Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[Tournament] Beste Band: Editie 2016

Christian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

j7bz34.png

[Halve finale]

De finalisten van Beste Band 2016 zijn bekend! De eerste finalist wordt Pink Floyd, die voor de derde maal in vier edities tijd de eindstrijd halen. De andere plek in de finale wordt verrassend ingenomen door de Arctic Monkeys, die voor het eerst in de finale staan.

De complete uitslag:

2qi6bcw.png

Vanavond komt in principe de finale online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff... Toch niet een hele lekkere finale als het aan mij ligt. Ben het ook een beetje uit het oog verloren, dus heb nauwelijks gestemd. Maar uit deze halve finale had ik in beide gevallen voor de uiteindelijke verliezer gestemd. Wat de Arctic Monkeys hier doen is voor mij sowieso een grote vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoe, gaat lastig worden in de finale. Beiden toch wel legendarische bands die tot het canon van de muziek behoren. Pink Floyd bestaat natuurlijk al nét wat langer en heeft misschien iets meer bands geïnspireerd, maar Arctic Monkeys zijn natuurlijk ook niet te versmaden. Moderne klassiekers als 'Humbug' en 'Suck it and See' vinden we binnen 50 jaar zeker nog terug in lijstjes als '100 albums die je moet luisteren voor je sterft'.

Mooie finale, benieuwd naar de uiteindelijke uitslag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2e3d1c4.png

Een aantal weken geleden begonnen we met een zoektocht die de beste band volgens Managers United moest opleveren. 161 bands begonnen aan de strijd, waarvan er nu slechts 2 over zijn. Aan jullie nu de eer om te bepalen welke van de twee het beste is.

Pink Floyd - Arctic Monkeys

[YOUTUBE]P_4uEaZQ2Kg[/YOUTUBE] [YOUTUBE]xJjYIOgs1DA[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]IXdNnw99-Ic[/YOUTUBE] [YOUTUBE]uQNyTo4k_TA[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]BOj6fL8EOXA[/YOUTUBE] [YOUTUBE]ma9I9VBKPiw[/YOUTUBE]

De gekozen nummers waren de drie hoogste noteringen per band in de FMusic lijst van dit jaar, vandaar dat deze in de post staan. Al zullen jullie zelf de nummers van beiden wel goed kennen.

Motivatie is niet verplicht, maar wordt wel gewaardeerd.

Deadline: Zondag 17 april 18:00

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afijn. Natuurlijk is Arctic Monkeys niet de beste band ooit, maar het is wel mijn favoriet van deze twee. Veel meer naar geluisterd en meerdere keren live gezien. Pink Floyd blijft natuurlijk ook erg goed, geweldige albums gemaakt. Maar die zullen sowieso wel winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pink Floyd - Arctic Monkeys | Als je die nummers hierboven naast elkaar zet, dat is toch gewoon bijna lachwekkend.

Zou me niet zoveel verbazen als AM dit wint en zou daar met deze finale ook nog wel mee kunnen leven.

Niet jij die dit zegt :'( Iedereen maar niet jij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beiden niet mijn topfavoriet. Arctic Monkeys heb ik best wel wat geluisterd, maar het is inmiddels wel meerdere jaren geleden dat ik me daar echt nog een heel album van op zet. Pink Floyd kan ik daarentegen nog altijd erg waarderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites