Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Jupiler Pro League Topic

Fabian.

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Lensherr:

Waar ligt dat ergens die Oostkatons?

De Oostkantons, soms ook Oost-België of Eupen-Malmedy genoemd, zijn de kantons Eupen (inclusief Kelmis = Neutraal Moresnet), Malmedy en Sankt Vith, die gelegen zijn in het oosten van de Belgische provincie Luik en die grenzen aan Duitsland, waarvan ze na de Eerste Wereldoorlog, ingevolge het Verdrag van Versailles, werden geannexeerd door de Belgische staat. Ze vormen taalkundig en cultureel een overgangszone tussen België en Duitsland en hebben sinds 1815 onder sterk wisselend bestuur gestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-6-2024 om 21:01 zei Glenn08:

Mons gaat toch nog een jaartje of 5 moeten wachten.

Derde niveau nu toch? Die kunnen met beetje goed beleid best snel promoveren naar de Challenger. La Louvière idem, maar dan naar JPL. Zou iig een mooi iets worden als er meer Franstalige clubs hoger spelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pakweg een jaar geleden waren er een stuk of zeven a acht 'amateurclubs', dus clubs in derde klasse of lager, in handen van buitenlanders. Rupel Boom had vorig jaar zijn problemen al met een degradatie en is van Amerikanen naar Spaanse handen gegaan. De voetbalbond en voetbal Vlaanderen doen constant moeilijk over licenties maar laten wel maar begaan door buitenlanders. Dus van de volgende Belgische nationale clubs nemen we helaas na dit seizoen afscheid:

-KV Oostende, 1B, Amerikaanse eigenaars. De eigenaar wou niet verkopen omdat zijn aandelen waarde lager lag dan een premier die je in de VS krijgt als je failliet gaat.

-USRL Visé, 3e klasse, Na een vorig faillisement in 2014 weer failliet nu, twee jaar geleden namen Jamaicanen over met de bedoeling Jamaicanen te laten komen en deze klaar te stomen voor Europa. Helaas dus.

-Winkel Sport, 3e klasse, Stopt omdat de hoofdsponser naar KSV Roeselare gaat en gaan verder met het B-team in vierde provinciale.

-Eendracht Aalst, 4e klasse, Quasi failliet. Het enige redmiddel lijkt het BAS te worden dat hen alsnog een licentie voor tweede amateur geeft. Indien dit niet gebeurd zakt men naar eerste provinciale waardoor de overeenkomst met de stad Aalst voor het gebruik van het stadion teniet gedaan wordt. Vijf miljoen schuld en geen stadion zal dan ook einde verhaal worden.

-KFC Diest, 5e klasse, Overgenomen door Arabieren voor welke reden dan ook. Als de club dinsdag geen overnemenr kan vinden is het ook einde verhaal helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bogatyr:

Zou Hein deze uitdaging niet willen aangaan? ;) 

Dacht ook als eerst aan die naam. De vraag is echter vooral of hij zich wil schikken binnen de structuur van Union denk ik. En of hij past binnen de 'cultuur' van de club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei FlyD:

Alexander Blessin naar Sankt Pauli. Even gemist dat dit speelde, maar Union dus weer een succescoach kwijt. Ben benieuwd wie hem gaat vervangen.

Hopelijk Tedesco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lensherr:

Mazzu, alhoewel het daar in privé niet zo goed mee gaat had ik ergens gelezen.

Citaat

Maar de situatie van Mazzu is op dit moment niet wat het zou moeten zijn. “Een van zijn assistenten vertelde me onlangs dat hij het moeilijk had en dat hij helemaal niet in orde was. Helaas heb ik op dit moment minder contact met hem, maar ik heb nog steeds enorm veel respect voor de man die hij is geworden. Ik hoop met heel mijn hart dat hij snel een nieuwe uitdaging vindt.”

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei FlyD:

Dacht ook als eerst aan die naam. De vraag is echter vooral of hij zich wil schikken binnen de structuur van Union denk ik. En of hij past binnen de 'cultuur' van de club.

Ik denk niet dat Hein binnen Union past en denk ook niet dat hij dat zelf wil.

Muslic lijkt me de gedoodverfde opvolger, ook gezien de vriendschappelijke band tussen beide clubs en de prestaties van Cercle afgelopen seizoen. Tenzij hij gewoon met Cercle Europa in wil natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Belgische competitie begint volgende week al en ik ben heel benieuwd naar jullie voorspellingen voor dit seizoen. Begrijpelijk ook als je liever nog even wacht, omdat er wellicht nog wat transfers gaan plaatsvinden bij de verschillende clubs. Is dus ook prima om alvast een prognose te doen en die eind augustus of begin september definitief te maken. 

Eindstand:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

Topscorer:

Meeste assists:

Beste speler:

Revelaties:

Tegenvaller:

Meeste kaarten:

Trainer van het jaar:

Haalt de kerst niet:

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindstand:

1. Club Brugge

2. Union

3. Genk

4. Anderlecht

5. AA Gent

6. Royal Antwerp FC

7. OH Leuven

8. KV Mechelen

9. Cercle Brugge

10. Charleroi

11. Standard Liège

12. KV Kortrijk

13. Westerlo

14. Beerschot

15. Sint-Truiden

16. FC Dender

Topscorer: Nilsson

Meeste assists: Puertas, De Cuyper

Beste speler: Puertas Gandelman

Revelaties: Karetsas, Matte Smets en Jashari

Tegenvaller: Tjaron Chery, Max Dean

Meeste kaarten: Romero (Club Brugge), Van Der Bruggen (Cercle)

Trainer van het jaar: Nicky Hayen

Haalt de kerst niet: Ivan Leko

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindstand:

1. Club Brugge

2. Union

3. Genk

4. Anderlecht

5. AA Gent

6. Antwerp FC