ElMarcos Geplaatst 26 juli 2022 Share Geplaatst 26 juli 2022 11 minuten geleden zei Acquafresca: Daar komt het op neer inderdaad. Covid + afschrijving van een oude selectie + waardeloze net spend + torenhoge salaris post + wetgeving Spaanse bond zorgden ervoor Barcelona in deze situatie is beland. Nu halen ze spelers in de hoop dat deze spelers hun prijzen gaan opleveren. Een vroege uitschakeling in CL zou echt catastrofaal zijn voor Barca. Dan sluit ik niet uit dat ze ook spelers als Nico, Pedri en Gavi moeten verkopen. Iig spelers die geld opleveren. Ze hebben iig een deel van kort lopende leningen kunnen omzetten naar een lang lopende lening met lager rente bij Goldman Sachs. Dat geeft ze even een jaar lucht (daarmee de ruimte gecreëerd voor transfer), tenzij ze straks alle CL wedstrijden spelen en winnen. Ze hebben 8 aanvallers voor 3 posities. 9 middenvelders voor 3 posities. Dat zo een Sergio Roberto of Neto daar nog zit he. Belachelijk. Ja, maar als ik het goed begreep konden ze die spelers op 18 juli nog niet eens inschrijven. Wellicht dat al dat herfinancieren het mogelijk maakt. Alleen als je zoveel risico moet nemen, dan is het echt te hopen dat het goed gaat. Een verkeerde beslissing van een VAR en je ligt uit de Champions League. Vraag mij namelijk af of deze selectie echt in staat is zich weer een heel seizoen te meten met Real. Ongeacht wat Raphina gelooft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 26 juli 2022 Share Geplaatst 26 juli 2022 Frenkie moet daar zo snel mogelijk weg. Hij wilt niet vermoed ik zo of zij wilt niet. Maar Barcelona lijkt op dit moment hopeloos te worden. In het altijd mooie regenachtige rode deel van Manchester is hij van harte welkom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 26 juli 2022 Share Geplaatst 26 juli 2022 Hier ook een heel stuk: https://nos.nl/artikel/2438246-hoe-kan-fc-barcelona-topspelers-kopen-met-een-megaschuld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 28 juli 2022 Share Geplaatst 28 juli 2022 Krijg wel een dubbelgevoel van zulke transfers. Best mogelijke verdediger die je maar kan aantrekken maar of die deals over 5 jaar nog steeds goed zijn voor Barcelona moeten we nog maar eens zien. Die deals kwamen er eerst alleen om het stadion uit te breiden, maar aan een mooi stadion heb je niets aan als er toch niemand komt. Ik heb dan ook liever het kapitaal op het veld en meedoen voor elke prijs ter wereld (want nu is zelfs een CL niet uitgesloten) maar dan moet er wel echt gepresteerd worden. Ben ook benieuwd hoe dat nu gaat met Frenkie, die kan echt voor zichzelf het beste weggaan en ook voor het Nederlands elftal is dat het beste voor het komende WK. (zelfde voor Memphis trouwens) Hopelijk komen ze er nog uit en wordt er zosnel mogelijk weer gevoetbald want heb wel echt zin in het komende seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 28 juli 2022 Share Geplaatst 28 juli 2022 (bewerkt) 7 hours ago, La Pulga said: Krijg wel een dubbelgevoel van zulke transfers. Best mogelijke verdediger die je maar kan aantrekken maar of die deals over 5 jaar nog steeds goed zijn voor Barcelona moeten we nog maar eens zien. Die deals kwamen er eerst alleen om het stadion uit te breiden, maar aan een mooi stadion heb je niets aan als er toch niemand komt. Ik heb dan ook liever het kapitaal op het veld en meedoen voor elke prijs ter wereld (want nu is zelfs een CL niet uitgesloten) maar dan moet er wel echt gepresteerd worden. Ben ook benieuwd hoe dat nu gaat met Frenkie, die kan echt voor zichzelf het beste weggaan en ook voor het Nederlands elftal is dat het beste voor het komende WK. (zelfde voor Memphis trouwens) Hopelijk komen ze er nog uit en wordt er zosnel mogelijk weer gevoetbald want heb wel echt zin in het komende seizoen! Zou mooi zijn als hij blijft zonder salarisverlaging aan te nemen. Ze moeten hem toch opstellen want die nieuwe spelers kunnen ze dan niet registreren. De enige club waar hij wellicht heen zou willen gaan lijkt Chelsea te zijn (al hebben we hem nu nog niet nodig, De Jong is in principe een lange termijn vervanger voor Jorginho). Maar Chelsea heeft hier een hele gunstige positie waar Barcelona koste wat kost De Jong van de loonlijst af wil. Zou me niks verbazen als we voor een huurconstructie gaan waarbij Barcelona een gedeelte van het salaris blijft betalen. Aangezien hij absoluut niet naar United wilt. 28 juli 2022 bewerkt door Azpi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 28 juli 2022 Share Geplaatst 28 juli 2022 7 uur geleden zei La Pulga: Ben ook benieuwd hoe dat nu gaat met Frenkie, die kan echt voor zichzelf het beste weggaan en ook voor het Nederlands elftal is dat het beste voor het komende WK. (zelfde voor Memphis trouwens) Frenkie blijft en er is niks wat Barca daar aan kan doen. Natuurlijk kunnen ze hem proberen weg te pesten en op de tribune zetten, maar dat maakt hun positie niet sterker. Uiteindelijk hebben ze met hun volle verstand het contract met Frenkie getekend. Nu zullen ze dus ook gewoon op de blaren moeten zitten. Ongekend hoe de club hiermee durft om te gaan en veel fans daarop reageren. Barcelona waardig. 7 uur geleden zei La Pulga: Hopelijk komen ze er nog uit en wordt er zosnel mogelijk weer gevoetbald want heb wel echt zin in het komende seizoen! Wellicht wel handig en leid het ook af van alle tragiek naast het veld. Wat ik zo gelezen heb is dit écht een alles of niets poging om weer aan te haken. Gaat dit mis, dan is de financiële ellende gaandeweg niet te overzien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 28 juli 2022 Share Geplaatst 28 juli 2022 3 minutes ago, ElMarcos said: Wellicht wel handig en leid het ook af van alle tragiek naast het veld. Wat ik zo gelezen heb is dit écht een alles of niets poging om weer aan te haken. Gaat dit mis, dan is de financiële ellende gaandeweg niet te overzien. Laporta hoopt op de Super League Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 28 juli 2022 Share Geplaatst 28 juli 2022 40 minuten geleden zei Azpi: Zou mooi zijn als hij blijft zonder salarisverlaging aan te nemen. Ze moeten hem toch opstellen want die nieuwe spelers kunnen ze dan niet registreren. De enige club waar hij wellicht heen zou willen gaan lijkt Chelsea te zijn (al hebben we hem nu nog niet nodig, De Jong is in principe een lange termijn vervanger voor Jorginho). Maar Chelsea heeft hier een hele gunstige positie waar Barcelona koste wat kost De Jong van de loonlijst af wil. Zou me niks verbazen als we voor een huurconstructie gaan waarbij Barcelona een gedeelte van het salaris blijft betalen. Aangezien hij absoluut niet naar United wilt. Ik ga er niet vanuit dat mocht Frenkie Barcelona willen verlaten, hij dat wel zou doen als die dan alleen naar een Bayern of ManUtd kan gaan omdat het spelletje hem daar beter zal liggen. Nogmaals, hij moet dat voor zichzelf gewoon doen omdat hij een Busquets, Kessie, Gavi en Pedri niet uit de basis zal gaan spelen. Dat zag je vorig jaar al en dat zal dit jaar niet veel beter worden. Is ook kut voor het Nederlands elftal, 2 van de 3 belangrijkste spelers zijn dan gewoon geen basisspeler bij hun huidige club en dat is wel iets wat ze zelf hebben gedaan. Zij passen niet in het spelletje wat Xavi wilt gaan spelen en zo realistisch