Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Financiën in het voetbal

Bruins

Aanbevolen berichten

Dit vond ik op een site hierover:

Met het bedrag heeft het Engelse voetbal een voorsprong genomen op andere competities. Een voorsprong die eigenlijk niet meer in te halen is. Hiertegen valt simpelweg niet te concurreren.

De verwachting is dat clubs die in het seizoen 2016/17 degraderen, alsnog 133 miljoen euro ontvangen aan prijzengeld. De kampioen van Engeland krijgt 210 miljoen euro. Ter vergelijking: Bayern München ontving afgelopen seizoen 36 miljoen euro, Paris Saint-Germain 44 mlijoen, Juventus 94 miljoen en Real Madrid 140 miljoen.

-- is dit al berekend in FM2016? indien je dat seizoen speelt? --

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een prachtig nieuws voor de PL zeg. Volgens mij moet het geld van de verkoop van PL rechten in het buitenland er zelf nog bij komen.

Knap staaltje mismanagement van de FC Bayern om minder TV geld binnen te harken dan PSG. Ja ik weet wat de achterliggende redenen hiervan zijn (populariteit van betaal TV etc.), maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3606538/Arsenal-Premier-League-prize-money-table-club-make-100m-Aston-Villa-pocket-66m.html

Overzicht van alle inkomsten uit tv-deals in Engeland. Weet natuurlijk al langer dat de verschillen met ons/rest Europa gigantisch zijn, maar als je dan onderstaande leest dan ben ik er toch wel klaar mee. Komende drie jaar gewoon ruim 10 miljard euro voor de PL-teams, alleen al tv-geld :-D

The prize cash will get bigger in future. The domestic deals will rise from £3.018bn to £5.136bn in the three-year period from 2016-17, and the foreign deals will climb from £2.23bn to £3bn-plus.
bewerkt door Mvdv
pond -> euro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ja, maar dit wilde iedereen toch? Engels ''voetbal'' vind men zo geweldig, nou genieten boys. Over pakweg vijftien jaar is het nog de enige competitie die aandacht krijgt dunkt me. Ik zie niet hoe andere Europese topclubs (Barcelona, Bayern, Real, PSG, Juventus etc.) hier nog tegen kunnen opboksen, op een gegeven moment lukt dat gewoon niet meer ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kan haast toch niet goed zijn voor het (lange termijn) beleid van de clubs in Engeland? Een minder seizoen en ze halen voor 300 miljoen aan nieuwe spelers. Ik las vanochtend dat United aankomende zomer weer voor 200 miljoen gaat investeren. Help die club anders meteen de goot in. :cab: Kijk eens naar Memphis, die jongen is zo goed als afgeschreven daaro. Geef hem nou eens over een langere tijd vertrouwen, zonder hem iedere keer binnen het uur naar de kant te halen. Je scout een speler toch, voordat je hem voor tientallen miljoenen naar Engeland haalt? Dan hadden ze toch ook kunnen zien dat Memphis soms 89 minuten kut speelt maar in de 90ste minuut de winnende maakt. Die hele PL wordt er imo alleen maar lelijker op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kan haast toch niet goed zijn voor het (lange termijn) beleid van de clubs in Engeland? Een minder seizoen en ze halen voor 300 miljoen aan nieuwe spelers. Ik las vanochtend dat United aankomende zomer weer voor 200 miljoen gaat investeren. Help die club anders meteen de goot in. :cab: Kijk eens naar Memphis, die jongen is zo goed als afgeschreven daaro. Geef hem nou eens over een langere tijd vertrouwen, zonder hem iedere keer binnen het uur naar de kant te halen. Je scout een speler toch, voordat je hem voor tientallen miljoenen naar Engeland haalt? Dan hadden ze toch ook kunnen zien dat Memphis soms 89 minuten kut speelt maar in de 90ste minuut de winnende maakt. Die hele PL wordt er imo alleen maar lelijker op.

Ja, je gaat nu het tafereel krijgen (voor zover dat er al niet enigszins was) dat elke club voor (honderden) miljoenen inkoopt, zonder beleid, zonder filosofie, zonder idee achter de uitgaven. En ach, als er dan twee van de acht aangetrokken spelers een meerwaarde blijkt prima, die andere zes dumpen we weer en volgend seizoen kan de nieuwe lading met gokjes komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, je gaat nu het tafereel krijgen (voor zover dat er al niet enigszins was) dat elke club voor (honderden) miljoenen inkoopt, zonder beleid, zonder filosofie, zonder idee achter de uitgaven. En ach, als er dan twee van de acht aangetrokken spelers een meerwaarde blijkt prima, die andere zes dumpen we weer en volgend seizoen kan de nieuwe lading met gokjes komen.

Om vervolgens Europees steeds verder af te glijden. Laat ze eens een voorbeeld nemen aan Sevilla, of aan Atlético. Het is echt geen verrassing dat deze twee clubs over meerdere jaren uitstekend presteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ja, maar dit wilde iedereen toch? Engels ''voetbal'' vind men zo geweldig, nou genieten boys. Over pakweg vijftien jaar is het nog de enige competitie die aandacht krijgt dunkt me. Ik zie niet hoe andere Europese topclubs (Barcelona, Bayern, Real, PSG, Juventus etc.) hier nog tegen kunnen opboksen, op een gegeven moment lukt dat gewoon niet meer ben ik bang.

De grootste mazzel voor de rest van de voetbalwereld is op dit moment eigenlijk dat er nog drie (vier als je Atléti meerekent)

Denk dat we Atletí onderhand wel een topclub mogen noemen, i.m.o zelfs het rijtje Barça, Bayern en Real.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt maar te bezien of zij op de lange termijn mee kunnen strijden op het allerhoogste platform (minimaal kwartfinales Champions League) als mannen als Simeone, Koke, Griez, Godin etc. vertrekken. Denk dat een club als Atletico meer moeite heeft met het opvangen van dit soort namen als dat een Bayern, Barca en Real dat hebben. Ook al heeft Atletico de laatste zoveel jaar wel laten zien over een uitstekend transfernetwerk te beschikken, spelers worden altijd goed opgevangen en er komt haast altijd (onverwachts) een betere speler voor in de plaats. Persoonlijk hoop ik het enorm. Zo'n volksclub is natuurlijk 100x mooier dan een Barca of Real Madrid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt maar te bezien of zij op de lange termijn mee kunnen strijden op het allerhoogste platform (minimaal kwartfinales Champions League) als mannen als Simeone, Koke, Griez, Godin etc. vertrekken. Denk dat een club als Atletico meer moeite heeft met het opvangen van dit soort namen als dat een Bayern, Barca en Real dat hebben. Ook al heeft Atletico de laatste zoveel jaar wel laten zien over een uitstekend transfernetwerk te beschikken, spelers worden altijd goed opgevangen en er komt haast altijd (onverwachts) een betere speler voor in de plaats. Persoonlijk hoop ik het enorm. Zo'n volksclub is natuurlijk 100x mooier dan een Barca of Real Madrid.

Denk dat het vooral afhangt van Simeone. Kijk, spelers kun je echt wel vervangen (al zal het in 't geval van een Koke of Godín behoorlijk lastig worden) maar een coach die zulke successen heeft geboekt minimaal. Hoe simpel ze achtereenvolgens spelers als Torres, Aguero, Forlan, De Gea, Falcao en Diego Costa hebben vervangen is echt merkwaardig en knap, ze hebben echt een prima transfernetwerk zoals je zelf al aangeeft. De vraag is, mocht Simeone weggaan (zou in de toekomst naar Inter of Lazio willen gaan), wie vervangt hem dan? Hij haalt echt 't beste uit z'n spelers, zulke coaches zijn heel moeilijk te vinden tegenwoordig. Overigens zie ik Koke de komende paar jaar niet vertrekken, heeft zelf al meermaals aangegeven dat hij de intentie heeft om te blijven, idem met Godín. Griezmann zal geheid vertrekken, is gewoon onhoudbaar want die is qua potentie echt een Ballon d'Or winnaar. Verder zullen uit de vaste kern Gabi, Juanfran en Filipe ook niet vertrekken en geloof ik ook niet echt dat Oblak any time soon weg is. Maar als je ziet dat ze nu al weer een Nicolás Gaitán gaan aantrekken, die in de belangstelling stond van de hele PL-top, dan is dat toch echt uitmuntend hoe ze dat doen. Nee, wat mij betreft staan ze echt op gelijke hoogte met 'de grote 3'.

Vraag me alleen af hoe het zit met die schulden van ze, denk dat o.a [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; of [MENTION=5579]FMSjoerd[/MENTION]; er wel meer over kunnen vertellen maar het is maar de vraag of zij zo kunnen blijven uitgeven zoals ze nu doen. Was 't niet zo dat er in Spanje een nieuwe regelgeving was m.b.t het TV-geld waardoor de rest van de competitie (dus op de Cules en Real na) meer binnen zal krijgen dan voorheen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wederom fantastisch nieuws zeg, zeer goed gedaan (y)

Zit het geld van de verkoop tv rechten aan buitenlandse media er al bij? Sorry als het in het artikel staat, maar er gaan allemaal video's afspelen en vind het een beetje onoverzichtelijk ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=27637]Flight[/MENTION]; Atletico heeft zijn schuldentotaal, waaronder belasting, van meer dan 200m naar ongeveer 60m gebracht. Dit komt natuurlijk deels door de jaren van succes, zoals ver komen in de Champions League en de titel, als goede verkopen zoals Diego Costa, Filipe Luis etc en ook strengere regelgeving in de Spaanse competities.

Verwacht werd dat over het huidige seizoen ze ongeveer quitte spelen, met een uitgave van ongeveer 250m en inkomsten van ietsje meer dan 250m. Als dan nu wordt meegerekend dat ze de CL finale gehaald hebben en ze die ook kunnen winnen, komt daar een sloot geld voor binnen en de nieuwe TV-deal waarin ze van 45m naar 90m per seizoen gaan. Dat houdt in dat ze geld kunnen uitgeven, al zullen echt zeer grote transfers er niet snel in zitten als de voorzitters niet bijspringen of als er spelers verkocht worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=27637]Flight[/MENTION]; Atletico heeft zijn schuldentotaal, waaronder belasting, van meer dan 200m naar ongeveer 60m gebracht. Dit komt natuurlijk deels door de jaren van succes, zoals ver komen in de Champions League en de titel, als goede verkopen zoals Diego Costa, Filipe Luis etc en ook strengere regelgeving in de Spaanse competities.

Verwacht werd dat over het huidige seizoen ze ongeveer quitte spelen, met een uitgave van ongeveer 250m en inkomsten van ietsje meer dan 250m. Als dan nu wordt meegerekend dat ze de CL finale gehaald hebben en ze die ook kunnen winnen, komt daar een sloot geld voor binnen en de nieuwe TV-deal waarin ze van 45m naar 90m per seizoen gaan. Dat houdt in dat ze geld kunnen uitgeven, al zullen echt zeer grote transfers er niet snel in zitten als de voorzitters niet bijspringen of als er spelers verkocht worden.

Dacht te menen dat ze echt diep in de schulden zaten, toch wel knap dat ze 't in zo'n korte periode hebben teruggedrongen. Top voor je comment (Y).

Link naar opmerking
Deel via andere websites