Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Inderdaad een van zijn mindere; ik denk iets van een 7,5. ;c Uiteraard fantastisch gemaakt en de keuze voor meer originele muziek in de film zorgt voor een goed tempo, hoewel de momenten met de bestaande tracks wel echt wat extra's gaven. Nergens is het echt súper grappig, of súper aandoenlijk, of súper spannend, of súper goed, maar het is wel continu heel erg vermakelijk: ik heb de hele tijd met een glimlach gekeken, vrijwel van begin tot eind. Maar ik besefte ook wel dat dat (deels) komt door mijn fandom van Anderson.

bewerkt door vinnypassy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mistte

auw :(

Gister La Graine et le Mulet uit 2007 gezien, een al wat oudere film van Abdellatif Kechiche, kwestie van eens zien of hij voor Adele ook al iets boeiend heeft gemaakt. Nu, bovenop het feit dat deze, net als Adele en zijn nieuwe film, qua speelduur alweer een aardige uitdaging was, was dit toch ook de eerste keer dat ik die speelduur echt gevoeld heb. De film moet het vooral van zijn climax hebben en de aanloop daarheen is bij momenten echt te langdradig. Gelukkig was die -ook lang uitgerokken- climax wel de moeite waard zodat je alsnog met een relatief tevreden gevoel de endcredits ingaat. Maar een toppertje is de film in zijn geheel zeker niet. 3*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was opzoek naar een film vergelijkbaar met 'Victoria' (2015). Toen der tijd gezien en is denk ik de meest intense film die ik ooit gezien heb. Zocht naar de director/writer van deze film en kwam er achter dat hij ook 'Lola rennt' (1998) heeft gemaakt. Wauw dat verklaart een hele hoop in 'Victoria' qua inhoud/structuur/formule. Die film ooit met Duits gezien op de middelbare school en het enige wat mij nog echt bijstaat, is het concept. Die director heeft dus bijna twintig jaar met zo'n idee rond hebben moeten lopen en dan zo perfect uitvoeren.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sluit me aan bij Vinny en Justin over Isle of Dogs, toch wel een mindere Anderson. Was duidelijk dat hij uitermate veel detail in z'n shots kan stoppen via stop-motion, maar dat is nog wat anders dan mooie shots, dat mistte ik wel een beetje. Plot ook wat magertjes. Kleine 3,5* voor mij, maar hopelijk toch volgende keer weer live-action.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mei

Films

73. internet.pngRed Sparrow (Francis Lawrence, 2018) :: 6.5

74. icon_on_demand.pngAnnihilation (Alex Garland, 2018) eye.gif :: 7.5

75. bios.pngMektoub, My Love: Canto Uno (Abdellatif Kechiche, 2017) :: 7.8

76. internet.pngTeströl és lélekröl (Ildikó Enyedi, 2017) :: 7.5

77. internet.pngIch seh ich seh (Severin Fiala, Veronika Franz, 2014) :: 6.6

78. internet.pngLa graine et le mulet (Abdellatif Kechiche, 2007) :: 6.5

79. internet.pngThe Purge (James DeMonaco, 2013) eye.gif :: 6.0

80. internet.pngThe Purge: Anarchy (James DeMonaco, 2014) :: 6.3

81. internet.pngThe Purge: Election Year (James DeMonaco, 2016) :: 5.0

82. internet.pngFahrenheit 451 (Ramin Bahrani, 2018) :: 3.5

83. internet.pngMean Machine (Barry Skolnick, 2001) :: 6.0

Series

84. icon_on_demand.pngThe Vietnam War - Seizoen 1 (Ken Burns, Lynn Novick, 2017): Aflevering 7 t/m 9 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 11 films (maandgemiddelde: 13.8) gekeken:

- Kort (t/m 20 min.): 0.

- Middel (21 t/m 75 min.): 0.

- Lang (meer dan 75 min.): 11.

Totaal 3 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1626 min.

Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Mektoub, My Love: Canto Uno (7.8, 8ste dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Fahrenheit 451 (3.5).

Media-verdeling

bios.png 1.

internet.png 9.

icon_on_demand.png 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mei

Films

48. internet.pngTaegukgi hwinalrimyeo (Je-kyu Kang, 2004) :: 8.2

49. internet.pngThe Way Back (Peter Weir, 2010) :: 8.0

50. internet.pngOnce Were Warriors (Lee Tamahori, 1994) :: 7.6

51. internet.pngThor (Kenneth Branagh, 2011) :: 6.5

52. internet.pngCaptain America: The First Avenger (Joe Johnston, 2011) :: 6.4

53. internet.pngThe Avengers (Joss Whedon, 2012) :: 7.0

54. internet.pngIron Man 3 (Shane Black, 2013) :: 6.5

Series

55. internet.pngAsh vs Evil Dead - Seizoen 3 (Ivan Raimi, Sam Raimi, Tom Spezialy, 2018): Aflevering 1 t/m 8 (nog niet af gezien)

56. internet.pngCurb Your Enthusiasm - Seizoen 5 (Larry David, 2005): Aflevering 5 t/m 8 (nog niet af gezien)

58. internet.pngPeaky Blinders - Seizoen 2 (Steven Knight, 2014): Aflevering 1 t/m 6 :: 8.0

59. internet.pngPeaky Blinders - Seizoen 3 (Steven Knight, 2016): Aflevering 1 t/m 5 (nog niet af gezien)

60. internet.pngStar Trek: Deep Space Nine - Seizoen 1 (Rick Berman, Michael Piller, 1993): Aflevering 13 t/m 19 :: 7.5

Statistieken

Totaal 7 films (maandgemiddelde: 8.4) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 7.

Totaal 30 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 2221 min.

Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Taegukgi hwinalrimyeo (8.2, 5de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Captain America: The First Avenger (6.4).

Media-verdeling

internet.png 14.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mei

Films

67. internet.pngLike Me (Robert Mockler, 2017) :: 8.0

68. icon_on_demand.pngAvicii: True Stories (Levan Tsikurishvili, 2017) :: 6.0

69. internet.pngEncounters at the End of the World (Werner Herzog, 2007) :: 7.0

70. internet.pngThree Billboards Outside Ebbing, Missouri (Martin McDonagh, 2017) :: 7.0

71. internet.pngCall Me by Your Name (Luca Guadagnino, 2017) :: 3.0

72. internet.pngBeyond the Black Rainbow (Panos Cosmatos, 2011) eye.gif :: 4.0

73. internet.pngEasy A (Will Gluck, 2010) :: 6.5 recensie_ong.png

74. tv.pngThe Rock (Michael Bay, 1996) :: 6.5

75. internet.pngGroundhog Day (Harold Ramis, 1993) :: 5.5

76. internet.pngKick-Ass (Matthew Vaughn, 2010) :: 7.0

77. tv.pngLe passé (Asghar Farhadi, 2013) :: 8.8

78. internet.pngLes innocentes (Anne Fontaine, 2016) :: 6.8

79. dvd.pngLa vie d'Adèle - Chapitres 1 et 2 (Abdellatif Kechiche, 2013) eye.gif :: 6.5

Series

80. icon_on_demand.png13 Reasons Why - Seizoen 1 (Brian Yorkey, 2017): Aflevering 7 t/m 13 :: 6.0

81. dvd.pngPlanet Earth - Seizoen 1 (Alastair Fothergill, 2006): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 13 films (maandgemiddelde: 15.4) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 13.

Totaal 9 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 2039 min.

Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Le passé (8.8, 1ste dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Call Me by Your Name (3.0).

Media-verdeling

dvd.png 2.

internet.png 9.

icon_on_demand.png 2.

tv.png 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mei

Films

33. Argo (Ben Affleck, 2012) :: 7.3

34. Groundhog Day (Harold Ramis, 1993) :: 7.0

35. The Butler (Lee Daniels, 2013) :: 7.2

36. Basic Instinct (Paul Verhoeven, 1992) :: 6.5

37. The Fugitive (Andrew Davis, 1993) :: 7.7

Series

1. The Unit - Seizoen 4 (David Mamet, 2008): Aflevering 9 t/m 22 :: 8.5

2. Black Sails - Seizoen 3 (Robert Levine, Jonathan E. Steinberg , 2016): Aflevering 10 :: 8.7

3. Black Sails - Seizoen 4 (Robert Levine, Jonathan E. Steinberg , 2017): Aflevering 1 t/m 5 :: 8.3

4. 13 Reasons Why - Seizoen 2 (Brian Yorkey, 2018): Aflevering 1 t/m 9 :: 7.8

5. Narcos - Seizoen 3 (Andrés Baiz, Gabriel Ripstein & Fernando Coimbra, 2017): Aflevering 1 t/m 10:: 8.1

Statistieken

Totaal 5 films (maandgemiddelde: 8,0) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 5.

Totale speelduur: 2645 minuten.

Totaal 29 afleveringen van series gekeken.

Best beoordeelde film: The Fugitive (7.7).

Slechtst beoordeelde film: Basic Instinct (6.5).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mei

Films

32. bios.pngAvengers: Infinity War (Anthony Russo, Joe Russo, 2018) :: 8.0

33. bios.pngIsle of Dogs (Wes Anderson, 2018) :: 7.5

34. bios.pngDeadpool 2 (David Leitch, 2018) :: 7.0

35. bios.png2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968) eye.gif :: 9.8

Series

36. icon_on_demand.pngLa casa de papel - Seizoen 1 (Álex Pina, 2017): Aflevering 10 t/m 13 :: 8.0

37. icon_on_demand.pngLa casa de papel - Seizoen 2 (Álex Pina, 2017): Aflevering 1 t/m 6 :: 8.3

38. tv.pngHomeland - Seizoen 7 (Alex Gansa, Howard Gordon, 2018): Aflevering 7 t/m 9 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 4 films (maandgemiddelde: 5.0) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 4.

Totaal 13 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1226 min.

Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: 2001: A Space Odyssey (9.8, 1ste dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Deadpool 2 (7.0).

Media-verdeling

bios.png 4.

icon_on_demand.png 2.

tv.png 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eigenlijk alleen films/series in de zomer, als er geen voetbal is. Komt een overzichtje aan, alleen minder mooi in vergelijking met dat van jullie ;c "Le Passé" staat al lang op een lijstje, maar door @Laki zal ik die snel gaan kijken. "Weekend at Bernie's" (1989): Briljante komedie. 7,0 "71" (2014): Mooie film over de Troubles. Noujah niet echt 'over', maar meer een film die zich in die tijd afspeelt (wel wat biased). 6,5 "Relatos Salvajes" (2014): Briljante scene's wisselen zich af met één à twee mindere. 7,0 "Clerks" (1994): Een dag in het leven van twee winkelmedewerkers. Klinkt saai, is het niet. 6,5 "Mallrats" (1995): Twee boys halen gekkigheid in een winkelcentrum. Muah was mij niet gek genoeg. 6,0 Ben bezig met alle films uit het 'View Askewniverse" te kijken. Een reeks films die zich min of meer in dezelfde universum afspelen (lees: zelfde regio in de VS, aantal personage's die in meerdere films voorkomen). Denk dat Jay & Silent Bob de meeste mensen wel wat zeggen? Die komen volgens mij in alle films voor (stuk of acht). bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het ook iets minder zal zijn. Was met volle goede moed aan de maand begonnen, maar het tweede deel heb ik enkel 13 reasons why uitgekeken en la vie d'adèle herzien. Veel te warm (en soms ook onweerachtig) om een film op te leggen. Het blijft de komende tijd (veel te) warm, en dan komt het WK er nog eens aan. Maar goed, ik hoop een paar klassiekers te kunnen zien (Godfather trilogie, Once Upon A Time in the West, Pulp Fiction, The Pianist, Reservoir Dogs, Heat, Scarface -> dat type film een beetje).

Le passé raad ik zeker aan. Echt erg mooie film, verraste me zeker en vast, en verveelt niet. Beklijft echt over de gehele speelduur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mei

Films

60. internet.pngCharlie and the Chocolate Factory (Tim Burton, 2005) :: 5.5

61. internet.pngGame Night (John Francis Daley, Jonathan M. Goldstein, 2018) :: 6.0

62. internet.pngStar Wars (George Lucas, 1977) :: 6.0

63. internet.pngStar Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (Irvin Kershner, 1980) :: 7.0

64. bios.pngIsle of Dogs (Wes Anderson, 2018) :: 6.9

65. internet.pngStar Wars: Episode VI - Return of the Jedi (Richard Marquand, 1983) :: 7.0

66. internet.pngRed Sparrow (Francis Lawrence, 2018) :: 7.0

67. internet.pngThe Bachelors (Kurt Voelker, 2017) :: 7.5

68. internet.pngThoroughbreds (Cory Finley, 2017) :: 6.0

69. icon_on_demand.pngA Walk Among the Tombstones (Scott Frank, 2014) :: 5.8

Series

70. icon_on_demand.pngLa casa de papel - Seizoen 1 (Álex Pina, 2017): Aflevering 1 t/m 7 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 10 films (maandgemiddelde: 12.6) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 10.

