Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[Tournament] Beste Band: Editie 2015

Christian.

Aanbevolen berichten

Groep 1

Dinosaur Jr

Pink Floyd

Groep 2

Kasabian

Groep 3

Interpol

Joy Division

the Shins

Groep 4

Sigur Ros

The Natinal

Groep 5

Explosions in the Sky

Godspeed You! Black Emperor

The XX

Groep 6

Beach House

Slowdive

Groep 7

The Smiths

Groep 8

London Grammar

The Notwist

Op Jesus & Mary Chain na geen jammerlijke verliezen na ronde 1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 447
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Groep 1

Arctic Monkeys

Faithless

The Police

Groep 2

Editors

Jamiroquai

Led Zeppelin

The White Stripes

Groep 3

Coldplay

Eagles

Nirvana

Groep 4

Buena Vista Social Club

Foo Fighters

The Cinematic Orchestra

Groep 5

Daft Punk

Groep 6

Dire Straits

The Boxer Rebellion

Groep 7

Manu Chao

Muse

The Roots

U2

Groep 8

London Grammar

Red Hot Chili Peppers

The Beach Boys

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom moet je specifiek die afkraken?

Hoef die niet in het specifiek af te kraken, zit nog veel meer tussen wat ik saaie meuk vind die maar voort blijft kabbelen zonder climaxen of enige interessante hoogtepunten, maar deze heb ik hier nog niet eerder voorbij zien komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar no offense Jordi, jij hebt toch ook gewoon een paar jaar The Kooks geluisterd ;c Blijft een kwestie van smaak hè.

Ik zal morgen eens stemmen, nog niet echt iets nieuws geluisterd maar zit eigenlijk ook niks meer bij dat ik echt niet ken volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar no offense Jordi, jij hebt toch ook gewoon een paar jaar The Kooks geluisterd ;c Blijft een kwestie van smaak hè.

Ik zal morgen eens stemmen, nog niet echt iets nieuws geluisterd maar zit eigenlijk ook niks meer bij dat ik echt niet ken volgens mij.

Ik ben tot inkeer gekomen :LO: En dat was ook maar een jaartje, zo snel gaat het. :P Nee ik vind niet dat een bandje als London Grammar hier iets te zoeken heeft, gaat om de beste band ooit. Ze zijn niet vernieuwend, ze zijn niet significant, ze zijn niet invloedrijk. Hebben 1 plaatje uitgebracht dat niet zoveel voorstelt. Leuke droommuziek, maar hoorde niet eens bij de interessante uitschieters uit dat jaar, laat staan van aller tijden. Zie mensen ze verkiezen boven The Cure of Belle en Sebastian, dan komen er bij mij toch wat vraagtekens naar boven.

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik The Cure niks aan vind en er daardoor nooit naar luister en London Grammar flink gedraaid heb, waarom zou ik dan stemmen op The Cure ipv London Grammar? En als we verder ons alleen vasthouden aan het woord 'ooit', dan hoeven we eigenlijk ook niet elk jaar een nieuwe editie te houden lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net ff Cinema Orchestra terug geluisterd. Daarna begonnen aan Neutral Milk Hotel, kende ik nog niet, haakte direct af. Toen ff weer the Smiths geluisterd, vervelende zang. Nu ff begonnen aan de XXs, kende ik ook nauwelijks, moeite waard om nog ff te blijven luisteren geloof ik. Misschien wat saai.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik The Cure niks aan vind en er daardoor nooit naar luister en London Grammar flink gedraaid heb, waarom zou ik dan stemmen op The Cure ipv London Grammar? En als we verder ons alleen vasthouden aan het woord 'ooit', dan hoeven we eigenlijk ook niet elk jaar een nieuwe editie te houden lijkt mij.

Ik stem ook op Metallica terwijl ik het niks vind. Vorige rondes ook volgens mij op Radiohead gestemd terwijl ik dat echt niet kan luisteren. Op een bepaald niveau wordt het inderdaad keuzes maken of je de muziek wel bevalt of niet, maar het lijkt me duidelijk dat zo'n band niks te zoeken heeft in de rangen van genredefinierende bands. En natuurlijk komen er meer edities elk jaar. Kijk eens hoe mijn smaak in 3 jaar is veranderd. Zoals Yitushita al zei, toen luisterde ik nog The Kooks, enorm verschil man, bij mij althans. Weet dat de meeste mensen niet zo avontuurlijk zijn, maar door de verschillen in uitslagen van vorig jaar en het jaar daarvoor is de relevantie van jaarlijkse edities al direct aangetoond.

Verder is direct afhaken bij Neutral Milk Hotel de grootste fout die je kan maken, dat leer je pas waarderen na 5 volle luisterbeurten van In the Aeroplane over the Sea. Weet niet wat je probeert, maar ik vind dat ikzelf geen mening kan vormen over een band zonder op zn minst 1 album in het geheel geluisterd te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben tot inkeer gekomen :LO: En dat was ook maar een jaartje, zo snel gaat het. :P Nee ik vind niet dat een bandje als London Grammar hier iets te zoeken heeft, gaat om de beste band ooit. Ze zijn niet vernieuwend, ze zijn niet significant, ze zijn niet invloedrijk. Hebben 1 plaatje uitgebracht dat niet zoveel voorstelt. Leuke droommuziek, maar hoorde niet eens bij de interessante uitschieters uit dat jaar, laat staan van aller tijden. Zie mensen ze verkiezen boven The Cure of Belle en Sebastian, dan komen er bij mij toch wat vraagtekens naar boven.

