Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

TV-Series

Tomasson

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Wat vond je er van?

Leuke serie . Kende de boeken of games niet dus volledig blanco in gegaan . Vind het nog geen GoT las namelijk dat het de GoT van Netflix moest worden . Maar verder vond ik het een leuke serie . Het spelen met de verhaallijn vond ik sterk gedaan . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei komodo25:

Leuke serie . Kende de boeken of games niet dus volledig blanco in gegaan . Vind het nog geen GoT las namelijk dat het de GoT van Netflix moest worden . Maar verder vond ik het een leuke serie . Het spelen met de verhaallijn vond ik sterk gedaan . 

Je moet dit absoluut niet met GoT vergelijken. Daar zijn alle recensenten de mist in gegaan. Bijna allemaal gaven ze een slechte beoordeling omdat ze het met elkaar gingen vergelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei komodo25:

Je moet het ook vooral niet vergelijken met GoT. Ik weet ook niet wie dat verzonnen heeft, die recensent heeft de boeken of games nooit onder ogen gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwam toevallig voorbij weet alleen zo even niet meer waar . Ben ook niet gaan kijken met het idee dat het een soort GoT zou zijn . Wat ik zelf bedoelde met nog geen GoT is de feeling wat ik er mee heb . Al is dat lastig uit te leggen hoe en wat . Maar het is wel gewoon een prima serie . Dat ik alle afleveringen achter elkaar heb gekeken zegt wat dat betreft ook wel genoeg . Vond zelf de droge " fuck " diverse keren erg leuk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-1-2020 om 11:48 zei Nom de Guerre:

Je moet het ook vooral niet vergelijken met GoT. Ik weet ook niet wie dat verzonnen heeft, die recensent heeft de boeken of games nooit onder ogen gehad.

Groots opgezette fantasy-serie, spelend in een Middeleeuwse setting. In het eerste jaar ná het einde van GoT, waarbij alle platforms in dat gat hopen te springen. De vergelijking is echt niet heel onlogisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Hwb:

Groots opgezette fantasy-serie, spelend in een Middeleeuwse setting. In het eerste jaar ná het einde van GoT, waarbij alle platforms in dat gat hopen te springen. De vergelijking is echt niet heel onlogisch.

Als je in dat soort platitudes gaat denken, ja, dan kom je op dit soort ongein uit.

GoT: diverse verhaallijnen en veel hoofdpersonen, die ook nog eens regelmatig sneuvelen, waarna er een nieuw personage wordt geïntroduceerd.

Witcher: twee á drie hoofdpersonen (afhankelijk van het feit of je Ciri als een hoofdpersonage ziet of de motivatie waarom Geralt en Yennefer doen wat ze doen)

GoT: nadruk op de politieke machinaties om de macht te krijgen in Westeros

Witcher: de anti-held(en) die probeert (proberen) om zijn (hun) beschermeling uit de problemen te houden en meer op zichzelf staande avonturen beleeft (beleven), met het verhaal rondom Ciri als overkoepelend geheel om alles met elkaar te verbinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Nom de Guerre:

Als je in dat soort platitudes gaat denken, ja, dan kom je op dit soort ongein uit.

GoT: diverse verhaallijnen en veel hoofdpersonen, die ook nog eens regelmatig sneuvelen, waarna er een nieuw personage wordt geïntroduceerd.

Witcher: twee á drie hoofdpersonen (afhankelijk van het feit of je Ciri als een hoofdpersonage ziet of de motivatie waarom Geralt en Yennefer doen wat ze doen)

GoT: nadruk op de politieke machinaties om de macht te krijgen in Westeros

Witcher: de anti-held(en) die probeert (proberen) om zijn (hun) beschermeling uit de problemen te houden en meer op zichzelf staande avonturen beleeft (beleven), met het verhaal rondom Ciri als overkoepelend geheel om alles met elkaar te verbinden.

Dat kun je platitudes noemen, er zijn duidelijke overeenkomsten. Obv die overeenkomsten is de link niet zo vreemd, ook als er duidelijke verschillen zijn. Ik denk zelfs dat je je af kunt vragen of Netflix The Witcher (zo of überhaupt) zou hebben aangepakt zonder GoT. 

Ik denk vooral dat het onzinnig is om de opvolger van GoT in het fantasy-genre te zoeken. Volgens mij verschilt de nieuwe grote serie juist altijd in veel opzichten van de vorige.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Hwb:

Dat kun je platitudes noemen, er zijn duidelijke overeenkomsten. Obv die overeenkomsten is de link niet zo vreemd, ook als er duidelijke verschillen zijn. Ik denk zelfs dat je je af kunt vragen of Netflix The Witcher (zo of überhaupt) zou hebben aangepakt zonder GoT. 

Ik denk vooral dat het onzinnig is om de opvolger van GoT in het fantasy-genre te zoeken. Volgens mij verschilt de nieuwe grote serie juist altijd in veel opzichten van de vorige.

Dat zijn platitudes voor het genre. Dan kun je net zo goed zeggen dat Lord of the Rings lijkt op GoT, want middeleeuws, fantasy en groots opgezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Dat zijn platitudes voor het genre. Dan kun je net zo goed zeggen dat Lord of the Rings lijkt op GoT, want middeleeuws, fantasy en groots opgezet.

Als er nu een LotR-serie was gestart, was die inderdaad ook als opvolger van GoT gezien. Ik zeg niet dat het erop lijkt he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb niets gezien van GoT of The Witcher, maar heb ze wel een aantal keer in één adem genoemd horen worden door diverse media.

Overigens wilde ik in eerste instantie reageren door de kritiek op deze vergelijking. Kan ik mij zo aan ergeren he, dat als je een vergelijking maakt en dan te horen krijgt "maar dit is bij X anders dan bij Y". Ja nerd het is een VERGELIJKING c.q. er zijn een aantal overeenkomsten. Als alles precies hetzelfde zou zijn, dan is het geen vergelijking meer maar exact hetzelfde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Dat zei dus iemand tegen mij.  GoT kun je vergelijken met Lotr . Aangezien ik die laatste niets vind was ik er bang voor . Hij zei daarna wel qua aankleding en wereld niet dat de series/ film vergelijkbaar zijn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei komodo25:

Dat zei dus iemand tegen mij.  GoT kun je vergelijken met Lotr . Aangezien ik die laatste niets vind was ik er bang voor . Hij zei daarna wel qua aankleding en wereld niet dat de series/ film vergelijkbaar zijn 

Voor mijn gevoel kun je GoT niet vergelijken met LoTR. Het zijn allebei series gebaseerd op fantasyboeken, maar dan houdt het wel zo'n beetje op. Qua tempo, verhaal, stijl en thematiek enorme verschillen. Baantjer en de Millenniumreeks van Stieg Larsson behoren tot de misdaadromans en hebben een aantal genrespecifieke overeenkomsten, maar verder zijn het totaal verschillende reeksen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Voor mijn gevoel kun je GoT niet vergelijken met LoTR. Het zijn allebei series gebaseerd op fantasyboeken, maar dan houdt het wel zo'n beetje op. Qua tempo, verhaal, stijl en thematiek enorme verschillen. Baantjer en de Millenniumreeks van Stieg Larsson behoren tot de misdaadromans en hebben een aantal genrespecifieke overeenkomsten, maar verder zijn het totaal verschillende reeksen. 

Het is ook maar wat er tegen mij werd gezegd tien ik begon met GoT. Lotr heb ik een stuk van het 1e deel gezien maar was niet mijn ding 

Link naar opmerking
Deel via andere websites