Totaal 7 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1460 min.

Best beoordeeld: The Bachelors (7.5, 18de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Charlie and the Chocolate Factory (5.5).

Media-verdeling

bios.png 1.

internet.png 8.

icon_on_demand.png 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mei

Films

58. icon_on_demand.pngKodachrome (Mark Raso, 2017) :: 6.2

59. bios.pngAvengers: Infinity War (Anthony Russo, Joe Russo, 2018) :: 7.0

60. internet.pngGame Night (John Francis Daley, Jonathan M. Goldstein, 2018) :: 6.0

61. icon_on_demand.pngKill List (Ben Wheatley, 2011) :: 7.8

62. tv.pngAva (Léa Mysius, 2017) :: 8.0

63. icon_on_demand.pngAnon (Andrew Niccol, 2018) :: 6.8

Series

64. internet.pngBarry - Seizoen 1 (Alec Berg, Bill Hader, 2018) :: 7.8

65. icon_on_demand.pngDesignated Survivor - Seizoen 2 (David Guggenheim, 2016) :: 6.8

66. icon_on_demand.pngRiverdale - Seizoen 2 (Roberto Aguirre-Sacasa, 2017) :: 7.0

67. tv.pngZuidas - Seizoen 1 (Nicole van Kilsdonk, Aaron Rookus, 2018) :: 5.0

Statistieken

Totaal 6 films (maandgemiddelde: 11.0) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 6.

Totale speelduur: 656 min.

Best beoordeeld: Ava (8.0, 9de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Zuidas - Seizoen 1 (5.0).

Media-verdeling

bios.png 1.

internet.png 2.

icon_on_demand.png 5.

tv.png 2.

Ga maandag voor de eerste keer 2001: A Space Odyssey zien in Eye, de 70mm versie dus kijk er echt naar uit. Daarna nog naar Thom Yorke in Carré, zijn me de dagen wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar ik tagde je omdat je dan eens kon zeggen hoe briljant hij wel was in de bios op 70mm :( niet boos worden

Heb daarnet zelf A Quiet Place zitten kijken, een film die behoorlijk wat lof kreeg. Een film zonder echt begin of eind, maar daarom niet minder tof. Een film die met zijn vele stiltes vaak lekker ijzingwekkend aanvoelt.. maar eigenlijk ook weer niet zó vaak als ik had verwacht op basis van alle lovende reviews. Geef hem een 6.5 denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar ik tagde je omdat je dan eens kon zeggen hoe briljant hij wel was in de bios op 70mm :( niet boos worden

Heb daarnet zelf A Quiet Place zitten kijken, een film die behoorlijk wat lof kreeg. Een film zonder echt begin of eind, maar daarom niet minder tof. Een film die met zijn vele stiltes vaak lekker ijzingwekkend aanvoelt.. maar eigenlijk ook weer niet zó vaak als ik had verwacht op basis van alle lovende reviews. Geef hem een 6.5 denk ik.

Ook gisteren A Quiet Place gezien en kan me hierin wel vinden, ik geef hem een 7.3. Had net iets meer verwacht obv de reviews.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tomb Raider, de nieuwe versie, gezien. Was behoorlijk meh; originele was lekker guilty pleasure over the top met een heerlijke Angelina Jolie, nu zit je met een miscast met Vikander en met een film die zichzelf wel heel erg serieus neemt. Uiteindelijk is het vooral een grote hoop bij elkaar geveegde matigheid.

Verder ook nog die docu van Avicii gezien. Nogal morbide om hem daarin letterlijk te horen zeggen dat zijn managers/platenmaatschappij etc hem de dood aan het injagen zijn. Je ziet hem haast letterlijk aftakelen, best sneu om te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lol @Simonsav en @Justin zouden jullie Perfetti Sconosciuti (Perfect Stranger) aan mij uit kunnen leggen? Online veel lopen zoeken, maar [spoiler=spoiler]het slot van de film[/spoiler] kan toch niet zijn zoals ik denk. Ben zo in de war :r Had verwacht dat de film ook wel wat gemakkelijker te volgen was met ondertiteling. Dacht toch wel wat Italiaans te kunnen verstaan, maar nu zat ik af en toe te twijfelen wie welke zin van de ondertiteling zei. bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites