Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Kyrill:

Was gelijkwaardige wedstrijd qua kansen. 3-3 was ook terecht geweest. Hebt gelukt Odegaard onbeholpen komt inslijden. Hij raakt hem wel maar was wel erg licht. 

@Satyrjij bent niet goed wijs. Je jankt altijd om niks om Arsenal. Was split second voor ESR. Logisch hij schoot. En De Gea is een pussy. Fred stond op zijn tenen nou big deal man man man. Zegt genoeg Atkinson goal als nog goed keurde. Was tevens ook helemaal geen hoofddwond en was geen 1 Arsenal speler bij betrokken ;e;e;e

Was een geintje, leuke wedstrijd inderdaad en bizarre situatie bij de 0-1. Verder kut dat uiteraard Ronaldo weer beslissend was maar ben blij voor me pa dat United eindelijk weer 3 puntjes heeft gepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Satyr:

Ik was de eerste hier die zei dat de goal terecht was goedgekeurd. Of je zo een goal wilt hebben is dan vraag één. Ik was dan ook de eerste die zei dat Arteta een lul is door die goal niet terug te geven.

Dit soort gevallen zijn altijd heel simpel, als je zo'n goal tegen krijgt, vind je het dan ook terecht en heeft jouw ploeg dan pech gehad? Tuurlijk moet die jongen gewoon die bal binnenschieten, maar de scheids had moeten fluiten, want hij keek wel degelijk voor de bal uberhaupt bij ESR kwam. En nadat de VAR terecht had gezegd dat dit een fout van de scheids was, had Arsenal best mogen zeggen: Oke, er was echt wat aan de hand met de keeper, dit willen we niet.

Als United zo had gescoord tegen ons dan had ik dat prima gevonden en geaccepteerd. Ik had dan ook zeker niet gewild dat United een eigen goal zou maken voor de 1-1. Maar het is wel ja de meest merkwaardigste goals die ik ooit gezien heb. 99/100x ga ik gelijk tijdens een goal voor ons met mijn beste vriend appen terwijl ik tijdens wedstrijd mijn mobiel op vliegtuigmodus heb staan. Alleen nu vond ik het hele merkwaardige goal dus ik heb niet live met hem erover geappt tijdens de goal maar pas tijdens de rust gereagerd met veel emoticions zoals ik altijd doe. Maar de scheidsrechter besluit eerst dat ie afgekeurd moet worden daarom fluit ie ook en erna besluit ie hem als nog goed te keuren ja dan vind ik het gewoon prima. Het is ook niet alsof ie hoofdblessure had of uberhaupt ook maar aangeraakt werd door welke vorm van Arsenal speler dan ook.....

Eerlijk is eerlijk Fred begon gigantisch kut en slecht zoalas Wytske zei hij was ''Weergaloos waardeloos'' als ik eerlijk ben vond ik Fred uiteindelijk man of the match.

@Azpi @Arsène ben dus zoals je weet uiteraard Arsenal fan maar ovetreding begon buiten de 16 dus als al iets werd gegeven had het vrijentrap moeten zijn geen pingel voor ons.

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minutes ago, delichris said:

Neehoor, want de overtreding wordt buiten de 16 gemaakt. Dan is het altijd een vrije trap. Maakt niet uit dat ze doorgaan tot in de 16.

@Kyrill

dat is niet de regel

If a defender starts holding an attacker outside the penalty area and continues holding inside the penalty area, the referee must award a penalty kick.

https://www.thefa.com/football-rules-governance/lawsandrules/laws/football-11-11/law-12---fouls-and-misconduct

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Azpi:

Duidelijk schat, prima.

Maar ik kan me ook 1-2 anderen momenten van de wedstrijd herinneren gisteren dat United een pingel wou en niet kreeg. Youi win some/ypu lose some/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei delichris:

Neehoor, want de overtreding wordt buiten de 16 gemaakt. Dan is het altijd een vrije trap. Maakt niet uit dat ze doorgaan tot in de 16.

Wel, bij vasthouden geldt dat er wordt gefloten waar de overtreding ophoudt. Is toevallig vorige week nog voorbijgekomen bij mijn scheidsrechtercursus. Zie ook de link van Azpi.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei PJHoutman:

Wel, bij vasthouden geldt dat er wordt gefloten waar de overtreding ophoudt. Is toevallig vorige week nog voorbijgekomen bij mijn scheidsrechtercursus. Zie ook de link van Azpi.

Is wel een domme regel, want als er een tackle buite de 16 is en je valt dan in de zestien is wel een vrije trap. Dit is hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei delichris:

Is wel een domme regel, want als er een tackle buite de 16 is en je valt dan in de zestien is wel een vrije trap. Dit is hetzelfde.

Nee, dat is niet hetzelfde, want als je binnen de zestien valt dan was je dus nog niet binnen de zestien. Hier wordt je vastgehouden binnen de zestien. Dat je dan daarvoor óók al wordt vastgehouden is niet zo relevant, want je probeert door te voetballen.  

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei PJHoutman:

Nee, dat is niet hetzelfde, want als je binnen de zestien valt dan was je dus nog niet binnen de zestien. Hier wordt je vastgehouden binnen de zestien. Dat je dan daarvoor óók al wordt vastgehouden is niet zo relevant, want je probeert door te voetballen.  

Het is toch belachelijk dat het dan een penal is. Stel ik ik ga jou vasthouden in jou 16 en je laat je pas vallen in mijn 16 dat het dan een penal is. Slaat totaal nergens op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei delichris:

Het is toch belachelijk dat het dan een penal is. Stel ik ik ga jou vasthouden in jou 16 en je laat je pas vallen in mijn 16 dat het dan een penal is. Slaat totaal nergens op.

Hoezo? Je speelt door tot je niet meer verder kunt. Dat jij als verdediger zo stom zou zijn om mij over de hele lengte van het veld vast te blijven houden tot we in jouw zestien staan is echt jouw probleem, niet een probleem van de regels. Ik begrijp ook echt niet waarom deze regel een discussiepunt zou zijn, want we willen volgens mij juist dat een speler zoveel mogelijk zijn best doet om door te spelen. Als de regel is dat je altijd fluit waar de overtreding begint dan heeft een speler geen enkele reden om door te zetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei PJHoutman:

Hoezo? Je speelt door tot je niet meer verder kunt. Dat jij als verdediger zo stom zou zijn om mij over de hele lengte van het veld vast te blijven houden tot we in jouw zestien staan is echt jouw probleem, niet een probleem van de regels. Ik begrijp ook echt niet waarom deze regel een discussiepunt zou zijn, want we willen volgens mij juist dat een speler zoveel mogelijk zijn best doet om door te spelen. Als de regel is dat je altijd fluit waar de overtreding begint dan heeft een speler geen enkele reden om door te zetten. 

Het gaat er juist om waar de overtreding wordt ingezet. En ik vermoed dat heel veel spelers de regels ook niet kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minutes ago, delichris said:

Het gaat er juist om waar de overtreding wordt ingezet. En ik vermoed dat heel veel spelers de regels ook niet kennen.

Nee de spelers kennen die regel, alleen Maguire is zo dom die kan niet timen wanneer de 16 begint, dit is ook niet de eerste keer dat die hiermee wegkomt 

er is een verschil tussen een normale overtreding en vasthouden dat langer kan duren, dat heet een continuation foul.

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei delichris:

Stelregel is de plek waar de overtreding wordt gemaakt en het contact is met de tegenstander, niet waar die wordt ingezet. Zouden spelers ook moeten weten. Bij een 'enkel' contact (tackle) gaat dat dus om plek van raken, loodrecht naar beneden. Bij een 'continu' contact (vasthouden) gaat dat om de plek waarbij de speler niet meer verder kan of (vlak daarvoor) van de bal gezet wordt door de overtreding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Azpi:

Nee de spelers kennen die regel, alleen Maguire is zo dom die kan niet timen wanneer de 16 begint, dit is ook niet de eerste keer dat die hiermee wegkomt 

er is een verschil tussen een normale overtreding en vasthouden dat langer kan duren, dat heet een continuation foul.

Er zijn zat spelers die deze regel echt niet kennen. In 2016 hield een Ajaxspeler zo ook een PSV speler vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Kyrill:

Was gelijkwaardige wedstrijd qua kansen. 3-3 was ook terecht geweest. Hebt gelukt Odegaard onbeholpen komt inslijden. Hij raakt hem wel maar was wel erg licht. 

@Satyrjij bent niet goed wijs. Je jankt altijd om niks om Arsenal. Was split second voor ESR. Logisch hij schoot. En De Gea is een pussy. Fred stond op zijn tenen nou big deal man man man. Zegt genoeg Atkinson goal als nog goed keurde. Was tevens ook helemaal geen hoofddwond en was geen 1 Arsenal speler bij betrokken ;e;e;e

Was zijn hiel hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites