Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Darts Topic

Mvdv

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei 007mark:

Niet per sé de Nederlanders die ik verwacht had.

Die Vladimir Andersen is mij en @Richarð. al opgevallen als een prima speler. Volgens mij tijdje eruit geweest na een schorsing (aldus Wiki).

Is wel tot nu toe goed weggekomen tegen Rodriguez, die mist best wat pijlen op dubbels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tourkaarten;

In de UK:

Dag 1;

In de EU;

Dag 1; Jose Justicia

Hoe de spelers van mijn lijstje het deden;

Spoiler

UK Q-School;

Chas Barstow - Top 128

Trof in zijn eerste wedstrijd meteen al Matthew Edgar. Een zeer moeilijke loting voor Chas en dus geen winst vandaag. Heeft hopelijk de komende drie dagen meer geluk met zijn loting, want Barstow was een redelijke zekerheid voor het behalen van een tourkaart.

Fallon Sherrock - Top 128

Over ongelukkige loting gesproken. Sherrock trof de #1 van de Q-School Order of Merit en grote kanshebber voor een tourkaart; Amerikaan Danny Lauby. Fallon gooide zeker niet slecht in de wedstrijd, maar Lauby was gewoon niet te verslaan. Net geen 100 gemiddeld voor Lauby en Sherrock ging er helaas hard af met 6-1.

Scott Waites - Top 128

En Waites is de derde op rij. Want ook hij trof een moeilijke tegenstander in zijn eerste pot. Oudgediende en publiekslieveling Richie Burnett. Het werd een gevecht op hoog niveau, gemiddeldes 93 vs 96, en tot het bittere einde. Een 6-5 winst uiteindelijk van Burnett. Die tot de halve finale reikte vandaag.

Matthew Edgar - Top 64

Zoals je hierboven kon lezen, trof Matthew Edgar Chas Barstow in de eerste wedstrijd. Op Edgar zijn vele ogen gericht vanwege zijn Youtube kanaal. Hij was de gelukkige winnaar van de Barstow - Edgar wedstrijd. Minder gelukkig was zijn loting voor de ronde daarna. Daarin trof hij, uiteindelijke, halve finalist George Killington, die geweldig stond te finishen vandaag. Edgar gooide 97 gemiddeld, maar kon niet tippen aan de dubbels van Killington en ging onderuit met 6-3.

Ted Evetts - Top 128

Wow. PDC Jeugdkampioen Ted Evetts kwam in zijn eerste wedstrijd met 5-1 voor tegen Mark McGeeney en weet hem op een of andere manier te verliezen met 5-6. Hoe het zo ineens weg kon vallen bij Evetts is mij niet helemaal duidelijk, maar ik hoop dat Ted dat zelf wel weet te vinden.

Nathan Rafferty - Top 64

Ook Raffery had geen geluk met de loting en trof een speler van grote naam, maar klein formaat; Darren Webster. De Demolition Man was echter niet goed genoeg om het Rafferty moeilijk te maken. De jonge Noord-Ier gooide 94 gemiddeld en won makkelijk met 6-1. Daarna een heerlijke pot. Een herhaling van de jeugdfinale tegen de 16-jarige Leighton Bennett, die net niet mijn lijstje gehaald heeft. Het werd een gelijkopgaande pot die uiteindelijke tot de allerlaatste leg gespeeld werd. Helaas trof niet Rafferty aan het langste eind. Bennett won met 6-5.

Gavin Carlin - Top

Een dagje rust heeft Carlin goed gedaan. Hij begon namelijk met een gemiddelde van 100 in een 6-2 winst op Jamie Lewis, een bekende naam. Die goede lijn zette de Ier daarna door tegen Gary Stone. 6-2 winst met een gemiddelde van 95. Trof daarna Burnett, die goed gooide vandaag, en verloor met 6-4. 

EU Q-School;

Jelle Klaasen - Top 128

De naam waar veel mensen toch redelijk wat van verwachten. Misschien wel de grooste naam in de EU versie van Q-School. En dat maakte Jelle vandaag zeker niet waar. Kwam niet verder dan een gemiddelde van 85 tegen Kenny Neyes en ging in zijn eerste wedstrijd met 6-4 onderuit.

Karel Sedlacek - Top 128

En ook Sedlacek verloor zijn eerste wedstrijd. De Portugees Jose Marques was met 6-4 te sterk voor de Tsjechische darter. Een gemiddelde van 91 was daarbij niet genoeg.

Kevin Doets - Top 128

Iemand raadde mij Doets aan, dus die moest ik vandaag in de gaten houden. Maar evenals beide heren hierboven, verloor hij zijn eerste wedstrijd. Een gemiddelde van 77 gaat niet genoeg zijn tegen Franz Roetzsch. Al verloor Keven nipt; 6-5.

Rowby-John Rodriguez - Top 128

Het begint een trend te worden vandaag, maar ook RJR 2 verloor zijn eerste wedstrijd van de dag. Broer Roxy-James en broertje Rusty-Jake, laatste niet aanwezig op Q-School, doen het tegenwoordig toch beter. Ook hier een grote naam waar veel van verwacht wordt. Ging er met 6-4 vanaf tegen een voor mij onbekende darter, genaamd Roy van de Griendt.

Nico Kurz - Top 128

Zo kort als zijn voornaam en achternaam zijn, zo kort kunnen we zijn over zijn dag vandaag. Eerste wedstrijd, meteen verlies. Zoals iedereen op mijn lijst, lijkt het. Wel 92 gemiddeld. Maar helaas was Wesley Plaisier te sterk.

Chris Landman - Top 32

De eerste darter van mijn lijstje die vandaag niet zijn eerste wedstrijd verloor. Integendeel, Chris Landman won overtuigend met 6-0 van de Oostenrijker Harald Leitinger. Geen hoog gemiddelde, maar tegen iemand die 68 gemiddeld gooit, is dat niet nodig. Zijn tweede pot was meteen een beste kraker, want Ronny Huybrechts was daar zijn tegenstander. Het resultaat was in het voordeel van Landman. Een 6-2 overwinning met een gemiddelde van 90. Een puntje binnen op de Order of Merit. Zijn volgende tegenstander was Steven Noster, die ook op mijn lijst staat. Die was afgelopen jaar de number 2 op de EU Challenge Tour en had dus een goed jaar. Die lijn zet hij door en verslaat Landman met 6-4.

Cristo Reyes - Top 16

Het was een goede dag voor de Spanjaarden en dus ook Cristo Reyes. Iemand die redelijk onzichtbaar was de laatste tijd, maar lijkt prima te gooien. Twee makkelijke overwinningen met 90+ gemiddeld tegen Max de Jong en Jani Keskinarkaus en een wat moeizamere winst op Wouter Vaes brachten The Spartan bij de laatste 16. Trof daar helaas een uitstekend in vorm verkerende Vladimir Andersen en ging eraf met 6-3. Al met al een prima dag voor Reyes.

Fabian Schmutzler - Top 64

Dan de jonge Duitser Fabian Schmutzler. Een gokje, want buiten zijn optreden op het WK Darts ken ik hem niet echt. Won in tegenstelling tot de grote namen zijn eerste wedstrijd van de dag. Danny van Trijp werd verslagen met 6-3. Helaas was de ronde daarna een andere Nederlander te sterk voor hem; 6-4 nederlaag tegen Patrick van den Boogaard. Wat kan Schmutzler de komende dagen nog laten zien.

Steven Noster - Top 16

Noster kwam eerder al voorbij in de analyse. Zoals gezegd de nummer 2 van de EU Challenge Tour. Versloeg twee landgenoten en Landman onderweg naar zijn Top 16 wedstrijd. Daar was de jonge Nederlander Danny Jansen te sterk met 6-4. Noster pakt wel 2 punten op de Order of Merit en staat daar voorlopig op de tiende plek.

Toni Alcinas - Top 64

Nog een Spanjaard. Maar wel de verkeerde eigenlijk. Waar Justicia de dag won en een tourkaart pakte, had Alcinas een mindere dag. Versloeg nog wel de broer van Berry van Peer, Carlo van Peer, met 6-2. Maar ging er daarna af met 6-4 tegen de Amerikaanse Nederlander Jules van Dongen, wie ik ook volg tijdens Q-School. Gemiddeldes rond de 90 doen mij geloven dat Toni er via de Order of Merit eentje uit kan slepen de komende dagen.

Verslagen over de overige 3 spelers uit mijn lijst (Teehan, Lauby en Portela) volgen later, voor de geïnteresseerden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jotew:

En dat zijn weer bepaalde voorrondes voor grotere toernooien of?

Wat kan je met een PDC Tour Card?
Het behalen van een PDC Tourcard is van groot belang voor darters die als professional door het leven willen gaan. De Tourkaart geeft namelijk twee jaar lang het recht om deel te nemen aan PDC-evenementen. Denk hierbij aan alle vloertoernooien, beter bekend als de Players Championship events. Ook ben je met een Tourcard verzekerd van deelname aan het UK Open en de kwalificatietoernooien van EuroTour events. Daarnaast mag je meedoen aan de kwalificaties van de Grand Slam of Darts, World Series of Darts Finals en het PDC World Darts Championship.

Link naar opmerking
Deel via andere websites