Jump to content
Doe mee met de jubileumeditie van het MU Worldvisionsongfestival! ×

Film Topic


Kyrill

Recommended Posts

Wat doet Headhunters in dat rijtje en bij die beschrijving?

 

Geen idee, ik kijk die wel. Een Noorse film is wel interessant en stond zelfs op mijn watchlist, wat betekent dat iemand hem aangeraden moet hebben aan mij.

 

The Godfather was een (lichte) tegenvaller. AB > The Godfather dus voor mij.

Link to comment
Share on other sites

Gisteren eindelijk eens Breakfast at Tiffany's gekeken. Viel er gelijk goed in en was een fijne film om te zien. Had nog nooit een film met Audrey Hepburn gezien, maar snap waarom zij aan haar reputatie is gekomen. Vind actrices zoals haar en Grace Kelly ook bij de beste actrices aller tijden horen. Komen heel natuurlijk over, in tegenstelling tot dat in het extreme overacting van tegenwoordig (Emma Stone, Jennifer Lawrence, ect...).

 

8,2

Link to comment
Share on other sites

giphy.gif

 

Overacting i.c.m. Emma Stone en Jennifer Lawrence? Raar hoor.

 

En stiekem ook Hepburn en Kelly beste actrices aller tijden noemen. Ze hebben verschrikkelijk veel charme en passen perfect in de tijd waarin zij in films zaten, maar beste actrices? Nee. Ze haalden toch eigenlijk elke keer hetzelfde trucje uit.

Link to comment
Share on other sites

Emma Stone in Birdman vond ik een goed voorbeeld. Dat moment dat ze zo uitvalt tegen Michael Keaton, de nepheid droop eraf. En in American Hustle hadden ze wat mij betreft zo'n beetje iedere scène met Jennifer Lawrence er wel uit mogen knippen.

 

En ik vind ze niet de beste actrices aller tijden, maar ik vind wel dat ze erbij horen. Veel charme ja, maar wel natuurlijke acteerprestaties ipv het gespeelde wat je nu vaak ziet. Maar dat lijstje bestaat dus uit meer namen, dan die twee.

Link to comment
Share on other sites

Weet iemand een goede site om een watchlist bij te houden? Zou best handig zijn namelijk :p

 

Ik doe het zelf op MovieMeter. Bij "mijn films" kun je daar "nog zien" kiezen. Als je naar de pagina van een film gaat kun je hem toevoegen aan je "nog zien" lijst en krijg je uiteindelijk een mooi overzichtje.

Link to comment
Share on other sites

The Night of the Hunter

 

Pff, wat moet ik hier nu weer mee.

 

Ben geen kenner van films uit de jaren '50 maar kan me best voorstellen dat dit cinematografisch z'n tijd ver vooruit was. Bij momenten echt héél mooi gefilmd, zitten zeker een paar prachtige shots in. Aantal sterke scènes ook, zoals het boottochtje van de kinderen of dat moment waar Willa zichzelf probeert te zuiveren in de kerk. Maarrr soms ook gewoon bizar slecht :cab: Harry Powell als personage wordt echt compleet verneukt [tekst]in de kelder als hij zich belachelijk makkelijk laat aftroeven[/tekst] en dan nog een tweede keer op het einde, dat trouwens echt rampzalig is. Ik ben meestal de laatste die gaat zeuren over verhaal of script maar dit was bij momenten zo'n zootje dat het wel heel erg opviel. Powell die zich [tekst]twee keer wel héél makkelijk laat vangen, was dat nu de grote dreiging die de kinderen achterna zat?[/tekst]. Dan nog dat rare gedoe met [tekst]die Ruby die plots verliefd wordt[/tekst] en [tekst]Ben die plots instort als Powell wordt opgepakt?[/tekst]. Wat een rommeltje.

 

Paar sterke keuzes van Laughton en een pak mindere. Heb me nergens verveeld maar op enkele scènes na nu ook niet echt zo boeiend. 2,5* dan maar.

Edited by Hansje
Link to comment
Share on other sites

Weinig boeiends, weinig tot geen hoogtepunten, niks bijzonders. Wel een prima film om te zien, maar dat die zulke hoge beoordelingen heeft snap ik niet.

 

Weinig boeiends? Weinig tot geen hoogtepunten?

[spoiler=Whiplash]

Bijna onthoofd worden omdat je een ridebek naar je hoofd geslingerd krijg?

Een bijna dodelijk ongeluk krijgen met de auto en dan bloedens en alles toe je door haasten naar een optreden.

De geweldige drum solo's die Miles Teller allemaal zelf heeft geleerd om te drummen en te spelen?

De humor? De aboslute gedrevenheid omdat het op die school te maken zoals alle afleiding zoals je vriendin en familie eigenlijk buiten te sluiten en los te laten.

Het acteerwerk van J.K Simmons.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mustang (Deniz Gamze Ergüven, 2015) fcv7zl.png

 

att1f9.jpg

 

The Virgin Suicides, maar dan in Turkije. Dat is wat je bij voorbaat hoort over deze film.

 

Vijf zusjes leven bij hun oom en grootmoeder, nadat ze al een tijdje hun ouders zijn verloren. De familie is zeer traditioneel, en het "losbandige" gedrag van de zusjes zorgen voor roddels en geruchten in het kleine dorpje waar ze wonen. De familie grijpt in, geen school meer voor de meisjes maar isolatie in het grote huis waar ze zich moeten voorbereiden op het feit dat ze, liever vroeger dan later, uitgehuwelijkt zullen worden.

 

De film is geregisseerd door een vrouw, en dat is ergens ook wel voelbaar. Tevens is het haar eerste film, en ook dat kan hier en daar opgemerkt worden. Aantal scenes die net even wat rommelig uitgewerkt zijn, of situaties die een klein beetje knullig worden aangepakt. Maar waar Turkse films veelal vanuit een mannen-perspectief worden verteld, zoals het hoort in de lokale cultuur, beleven we Mustang voornamelijk vanuit het oogpunt van de zussen, met name de jongste van de bende. Je voelt met ze mee hoe hun leefwereld steeds beperkter wordt, hoe ze geïsoleerd worden van de wereld en hoe ze bijna gedwongen worden in een huwelijk. Ook al zijn ze veel te jong. Je voelt hun jeugdige enthousiasme en hun zin voor ontdekking. Hun onderlinge relatie met elkaar. Hun drang naar vrijheid. De meisjes zijn hier zonder twijfel de grote sterren.

 

Mustang is een film met een vrij treurige ondertoon, die hele mooie en lieve momenten afwisselt met de andere kant van de medaille. Maar ik vond het een erg krachtige film, zonder geforceerd over te komen. De stijl van filmen is met name ook niet meteen iets wat je verwacht bij een thema als dit. Veel momenten dragen een soort warme, dromerige gloed met zich mee, die de zwaarmoedigheid soms nog een extra dimensie geven. Daar zijn zeker zowel de eerste en laatste scene van de film een mooi voorbeeld van.

 

Link to comment
Share on other sites

Mag van [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; niets meer zien van de jaren '50, dan maar naar de jaren '60 met Bande à Part van Godard. Een van z'n meer bekendere films (ook met dank aan Quentin Tarantino natuurlijk die er z'n productiehuis naar vernoemde) en naar het schijnt ook een van z'n meer toegankelijke. Dat laatste geloof ik meteen, want ondanks een paar heerlijke vondsten is dit toch wel héél rechtlijnig en conventioneel voor een Godard. Zeker op het eind wreekt zich dat wel, film gaat helaas toch een beetje slepen. Maargoed, verder wel weer aangenaam natuurlijk. De dansscène, de minuut stilte, het Louvre, de allround leuke sfeer die er toch weer hangt, een fantastische Anna Karina, heerlijke voice-over Godard zelf. Ergens tussen 3* en 3,5*, hou het voorlopig bij een dikke 3*.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...