Dat Slint van jou had hier zeker wel veel te zoeken... :LO:

Gister 6 minuten volgehouden en dat vond ik al 5 teveel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Slint van jou had hier zeker wel veel te zoeken... :LO:

Gister 6 minuten volgehouden en dat vond ik al 5 teveel..

Slint is het begin geweest voor het ontstaan van niet een, maar zelfs twee genres. Math-Rock en Post-Rock. Spiderland man, die plaat. Zij waren de eerste band die allerlei arytmische muzikale structuren wisten te gebruiken en dat te combineren met een pure verhalende vocalenvorm. De vocalen zijn niet echt zang zoals in het klassieke concept, maar worden min of meer fluisterend voortgebracht. De muziek wordt ondergeschikt gemaakt aan wat het dient over te brengen. Er wordt ingespeeld op de emotie van de luisteraar, pure donkere muziek, wat dus verder gaat dan rockmuziek. Daaruit is dan ook de term Post-Rock ontstaan. Spiderland gaat verder dan muziek, als je het simpelweg tot achtergrondmuziek degradeert zal je het nooit kunnen waarderen. Muziek wordt zo dus gemaakt tot muziek gebruikt voor non-muzikale doeleinden. Daar is Slint een van de eerste bands in, en daarin zijn de invloed geweest voor een gros aan populaire bands. Variërend van Godspeed! You Black Emperor tot Isis en Explosions in the Sky Het einde van 'Good Morning, Captain'. Wauw, ik kan amper bands opnoemen die zo'n emotioneel hoogtepunt ergens in hun catalogus gehaald hebben.

Slint heeft muziek een hele nieuwe definitie gegeven en is vernieuwend geweest voor muziek op een manier die men niet voor mogelijk heeft, daarom hebben ze ZEKER in een competitie als dit er veel te zoeken. 200% meer dan MGMT en TDCC, die alleen hopsasa wat leuke meezingnummertjes maken, maar muzikaal niks te bieden hebben.

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf niet meer te stemmen :oops:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groep 1

Arctic Monkeys

Metallica

Pink Floyd

Porcupine Tree

Groep 2

Editors

Kasabian

Led Zeppelin

The White Stripes

Groep 3

Foals

Interpol

Joy Division

Nirvana

Groep 4

Angus & Julia Stone

Foo Fighters

Sigur Rós

The National

Groep 5

Daft Punk

Neutral Milk Hotel

The XX

Groep 6

Bloc Party

Parliament-Funkadelic

Groep 7

Muse

The Beatles

The Roots

The Smiths

Groep 8

Belle and Sebastian

London Grammar

Red Hot Chili Peppers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groep 1

Arctic Monkeys

Metallica

Pink Floyd

Porcupine Tree

Groep 2

Led Zeppelin

Groep 3

Eagles

Interpol

Nirvana

Groep 4

Angus & Julia Stone

Sigur Rós

Groep 5

Daft Punk

Groep 6

Dire Straits

Groep 7

Muse

The Beatles

U2

Groep 8

Alice in Chains

London Grammar

Red Hot Chili Peppers

The Beach Boys

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groep 1

Dinosaur Jr.

Pink Floyd

Porcupine Tree

Groep 2

Eels

Led Zeppelin

The White Stripes

Wilco

Groep 3

Joy Division

Kraftwerk

Nirvana

The Shins

Groep 4

Foo Fighters

Sigur Rós

Talking Heads

The National

Groep 5

Daft Punk

Neutral Milk Hotel

The XX

Groep 6

Bloc Party

Groep 7

The Beatles

The Roots

The Smiths

The Stone Roses

Groep 8

Belle and Sebastian

The Beach Boys

The Cure

The Notwist

Wie heeft trouwens bedacht dat Manu Chao hier aan mee mag doen als band :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groep 1

Arctic Monkeys

Dinosaur Jr.

Faithless

Metallica

Pink Floyd

Porcupine Tree

The Police

Urban Dance Squad

Groep 2

Editors

Eels

Iron Maiden

Jamiroquai

Kasabian

Led Zeppelin

The White Stripes

Wilco

Groep 3

Coldplay

Eagles

Foals

Interpol

Joy Division

Kraftwerk

Nirvana

The Shins

Groep 4

MGMT

Angus & Julia Stone

Buena Vista Social Club

Foo Fighters

Sigur Rós

Talking Heads

The Cinematic Orchestra

The National

Groep 5

Daft Punk

Explosions in the Sky

Neutral Milk Hotel

Portishead

Television

The XX

Wild Beasts

Groep 6

Animal Collective

Beach House

Black Sabbath (alleen eerste twee albums)

Bloc Party

Dire Straits

Parliament-Funkadelic

Slowdive

The Boxer Rebellion

Groep 7

Manu Chao

Muse

Saybia

The Beatles

The Roots

The Smiths