Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Cities: Skylines

ForzaUtreg

Aanbevolen berichten

Zolang ik geen screentjes zie wel ja.

Ben hier trouwens echt gefokt. Tile gekocht. Wilde daar mn high dens centrum maken. Zie ik opeens een bult waar Kim Kardashian nee tegen zegt. Schei uit man, dat ziet er niet uit. Kan ff kijken of ik het nog gefixed kan krijgen met een terraform tool, maar ik neig naar het zoeken van een andere map. Iemand aanraders? Zoek iets met een kustlijn, wel enigszins wat heuvels/bergjes, en het liefst een rivier.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch maar opnieuw begonnen op een andere map. Probeer nu ook wat meer aandacht te besteden aan het uiterlijk van de stad ipv puur wegen + zoning.

[spoiler=voor] bad9eb35508864fc21a944ab6f7c758d.jpg

[spoiler=na] de19c054a16ae18dd4e9f18826ab3d26.jpg

Dus ook wat meer van dit soort dingen. Normaal trok ik een pad en dat was het (zal in het centrum uiteraard wel sneller volstaan). Nu wat leuke boompjes en struikjes ernaast. Wat schattig zeg jeetje. Moet sowieso nog ff alle assets die ik had opnieuw downloaden, had een hoop van die kleine leuke dingetjes die het wat 'realistischer' maken.

[spoiler=pad] 872680587595778e19fd397479ef44cd.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, geen mods qua unlocks, behalve European Building Unlocker voor de variatie in servicegebouwen. Verder alles gewoon via progressie zegmaar.

Nice, zo speel ik ook altijd. Moet alleen nog eens de beide DLC's aanschaffen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedacht me gisteren dat ik nog wat mis in m'n park (en in de lijst van assets die ik heb). Dus net dit even gemaakt. Een parkasset met picknicktafeltjes. 4x4 met 6 tafeltjes, wat prullenbakken en wat lampen (vergeten te checken of die aan gaan in het donker). Die groene stukken ertussen zijn vrij lelijk, maar makkelijk weg te werken met bomen (zoals ik even snel geprobeerd heb) of een brush. Heb hem zelf niet, weet ook niet meer hoe die heet, maar er is een mod/asset waarmee je concrete/gravel heel makkelijk kan plaatsen en zo van die mislukte stukjes kan herstellen.

0dd9c532e6dfb7521cfc5ef8316c9019.jpg

Moet alleen even testen of de instellingen goed zijn, want heb werkelijk geen idee van de ranges. Kon dat ook nergens terugvinden.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een stukje uitgebreid. Is nog steeds een beetje de 'voorstad', dus weinig freeform roads (maak wel ergens een villawijk in de bossen) maar ook weinig high density.

f4caad0f50588438fdb234ac593f48ad.png

5a78ca47d66f92ab9cf5df8ca96dd938.jpg

69169d2d0ab59ea6a4cddd1d0b16cce6.jpg

Direct na de snelweg een afslag naar een commercial zone. Heb daar met wat assets (en mods) geprobeerd eens wat 'aparts' te maken. De winkels staan aan een pedestrian road (met uitzonderingen gemaakt voor emergency vehicles, vuilniswagens en leveringen). De open stukken zijn opgevuld met de concrete-brush. Datzelfde heb ik gedaan bij het parkeerterrein. Ook de 'Mall of Moderation' geplaatst. Met 'More Beautification' ook wat billboards geplaatst, zoals hieronder.

4edb08e0c3371ca61c99e3641b8073f7.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer even de bulldozer besteld. De grotere wegen opnieuw aangelegd.

Van dit

4f9fb626a32676b646eee6fe24b4b9ab.jpg

Naar dit

a87dd6d6b222663b737591dcc90d7855.jpg

Ziet er een stuk logischer uit, en wordt zo ook gemakkelijker uitbreiden. Moet alleen nog ff kijken hoe ik de weg die parallel loopt aan de snelweg het best kan verbinden met de afslag bij die rotonde. Denk dat ik maar een stukje van Rosewood sloop om er wat meer ruimte voor te maken. Verder nog een iets grotere weg (denk een smalle 4 lane) langs het park om niet alles vol te bouwen met kleine straatjes want ben bang dat dat niet gaat werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer even de bulldozer besteld. De grotere wegen opnieuw aangelegd.

Van dit

4f9fb626a32676b646eee6fe24b4b9ab.jpg

Naar dit

a87dd6d6b222663b737591dcc90d7855.jpg

Ziet er een stuk logischer uit, en wordt zo ook gemakkelijker uitbreiden. Moet alleen nog ff kijken hoe ik de weg die parallel loopt aan de snelweg het best kan verbinden met de afslag bij die rotonde. Denk dat ik maar een stukje van Rosewood sloop om er wat meer ruimte voor te maken. Verder nog een iets grotere weg (denk een smalle 4 lane) langs het park om niet alles vol te bouwen met kleine straatjes want ben bang dat dat niet gaat werken.

Persoonlijk zou ik het niet verbinden: je hebt er toch alleen residential zitten? Dan is de kans groter dat die gebruik maken van openbaar vervoer later, omdat ze anders heel erg om moeten rijden. Tenzij je natuurlijk op andere punten daardoor een opstopping krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk zou ik het niet verbinden: je hebt er toch alleen residential zitten? Dan is de kans groter dat die gebruik maken van openbaar vervoer later, omdat ze anders heel erg om moeten rijden. Tenzij je natuurlijk op andere punten daardoor een opstopping krijgt.

Is ook zo ja, maar vind het feit dát ze zover om moeten rijden zo lelijk ;c Maar misschien is dat omdat er verder langs die weg nog niks gebouwd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is ook zo ja, maar vind het feit dát ze zover om moeten rijden zo lelijk ;c Maar misschien is dat omdat er verder langs die weg nog niks gebouwd is.

Haha klopt, maar ik maak er op die manier wel gebruik van om het verkeer te sturen. Zo gaat het dan van 2 baans weg naar 4 baans weg om via 6 baans wegen op de snelweg te komen en heb ik nagenoeg nooit verstoppingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdje geleden alweer, maar weer ff het één en ander omgegooid.

cf41d737349a16f0b0d44429a079de3a.jpg

Nieuw knooppunt. De weg komend vanaf de stad naar het knooppunt loopt nog niet echt vloeiend zie ik nu, maar dat pas ik nog wel eens een keer aan. De weg naar de industrie onderin is uiteraard nog niet optimaal, maar had geen zin om dat nu te doen. Industrie gaat daar ook weg (hopelijk snel), dus dit is ff een prima oplossing .

995c3efd8066110f6fb6be9bade3594f.jpg

Autootje op de snelweg, richting de afslag naar de stad. Parallelweg ernaast. Zullen óf bomen, óf offices aan komen.

ca9e5702fea531ddb6844df8706a6407.jpg

Vanaf de andere kant. Ben benieuwd hoe die dubbele rotonde het gaat houden. Voorlopig nog vrij aardig, al komt de drukte vooral vanaf de andere kant (linksbovenin op deze screen), waar het allerminst optimaal is. Dus dat moet ook nog aangepakt worden. Die tweede rotonde zal ook wel verdwijnen verwacht ik, want heb wat leuke assets gedownload om een leuk winkelstraatje te kunnen maken. Zal ook snel aan de beurt komen.

99310159cfbadff54fc9d035512bc55a.jpg

Van boven. Qua zoning vrij weinig veranderd. Vooral bezig geweest met het plannen van de wegen.

e627c1081bc7e9e892e6e8f98a5f78ca.jpg

Al kon ik het niet laten om toch nog even een IKEA (uiteraard direct na een afslag vanaf de snelweg) en de Rotterdamse McDonald's te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites