Yves Geplaatst 7 april 2015 Share Geplaatst 7 april 2015 Groep 1 Dinosaur Jr Pink Floyd Groep 2 Kasabian Groep 3 Interpol Joy Division the Shins Groep 4 Sigur Ros The Natinal Groep 5 Explosions in the Sky Godspeed You! Black Emperor The XX Groep 6 Beach House Slowdive Groep 7 The Smiths Groep 8 London Grammar The Notwist Op Jesus & Mary Chain na geen jammerlijke verliezen na ronde 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 april 2015 Share Geplaatst 7 april 2015 Groep 1 Arctic Monkeys Faithless The Police Groep 2 Editors Jamiroquai Led Zeppelin The White Stripes Groep 3 Coldplay Eagles Nirvana Groep 4 Buena Vista Social Club Foo Fighters The Cinematic Orchestra Groep 5 Daft Punk Groep 6 Dire Straits The Boxer Rebellion Groep 7 Manu Chao Muse The Roots U2 Groep 8 London Grammar Red Hot Chili Peppers The Beach Boys Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 7 april 2015 Share Geplaatst 7 april 2015 Zie dat we met London Grammar weer een nieuwe band hebben die ik de komende rondes mag gaan afkraken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 7 april 2015 Share Geplaatst 7 april 2015 Wat vind je niet mooi aan The National uit groep 4? Er zijn tal van dat soort bandjes, en ik vind de manier van zingen irritant. Bovendien stelt het muzikaal niks voor, wat ik zelf altijd belangrijk vind. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 april 2015 Share Geplaatst 7 april 2015 Zie dat we met London Grammar weer een nieuwe band hebben die ik de komende rondes mag gaan afkraken. Waarom moet je specifiek die afkraken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 7 april 2015 Share Geplaatst 7 april 2015 Waarom moet je specifiek die afkraken? Hoef die niet in het specifiek af te kraken, zit nog veel meer tussen wat ik saaie meuk vind die maar voort blijft kabbelen zonder climaxen of enige interessante hoogtepunten, maar deze heb ik hier nog niet eerder voorbij zien komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 7 april 2015 Share Geplaatst 7 april 2015 Ben het voor een keertje met je eens, Jord. ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 7 april 2015 Share Geplaatst 7 april 2015 Ja maar no offense Jordi, jij hebt toch ook gewoon een paar jaar The Kooks geluisterd ;c Blijft een kwestie van smaak hè. Ik zal morgen eens stemmen, nog niet echt iets nieuws geluisterd maar zit eigenlijk ook niks meer bij dat ik echt niet ken volgens mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 8 april 2015 Share Geplaatst 8 april 2015 (bewerkt) Ja maar no offense Jordi, jij hebt toch ook gewoon een paar jaar The Kooks geluisterd ;c Blijft een kwestie van smaak hè. Ik zal morgen eens stemmen, nog niet echt iets nieuws geluisterd maar zit eigenlijk ook niks meer bij dat ik echt niet ken volgens mij. Ik ben tot inkeer gekomen :LO: En dat was ook maar een jaartje, zo snel gaat het. :P Nee ik vind niet dat een bandje als London Grammar hier iets te zoeken heeft, gaat om de beste band ooit. Ze zijn niet vernieuwend, ze zijn niet significant, ze zijn niet invloedrijk. Hebben 1 plaatje uitgebracht dat niet zoveel voorstelt. Leuke droommuziek, maar hoorde niet eens bij de interessante uitschieters uit dat jaar, laat staan van aller tijden. Zie mensen ze verkiezen boven The Cure of Belle en Sebastian, dan komen er bij mij toch wat vraagtekens naar boven. 8 april 2015 bewerkt door The Kerfts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 8 april 2015 Share Geplaatst 8 april 2015 Als ik The Cure niks aan vind en er daardoor nooit naar luister en London Grammar flink gedraaid heb, waarom zou ik dan stemmen op The Cure ipv London Grammar? En als we verder ons alleen vasthouden aan het woord 'ooit', dan hoeven we eigenlijk ook niet elk jaar een nieuwe editie te houden lijkt mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 8 april 2015 Share Geplaatst 8 april 2015 Net ff Cinema Orchestra terug geluisterd. Daarna begonnen aan Neutral Milk Hotel, kende ik nog niet, haakte direct af. Toen ff weer the Smiths geluisterd, vervelende zang. Nu ff begonnen aan de XXs, kende ik ook nauwelijks, moeite waard om nog ff te blijven luisteren geloof ik. Misschien wat saai. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 8 april 2015 Share Geplaatst 8 april 2015 Als ik The Cure niks aan vind en er daardoor nooit naar luister en London Grammar flink gedraaid heb, waarom zou ik dan stemmen op The Cure ipv London Grammar? En als we verder ons alleen vasthouden aan het woord 'ooit', dan hoeven we eigenlijk ook niet elk jaar een nieuwe editie te houden lijkt mij. Ik stem ook op Metallica terwijl ik het niks vind. Vorige rondes ook volgens mij op Radiohead gestemd terwijl ik dat echt niet kan luisteren. Op een bepaald niveau wordt het inderdaad keuzes maken of je de muziek wel bevalt of niet, maar het lijkt me duidelijk dat zo'n band niks te zoeken heeft in de rangen van genredefinierende bands. En natuurlijk komen er meer edities elk jaar. Kijk eens hoe mijn smaak in 3 jaar is veranderd. Zoals Yitushita al zei, toen luisterde ik nog The Kooks, enorm verschil man, bij mij althans. Weet dat de meeste mensen niet zo avontuurlijk zijn, maar door de verschillen in uitslagen van vorig jaar en het jaar daarvoor is de relevantie van jaarlijkse edities al direct aangetoond. Verder is direct afhaken bij Neutral Milk Hotel de grootste fout die je kan maken, dat leer je pas waarderen na 5 volle luisterbeurten van In the Aeroplane over the Sea. Weet niet wat je probeert, maar ik vind dat ikzelf geen mening kan vormen over een band zonder op zn minst 1 album in het geheel geluisterd te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 april 2015 Share Geplaatst 8 april 2015 Ik ben tot inkeer gekomen :LO: En dat was ook maar een jaartje, zo snel gaat het. :P Nee ik vind niet dat een bandje als London Grammar hier iets te zoeken heeft, gaat om de beste band ooit. Ze zijn niet vernieuwend, ze zijn niet significant, ze zijn niet invloedrijk. Hebben 1 plaatje uitgebracht dat niet zoveel voorstelt. Leuke droommuziek, maar hoorde niet eens bij de interessante uitschieters uit dat jaar, laat staan van aller tijden. Zie mensen ze verkiezen boven The Cure of Belle en Sebastian, dan komen er bij mij toch wat vraagtekens naar boven. Dat Slint van jou had hier zeker wel veel te zoeken... :LO: Gister 6 minuten volgehouden en dat vond ik al 5 teveel.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 8 april 2015 Share Geplaatst 8 april 2015 (bewerkt) Dat Slint van jou had hier zeker wel veel te zoeken... :LO: Gister 6 minuten volgehouden en dat vond ik al 5 teveel.. Slint is het begin geweest voor het ontstaan van niet een, maar zelfs twee genres. Math-Rock en Post-Rock. Spiderland man, die plaat. Zij waren de eerste band die allerlei arytmische muzikale structuren wisten te gebruiken en dat te combineren met een pure verhalende vocalenvorm. De vocalen zijn niet echt zang zoals in het klassieke concept, maar worden min of meer fluisterend voortgebracht. De muziek wordt ondergeschikt gemaakt aan wat het dient over te brengen. Er wordt ingespeeld op de emotie van de luisteraar, pure donkere muziek, wat dus verder gaat dan rockmuziek. Daaruit is dan ook de term Post-Rock ontstaan. Spiderland gaat verder dan muziek, als je het simpelweg tot achtergrondmuziek degradeert zal je het nooit kunnen waarderen. Muziek wordt zo dus gemaakt tot muziek gebruikt voor non-muzikale doeleinden. Daar is Slint een van de eerste bands in, en daarin zijn de invloed geweest voor een gros aan populaire bands. Variërend van Godspeed! You Black Emperor tot Isis en Explosions in the Sky Het einde van 'Good Morning, Captain'. Wauw, ik kan amper bands opnoemen die zo'n emotioneel hoogtepunt ergens in hun catalogus gehaald hebben. Slint heeft muziek een hele nieuwe definitie gegeven en is vernieuwend geweest voor muziek op een manier die men niet voor mogelijk heeft, daarom hebben ze ZEKER in een competitie als dit er veel te zoeken. 200% meer dan MGMT en TDCC, die alleen hopsasa wat leuke meezingnummertjes maken, maar muzikaal niks te bieden hebben. 8 april 2015 bewerkt door The Kerfts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 8 april 2015 Share Geplaatst 8 april 2015 Ik ben tot inkeer gekomen :LO: En dat was ook maar een jaartje, zo snel gaat het. :P Nee ik vind niet dat een bandje als London Grammar hier iets te zoeken heeft, gaat om de beste band ooit. Ze zijn niet vernieuwend, ze zijn niet significant, ze zijn niet invloedrijk. Hebben 1 plaatje uitgebracht dat niet zoveel voorstelt. Leuke droommuziek, maar hoorde niet eens bij de interessante uitschieters uit dat jaar, laat staan van aller tijden. Zie mensen ze verkiezen boven The Cure of Belle en Sebastian, dan komen er bij mij toch wat vraagtekens naar boven. Ik durf niet meer te stemmen :oops: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 8 april 2015 Share Geplaatst 8 april 2015 Ik durf niet meer te stemmen :oops: Gewoon doen hoor. :D Ik rant toch wel. :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 8 april 2015 Share Geplaatst 8 april 2015 Groep 1 Arctic Monkeys Metallica Pink Floyd Porcupine Tree Groep 2 Editors Kasabian Led Zeppelin The White Stripes Groep 3 Foals Interpol Joy Division Nirvana Groep 4 Angus & Julia Stone Foo Fighters Sigur Rós The National Groep 5 Daft Punk Neutral Milk Hotel The XX Groep 6 Bloc Party Parliament-Funkadelic Groep 7 Muse The Beatles The Roots The Smiths Groep 8 Belle and Sebastian London Grammar Red Hot Chili Peppers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 8 april 2015 Share Geplaatst 8 april 2015 Groep 1 Arctic Monkeys Metallica Pink Floyd Porcupine Tree Groep 2 Led Zeppelin Groep 3 Eagles Interpol Nirvana Groep 4 Angus & Julia Stone Sigur Rós Groep 5 Daft Punk Groep 6 Dire Straits Groep 7 Muse The Beatles U2 Groep 8 Alice in Chains London Grammar Red Hot Chili Peppers The Beach Boys Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 8 april 2015 Share Geplaatst 8 april 2015 Groep 1 Dinosaur Jr. Pink Floyd Porcupine Tree Groep 2 Eels Led Zeppelin The White Stripes Wilco Groep 3 Joy Division Kraftwerk Nirvana The Shins Groep 4 Foo Fighters Sigur Rós Talking Heads The National Groep 5 Daft Punk Godspeed You! Black Emperor Neutral Milk Hotel The XX Groep 6 Bloc Party Groep 7 The Beatles The Roots The Smiths The Stone Roses Groep 8 Belle and Sebastian The Beach Boys The Cure The Notwist Wie heeft trouwens bedacht dat Manu Chao hier aan mee mag doen als band :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 8 april 2015 Share Geplaatst 8 april 2015 Ik, maar dat komt meer omdat het live met een hele band is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 8 april 2015 Share Geplaatst 8 april 2015 Groep 1 Arctic Monkeys Dinosaur Jr. Faithless Metallica Pink Floyd Porcupine Tree The Police Urban Dance Squad Groep 2 Editors Eels Iron Maiden Jamiroquai Kasabian Led Zeppelin The White Stripes Wilco Groep 3 Coldplay Eagles Foals Interpol Joy Division Kraftwerk Nirvana The Shins Groep 4 MGMT Angus & Julia Stone Buena Vista Social Club Foo Fighters Sigur Rós Talking Heads The Cinematic Orchestra The National Groep 5 Daft Punk Explosions in the Sky Godspeed You! Black Emperor Neutral Milk Hotel Portishead Television The XX Wild Beasts Groep 6 Animal Collective Beach House Black Sabbath (alleen eerste twee albums) Bloc Party Dire Straits Parliament-Funkadelic Slowdive The Boxer Rebellion Groep 7 Manu Chao Muse Saybia The Beatles The Roots The Smiths The Stone Roses U2 Groep 8 Alice in Chains Belle and Sebastian London Grammar Phoenix Red Hot Chili Peppers The Beach Boys The Cure The Notwist Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 8 april 2015 Share Geplaatst 8 april 2015 Ik, maar dat komt meer omdat het live met een hele band is Hmm ja maarja dat is met nogal veel "solo"-artiesten. Achja maak me er ook niet echt druk om maar dan is de term band toch wat breder genomen dan ik dacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 8 april 2015 Share Geplaatst 8 april 2015 Ik snap je punt wel, misschien had ik het ook Manu Chao & Radio Bemba Sound System moeten noemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 9 april 2015 Share Geplaatst 9 april 2015 Groep 1 Faithless The Police Urban Dance Squad Groep 2 Eels Iron Maiden Jamiroquai Led Zeppelin Groep 3 Joy Division Kraftwerk Nirvana Groep 4 Buena Vista Social Club Sigur Rós Talking Heads Groep 5 Daft Punk Porthishead Groep 6 Dire Straits Parliament-Funkadelic Groep 7 Manu Chao The Beatles The Roots U2 Groep 8 Alice in Chains The Beach Boys The Cure Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 9 april 2015 Share Geplaatst 9 april 2015 Waarom vinden jullie Nirvana zo'n goede band? Best een pauperstroming imo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten