Jump to content

Film Topic

Kyrill
 Share

Recommended Posts

@Justin @Simonsav Annihilation ook gezien en ik steun op dit moment de zelfvernietigingstheorie wel. Puur omdat ik er nu nog even voor kies niet al te moeilijk te doen en uit te gaan van wat je kon zien, maar deze theorie is natuurlijk wel de makkelijkste; speelde in de dialogen een erg grote rol en het is de titel. Echt nadenken doe ik nog even niet, want ik ga nu eerst nagenieten van de film. Voor het eerst in tijden dat ik er helemaal ingezogen werd, dat einde vond ik fenomenaal. Audiovisueel echt briljant. Juist omdat er zo van genoot wil ik er nog even niet over nadenken en betwijfel ik of ik ook ga zoeken naar uitleg hierover. Liefst laat ik het nu gewoon en ga ik bij een tweede keer wel nadenken. Nadat ik vandaag eerder al [I]Columbus[/I] (heel erg mooi gefilmd, erg aangename rust en ouderwets fijne arthouse; tof ook die eigen visuele stijl waarbij de primaire kleuren steeds terugkomen) en [I]mother![/I] (hele dikke cinema, misschien iets teveel symboliek, maar ik vond hem eigenlijk best wel prima) zag, is dit wel een hele dikke afsluiter. Ik ga Annihilation nu ff laten zakken, even nagenieten. Zonde wel dat deze niet in de bioscoop is gekomen zeg.

Prima dagje hoor.

Wat Annihilation betreft trouwens - ik vind het een prima film om over te discussieren, maar ik denk niet dat ik hem verder nu zo briljant vond ofzo. Het is geen film die me heeft overweldigd, zoals als ik het even snel lees bij jou wel heeft gedaan. Denk een solide 7.5 want ik had toch ook wel aardig wat 'dode' momentjes binnen de film.

Hm oké, van dode momentjes had ik geen last. Wel rustige momenten, maar dat vond ik prima. Echt helemaal nergens verveeld en ook dat is een tijdje geleden (bij een nieuwe film).

Ik ben er zelf ook nog niet uit of ik hem overall gezien briljant vond - visueel in ieder geval wel. Zeker dat laatste stuk, alleen al vanwege dat laatste stuk geef ik de film al een 8. Als ik hem ff laat bezinken en de rest zakt ook goed in, kan het nu wel richting een 8.3 en héél misschien een 8.5. Maar dat gaat een avondje slapen verder bepalen. :-)

Prima dagje hoor.

Wat Annihilation betreft trouwens - ik vind het een prima film om over te discussieren, maar ik denk niet dat ik hem verder nu zo briljant vond ofzo. Het is geen film die me heeft overweldigd, zoals als ik het even snel lees bij jou wel heeft gedaan. Denk een solide 7.5 want ik had toch ook wel aardig wat 'dode' momentjes binnen de film.

Voor jou een 7,5 is gelijk aan een 8,3-8,8 bij de meeste van ons ;)

Eva (2011)

Speelt zich af enkele tientallen jaren in de toekomst, in een wereld waar steeds meer aan robots gewerkt wordt; zo lopen er ondermeer al robotversies van huisdieren rond in het openbaar. Een ingenieur (Daniel Brühl), veruit de beste in het ontwikkelen van robots, wordt gevraagd mee te werken aan de ontwikkeling van een (robot)kind. In de laatste fase van de ontwikkeling is er echter een echt kind nodig, om de robot aan te spiegelen. En zo komt hij uit bij het dochtertje van zijn broer en haar vrouw.

Het plot in een notendop van een film die me zeer aangenaam heeft verrast. Verwacht geen SF, maar eerder een drama, want ondanks de toekomstsetting zul je hier geen futuristische decors zien passeren. De decor is een klein, sneeuwachtig, pittoresk dorpje en de kracht van de film ligt hem in de chemie tussen Alex, de ingenieur, en Eva, het dochtertje. Vooral die laatste zet een vrij memorabele rol neer voor zo'n jong meisje.

Bijzonder fijn filmpje. 3.5*

Paar films gezien laatste tijd. Superbad hoort bij de betere komediefilms. En Face/Off en The Equalizer bij de betere actiefilms die ik al gezien heb. Erg vermakelijk, allebei. Mama vond ik trouwens ook een verrassende goede horrorfilm. En zojuist heb ik American Honey gezien. Erg sfeervol ook. Heel naturel geacteerd, goed gebracht, goede muziek en ook een goed beeld over Amerika en onze jeugd.

Gister Annihilation gezien; wel leuk om hier jullie theorieën te lezen. Al vind ik dat de focus daarin iets te weinig ligt [tekst]op ook juist de creërende kant. Zelfvernietiging en verlies zijn weliswaar duidelijk aanwezig, maar worden, mijn inziens, constant getoond als tegenstelling van creatie/hergeboorte. Film laat ook mooi zien hoe creatie en destructie paradoxaal genoeg ook twee kanten van dezelfde medaille zijn. Dat beeld van de mensstruiken vond ik overigens echt enorm vet. Deed me een beetje denken aan de afgietsels van Pompei-bewoners of de tot 'schaduwen' verpulverde Japanners in Hiroshima.[/tekst] Tof filmpje wel. Niet perfect, maar biedt genoeg interessant materiaal om over na te denken en praten.

Sideways gezien gisteren, en na American Honey opnieuw een topper gezien. Chemie tussen de twee hoofdpersonages is uitstekend. Ik vind de combinatie tussen de subtiele humor en de herkenbare situaties die uit het leven zijn gegrepen erg goed gelukt. Maakt het luchtig, maar er zit tegelijkertijd ook iets meer achter. Ik vind het een erg sterke film. Ik ben ook fan van die regisseur. Die heeft voor mij de gave om van een onderwerp dat me op het eerste gezicht weinigs zegt, toch iets enorm boeiends van te maken. Ik vond zowel Nebraska, Sideways als The Descendants echt enorm goed, al is Sideways dan nog de beste uit die drie zelfs.

Interstellar voor een tweede keer gezien. En ik vind hem bij een tweede kijkbeurt veel beter tot zijn recht komen dan bij een eerste kijkbeurt. Het dubbele gevoel dat ik overhield aan de laatste kijkbeurt, is grotendeels weg. Wat mij opvalt tov Nolan's vorige films is hoe hij plaats maakt voor emoties. Dat afstandelijke is een beetje weg, en dat is een goede evolutie. Moderne klassieker. 4.5* (heb een uitgebreide review op WiW neergezet).

Voor mij Nolan's beste. Maar ik kan blijkbaar geen vat krijgen op de man, want er zitten echt uitschieters en enorme tegenvallers in (voor mij). Nu nog de Batman trilogie en Dunkirk. En dat zal (hopelijk en wellicht) niet te lang op zich laten wachten.

Verder ook nog As Above, So Below en Welp gezien die ik beiden goed vond. As Above, So Below is zelfs een beetje cult. Dat vond ik echt verrassend goed, en voor mij een film die een tijdje in het hoofd bleef zitten. Heel goede sfeer. En Under The Skin heb ik ook gezien. Daar heb ik geen wow-gevoel bij gekregen na een eerste kijkbeurt, en misschien is het iets te abstract voor mij. Maar er zit wel potentieel in. Ik heb wel een vermoeden als ik hem nog eens kijk, dat ik hem misschien dan wel echt goed zal vinden, want het heeft wel iets.

Edited by Laki

Die beslissing van het Filmfestival Cannes zegt toch alweer genoeg over dat hele enge filmkijkerskliekje? Elitair gedrag zeg.

Denk niet zozeer dat het elitair is, lijkt mij vooral commercieel. Netflix is een concurrent van (sommige) organisatoren, dan zet je die niet in de etalage.

Maart

Films

42. internet.pngDarkest Hour (Joe Wright, 2017) :: 6.0

43. internet.pngThe Florida Project (Sean Baker, 2017) :: 5.5

44. internet.pngMute (Duncan Jones, 2018) :: 5.2

45. internet.pngCul-de-Sac (Damon Russell, 2016) :: -

46. internet.pngThe Commuter (Jaume Collet-Serra, 2018) :: 4.4

47. internet.pngAnnihilation (Alex Garland, 2018) :: -

48. internet.pngGlory Road (James Gartner, 2006) :: 6.4

49. internet.pngShimotsuma monogatari (Tetsuya Nakashima, 2004) :: 5.0

50. internet.pngEva (Kike Maíllo, 2011) :: 7.6

51. internet.pngCircle (Aaron Hann, Mario Miscione, 2015) :: 6.5

52. internet.pngThe Hunchback (Gabriel Abrantes, Ben Rivers, 2016) :: -

Series

53. internet.pngAltered Carbon - Seizoen 1 (Laeta Kalogridis, 2018): Aflevering 1 t/m 10 :: 7.5

54. internet.pngLa casa de papel - Seizoen 1 (Álex Pina, 2017): Aflevering 1 t/m 13 :: 8.3

55. internet.pngLa casa de papel - Seizoen 2 (Álex Pina, 2017): Aflevering 1 t/m 6 :: 8.3

56. icon_on_demand.pngThe Vietnam War - Seizoen 1 (Ken Burns, Lynn Novick, 2017): Aflevering 1 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 11 films (maandgemiddelde: 14.3) gekeken:

- Kort (t/m 20 min.): 1.

- Middel (21 t/m 75 min.): 1.

- Lang (meer dan 75 min.): 9.

Totaal 30 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 2698 min.

Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: La casa de papel - Seizoen 1, La casa de papel (8.3, 1ste dit jaar).

Slechtst beoordeeld: The Commuter (4.4).

Media-verdeling

internet.png 14.

icon_on_demand.png 1.

Edited by Simonsav

Maart

Films

17. icon_on_demand.pngThe LEGO Batman Movie (Chris McKay, 2017) :: 6.0

18. dvd.pngKick-Ass (Matthew Vaughn, 2010) eye.gif :: 7.0

19. icon_on_demand.pngKing Arthur: Legend of the Sword (Guy Ritchie, 2017) :: 6.0

20. internet.pngMan of Steel (Zack Snyder, 2013) eye.gif :: 5.0

21. icon_on_demand.pngBatman v Superman: Dawn of Justice (Zack Snyder, 2016) :: 4.0

22. icon_on_demand.pngSuicide Squad (David Ayer, 2016) :: 3.0

23. icon_on_demand.pngThe Mummy (Alex Kurtzman, 2017) :: 4.0

Series

24. dvd.pngThe West Wing - Seizoen 2 (Aaron Sorkin, 2000) eye.gif: Aflevering 16 t/m 22 :: 9.0

Statistieken

Totaal 7 films (maandgemiddelde: 7.3) gekeken:

- Kort (t/m 20 min.): 0.

- Middel (21 t/m 75 min.): 0.

- Lang (meer dan 75 min.): 7.

Totaal 7 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1168 min.

Aantal films / series herzien: 3.

Best beoordeeld: The West Wing - Seizoen 2 (9.0, 1ste dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Suicide Squad (3.0).

Media-verdeling

dvd.png 2.

internet.png 1.

icon_on_demand.png 5.

Vind je film kijken nog wel leuk Hansie? Zulke lage cijfers man

Maart

Films

33. internet.pngCoco (Adrian Molina, Lee Unkrich, 2017) :: 7.2

34. internet.pngFerdinand (Carlos Saldanha, 2017) :: 5.5

35. internet.pngJumanji: Welcome to the Jungle (Jake Kasdan, 2017) :: 7.3

36. internet.pngTeenage Cocktail (John Carchietta, 2016) :: 6.3

37. icon_on_demand.pngThe Outsider (Martin Zandvliet, 2018) :: 7.4

38. bios.pngGringo (Nash Edgerton, 2018) :: 6.7

39. icon_on_demand.pngAnnihilation (Alex Garland, 2018) :: 7.3

40. internet.pngThe Lobster (Yorgos Lanthimos, 2015) :: 6.5

41. internet.pngThe Notebook (Nick Cassavetes, 2004) :: 7.6

42. bios.pngTomb Raider (Roar Uthaug, 2018) :: 7.0

43. icon_on_demand.pngMoney Monster (Jodie Foster, 2016) :: 7.3

44. icon_on_demand.pngGame Over, Man! (Kyle Newacheck, 2018) :: 3.8

45. internet.pngSmall Town Crime (Eshom Nelms, Ian Nelms, 2017) :: 7.5

46. internet.pngMolly's Game (Aaron Sorkin, 2017) :: 7.5

Statistieken

Totaal 14 films (maandgemiddelde: 13.3) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 14.

Totale speelduur: 1557 min.

Best beoordeeld: The Notebook (7.6, 10de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Game Over, Man! (3.8).

Media-verdeling

bios.png 2.

internet.png 8.

icon_on_demand.png 4.

Maart

Films

22. internet.pngTombstone (George P. Cosmatos, 1993) :: 7.2

23. internet.pngBlack Dynamite (Scott Sanders, 2009) :: 7.4

24. internet.pngWelkkeom tu Dongmakgol (Kwang-Hyun Park, 2005) :: 7.5

25. internet.pngThe Florida Project (Sean Baker, 2017) :: 7.0

26. internet.pngColumbus (Kogonada, 2017) :: 8.0

27. internet.pngA Ghost Story (David Lowery, 2017) :: 6.8

28. internet.pngFantastic Mr. Fox (Wes Anderson, 2009) :: 8.0

29. internet.pngAnnihilation (Alex Garland, 2018) :: 7.6

30. internet.pngHunt for the Wilderpeople (Taika Waititi, 2016) :: 8.0

31. internet.pngThe VVitch: A New-England Folktale (Robert Eggers, 2015) :: 7.0

32. internet.pngStar Wars: Episode VIII - The Last Jedi (Rian Johnson, 2017) :: 7.5

33. internet.pngNelyubov (Andrei Zvyagintsev, 2017) :: 7.2

34. internet.pngThe Fall (Tarsem Singh, 2006) :: 8.0

Series

35. internet.pngCurb Your Enthusiasm - Seizoen 4 (Larry David, 2004): Aflevering 4 t/m 10 :: 7.5

36. internet.pngCurb Your Enthusiasm - Seizoen 5 (Larry David, 2005): Aflevering 1 (nog niet af gezien)

37. internet.pngThe Leftovers - Seizoen 2 (Damon Lindelof, Tom Perrotta, 2015): Aflevering 7 t/m 10 :: 7.6

38. internet.pngThe Leftovers - Seizoen 3 (Damon Lindelof, Tom Perrotta, 2017): Aflevering 1 t/m 8 :: 8.0

39. internet.pngStar Trek: Deep Space Nine - Seizoen 1 (Rick Berman, Michael Piller, 1993): Aflevering 1 t/m 8 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 13 films (maandgemiddelde: 9.0) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 13.

Totaal 28 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 2765 min.

Maart

Films

14. bios.pngRed Sparrow (Francis Lawrence, 2018) :: 5.0

15. bluray.png(500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) eye.gif :: 9.0

16. bios.pngBlack Panther (Ryan Coogler, 2018) :: 7.0

17. internet.pngThe Disaster Artist (James Franco, 2017) :: 6.8

18. internet.pngJustice League (Zack Snyder, 2017) :: 5.5

19. internet.pngColumbus (Kogonada, 2017) :: 7.8

20. internet.pngMother! (Darren Aronofsky, 2017) :: 7.5

21. icon_on_demand.pngAnnihilation (Alex Garland, 2018) :: 8.0

22. icon_on_demand.pngBlack Mirror: White Christmas (Carl Tibbetts, 2014) :: 8.5

Series

23. icon_on_demand.pngBlack Mirror - Seizoen 1 (Charlie Brooker, 2011): Aflevering 1 t/m 3 :: 8.3

24. icon_on_demand.pngBlack Mirror - Seizoen 2 (Charlie Brooker, 2013): Aflevering 1 t/m 3 :: 8.3

25. icon_on_demand.pngBlack Mirror - Seizoen 3 (Charlie Brooker, 2016): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)

26. icon_on_demand.pngThe Fall - Seizoen 2 (Allan Cubitt, 2014): Aflevering 3 t/m 6 :: 8.0

27. icon_on_demand.pngThe Fall - Seizoen 3 (Allan Cubitt, 2016): Aflevering 1 t/m 4 (nog niet af gezien)

28. icon_on_demand.pngShooter - Seizoen 1 (John Hlavin, 2016): Aflevering 5 (nog niet af gezien)

29. icon_on_demand.pngStranger Things - Seizoen 2 (Matt Duffer, Ross Duffer, 2017): Aflevering 5 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 9 films (maandgemiddelde: 6.3) gekeken:

- Middel (21 t/m 75 min.): 1.

- Lang (meer dan 75 min.): 8.

Totaal 18 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 2051 min.

Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: (500) Days of Summer (9.0, 1ste dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Red Sparrow (5.0).

Media-verdeling

bios.png 2.

bluray.png 1.

internet.png 4.

icon_on_demand.png 9.