Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice: The MU Edition

Jeroen.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 438
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Precies. En dan was The Slow Show voor mij. Maar echt, ik vind mijn Voice-vriendjes erg lief, maar een kandidaat van ze nemen? Dan moet ik iets pakken wat mijns inziens gewoon slecht is. Laat me dan maar door met vier kandidaten i.p.v. vijf. Net zoals Anouk nu (twee i.p.v. drie).

Je mag er voor kiezen om niet te stelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2qci693.png

En dan gaan we voor de laatste battles in team [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION];

9f6ZEhJTr4k

Dvvh6ti5UDQ

En ook de laatste voor team [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION];

32izoYx3XXs

YBBGPziGR-4

[MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed. Ik steel niet.

Team Zeus: Battle IV

Bij mijn laatste battle was ik behoorlijk aan het twijfelen. Wolf Alice is opzich best leuk, maar het pakt me niet echt, voorlopig. Ik vraag me ook af in hoeverre het aan zal gaan slaan bij de mensen hier. Lower Than Atlantis begrijp ik, kan ik plaatsen, maar het is mijn smaak niet zo. De sound is ook wat zeikerig, dat typisch Britse. Aan de andere kant zit er wel dynamiek in en zie ik dit nog best gesmaakt worden. Crosses is een band waar ik van houd, maar ik weet dat ze weinig (sterk) live-materiaal hebben en ook heb ik mijn twijfels over de competitie-kansen. Kortom: mijn gevoel en smaak neigt absoluut naar Crosses, maar mijn verstand naar Lower Than Atlantis en Wolf Alice zou een verrassende middenweg kunnen zijn.

Als ik het realistisch bekijk heb ik met Thomas Azier en Max Milner twee deelnemers die zomaar zouden kunnen winnen, dus dat verlicht de keuze enigszins. Mijn laatste kandidaat gaat er daarom ook één zijn die mij als persoon het meest ligt. Of het populair gaat worden is een tweede, maar het past in ieder geval wel bij mij.

Winnaar: Crosses

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Battle IV

Ja, daar is alweer de laatste battle in mijn team. Een uitzondering op mijn andere battles, namelijk eentje waarbij ik heel benieuwd was wie hier beter uit zou gaan komen. Ik ga er dan ook blanco in.

Eerst Peter Kratz. Fijn om naar te luisteren, het is ook niet voor niks dat er 3 man voor draaide in de auditieronde. Wat me vooral opvalt is het mooie heldere stemgeluid wat Peter kan brengen. Deze muziek heeft stiekem ook wel iets weg van country-muziek. Echter is het nummer wat simpel, maar in principe goed. Heb natuurlijk wel al een Singersongwriter in mn team, maargoed, met het aantrekken van Leah McFall ook al een vrouwenstem.

Dan Tiffany, een wildcard. Dat merk je een beetje terug in de inzending, ze heeft een prima stem, maar de muziek is misschien iets te zoet. Daarnaast komt het nummer wat zeurderig over, maar daarbij ben je natuurlijk afhankelijk van wat je zingt, en dit is niet van haarzelf.

Met in het achterhoofd dat ik al Leah McFall in mn team heb ga ik hierbij voor Peter Kratz. Klinkt fijner en hier zie ik meer heil in dan Tiffany.

[MENTION=5638]MetalMichael[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Battle Henrik Freischlader vs Cat Empire

Had van tevoren verwacht dat deze battle het lastigste zou worden. Beide vond ik zeer aangenaam klinken en een onderscheidend vermogen van de rest hebben.

Het nummer van Henrik is in dit geval een standaard bluesliedje. Blues kan ik altijd wel even naar luisteren, maar op een gegeven moment vind ik het wat minder worden door de eentonigheid. Hier ben ik een beetje bang voor bij deze artiest, de eentonigheid. Laten we kijken wat Cat Empire brengt..

BIj Cat Empire hoor je het standaard reggae-ritme terug. Hoewel het liedje veel anders is dan die van Henrik, vind ik de inzendingen zeer gewaagd aan elkaar. Beide zeer herkenbare muziek en de zang is niet uitzonderlijk. Dan wordt het gewoon de kwestie van smaak en waarmee ik in de volgende rondes meer kans denk te maken. Op het moment heb ik een vrouwelijk popzangeres, een indierock-bandje en psychedelische band in het team. Voeg ik daar een blueszanger of een reggae-bandje aan toe?

Toen ik tegelijkertijd met mijn steal bezig ging kwam daar zo het antwoord uit. Ik neem namelijk Cat Empire mee, waardoor Henrik Freischland is uitgeschakeld. In plaats van hem neem ik een vergelijkbare artiest mee: Rich Robinson. Als dat mag..

Ik zie toevallig net dat die ook van bas2204 is!

[MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2qci693.png

Daarmee is ook de battleronde alweer afgelopen en wordt het tijd om ons op te gaan maken voor de liveshows. Er zullen in totaal 4 liveshows komen waarbij er in de eerste ronde 2 per team afvallen en vervolgens 1 per team tot er in de finale 4 over zijn gebleven. Ook schuift hierbij de verantwoordelijk van de ingezonden liedjes richting de coaches die een live-optreden moeten inzenden. Dus geen clips of studioopnames maar echte live-optredens. Vervolgens zal ik op de finale na het per team gaan plaatsen waarna er gestemd kan worden. In deze eerste ronde zal er gestemd worden wie er door moeten en mogen de coaches vervolgens nog 1 act extra meenemen terwijl daarna het zal gaan om het minste optreden. Voor nu is het echter taak aan de coaches om hun inzendingen te kiezen en per PM bij mij te bezorgen.

Team [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION];

1. Lotus Crush

2. Bo Saris

3. Stars

4. Daughter

5, The Delta Saints

Team [MENTION=25831]Zeus[/MENTION];

1. Thomas Azier

2. Sebastian Lind

3. Max Milner

4. Crosses

Team [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION];

1. Alessia Cara

2. PAUW

3. Metronomy

4. The Cat Empire

5. Rich Robinson

Team [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION];

1. Walk Off The Earth

2. The Slow Show

3. Peter Katz

4. Austin Plaine

5. Leah McFall

Jullie mogen ten alle tijden advies inwinnen bij de user achter de inzending.

bewerkt door Jeroen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt als een goed concept! Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken voor mijn team

[MENTION=35]Jeroen[/MENTION]; zijn radio-optredens ook toegestaan?

Sorry had deze over het hoofd gezien. Mijn naam is met een punt erachter;)

Ja is wat mij betrefd toegestaan zolang het duidelijk live gespeeld is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geef eens een definitie van studio-opname/liveoptreden :P Want bij één van mijn bands is dat nogal merging...

Een live-optreden voor de radio vind ik prima. Als is dat natuurlijk een smalle lijn en is de grens daarin heel smal. Zal dan ook niet heel streng hierin zijn maar het gaat daarin ook meer dan de insteek dat er geen duidelijke clips en dergelijke worden ingezonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2qci693.png

Drie van de vier coaches hebben hun keuzes ingezonden en dat lijkt me een mooi moment om de eerste liveshow te plaatsen.

Het eerste team dat het podium mag betreden is team [MENTION=25831]Zeus[/MENTION];

bPiDQEfastc

giQeLHjOA1g

QzYE6P5NxSw

_xsf81qyAsc

Hiermee begint ook de eerste stemronde. Ieder lid van het forum mag zijn of haar stem uitbrengen op zijn of haar favoriete act. Enkel de coach van het team dat aan de beurt is mag niet stemmen aangezien deze de derde en laatste act mag kiezen die mee gaat naar de volgende liveshow. Stemmen gebeurd middels een PM richting mij. Vermeld duidelijk in de titel voor welk team de stem is en voor welke artiest.

[MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; [MENTION=21212]007mark[/MENTION]; [MENTION=11104]-Koen-[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=1026]himan[/MENTION]; [MENTION=5638]MetalMichael[/MENTION]; [MENTION=17205]Viva La Vida[/MENTION]; [MENTION=29743]Frankjeee[/MENTION]; [MENTION=4291]timpy00[/MENTION]; [MENTION=30240]gwnThimo[/MENTION]; [MENTION=28109].Nick[/MENTION];

Deadline voor Team Zeus en de overige teams ligt op vrijdagavond 23:59.

bewerkt door Jeroen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als ik het goed heb mag je op één van de vier artiesten stemmen? [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION];

Dat heb je helemaal goed. Je mag stemmen op je favoriete nummer/artiest van deze vier. Komende dagen zal ik ook de andere drie teams plaatsen en dan is het stemmen open tot volgende week vrijdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb je helemaal goed. Je mag stemmen op je favoriete nummer/artiest van deze vier. Komende dagen zal ik ook de andere drie teams plaatsen en dan is het stemmen open tot volgende week vrijdag.

Top! Het is hier nog niet vaak gezegd, maar ik vind de organisatie tot nu toe zeer strak! Mijn complimenten! :checkit:

Link naar opmerking
Deel via andere websites