Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[Tournament] Beste Band: Editie 2015

Christian.

Aanbevolen berichten

Alt-J - Pearl Jam

The Cure - Nirvana

Black Sabbath - The Beatles

Arcade Fire - The National | The Suburbs kan ik erg smaken, terwijl hun andere albums me weinig doen. Daar doet The National het met o.a. Boxer en Sad Songs al vele beter.

Joy Division - Radiohead | Easy, Radiohead heeft me nooit iets gedaan en Unknown Pleasures luister ik regelmatig op de bus/trein.

The Smiths - The Rolling Stones | Opnieuw gemakkelijk, Stones hebben enkele toffe nummers, maar de Smiths zijn veel magischer en krachtiger.

Led Zeppelin - Sigur Rós

Neutral Milk Hotel - Pink Floyd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 447
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alt-J - Pearl Jam Kom op, dit is geen eens een keuze.

The Cure - Nirvana Lekkere muziek

Black Sabbath - The Beatles Moeilijke keuze, maar toch voor de hardrockers gegaan.

Arcade Fire - The National

Joy Division - Radiohead

The Smiths - The Rolling Stones

Led Zeppelin - Sigur Rós Helaholahoplala, nee, vind het niks. Led Zep daarentegen...

Neutral Milk Hotel - Pink Floyd MU's favoriete hypebandje vs iconen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stap gewoon in waar men gebleven is, zo even terugkijken wat ik allemaal gemist heb tijdens mijn vakantie. Maar hier in ieder geval mijn stemmen voor de laatste ronde:

Alt-J - Pearl Jam: Die paar geweldige nummers kan Alt-J niet tegenop

The Cure - Nirvana: The Cure is niet mijn smaak, Nirvana luister ik regelmatig naar. Nirvana heeft de nummers waar je lekker op los kan gaan en nog wat rustigere nummers waarbij je even lekker weg kan zakken.

Black Sabbath - The Beatles: Mijn nummer 1 band

Arcade Fire - The National: Arcade Fire heeft net wat leukere nummers, the National wat saaier.

Joy Division - Radiohead: Redelijk veel goede nummers, spreekt mij gewoon erg aan.

The Smiths - The Rolling Stones: Hoewel ik niet geniet van al te veel nummers van de Rolling Stones, kunnen The Smiths niet tegen hen op.

Led Zeppelin - Sigur Rós: Hopelijk komt de Sigur Ros hype hier ten einde. Stairway to Heaven is voor mij al genoeg om op Led Zeppelin te stemmen.

Neutral Milk Hotel - Pink Floyd: Beide niet mijn smaak. Pink Floyd past misschien beter bij de titel van het topic, maar wil Neutral Milk Hotel best een kans geven voor de liefhebbers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2safpd2.png

[uitslag 1/8ste finale]

Daar is ie dan eindelijk, hetgeen waar iedereen naar uit heeft gekeken. Weliswaar iets later dan de bedoeling was, maar jullie stemmen hebben geresulteerd tot de volgende uitslag. Bij één match konden jullie geen winnaar kiezen, waardoor de website rateyourmusic.com de doorslag heeft gegeven.

16mplf.png

[Loting kwartfinale]

Om direct maar wat vaart in het toernooi te gooien komt hier direct de loting voor de kwartfinale.

Stemmen

De bedoeling is nu een favoriet te kiezen tussen twee bands. Dit door middel van de favoriet dik te markeren. Bijvoorbeeld.

Band A - Band B

Indien een neutrale stem markeer geen van beide. Probeer alleen te stemmen op bands die je ook echt kent, dit valt niet te controleren, maar ik reken op jullie eerlijkheid. Of je neemt de moeite een aantal nummers van de band te beluisteren of je stemt blanco.

Motivatie is niet verplicht, maar wordt uiteraard zeer gewaardeerd. Gelukkig nemen een aantal users wel de moeite om er een inhoudelijk toernooi van te maken, hulde!

The Beatles - Pearl Jam

Pink Floyd - The National

Nirvana - The Rolling Stones

Radiohead - Sigur Rós

Een echte deadline is er niet, maar jullie merken over een x aantal dagen wel wanneer ik de uitslag online zet ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Beatles - Pearl Jam

Radiohead - Sigur Rós

Eigenlijk vind ik alleen de eerste kwartfinale een lastige. Uiteindelijk de keuze gemaakt op het aantal nummers van beide artiesten dat ik écht top vindt, dan kom ik uit op een licht voordeel voor Pearl Jam. De andere kwartfinale keuzes zijn gebaseerd op smaak, vind die bands vele malen aansprekender dan hun opponenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Beatles - Pearl Jam: Jammer dat ik deze eerste kwartfinale hier lees en de volgende kwartfinale hieronder. Maar is niet anders. Beatles is voor mij de nummer 1; heeft een completer aanbod dan Pearl Jam.

Pink Floyd - The National: Geen voorkeur, beide niet.

Nirvana - The Rolling Stones: Lastige keuze, luister zeker meer naar Nirvana, maar ik vind dat de Rolling Stones wel een plek verdienen in de halve finale. Kijk toch meer naar mijn eigen smaak bij deze battle.

Radiohead - Sigur Rós: Fuck Sigur Ros

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Beatles - Pearl Jam

Boeit me net iets meer dan The Beatles. Beide bands fenomenaal, Pearl Jam steekt er toch iets bovenuit.

Luister vaker dan The National en grijpt me ook meer aan dan Pink Floyd.

Heb niet veel met Nirvana. Redelijk veel met de Stones.

Radiohead - Sigur Rós

80/20. Easy keuze. Weinig met onze Ijslandse vriendjes, veel met de band van Thom Yorke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Beatles - Pearl Jam

Vele geweldige albums tegenover één goed album. Duidelijk.

Geweldige band, The National. Boxer staat vast in mijn Top 10 albums aller tijden, maar Pink Floyd is legendarisch en daar kan bijna niks tegenop.

Stones zijn, net als PF hierboven, legendarisch. Vele geweldige hits gehad en nu na 70 jaar "still going strong". Restecp, zoals Ali G zou zeggen.

Radiohead - Sigur Rós

Thom vs. Jónsi. Twee geweldige frontmannen. Één daarvan is IJslands. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Beatles - Pearl Jam

Ik ga hier gewoon puur op Pearl Jam stemmen vanwege Black.

Heb helemaal niets met The National.

Ik vind Nirvana wel wat toffe nummers hebben, iconische band blabla, maar bij de Stones heb ik dat x100

Radiohead - Sigur Rós

Favo band samen met de Stones

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Beatles - Pearl Jam

Alhoewel je The Beatles natuurlijk moet waarderen voor hun invloed, heb ik gewoon niet echt iets met de muziek die ze hebben gemaakt. Geef mij dan maar Pearl Jam. Hun grootste bijdrage aan de muziekgeschiedenis is dan misschien vooral één album, maar ook de andere albums zijn meer dan goed te pruimen.

The National had er wat mij betreft een ronde of 2 a 3 geleden al uit mogen liggen. Dat ze dan nu ook nog eens staan tegen Pink Floyd, maakt de keuze alleen maar gemakkelijker.

Enige halve finale waarbij ik beide bands echt regelmatig luister. Ga hier dan voor The Rolling Stones vanwege het feit dat ze bij mij gewoon iets meer los maken dan Nirvana.

Radiohead - Sigur Rós

Heb het in de vorige rondes al uitgelegd: Ik heb niets tegen Sigur Rós, maar ik raak mijn concentratie bij de muziek kwijt na een paar nummers en dan hoor ik het gewoon niet meer. Radiohead mag dan misschien niet mijn grootste favoriet zijn, maar die kunnen mijn aandacht wel behouden als ik er zin in heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Beatles - Pearl Jam

Geschokt te merken dat Pearl Jam tot hiertoe meer stemmen kreeg dan The Beatles Wat niet wil zeggen dat ik hun plaats in de kwart niet kan begrijpen. Ze staan hier niet omdat ze zodanig uitmuntend zijn, maar door het stempubliek dat volgens mij overwegend bestaat uit mensen die jong waren in de nineties.De reden waarom ik niet te hoog oploop met Vedder en co is te wijten aan de media. 'Ten' is destijds door Studio Brussel zo uitgemolken geweest, de singles eruit werden eindeloos gedraaid, tot het compleet mijn strot uitkwam. Toen het eindelijk was overgewaaid bleek dat hun songs alleen maar magerder werden, en Eddie alleen maar Vetter.

Het zou me niks verwonderen als één van mijn topfavorieten uit de 21e eeuw hier de duimen legt. Pink Floyd is gemeengoed, je stelt je nog nauwelijks de vraag of je Pink Floyd echt een leuke band vindt. Het is welhaast een vanzelfsprekendheid, Pink Floyd dient goed gevonden te worden.Hun nummers duren mij te lang, en er zijn tal van nummers waar enkel wat op gezeurd wordt. I'll get me coat.

Ik wilde hier blanco stemmen, de immense carrière van de Stones kende meer diepte- dan hoogtepunten. Om preciezer te zijn: na Paint It Black had Jagger zich moeten verhangen of aan een OD ons hebben verlaten. Dan had Cobain het beter gezien, snel en krachtig tot de top en dan zich er van tussendoor muizen voor hij ooit de kans zou krijgen zichzelf onsterfelijk belachelijk te maken. Nirvana ? Meest overroepen band uit de rockgeschiedenis (Neutral Mlk Hotel buiten beschouwing :-D). Maar de hoofdreden dat ik Stones kies, is omdat Nirvana vorige ronde the Cure wipte. Oh how sweet the taste of revenge.

Radiohead - Sigur Rós

Oh, zin we nu al in de finale belandt ? Want daar is waar beide bands thuis horen. Ze hebben ook flink wat gemeen naar mijn opinie: ze kunnen je allebei zo walgelijk stevig in de maagsteek raken dat je er uren later nog niet goed van bent, ze durven beiden het experiment aan en conformeren zich niet naar de pophit-regeltjes, beide leadzangers zijn lelijk als de nacht, en tenslotte: Jonsi spreekt IJslands, bji Yorke klonk het live af en toe alsof hij het sprak. Ik kies voor Radiohead omdat zij, als we van beide bands het ganse oeuvre overlopen, veelzijdiger en gevarieerder zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel de behoefte niet meer om te stemmen in een competitie waar men eerder stemt op de bands waar diegene 'gewoon meer mee heeft' dan die ze de daadwerkelijk betere bands vinden. Zijn maar een aantal die echt met goede punten komen en die de competitie begrijpen, een daarvan is Yves, hulde, vind je stukken enorm leuk om te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Beatles - Pearl Jam

The Beatles is natuurlijk pure muziekhistorie, maar als ik ga kijken naar wat ik liever opzet, dan is dat toch liever de sound van Vedder.

Vind dit een lastige, maar ik kies liever dan liever voor de meesterwerken van Pink Floyd. The National vind ik heerlijk om naar te luisteren, maar het zit 'm daar voornamelijk in de eenvoud. Bij Pink Floyd is dat andersom, iets wat ik knapper vind.

Simpel, gewoon niet zo'n fan van Nirvana. The Rolling Stones daarentegen hebben wel een aandeel in mijn FM100

Radiohead - Sigur Rós

Heb het eerder al gezegd, ik heb gewoon niks met Sigur Rós. Heb het veel kansen gegeven, maar het kan me niet pakken. Radiohead is daarnaast gewoon one of the best van deze periode. Heb toevallig vanmiddag/vanavond flink wat van ze geluisterd toen ik aan de studie zat, en je vliegt gewoon door die nummers heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel de behoefte niet meer om te stemmen in een competitie waar men eerder stemt op de bands waar diegene 'gewoon meer mee heeft' dan die ze de daadwerkelijk betere bands vinden. Zijn maar een aantal die echt met goede punten komen en die de competitie begrijpen, een daarvan is Yves, hulde, vind je stukken enorm leuk om te lezen.

Hoe moet je het begrip beter dan gaan uitleggen? Moeilijker te maken? Meer invloed gehad op andere bands? Meeste albums die volgens de zogenaamde kenners behoren tot de muziekgeschiedenis? Of zijn er andere 'meetbare' dingen die je aan wilt dragen.

Niets ten nadele van Yves, hij weet zijn mening namelijk heel erg mooi te verwoorden, maar meer dan zijn persoonlijke smaak onderbouwen doet hij ook niet (Pearl Jam is uitgemolken, Pink Floyd is een verplichting terwijl The National wel tot zijn favorieten hoort, The Rolling Stones zijn over the hill maar nog altijd beter dan het overgewaardeerde Nirvana en Radiohead en Sigur Rós behoren beiden tot zijn favorieten maar over de hele linie is Radiohead net wat beter).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonde van the Smiths zeg :(

The Beatles - Pearl Jam

Pearl Jam teert op een heel goed album en zijn niet eens de beste band die grunge heeft voortgebracht. Zal the Beatles niet zo snel opzetten, maar het lijkt mij evident dat dat een betere band.

Heb helemaal niets met Pink Floyd, maar zullen ongetwijfeld dit toernooi weer gaan winnen. Ik vind het ontzettend knap hoe Matt Berninger zijn hele ziel en zaligheid in de nummers weet te leggen en heb ze een geweldig concert zijn geven tijdens Cross-Linx. Voor de liefhebbers

Nirvana is een overschatte band voor tieners die boos zijn op alles en iedereen, waar de Stones eigenlijk niets anders deden dan zwarte Amerikaanse muzikanten te imiteren. Dat heeft wel een paar geweldige platen opgeleverd, dus wat mij betreft gaan Jagger en co. door.

Radiohead - Sigur Rós

De enige clash waar ik allebei de bands kan waarderen. Heb alleen Radiohead een stap hoger zitten doordat ze met Kid A een van mijn favoriete platen ooit hebben gemaakt en altijd zijn blijven vernieuwen in hun muziek.

Het lijkt mij wel tof om nog eens een toernooi te doen met de beste bands van het afgelopen decennium, heb je alleszins geen last van de fossielen waar je nu grotendeels mee overblijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe moet je het begrip beter dan gaan uitleggen? Moeilijker te maken? Meer invloed gehad op andere bands? Meeste albums die volgens de zogenaamde kenners behoren tot de muziekgeschiedenis? Of zijn er andere 'meetbare' dingen die je aan wilt dragen.

Niets ten nadele van Yves, hij weet zijn mening namelijk heel erg mooi te verwoorden, maar meer dan zijn persoonlijke smaak onderbouwen doet hij ook niet (Pearl Jam is uitgemolken, Pink Floyd is een verplichting terwijl The National wel tot zijn favorieten hoort, The Rolling Stones zijn over the hill maar nog altijd beter dan het overgewaardeerde Nirvana en Radiohead en Sigur Rós behoren beiden tot zijn favorieten maar over de hele linie is Radiohead net wat beter).

Ben het hier mee eens. Iedereen heeft eigen interpretatie van het beste. Beste band heeft bij mij vooral te maken met welke band mij het beste weet te raken. Mij raken kan door een goede sound, lekker losgaan, bepaalde emoties/herinneringen oproepen, etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb helemaal niets met Pink Floyd, maar zullen ongetwijfeld dit toernooi weer gaan winnen. Ik vind het ontzettend knap hoe Matt Berninger zijn hele ziel en zaligheid in de nummers weet te leggen en heb ze een geweldig concert zijn geven tijdens Cross-Linx. Voor de liefhebbers

Zalig ! Even de buren kwellen, kom hier met die ziel Berninger!

Link naar opmerking
Deel via andere websites