horen zij wel te zijn vind ik. @ElMarcos Geruchten gaan dat hij daadwerkelijk gaat inleveren omdat het ook voor scheve gezichten in de kleedkamer zorgt, een Araujo en Pedri verdienen bijvoorbeeld 33% van wat Frenkie verdiend en natuurlijk kan hij daar zelf niets aan doen. Dembele is al overstag gegaan ondanks interesses van andere teams, toch zit daar een bepaalde clubliefde bij die jongens en zal de groep echt wel geloven om mooie prijzen te winnen. De verdediging staat als een huis met Araujo en Kounde en dan hebben we ook nog Pique, Christensen en Garcia als back-up. Ik verwacht wel dat Araujo naar de rechtsachter verhuisd en dat Kounde samen met Pique/Christensen het blok achterin zal gaan worden. Veel zal ook afhangen van de tegenstander natuurlijk want ook een 3-4-3 valt niet uit te sluiten. Lewan gaat mooi concurreren met Benzema voor de topscoorderlijst en ik moet dit seizoen maar een shirtje halen van Pedri om Barcelona te supporten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 28 juli 2022 Share Geplaatst 28 juli 2022 2 minuten geleden zei La Pulga: Nogmaals, hij moet dat voor zichzelf gewoon doen omdat hij een Busquets, Kessie, Gavi en Pedri niet uit de basis zal gaan spelen. Dat zag je vorig jaar al en dat zal dit jaar niet veel beter worden Wat is dit dan voor onzin? Hij had het afgelopen seizoen gewoon een basisplaats, hè. Ook erg belangrijke omwille van een aantal specifieke kwaliteiten die de andere missen. En wat doet Kessie in dit rijtje? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 28 juli 2022 Share Geplaatst 28 juli 2022 2 minuten geleden zei Socrates: Wat is dit dan voor onzin? Hij had het afgelopen seizoen gewoon een basisplaats, hè. Ook erg belangrijke omwille van een aantal specifieke kwaliteiten die de andere missen. En wat doet Kessie in dit rijtje? Xavi gaf liever toen al de voorkeur aan Gavi - Busquets - Pedri maar Pedri raakte langdurig geblesseerd. In de wedstrijden dat De Jong heeft gespeeld heeft ie het niet kunnen laten zien en is hij maar misschien een handje vol wedstrijd belangrijk geweest. Verder is hij vaak vroegtijdig gewisseld en daar was die niet zo blij mee. Kessie zal vooral gaan concurreren met De Jong als back-up voor de RCM positie en is hem gezien de voorbereiding al voorbij in de pikorde. Ook loopt Nico er nog rond en blijkt ook die Torre een groot talent te zijn. Genoeg middenvelders dus en De Jong zal nooit als eerste op het wedstrijdformulier staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 28 juli 2022 Share Geplaatst 28 juli 2022 52 minutes ago, La Pulga said: Is ook kut voor het Nederlands elftal, 2 van de 3 belangrijkste spelers zijn dan gewoon geen basisspeler bij hun huidige club en dat is wel iets wat ze zelf hebben gedaan. Zij passen niet in het spelletje wat Xavi wilt gaan spelen en zo realistisch horen zij wel te zijn vind ik. Hoezo past De Jong niet in het spelletje wat Xavi wilt spelen? En is het niet de taak van de trainer om de spelers te begeleiden en aan te passen aan zijn systeem? Ik vind De Jong beter passen bij Barcelona dan een Kessie. Xavi wilt toch ook Alonso? past die dan wel bij zijn voetbal? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 28 juli 2022 Share Geplaatst 28 juli 2022 (bewerkt) 4 minuten geleden zei Azpi: Hoezo past De Jong niet in het spelletje wat Xavi wilt spelen? En is het niet de taak van de trainer om de spelers te begeleiden en aan te passen aan zijn systeem? Ik vind De Jong beter passen bij Barcelona dan een Kessie. Xavi wilt toch ook Alonso? past die dan wel bij zijn voetbal? Dat is zeker niet de taak van de trainer, misschien bij een niet top club maar je ziet toch echt dat trainers die langdurig bij een team zitten een team creëren naar het spel van hij voor ogen heeft (Ten Hag bij Ajax, Guardiola en Klopp als voorbeeld) Kessie is gewoon als gratis back-up gehaald en gaat in de rol spelen van een Vidal of Paulinho, weinig minuten maar in vechtwedstrijden zal die er staan. Alonso zal ook gewoon als back-up zijn maar nu lijkt Balde door te stromen en is Alonso ook niet meer nodig. Als Azpi trouwens daadwerkelijk naar Barcelona vertrekt, ga je dan weer je naam veranderen? En De Jong loopt te veel met de bal als middenvelder zijnde, pakt ook veel domme gele kaarten omdat hij vaak te laat is of praat met de scheidsrechter. Als CV tussen Araujo en Kounde zie ik het nog wel zitten, dan kan die mooi telkens doorschuiven. Dat gaat ten koste alleen van Busquets die helaas een dagje ouder begint te worden maar qua positionering wel even een stuk beter staat dan De Jong. 28 juli 2022 bewerkt door La Pulga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 28 juli 2022 Share Geplaatst 28 juli 2022 18 minutes ago, La Pulga said: Dat is zeker niet de taak van de trainer, misschien bij een niet top club maar je ziet toch echt dat trainers die langdurig bij een team zitten een team creëren naar het spel van hij voor ogen heeft (Ten Hag bij Ajax, Guardiola en Klopp als voorbeeld) Kessie is gewoon als gratis back-up gehaald en gaat in de rol spelen van een Vidal of Paulinho, weinig minuten maar in vechtwedstrijden zal die er staan. Alonso zal ook gewoon als back-up zijn maar nu lijkt Balde door te stromen en is Alonso ook niet meer nodig. Als Azpi trouwens daadwerkelijk naar Barcelona vertrekt, ga je dan weer je naam veranderen? En De Jong loopt te veel met de bal als middenvelder zijnde, pakt ook veel domme gele kaarten omdat hij vaak te laat is of praat met de scheidsrechter. Als CV tussen Araujo en Kounde zie ik het nog wel zitten, dan kan die mooi telkens doorschuiven. Dat gaat ten koste alleen van Busquets die helaas een dagje ouder begint te worden maar qua positionering wel even een stuk beter staat dan De Jong. Nee man Azpi is en blijft een Chelsea legend. Ik vind ook dat ze hem moeten laten gaan naar Barcelona als hij dat wilt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 28 juli 2022 Share Geplaatst 28 juli 2022 2 uur geleden zei Azpi: Zou mooi zijn als hij blijft zonder salarisverlaging aan te nemen. Ze moeten hem toch opstellen want die nieuwe spelers kunnen ze dan niet registreren. De enige club waar hij wellicht heen zou willen gaan lijkt Chelsea te zijn (al hebben we hem nu nog niet nodig, De Jong is in principe een lange termijn vervanger voor Jorginho). Maar Chelsea heeft hier een hele gunstige positie waar Barcelona koste wat kost De Jong van de loonlijst af wil. Zou me niks verbazen als we voor een huurconstructie gaan waarbij Barcelona een gedeelte van het salaris blijft betalen. Aangezien hij absoluut niet naar United wilt. je grapjes zijn nog steeds even slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 28 juli 2022 Share Geplaatst 28 juli 2022 (bewerkt) 24 minutes ago, Aaron21 said: je grapjes zijn nog steeds even slecht. Hij wil toch niet naar United. Hoe lang zijn jullie al bezig met die transfer? ik weet dat jullie je hele seizoen hebben opgehangen aan de hoop dat Frenkie de Jong tekent voor United. 28 juli 2022 bewerkt door Azpi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 28 juli 2022 Share Geplaatst 28 juli 2022 2 minuten geleden zei Azpi: Hij wil toch niet naar United. Hoe lang zijn jullie al bezig met die transfer? ik weet dat jullie je hele seizoen hebben opgehangen aan de hoop dat Frenkie de Jong tekent voor United. ziet er erg betrouwbaar uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 28 juli 2022 Share Geplaatst 28 juli 2022 (bewerkt) 37 minutes ago, Aaron21 said: ziet er erg betrouwbaar uit. Romano heeft in zijn laatste video een uur geleden ook weer aangegeven dat De Jong geen enkele interesse heeft om weg te gaan bij Barcelona. Ik heb nog geen enkel teken gezien dat hij ook maar een klein beetje interesse heeft om naar United te komen. Het is altijd alleen maar gebaseerd op dat de clubs een overeenkomst hebben en dat Barcelona moet verkopen en United de enige club is die die 80 miljoen wilt betalen. 28 juli 2022 bewerkt door Azpi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 28 juli 2022 Share Geplaatst 28 juli 2022 Wat voor een bril zou Absolute Chelsea hebben? Ik gok een blauwe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 28 juli 2022 Share Geplaatst 28 juli 2022 (bewerkt) 3 minutes ago, La Pulga said: Wat voor een bril zou Absolute Chelsea hebben? Ik gok een blauwe. ja natuurlijk maar ook andere bronnen geven aan Chelsea en Bayern als mogelijke huur opties. Al wil Chelsea niet 80 miljoen voor hem betalen, want in deze situatie zouden ze de prijs omlaag moeten kunnen krijgen aangezien Barcelona anders hun spelers niet kan registreren + we kunnen Azpi & Alonso in de deal betrekken. En het is overduidelijk dat De Jong niet weg wilt bij Barcelona en ook niet van plan is om salaris in te leveren. Anders had hij het al lang gedaan. 28 juli 2022 bewerkt door Azpi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 29 juli 2022 Share Geplaatst 29 juli 2022 7 uur geleden zei Azpi: ja natuurlijk maar ook andere bronnen geven aan Chelsea en Bayern als mogelijke huur opties. Al wil Chelsea niet 80 miljoen voor hem betalen, want in deze situatie zouden ze de prijs omlaag moeten kunnen krijgen aangezien Barcelona anders hun spelers niet kan registreren + we kunnen Azpi & Alonso in de deal betrekken. En het is overduidelijk dat De Jong niet weg wilt bij Barcelona en ook niet van plan is om salaris in te leveren. Anders had hij het al lang gedaan. Zijn dat dezelfde bronnen die aangaven dat De Ligt absoluut niet naar Bayern wilde maar alleen maar naar Chelsea? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 29 juli 2022 Share Geplaatst 29 juli 2022 Frenkie gaat gewoon lekker in Barcelona blijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 29 juli 2022 Share Geplaatst 29 juli 2022 3 hours ago, Tim' said: Zijn dat dezelfde bronnen die aangaven dat De Ligt absoluut niet naar Bayern wilde maar alleen maar naar Chelsea? dat was niet wat er gezegd werd. De Ligt had Bayern als eerste keus. Het ging erover dat Bayern destijds niet het bedrag wilde betalen dat Chelsea wel wilde betalen. Uiteindelijk heeft Bayern toch dat bedrag betaalt en daarom is hij naar Bayern gegaan wat ook zijn voorkeur was. Ik moet wel lachen om de wanhoop van de United fans hier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 29 juli 2022 Share Geplaatst 29 juli 2022 10 minuten geleden zei Azpi: Ik moet wel lachen om de wanhoop van de United fans hier Hoeveel tel je er? Volgens mij hebben we met delichris maar één uitgesproken United-fan op dit forum. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 29 juli 2022 Share Geplaatst 29 juli 2022 12 minutes ago, Tim' said: Hoeveel tel je er? Volgens mij hebben we met delichris maar één uitgesproken United-fan op dit forum. en die 2 wat je post liken en natuurlijk @La Pulga heeft er baat bij als De Jong naar United gaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten