Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Je moeder had gister anders nog haar mond vol over mijn cynische zak ;)

Dat spelfout tho.

had het ook door.gisteren.. Maar zelfs zonder die werkwoordsfout klopt die gehele zin niet. (ik denk dat ik dat wel wat vaker heb), omdat ik mijn zinnen nooit overlees en altijd iets wil toevoegen aan mijn post waardoor de zinsstructuur steeds veranderd wordt. Bovendien was het erg laat en had ik wel wat gedronken. Maar ik ben ook niet perfect in de d/t regel helaas.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lol wat, een nieuwe Crouching Tiger, Hidden Dragon :D Zeker ook het origineel eens checken als je van dit soort films houdt dan, evenals Hero (Ying Xiong).

Yep, gemaakt door Netflix. Was wel lachen :D Ik houd niet zo zeer van dit soort films, maar vind het altijd wel leuk om eens in de zoveel tijd zo'n film te kijken. Ik ga het origineel zeker kijken, bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 Cloverfield Lane gezen in de bios gister. Een totaal andere film dan de vorige. Het is geen groot monster epos, maar een psychologische thriller in een ruimte. Je vraagt je continu af wat er nu allemaal klopt van wat je hoort en de onderhuidse spanning is voelbaar. De uiteindelijk ontknoping is erg spannend. Laatste pakweg 20 minuten vliegt het iets uit de bocht en is het totaal anders dan de rest. Maar dit zet wel aan voor een mogelijk vervolg. 3.5* zeker wel.

Het is geen vervolg, het is een alleenstaande film die deels gebaseerd is op Cloverfield.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heeft JJ Abrams gewoon z'n naam erbij gepleurd en Cloverfield in de titel gepleurt. Heb m zelf ook gezien, veel beter dan de vorige. Beklemmende psychologische thriller met Goodman in een glansrol en een goed script van oa Damien Chazelle (Whiplash). Maar in niks te vergelijken met de originele Cloverfield, dus verwacht dat niet als je de film gaat kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 Cloverfield Lane

Sinds ik de eerste (heerlijke) trailer zag, keek ik al erg uit naar deze film. Was destijds echt wel fan van Cloverfield, dus heb me nu wekenlang zitten afvragen hoe deze film daaraan gerelateerd zou zijn.. wel, niet dus :cab: Das dan ook één van de weinige minpuntjes, de verwachting die het gebruik van deze titel schept. Toch een beetje een goedkope truc om mensen naar de bioscoop te lokken. Dat gezegd, de film zelf heeft me absoluut niet teleurgesteld. Tis een claustrofobisch thrillertje geworden waarbij geheimzinnigheid troef is en waarbij je als kijker constant op twee gedachten hinkt. Daarvoor zorgen ondermeer een geweldige John Goodman (wat een topper is ie toch ook) en Mary Elisabeth Winstead (die ook zelden teleurstelt) die niet vervallen in een lauw rolletje zoals je heel vaak ziet in dit genre. Vooral Goodman slaagt erin om je het ene moment een heel creepy gevoel te geven, en het andere moment dan weer te doen twijfelen of ie dan toch niet een good guy is. Ook Winstead is uitstekend, en het is een verademing om eens een snugger vrouwelijk personage te zien in plaats van een domme geit die alle typische voorspelbare 'fouten' maakt in standaard horrorfilms. Het grootste deel van de film blijft het dan ook gissen wat er nu precies aan de hand is, en de heerlijke score bied je daarbij niet echt oplossingen.. maar is wel zeer entertainend.

Het einde.. ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er precies van vind. Ergens sloot het niet echt goed aan bij de rest van de film, en had ik een beetje een "well, that escalated quickly" gevoel. Los daarvan was 10CL zeer geslaagd.

3.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klein filmdipje eigenlijk, vandaar dat ik er niet echt aan toekom om 2005-films te bekijken. Focus ligt nu meer op games, en wil binnenkort graag Game of Thrones eindelijk beginnen kijken. (balans ligt niet echt goed, blijf moeite hebben om een goede balans te vinden tussen mijn hobby's). Zal sowieso de filmhobby niet verlaten, maar kan wel zijn dat ik hem even op een lager pitje zet. Volgende week maandag ga ik the Revenant dan eindelijk kunnen zien. Room had ik ook graag nog gezien. Carol ga ik vrijdag proberen kijken, als ik het niet vergeet. Verder is Belgica de enige interessante film die ze nog draaien (gezien de andere films van die regisseur me wel liggen).

Ik denk dat ik me een beetje ga proberen heroriënteren qua films. Ik heb vaak het gevoel dat ik iets te veel kijk omdat het een verplichting is dan tegenover dat ik het me graag wil (hoewel ik dat met erg veel dingen heb). Ik ben te perfectionistisch in "alles gezien willen krijgen" terwijl een film kijken voor mij best vaak vermoeiend kan zijn. Zo weet ik dat Bridge of Spies, The Hateful 8 en Deadpool me wellicht allebei niet gaan liggen, maar toch wil ik ze gezien krijgen, omdat het moeilijk is om zoiets te negeren in een eindejaarslijst. Aan de andere kant kan ik dan weer mindere vooroordelen hebben. Wat me verder opvalt is dat sterke (en lange) verhalende films me echt niet liggen. Zeker wanneer deze voor mij weinig te bieden hebben op andere vlakken. Verder kan ik bij actie (schietgevechten) - wanneer niet gebalanceerd - me weinig boeien. Er zijn wel uitzonderingen (dat kan ook afhangen van vorm v/d dag en het moment, dat bij mij nog al te vaak invloed heeft. Ik merk dat ik films relatief vaak vanuit een artistiek oogpunt begin te bekijken, dan uit een ander oogpunt, en ze eerder behandel als kunst. (wat voor mij uiteindelijk deels vermaak en cultuurverrijking (= waar ik op mikte). Dus wellicht ben ik vanuit dit oogpunt erg negatief geweest tegenover bepaalde films. Mijn excuses hiervoor ook. Het was onjuist om dit zo te verkondigen. Ik heb al gezegd dat ik enkel nog maar posten in dit topic plaats met een positieve noot (en als het iets toevoegt), en daar hou ik me ook aan.

Ik ga nu wel Sin City kijken. Zal nadien wel stemmen voor Sin City - Hwal. Verder moet ik ook wel zeggen dat ik niet echt veel 2005-films nog zal zien (anders had ik ze wel al gezien... )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij biedt geeneens zijn excuses aan....

Mijn excuses hiervoor ook. Het was onjuist om dit zo te verkondigen. Ik heb al gezegd dat ik enkel nog maar posten in dit topic plaats met een positieve noot (en als het iets toevoegt), en daar hou ik me ook aan.

Leer lezen Pino ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee! Al een tijdje niet meer! Maar as donderdag komt Batman VS Superman uit in de bioscoop dus daar ga ik sowieso heen (d) _O_ :

Ga ik vrijdag heen, teveel zin in! (d)

Link naar opmerking
Deel via andere websites