. Ik help het je hopen, maar zoals @nasje92 al aangeeft: Twente komt zeer moeilijk tot scoren, heb een aantal wedstrijden bezocht en het veldspel is inderdaad beter verzorgd, maar daar red je het niet mee. Het zou mij verbazen als ze in de middenmoot gaan eindigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 50 minuten geleden zei Elano: Ik help het je hopen, maar zoals @nasje92 al aangeeft: Twente komt zeer moeilijk tot scoren, heb een aantal wedstrijden bezocht en het veldspel is inderdaad beter verzorgd, maar daar red je het niet mee. Het zou mij verbazen als ze in de middenmoot gaan eindigen. Hier ook. Ik hink een beetje op 2 gedachten. Enerzijds zouden ze kunnen verrassen, mits er indd gescoord wordt. Als het kwartje de verkeerde kant op valt (blessures etc) dan kan het ook wel eens een lang en zwaar seizoen worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 1 augustus 2019 Share Geplaatst 1 augustus 2019 Twente heeft geen spits, dat is moeilijk voetballen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten