Chiemel Geplaatst 22 november 2015 Share Geplaatst 22 november 2015 Ohja, dat stelen was ik alweer vergeten. Morgen maar ff een kijkje nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 23 november 2015 Share Geplaatst 23 november 2015 Man, weer een lastigere battle dan ik had verwacht. Eerst WOTE. Een lekkere cover. Wat ik goed vind is dat de band er wel een volledig eigen draai aan heeft gegeven. Ik zei het tijdens de auditie al, maar ik vind deze band prettig om naar te luisteren. Desondanks zijn ze niet de beste op stemgebied, maar de muziek en hun eigen draai eraan maken veel goed. Dan Rise Against. Ik kende Rise Against voorlopig alleen van de rock, maar ze hebben dus ook nog 'wat' zachtere nummers. Dit is er zo eentje. Waar ik er op voorhand vanuit ging dat WOTE de favoriet was, maakt Rise Against het me met deze inzending knap lastig. In dit nummer is goed te horen dat de frontzanger een erg mooie stem heeft waarnaar fijn naar te luisteren is. Mijn persoonlijke mening is dan ook dat dit nummer veel beter is dan het in de audities ingezonden nummer. Uiteindelijk ga ik toch voor Walk of the Earth. Ik heb het gevoel dat ik daarmee meer in mijn genre zit en het lijkt me leuk om met deze band iets te gaan klaarspelen in de liveshows. Ik hoop dat Rise Against misschien nog doormiddel van een steal doorgaat, dat hebben ze zeker verdient op basis van deze battle. En ik geef wél gehoor aan de lokroep van mijn welgerespecteerde collega Zeus. Ik ben nog op zoek naar een prettige vrouwenstem in mijn team, en ben van mening dat dit prima opgevuld kan worden door Leah McFall. Wat mij betreft dus zeer welkom in mijn team voor de liveshows [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 23 november 2015 Auteur Share Geplaatst 23 november 2015 En we gaan verder met de derde battle in team [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; u7dOuKbuEE4 K38oQxWvP5Y En de derde battle in team [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; hFeKGm3NPZ8 RK-91jT1f2E uZcdBqWNtlQ [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 23 november 2015 Share Geplaatst 23 november 2015 Also, de derde battle dus: Te beginnen met Hot Chip. Dit is gewoon wéér een nummer wat als een malle groovet. Ik zit gewoon weer te bewegen op mijn stoel. Ik denk dat dit één van de meest originele artiesten is in deze wedstrijd. Hot Chip heeft écht een eigen sound en is vernieuwend, verfrissend en een tikje baldadig. Qua zang is het solide; het blinkt niet uit maar dat hoeft ook niet bij dit nummer. Dan Bo Saris. Als ik de reactie van mijn medecoaches mag geloven op zijn auditie, dan hebben we hier te maken met een potentieel winnaar. Met Tender is er gekozen voor een nummer waarbij Bo alleen zijn kopstem gebruikt. Deze kopstem is echter één van de grote kwaliteiten van deze soulzanger. Enigszins teleurstellend is het dat er gekozen is voor een nummer afkomstig van Gold, een album dat ik al ken. Ik was liever verrast met een 'nieuw' liedje. Ik kijk terug op de tot nu toe beste battle in mijn team. Ik vind het dan ook bijzonder jammer om één van deze twee acts naar huis te moeten sturen. Ga ik voor zekerheid of kies ik voor baldadigheid en verfrissing? Ik ga voor het eerste en neem dus Bo Saris mee naar de live-shows. Met pijn in mijn hart moet ik afscheid nemen van Hot Chip. Ik heb genoten van de twee nummers die ingestuurd zijn. De loting tegen één van de zwaargewichten was op voorhand ongunstig, maar ik ben van mening dat Hot Chip zich meer dan kranig heeft verweerd tegen het vocale geweld van Nederlands beste soulzanger. Ik hoop dan ook van harte dat één van mijn medecoaches in een stoute bui een bivakmuts opzet en dit hete chipje ontfutselt. [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=1026]himan[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 23 november 2015 Share Geplaatst 23 november 2015 Tweede battle met 3 deelnemers die tegen elkaar strijden: We beginnen met Metronomy. Moet eerlijk bekennen dat ik niet zo onder de indruk van dit liedje bent. Het refrein werkt een beetje op mijn zenuwen. Met een ander refrein had het misschien nog wat kunnen worden. Op het eind komt er nog wel leuk een trompetje bij, maar het totaalplaatje lijkt mij niet genoeg voor de volgende ronde. Kijken of Django Django het beter doet. De muziek aan het begin van het nummer spreekt mij op zich wel aan. Zodra men begint te zingen vind ik het een wat minder aangenaam nummer worden. Het is niet zo dat het op mijn zenuwen werkt, dus ik blijf nog even lekker verder luisteren. Ik hoopte nog op een hoogtepuntje, maar die kwam er niet echt. Na het luisteren van de vorige twee deelnemers gaf ik Kassassin Street een goede kans om door te gaan, simpelweg omdat ik niet heel erg onder de indruk was van de vorigen. Maar ook dit liedje vind ik er niet bovenuit springen ten opzichte van de anderen. De zang is nu redelijk kleurloos, dus weet zo niet wat ik er van moet gaan verwachten tijdens de volgende shows. Dus deze keuze wordt heel erg lastig...er niet echt iemand die in muziek of zang er bovenuit spring. Nog maar even een keertje luisteren... Ik moet maar kiezen op basis waarvan ik denk dat ie mij en het publiek nog wel eens zou kunnen verrassen in de volgende ronde. Ik heb verder niet gekeken naar wat deze artiesten in petto hebben, dus moet puur doen op basis van de kennis die ik momenteel heb. Django Django past misschien qua muzieksmaak net even iets beter bij mij, maar daar verwacht ik verder niet grote stappen van. Kassassin Street verwacht ik ook niet al te veel variatie van, lijkt net iets te veel middelmaat te zijn. Daarom kies ik, wellicht wat verrassend, voor Metronomy. Ik denk dat zij misschien nog wel met een verrassing kunnen komen, maar laat de volgende keer het irritante refrein maar even achterwege!! [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; [MENTION=17205]Viva La Vida[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; Met steals wacht ik nog ff, nog geen 100%-keuze gezien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 23 november 2015 Share Geplaatst 23 november 2015 Ik was zojuist getuige van een vreselijke battle. Binnen mijn eigen team nog wel. Team Zeus: Battle III Ik heb deze drie kandidaten tegenover elkaar gezet met het idee dat normaliter mijn voorkeur uit zou gaan naar Max Milner. Net zoals Thomas Azier heb ik naar mijn idee een potentieel winnaar met hem in huis. Voeg Bo Saris van mijn kleine hertenvriend eraan toe en je hebt in mijn ogen de drie favorieten. Max kende ik overigens ook al en ik weet hoe goed hij is. Een muzikaal rastalent. Echter, in tegenstelling tot de battle waar Thomas Azier in zat, was ik over deze nu ook weer niet 100% zeker. Dat had niet zozeer te maken met smaak - dan was mijn keuze duidelijk geweest - maar met het gegeven dat The Delta Saints misschien nog wel ergens op zou trekken. Wie weet, een verrassing. Het antwoord is echter duidelijk: nee. Ontiegelijk jammer, maar ik vond dit helemaal niks. Het hele sfeertje dat er aan hangt is ook totaal niet mijn ding. Jammer. Broken Social Scene viel me juist mee, maar dat is uiteraard lang niet genoeg. Met een totaal nietszeggend nummer heeft Max Milner desalniettemin deze battle met twee vingers in de neus gewonnen. Op naar zijn beter repetoire. Winnaar: Max Milner Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 23 november 2015 Share Geplaatst 23 november 2015 Tot nu toe al mijn inzendingen door #kenner Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 24 november 2015 Share Geplaatst 24 november 2015 Nou, hier maakt meneer de oppergod denk ik een fout. The Delta Saints zijn een geweldige liveband. Maar dat betekent een grote kans voor [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; en [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; om hier een groovende swampblues band op te pikken om hun team te versterken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 24 november 2015 Auteur Share Geplaatst 24 november 2015 Met team [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; en team [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; op drie deelnemers voor de liveshow gaan we terug naar de andere twee teams. Allereerst team [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; bBBpilugCpg ZTQwhKK4mRI En dan ook team [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; QSXneEvG5Vs aTxGOyqKe30 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 24 november 2015 Share Geplaatst 24 november 2015 Battle nummero 3 voor mijn team. Om maar te beginnen met Astidir. Prima band, ook de reden dat ik er toen voor gedraaid ben. Ik vind dit dan ook een prachtig nummer, mooi gezongen. Hoewel het nummer misschien een beetje down klinkt, stoort dat niet. Het is wel vergeleken met de rest een behoorlijk alternatieve inzending, maar het doet zeker niet onder voor de rest. Dan The Slow Show. Vanaf minuut 1 simpelweg fijn om naar te luisteren en goed. Hoewel ik dit ingezonden nummer niet het beste nummer van ze vind, weet die lage stem een hoop goed te maken. Toch mis ik in deze inzending zo nu en dan die uithaal, waarbij die prachtige heldere stem van die zanger weer in je oor komt. Ik kan er een lang verhaal van maken, maar uiteindelijk gaat The Slow Show door. Weer zo'n battle waarbij de inzendingen tegenover elkaar laten zien dat het niet makkelijk is om te kiezen, maar ik was eigenlijk al vrij snel voor The Slow Show. Ik kijk uit naar de liveshows met deze troefkaart! [MENTION=1026]himan[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 24 november 2015 Share Geplaatst 24 november 2015 Mooi, dat is er iig alvast één door! En daar ga je geen spijt van krijgen Fabian. Live zijn er namelijk ook een aantal pareltjes van The Slow Show Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 25 november 2015 Share Geplaatst 25 november 2015 De dief heeft zich gemeld. Ik herhaal: de dief heeft zich gemeld. Van tevoren was voor mij al wel duidelijk dat mijn steal uit de derde battle van Zeus zou komen. Ik ben namelijk erg gecharmeerd van zowel Max Milner als The Delta Saints. Ook ik vond de inzending van Max Milner een beetje nietszeggend en achteraf ben ik dus blij dat Zeus voor hem heeft gekozen. Dat geeft mij namelijk mooi de mogelijkheid om The Delta Saints toe te voegen aan mijn team. Ik vind de stijl van het liedje wél heel tof en denk dat dit nog wel eens een verrassing kan worden in de live-shows. Op het laatste moment werd ik zelfs nog een beetje aan het twijfelen gebracht door het goede liedje van Arstidir - voor mij onbegrijpelijk dat Fabian The Slow Show meeneemt naar de live-shows - maar uiteindelijk ga ik toch op mijn gevoel af en neem The Delta Saints mee. [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 25 november 2015 Auteur Share Geplaatst 25 november 2015 En dan gaan we weer terug naar team [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; voor de laatste battle. CzL9Rpyp2sM kgTvEJGvAb4 En ook de laatste battle van team [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; stGHWbqqXS0 T3bQioxESPk tR2yekt2K9U [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; Morgen zullen de laatste 2 battles geplaats worden. Vervolgens is er tot zondag kans om te stelen. Voorlopig lijken Leah McFall en The Delta Saints door te gaan naar de liveshows in respectievelijk team Fabian, en team Grote Ree maar als Chiemel ook op zijn steal knop drukt voor een van de twee dan ligt de beslissing in de handen van de deelnemer. Ik zal daarna zondag het format van de liveshows en verdere informatie bekendmaken waarna ik hoop ergens in de loop van volgende week de eerste liveshow te kunnen plaatsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 25 november 2015 Share Geplaatst 25 november 2015 Ik zou het echt niet weten. Neem er wel twee mee, hoef ik ook geen jandoedel van een ander team erbij te nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 25 november 2015 Share Geplaatst 25 november 2015 Alweer de laatste battle van mijn kant. Bij Jeremy is het van hetzelfde laken een pak. Het is weer een klein en ingetogen liedje met simpel doch degelijk gitaarspel en een rustige zanglijn waar een goede galm overheen gemixed is. Toch is het nummer voor mij te snel afgelopen. Ik mis een bridge waarin een hogere zangmelodie met meer volume aan bod komt. Het blijft nu wat vlak en dat ligt eigenlijk in lijn met het commentaar wat bij de auditie gegeven werd. Ik heb zelfs de neiging om hier het predicaat 'saai' aan te hangen. Ik vraag mij af of Jeremy zich staande kan houden tussen al het muzikale geweld in de live-shows. Bij Stars wist ik van tevoren al dat het heel moeilijk zou gaan worden om het liedje in de audities te overtreffen. Dit is dan ook niet gelukt. Het liedje is oké maar weet mij eigenlijk geen moment te boeien. Ik mis een bepaalde overtuigingskracht en emotie in het liedje. Ik heb dan ook een sterk voorgevoel dat de ballads van Stars beter zijn dan de up-tempo liedjes. Achteraf baal ik als een stekker dat ik Hot Chip tegenover Bo Saris heb gezet en geen andere keuzes heb gemaakt. Maar goed, the show must go on en er moet dan ook nu een keuze gemaakt worden. Ik neem Stars mee naar de live-shows, omdat ik denk dat zij mij meer afwisseling te bieden hebben in de live-shows dan Jeremy Messersmith. [MENTION=11104]-Koen-[/MENTION]; [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 25 november 2015 Share Geplaatst 25 november 2015 Dat zijn er twee door, maar beiden met een waarschuwende vinger. Mijn bands gaan uit hun pîjp moeten komen, en stevig ook! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 25 november 2015 Share Geplaatst 25 november 2015 (bewerkt) Battle PAUW versus Real Estate De battle van de psychedelische bands. Op voorhand waren de kansen nog gewoon 50/50; ik ken ze beide een beetje, maar niet goed genoeg om er een uitgesproken mening over te hebben. PAUW laat een liedje horen met een aangenaam melodietje. De zang is - zoals normaal bij zulke bands - zacht en zoetelijk. Heb mij prima vermaakt, maar zat niet op het puntje van mijn stoel. Real Estate laat, niet al te verrassend, een vergelijkbaar nummer horen. Klinkt aangenaam, de zang is niet al te bijzonder. Kleine verschil met PAUW is dat het misschien net even iets minder melodramatisch klinkt. Dat is dan juist de reden waarom ik PAUW nu wat aantrekkelijker vind klinken, het is nu puur een kwestie van smaak. Misschien Real Estate een leuke toevoeging voor de andere coaches? Zelf moet ik voor het stelen nog eerst nog ff wat terug luisteren 26 november 2015 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 25 november 2015 Share Geplaatst 25 november 2015 Ik zou het echt niet weten. Neem er wel twee mee, hoef ik ook geen jandoedel van een ander team erbij te nemen. Welke 2 neem je mee dan, Jandoedel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 25 november 2015 Share Geplaatst 25 november 2015 Weet ik ook niet eigenlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 25 november 2015 Share Geplaatst 25 november 2015 De dief heeft zich gemeld. Ik herhaal: de dief heeft zich gemeld. Van tevoren was voor mij al wel duidelijk dat mijn steal uit de derde battle van Zeus zou komen. Ik ben namelijk erg gecharmeerd van zowel Max Milner als The Delta Saints. Ook ik vond de inzending van Max Milner een beetje nietszeggend en achteraf ben ik dus blij dat Zeus voor hem heeft gekozen. Dat geeft mij namelijk mooi de mogelijkheid om The Delta Saints toe te voegen aan mijn team. Ik vind de stijl van het liedje wél heel tof en denk dat dit nog wel eens een verrassing kan worden in de live-shows. Op het laatste moment werd ik zelfs nog een beetje aan het twijfelen gebracht door het goede liedje van Arstidir - voor mij onbegrijpelijk dat Fabian The Slow Show meeneemt naar de live-shows - maar uiteindelijk ga ik toch op mijn gevoel af en neem The Delta Saints mee. [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; Mag je er maar 1 meenemen? :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 25 november 2015 Auteur Share Geplaatst 25 november 2015 Ik zou het echt niet weten. Neem er wel twee mee, hoef ik ook geen jandoedel van een ander team erbij te nemen. Je zal er toch echt 1 moeten kiezen en iemand uit een ander team stelen. Dit zijn simpelweg de regels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 De dief heeft zich gemeld. Ik herhaal: de dief heeft zich gemeld. Van tevoren was voor mij al wel duidelijk dat mijn steal uit de derde battle van Zeus zou komen. Ik ben namelijk erg gecharmeerd van zowel Max Milner als The Delta Saints. Ook ik vond de inzending van Max Milner een beetje nietszeggend en achteraf ben ik dus blij dat Zeus voor hem heeft gekozen. Dat geeft mij namelijk mooi de mogelijkheid om The Delta Saints toe te voegen aan mijn team. Ik vind de stijl van het liedje wél heel tof en denk dat dit nog wel eens een verrassing kan worden in de live-shows. Op het laatste moment werd ik zelfs nog een beetje aan het twijfelen gebracht door het goede liedje van Arstidir - voor mij onbegrijpelijk dat Fabian The Slow Show meeneemt naar de live-shows - maar uiteindelijk ga ik toch op mijn gevoel af en neem The Delta Saints mee. [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; Bambi heeft dus ook nog z'n zwartere kant. Ik ga even de Gordon uithangen hoor; maar als je nou echt een statement had willen maken had je Astidir dan ook daadwerkelijk gestolen. Beetje mosterd na de maaltijd dit :/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 Je had het hele 'probleem' ook zelf kunnen oplossen door Arstidir gewoon zelf mee te nemen :) Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 Precies. En dan was The Slow Show voor mij. Maar echt, ik vind mijn Voice-vriendjes erg lief, maar een kandidaat van ze nemen? Dan moet ik iets pakken wat mijns inziens gewoon slecht is. Laat me dan maar door met vier kandidaten i.p.v. vijf. Net zoals Anouk nu (twee i.p.v. drie). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 Eerst Gordon, nu Anouk; wat is dit voor BN'ers-invasie?![emoji55] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten