vinnypassy Geplaatst 3 augustus 2015 Share Geplaatst 3 augustus 2015 Ook behoefte om wat dieper in te gaan op de gaten? Vond het wetenschappelijke uiteindelijk totaal niet relevant, wat er fysisch gebeurt zie ik meer als metafoor voor de plot - die ik met de lekkere audiovisuals gewoon over me heen liet komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 3 augustus 2015 Share Geplaatst 3 augustus 2015 Ook behoefte om wat dieper in te gaan op de gaten? Vond het wetenschappelijke uiteindelijk totaal niet relevant, wat er fysisch gebeurt zie ik meer als metafoor voor de plot - die ik met de lekkere audiovisuals gewoon over me heen liet komen. Ik vond de samenhang tussen deel 1 en deel 2 wat zoek. Waar deel 1 rustig startte, maar een goede aanloop zou kunnen geweest zijn, vond ik dat deel 2 hier en daar wat steken liet vallen. Ik vond de manier waarop de personages met elkaar communiceerden (of hun handelingen) niet altijd even normaal, maar vrij vreemd. Daarnaast vond ik dat de film een pessimistische indruk over de wereld gaf. Ik ga daarmee deels akkoord, maar de manier waarop dit doorgesijpeld wordt, is niet echt mijn ding. Ik snap ook niet wat hij probeerde te vertellen met deel 2 (daar waar ik me stoorde aan de wetenschappelijke fouten, ook al was het niet de bedoeling van Von Trier om hier dieper op in te gaan). Deel 1 dus te nietszeggend, deel 2 te metaforisch dan (en wetenschappelijk incorrect), en daar begrijp ik de boodschap niet echt. Samenhang tussen deel 1 en deel 2 is er niet. Audiovisueel vond ik de film trouwens niet veel speciaal. Buiten het tonen van wat nebulae (nevels), die niets te maken hebben met het verhaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 3 augustus 2015 Share Geplaatst 3 augustus 2015 Had zin in wat 80's pulp en ik dacht: met een titel als Sorority Babes in the Slimeball Bowl-O-Rama kan er weinig mis gaan. Begon ook wel lekker met een heerlijk cheesy 80's nummer, roze opening credits en een fijn begin. Twee meiden die tijdens een initiatie lekker gespanked worden op de bips en slagroom over zich krijgen. Nice! Als laatste proef moeten ze inbreken in de plaatselijke bowling en een trofee stelen. Ze krijgen daarbij de hulp van drie nerds die betrapt waren tijdens het gluren naar de meiden en mee moeten gaan. Ze slagen er wel in om de trofee te bemachtigen, maar laten het ding wel op de grond vallen, waarna er een kwaadaardige geest uit knalt en de pret begint. Nuja, pret. De film is over de hele lijn wel aardig genietbaar (veel bloot, wat aardige zelfspot en hier en daar een leuk idee) maar mist toch wel een stukje creativiteit. De moorden zijn over het algemeen toch een beetje flauwtjes en soms kabbelt het maar een beetje verder. Maar ach, het duurt allemaal niet te lang en 80"s kledij, kapsels en muziek zijn altijd goed voor een dik uurtje vermaak. 2*. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malinwa Geplaatst 4 augustus 2015 Share Geplaatst 4 augustus 2015 83. Little Miss Sunshine (Jonathan Dayton, Valerie Faris, 2006) :: 8.5 212. The Thing (John Carpenter, 1982) :: 8.0 :clap::love::dance: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 augustus 2015 Share Geplaatst 4 augustus 2015 Gisteren even de Nederlandse film Taped toevallig gezien op TV. Nog best aardig, gewoon lekker spannend. Suzanne Visser wel wat irritant, maar ben niet anders van haar gewend van Wie is de Mol. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 4 augustus 2015 Share Geplaatst 4 augustus 2015 Gisteravond een herkijk van Valhalla Rising gedaan. Was ooit de eerste Refn film die ik zag, jaren geleden, nog vóór Drive en Only God Forgives waren uitgebracht, dus ik was nog niet vertrouwd met de Refn stijl en wist niet goed wat ik er mee aan moest. Maar kijk, nu weet ik dat nog steeds niet. ;c Blijft zonder twijfel een zeer fascinerend filmpje, wel ontzettend sloom, soms iets té en daar ligt het minpunt wel. Maar zeker waard om nog eens opnieuw te hebben gezien. 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 4 augustus 2015 Share Geplaatst 4 augustus 2015 Had The Revenant toevallig liggen in mn stapel boeken zag ik. Bijna uit. Dat wordt een fijn filmpje hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 4 augustus 2015 Share Geplaatst 4 augustus 2015 In The Loop was zeer geestig. Aanradertje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 4 augustus 2015 Share Geplaatst 4 augustus 2015 Mad Max: Fury Road 3* Trailer was heerlijk, waardoor ik eindelijk weer eens hoopte om een fijne actiefilm te zien die gewoon doet wat een actiefilm moet doen. En daar stelt de film eigenlijk ook niet in teleur: tempo is hoog, verhaal is er nauwelijks en actie spat van het scherm. Helaas werkt de actie vooral goed als het groots wordt aangepakt, want de kleinere 'knokscenes' zijn saai en vallen heel erg in herhaling. Op die momenten merk je dat een film als deze gewoon klaar is met anderhalf uur en dat twee uur gewoon iets te veel van het goede is. Nu klinkt het wat aan de negatieve kant, maar uiteindelijk ben ik toch gewoon best tevreden. De film biedt namelijk wat het van te voren ook belooft en dat is een adrenalinerush met een over de top design. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 4 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 4 augustus 2015 In The Loop was zeer geestig. Aanradertje. Heb gij de serie ook gezien? Ik heb eerst de film gezien daarna de serie. De hele serie staat op Netflix, echt Ge-NIaal. (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 4 augustus 2015 Share Geplaatst 4 augustus 2015 36 - Heb ik gezien op het IFFR en het is nog steeds een van de weinige kleine, buitenlandse films die ik daar gezien heb en echt goed vond. De film bestaat uit 36 shots, precies het aantal dat op het fotorolletje pas dat de hoofdpersoon in de film in de camera heeft zitten. Super lief, lekker vreemd geschoten soms en gewoon erg aangenaam om naar te kijken. Ik vrees dat je hem nooit gaat vinden, maar als je hem vindt denk ik dat dit jou heel goed kan liggen. Je kent me ook zo goed he. En zeggen dat je hem toen nooit hebt aangeraden, en ik er nu zo moet achter komen wanneer je hem bijna stiekem helemaal achterin je lijst zet. In ieder geval, ik heb hem net gekeken en net als jij heel hard van genoten. Het is lief zoals je zegt, ook zelfs ontroerend op bepaalde momenten, en de stijl deed me een heel klein beetje denken aan Vivre sa Vie, die nogal statische manier van een scene neerzetten, soms out of focus maar vooral ook met de personages en conversaties die bijna letterlijk naar de achtergrond worden verwezen. Maar dan met die fijne zachtmoedige muziek er ook nog bij, dat maakte het nog eens extra fijn. Ja, dat is het goede woord voor deze film. Fijn. Prrecies het gevoel wat je er aan over houdt. Dikke 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 5 augustus 2015 Share Geplaatst 5 augustus 2015 The Guest, zeer positieve meevaller. Een van mijn favoriete actrices - misschien wel mijn favorietje :checkit: - gecombineerd in een film die veel kenmerken heeft van andere goede films van een goede regisseur - Nicolas Winding Refn - en nog andere invloeden. Daarnaast soms heerlijk fout, en vooral een heerlijk sfeertje die ik niet kan beschrijven. 8,8/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 5 augustus 2015 Share Geplaatst 5 augustus 2015 Je kent me ook zo goed he. En zeggen dat je hem toen nooit hebt aangeraden, en ik er nu zo moet achter komen wanneer je hem bijna stiekem helemaal achterin je lijst zet. In ieder geval, ik heb hem net gekeken en net als jij heel hard van genoten. Het is lief zoals je zegt, ook zelfs ontroerend op bepaalde momenten, en de stijl deed me een heel klein beetje denken aan Vivre sa Vie, die nogal statische manier van een scene neerzetten, soms out of focus maar vooral ook met de personages en conversaties die bijna letterlijk naar de achtergrond worden verwezen. Maar dan met die fijne zachtmoedige muziek er ook nog bij, dat maakte het nog eens extra fijn. Ja, dat is het goede woord voor deze film. Fijn. Prrecies het gevoel wat je er aan over houdt. Dikke 3.5* Op zeker dat ik hem je wel heb aangeraden, alleen heb ik toen waarschijnlijk al gezegd dat je hem heel moeilijk tot niet zou kunnen vinden. Kijk jij trouwens op je laptop? :o Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 5 augustus 2015 Share Geplaatst 5 augustus 2015 Nee, dit is een screentje van de film in BS Player, die ik geminimaliseerd had omdat het anders veel te groot zou zijn ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 5 augustus 2015 Share Geplaatst 5 augustus 2015 Heb gij de serie ook gezien? Ik heb eerst de film gezien daarna de serie. De hele serie staat op Netflix, echt Ge-NIaal. (y) Serie? Ik wist niet dat er een serie van was. Even gegoogled, is dat The Thick of It? Nice! :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 5 augustus 2015 Share Geplaatst 5 augustus 2015 (bewerkt) Het moment dat je een oud account van je vindt op moviemeter van drie jaar geleden (ik wist niet dat ik daar al eens op gesurfd had) en dan deze top 10 ziet staan ;c En als ik goed kijk wanneer (eind 2012), moet dit geweest zijn naar aanleiding van het zien van de film: hachi a dog's story. En die zomer ervoor zou ik de drie exorcists eens gezien moeten gezien hebben :) 5 augustus 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 5 augustus 2015 Share Geplaatst 5 augustus 2015 Zo dan, net Boyhood gekeken. Wou eerst even laten bezinken en straks een reactie plaatsen maargoed, vind het toch altijd wel leuk om die eerste gedachten neer te pennen dus bij deze. Om meteen maar een paar mensen gerust te stellen misschien: sterke film. Magnum opus van Linklater? Hmm. Qua project natuurlijk wel uiteraard. Is het z'n beste film? Hmm. Lastig te vergelijken natuurlijk met de Before-delen. Ik hou net zoals Simon mijn oordeel nog wel even in beraad daarover. Dan de film zelf, Boyhood is echt zo'n film waarbij het lastig is om uit te leggen wat er nu zo goed aan was. Acteerprestaties uiteraard, Hawke en (vooral) Arquette zijn geweldig, de rest meer dan goed genoeg. Visueel is het toch vooral registreren en de soundtrack is wel passend, maar toch iets te veilig. Het beste aan Boyhood is misschien wel wat het niet doet, en dat is geforceerd drama introduceren in het verhaal. Natuurlijk zijn er hoogtepunten en dieptepunten, hoe kan het ook anders in een mensenleven, maar Linklater trapt niet in de val om de personages door echt grote tegenslagen en overwinningen te loodsen. Nee, het zijn de kleine, voor iedereen herkenbare dingen. Zo is het leven. Slechts een paar dingen die me stoorden: in het begin doet Linklater toch iets te veel z'n best om geen culturele referentie te missen. Dragon Ball Z, Harry Potter, Halo. Lijkt wel alsof hij mooi de lijst afgaat. Dat momentje toen ze [tekst]die Mexicaan weer tegenkwamen in het restaurant[/tekst] had ook niet gehoeven, iets te geforceerd. Maar hey, dat zijn maar kleine puntjes in 2,5 uur film natuurlijk. Verder gewoon de hele tijd genoten. Hele mooie melancholische trip en een sterk einde ook. Eerst Arquette met [tekst]die huilbui en 'Is this it'[/tekst] en dan later Mason met [tekst]'The moment seizes us'[/tekst]. Prachtig ook die blikken van Mason en Nicole. Heel mooi einde. Ja, erg tevreden. Hele mooie film. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 5 augustus 2015 Share Geplaatst 5 augustus 2015 Keurig Hans. Top 100 materiaal? Die minpuntjes he, zoals de veilige soundtrack en de culturele referenties... Ik vond dat juist wel iets hebben, maakte het nog herkenbaarder dan het al was, want dat was ook wel een essentieel onderdeel van mijn/de jeugd toen. Wel eens met dat moment [tekst]in het restaurant[/tekst], maar dat vond ik eigenlijk het enige dat niet paste in de film. Nu ik het zo lees zou ik de film toch maar opnieuw moeten gaan opzetten. Inmiddels is er een jaar verstreken, dus lijkt me een prima moment. ;sm; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 La haine was een voltreffer. heerlijke sfeer, draaien zwart-wit voegt weinig toe buiten sfeer, en schrikt wat mensen af. Mij niet uiteraard. Maar wel gewoon zeer goede film, waar ik me zeer goed kon inleven. Iets waar ik meer moeite mee had bij Dazed & Confused dat voor mij een complete flop was. Geef mij dan maar Mean Creek als coming-of-age film. Léon was een mooie film, maar geen topmateriaal imo. Wel leuk concept, en pakkende scénes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 6 augustus 2015 Serie? Ik wist niet dat er een serie van was. Even gegoogled, is dat The Thick of It? Nice! :D Woops ja. Is inderdaad The Thick of It. Ja mooi he! Afleveringen ongeveer 20-22 minuten. Kijken heerlijk weg :) :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 6 augustus 2015 Share Geplaatst 6 augustus 2015 Alléluia van Fabrice du Welz. Wat maakt deze man toch wazige films zeg :cab: 2.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mido Geplaatst 7 augustus 2015 Share Geplaatst 7 augustus 2015 Net Fast 7 gezien, ik vond 5 en 6 beter maar dat einde: dat Brian en Dom afscheid van elkaar nemen, je weet dat 't een dubbel afscheid is: van hem als personage en als mens. Lieten ze ook de oude beelden van al die films zien. WAUW! Ik voelde echt 't kippenvel van me achterhoofd naar me schouders stromen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 7 augustus 2015 Share Geplaatst 7 augustus 2015 Net Fast 7 gezien, ik vond 5 en 6 beter maar dat einde: dat Brian en Dom afscheid van elkaar nemen, je weet dat 't een dubbel afscheid is: van hem als personage en als mens. Lieten ze ook de oude beelden van al die films zien. WAUW! Ik voelde echt 't kippenvel van me achterhoofd naar me schouders stromen. Ik moet de gehele reeks nog zien. Ik kom gewoon echt letterlijk slecht van wat ik nog allemaal moet zien ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 7 augustus 2015 Share Geplaatst 7 augustus 2015 Van wie moet dat dan? Je mag jezelf ook rust gunnen hoor :p Je hoeft geen films te kijken om het film kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 7 augustus 2015 Share Geplaatst 7 augustus 2015 Van wie moet dat dan? Je mag jezelf ook rust gunnen hoor :p Je hoeft geen films te kijken om het film kijken. weet ik maar die watchlist wordt anders nooit uitgekeken :d 400 films daarop is echt demotiverend :p als je 1 film per jaar kijkt, dan ben je nog niet klaar, en tegen dan staan er wel 1000 nieuwe op de lijst :p ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten