Lakigigar Geplaatst 11 augustus 2015 Share Geplaatst 11 augustus 2015 Dan is het een fout van Canvas uiteraard, want ik neem gewoon letterlijk over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 11 augustus 2015 Share Geplaatst 11 augustus 2015 Wat doet Headhunters in dat rijtje en bij die beschrijving? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 11 augustus 2015 Share Geplaatst 11 augustus 2015 Wat doet Headhunters in dat rijtje en bij die beschrijving? Geen idee, ik kijk die wel. Een Noorse film is wel interessant en stond zelfs op mijn watchlist, wat betekent dat iemand hem aangeraden moet hebben aan mij. The Godfather was een (lichte) tegenvaller. AB > The Godfather dus voor mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 12 augustus 2015 Share Geplaatst 12 augustus 2015 Niet meegaan met die AB-hype joh Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 12 augustus 2015 Share Geplaatst 12 augustus 2015 Gisteren eindelijk eens Breakfast at Tiffany's gekeken. Viel er gelijk goed in en was een fijne film om te zien. Had nog nooit een film met Audrey Hepburn gezien, maar snap waarom zij aan haar reputatie is gekomen. Vind actrices zoals haar en Grace Kelly ook bij de beste actrices aller tijden horen. Komen heel natuurlijk over, in tegenstelling tot dat in het extreme overacting van tegenwoordig (Emma Stone, Jennifer Lawrence, ect...). 8,2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 12 augustus 2015 Share Geplaatst 12 augustus 2015 Overacting i.c.m. Emma Stone en Jennifer Lawrence? Raar hoor. En stiekem ook Hepburn en Kelly beste actrices aller tijden noemen. Ze hebben verschrikkelijk veel charme en passen perfect in de tijd waarin zij in films zaten, maar beste actrices? Nee. Ze haalden toch eigenlijk elke keer hetzelfde trucje uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 12 augustus 2015 Share Geplaatst 12 augustus 2015 Emma Stone in Birdman vond ik een goed voorbeeld. Dat moment dat ze zo uitvalt tegen Michael Keaton, de nepheid droop eraf. En in American Hustle hadden ze wat mij betreft zo'n beetje iedere scène met Jennifer Lawrence er wel uit mogen knippen. En ik vind ze niet de beste actrices aller tijden, maar ik vind wel dat ze erbij horen. Veel charme ja, maar wel natuurlijke acteerprestaties ipv het gespeelde wat je nu vaak ziet. Maar dat lijstje bestaat dus uit meer namen, dan die twee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 12 augustus 2015 Share Geplaatst 12 augustus 2015 Serieus, Stone in Birdman? Ik dacht dat je een of andere slechte komedie zou aanhalen. Juist in Birdman laat ze prima zien ook serieuze rollen aan te kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 12 augustus 2015 Share Geplaatst 12 augustus 2015 Weet iemand een goede site om een watchlist bij te houden? Zou best handig zijn namelijk :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 12 augustus 2015 Share Geplaatst 12 augustus 2015 Weet iemand een goede site om een watchlist bij te houden? Zou best handig zijn namelijk :p Ik doe het zelf op MovieMeter. Bij "mijn films" kun je daar "nog zien" kiezen. Als je naar de pagina van een film gaat kun je hem toevoegen aan je "nog zien" lijst en krijg je uiteindelijk een mooi overzichtje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 12 augustus 2015 Share Geplaatst 12 augustus 2015 Deel van het acteren wordt natuurlijk ook door de regisseur en type film bepaald. Binnen het kader wat door de regisseur wordt aangeboden kunnen de actrices zich onderscheiden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 12 augustus 2015 Share Geplaatst 12 augustus 2015 Niet meegaan met die AB-hype joh En jij niet met de godfatherhype ;p Weet iemand een goede site om een watchlist bij te houden? Zou best handig zijn namelijk :p Op IMDb heb ik een watchlist, en ook good old word is soms handig :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 12 augustus 2015 Share Geplaatst 12 augustus 2015 whiplash gezien. Vond hem tegenvallen en snap niet goed waarom de film zulke hoge boordelingen heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 12 augustus 2015 Share Geplaatst 12 augustus 2015 Vond Whiplash echt goed nochtans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 12 augustus 2015 whiplash gezien. Vond hem tegenvallen en snap niet goed waarom de film zulke hoge boordelingen heeft. Wat vond je tegenvallen dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 12 augustus 2015 Share Geplaatst 12 augustus 2015 http://www.ew.com/article/2015/08/11/notebook-cw [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 13 augustus 2015 Share Geplaatst 13 augustus 2015 (bewerkt) The Night of the Hunter Pff, wat moet ik hier nu weer mee. Ben geen kenner van films uit de jaren '50 maar kan me best voorstellen dat dit cinematografisch z'n tijd ver vooruit was. Bij momenten echt héél mooi gefilmd, zitten zeker een paar prachtige shots in. Aantal sterke scènes ook, zoals het boottochtje van de kinderen of dat moment waar Willa zichzelf probeert te zuiveren in de kerk. Maarrr soms ook gewoon bizar slecht :cab: Harry Powell als personage wordt echt compleet verneukt [tekst]in de kelder als hij zich belachelijk makkelijk laat aftroeven[/tekst] en dan nog een tweede keer op het einde, dat trouwens echt rampzalig is. Ik ben meestal de laatste die gaat zeuren over verhaal of script maar dit was bij momenten zo'n zootje dat het wel heel erg opviel. Powell die zich [tekst]twee keer wel héél makkelijk laat vangen, was dat nu de grote dreiging die de kinderen achterna zat?[/tekst]. Dan nog dat rare gedoe met [tekst]die Ruby die plots verliefd wordt[/tekst] en [tekst]Ben die plots instort als Powell wordt opgepakt?[/tekst]. Wat een rommeltje. Paar sterke keuzes van Laughton en een pak mindere. Heb me nergens verveeld maar op enkele scènes na nu ook niet echt zo boeiend. 2,5* dan maar. 13 augustus 2015 bewerkt door Hansje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 13 augustus 2015 Share Geplaatst 13 augustus 2015 Tsjonge. Blijf dan maar weg bij films voor 1960. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 13 augustus 2015 Share Geplaatst 13 augustus 2015 Wat vond je tegenvallen dan? Weinig boeiends, weinig tot geen hoogtepunten, niks bijzonders. Wel een prima film om te zien, maar dat die zulke hoge beoordelingen heeft snap ik niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 13 augustus 2015 Share Geplaatst 13 augustus 2015 http://www.ew.com/article/2015/08/11/notebook-cw [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; Mijn zusje zei het gisteravond tegen mij inderdaad. Fantastisch nieuws natuurlijk. _O_ Nog meer gifjes om te spammen met [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 13 augustus 2015 Weinig boeiends, weinig tot geen hoogtepunten, niks bijzonders. Wel een prima film om te zien, maar dat die zulke hoge beoordelingen heeft snap ik niet. Weinig boeiends? Weinig tot geen hoogtepunten? [spoiler=Whiplash] Bijna onthoofd worden omdat je een ridebek naar je hoofd geslingerd krijg? Een bijna dodelijk ongeluk krijgen met de auto en dan bloedens en alles toe je door haasten naar een optreden. De geweldige drum solo's die Miles Teller allemaal zelf heeft geleerd om te drummen en te spelen? De humor? De aboslute gedrevenheid omdat het op die school te maken zoals alle afleiding zoals je vriendin en familie eigenlijk buiten te sluiten en los te laten. Het acteerwerk van J.K Simmons. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 13 augustus 2015 Share Geplaatst 13 augustus 2015 Die hoogtenpunten die jij noemt, had ik niet zoiets bij van whauw. Vond het een prima film hoor, maar geen bijzondere film. En gezien de scores bij deze film had ik dat wel verwacht. Toen de film afgelopen was dacht ik niet nou dat was me een film Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 13 augustus 2015 Share Geplaatst 13 augustus 2015 Mustang (Deniz Gamze Ergüven, 2015) The Virgin Suicides, maar dan in Turkije. Dat is wat je bij voorbaat hoort over deze film. Vijf zusjes leven bij hun oom en grootmoeder, nadat ze al een tijdje hun ouders zijn verloren. De familie is zeer traditioneel, en het "losbandige" gedrag van de zusjes zorgen voor roddels en geruchten in het kleine dorpje waar ze wonen. De familie grijpt in, geen school meer voor de meisjes maar isolatie in het grote huis waar ze zich moeten voorbereiden op het feit dat ze, liever vroeger dan later, uitgehuwelijkt zullen worden. De film is geregisseerd door een vrouw, en dat is ergens ook wel voelbaar. Tevens is het haar eerste film, en ook dat kan hier en daar opgemerkt worden. Aantal scenes die net even wat rommelig uitgewerkt zijn, of situaties die een klein beetje knullig worden aangepakt. Maar waar Turkse films veelal vanuit een mannen-perspectief worden verteld, zoals het hoort in de lokale cultuur, beleven we Mustang voornamelijk vanuit het oogpunt van de zussen, met name de jongste van de bende. Je voelt met ze mee hoe hun leefwereld steeds beperkter wordt, hoe ze geïsoleerd worden van de wereld en hoe ze bijna gedwongen worden in een huwelijk. Ook al zijn ze veel te jong. Je voelt hun jeugdige enthousiasme en hun zin voor ontdekking. Hun onderlinge relatie met elkaar. Hun drang naar vrijheid. De meisjes zijn hier zonder twijfel de grote sterren. Mustang is een film met een vrij treurige ondertoon, die hele mooie en lieve momenten afwisselt met de andere kant van de medaille. Maar ik vond het een erg krachtige film, zonder geforceerd over te komen. De stijl van filmen is met name ook niet meteen iets wat je verwacht bij een thema als dit. Veel momenten dragen een soort warme, dromerige gloed met zich mee, die de zwaarmoedigheid soms nog een extra dimensie geven. Daar zijn zeker zowel de eerste en laatste scene van de film een mooi voorbeeld van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 14 augustus 2015 Share Geplaatst 14 augustus 2015 Mag van [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; niets meer zien van de jaren '50, dan maar naar de jaren '60 met Bande à Part van Godard. Een van z'n meer bekendere films (ook met dank aan Quentin Tarantino natuurlijk die er z'n productiehuis naar vernoemde) en naar het schijnt ook een van z'n meer toegankelijke. Dat laatste geloof ik meteen, want ondanks een paar heerlijke vondsten is dit toch wel héél rechtlijnig en conventioneel voor een Godard. Zeker op het eind wreekt zich dat wel, film gaat helaas toch een beetje slepen. Maargoed, verder wel weer aangenaam natuurlijk. De dansscène, de minuut stilte, het Louvre, de allround leuke sfeer die er toch weer hangt, een fantastische Anna Karina, heerlijke voice-over Godard zelf. Ergens tussen 3* en 3,5*, hou het voorlopig bij een dikke 3*. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 14 augustus 2015 Share Geplaatst 14 augustus 2015 Niet meteen de beste Godard inderdaad maar goh, ik zou zelfs de allerslechtste film elke dag opnieuw kunnen kijken als Anna Karina erin speelt. :love: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten